Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Ahad, 10 Oktober 2010

NASIB GHURKHA



SAEKOR BIAWAK BARU DITANGKAP





PKR: SELAMAT GALAS BIAWAK HIDUP , KU LI
- mkini

Kesediaan veteran Umno Tengku Razaleigh Hamzah menerima pelantikan sebagai pengarah pilihan raya BN di DUN Galas disambut sinis oleh pemimpin pembangkang.

Bagi timbalan presiden PKR Syed Husin Ali, tindakan Tengku Razaleigh yang lebih dikenali sebagai Ku Li itu tidak ubah seperti "menggalas biawak hidup".

"Ku Li setuju galas beban sebagai pengarah PRK (pilihan raya kecil) Galas untuk Umno. Tak ada pilihan lain? Harap dan doa Ku Li selamat dari menggalas biawak hidup," katanya dalam laman Twiter.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit…. NAK BUAT MACAM MANA…. kah kah kah..

kah kah kah…. DAH NASIB NAK KENA TIPU…. kah kah kah..

kah kah kah…. DULU FIRAUN TIPU…. kah kah kah..

kah kah kah… RAIS YATIM TIPU… kah kah kah..

kah kah kah… BRAHENG ALI TIPU…. kah kah kah..

kah kah kah…. KALI INI MALIKUL TIPU….. kah kah kah..

kah kah kah…. BIAWAK PUN BI AWAK LAAAA…. kah kah kah

kah kah kah…. MEMANG DAH NAK JADI B A WAK…. kah kah kah

nota:

ini bahaya dari seorang ghurkha
nanti takut takuit jadi seorang kuli kah kah kah


KENA ANGKAT SUMPAH PULAAAAAK



TAK NAMPAK NI ?




nota:

tahu takut
tak nampak ni?
berani melawan towkay kah kah kah





MCA IKRAR SETIA BERSAMA BN - melayau

MCA berikrar akan terus setia sebagai parti komponen Barisan Nasional (BN) serta memberikan komitmen yang sepenuhnya dalam menjadikan BN sebagai sebuah parti pilihan rakyat.

Chua Soi Lek berkata, walaupun MCA mengambil pendirian berbeza dalam beberapa perkara namun komitmen parti itu terhadap perkongsian kuasa dalam BN yang dipegang lama dahulu tetap tidak berganjak.

"MCA tidak akan menjadi pengikut yang membuta tuli. Sebaliknya kita akan terus bersikap jujur dan ikhlas akan apa yang kita rasakan perlu untuk diperjuangkan demi kepentingan rakyat secara keseluruhannya,” katanya dalam ucapan dasar pada Perhimpunan Agung MCA kali ke-57 di Wisma MCA di sini, hari ini.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit… APA MAKNA KENYATAAN INI ?.... kah kah kah..

kah kah kah… MAKNA NYA TELAH ADA SUARA DALAM MCA… NAK CELAH DARI GEROMBOLAN…kah kah kah…

kah kah kah… KALAU TIDAK KENAPA PERLU BUAT IKRAR… kah kah kah….

kah kah kah… NI MACAM SURAT AKU JANJI… kah kah kah..

kah kah kah…KERANA ADA KAKI TANGAN KERAJAAN MULA BERANI LAWAN GEROMBOLAN MAKA ADA AJU JANJI…. kah kah kah..

kah kah kah… MCA IKRAR … KERANA MAKIN BANYAK AHLI MCA… NAK CELAH…. kah kah kah

GADIS BUKAN HILANG DI BANTING




MELAYU SENANG DITIPU




nota:
warga amerika kaji
ilmu plastik hasilnya
buat botol plastik yang telus

melayu hanya ada ilmu ambil
gambar botol plastik kosong kah kah kah





PENDUDUK SERBU RUMAH GADIS GHAIB RAKAM GAMBAR JIN
– beita hairan

Rumah gadis yang mengalami gangguan misteri yang menyebabkannya sering ghaib di Kampung Gong Nangka, Apal, dekat sini, diserbu ratusan penduduk selepas dua lelaki datang menawarkan diri merawat gadis itu mendakwa berjaya menangkap sembilan makhluk halus malam kelmarin.

Dalam kaedah rawatan tradisional jam 7.30 malam itu, dua lelaki menggunakan kaedah masing-masing bagi merawat Siti Balqis Mohd Nor, 22, yang ghaib ‘dilarikan’ makhluk ketika senja dan dinihari, sejak dua bulan lalu.


Dua lelaki itu yang menawarkan khidmat percuma selepas membaca kisah itu di akhbar sejak Selasa lalu, berpecah dua ketika sesi rawatan dengan seorang daripadanya berada di dalam rumah mengerjakan solat dan seorang lagi di luar rumah menggunakan jampi.
Kira-kira 15 minit selepas rawatan, seorang lelaki yang berada di luar rumah mendakwa melihat satu lembaga yang didakwanya dapat ditangkap.

Dia mendakwa dapat menangkap sembilan jin atau makhluk halus yang menyebabkan beratus-ratus penduduk menyerbu rumah gadis itu.

Selepas menangkap sembilan makhluk itu, bomoh itu memasukkannya ke dalam bekas khas bertutup bagi mengelak makhluk berkenaan terlepas.

Orang ramai yang menyaksikannya tidak melepaskan peluang untuk mengambil gambar dan video, kebanyakannya menggunakan telefon bimbit untuk dijadikan kenangan dan bahan bukti kejayaan bomoh berkenaan.
Usaha Berita Minggu mendapatkan komen dan mengambil gambar dua bomoh itu gagal kerana mereka tidak mahu menonjolkan diri sebaliknya memberitahu makhluk halus yang ditangkap, dihanyutkan ke laut.

Siti Balqis pula mengakui kini berasa lebih tenteram kerana dalam tempoh 48 jam lalu, beliau sudah tidak lagi ghaib.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH



woit… KESIAN ORANG MELAYU…. kah kah kah..

kah kah kah... PAGI HARI DI TIPU UTUSAN MELAYAU... kah kah kah

kah kah kah… TENGAH HARI DI TIPU GEROMBOLAN… kah kah ka…

kah kah kah… SENJA DI TIPU TV TIGA SUKU…. kah kah kah..

kah kah kah…. MALAM DI TIPU BOMOH…. kah kah kah..

nota:
tahukah anda dari mana melayu
mendapat ilmu?

dalam dunia ini semua bangsa
mendapat ilmu melalui kajian bilik makmal
dan pengalaman yang dibukukan –

melayu dapat ilmu dari mimpi
atau bertapa di bawah batang pisang
di kuala sungai kah kah kah

nota:
kalau makhluk halus ini tidak
dapat dilihat mungkin ianya
tiga ekor atau 15 ekor dan
bukan 9 ekor kah kah kah

nota:
hairan kenapa terus buang ke laut?

kenapa tidak disoal siasat dahulu?
atau di hantar ke rumah pasong brickfield
atau bawa berjalan naik kereta polis
macam zubar dari satu balai ek satu balai kah kah kah

nota:
kenapa tidak disimpan untuk dikaji
jadikan ilmu pengetahuan dan tubuhkan universiti makhluk halus
dua jantan ini di beri derajah tan seri
kemudian cadangkan untuk satu lagi cabang hadiah
nobel sains – bukan kimia bukan fisik bukan bioloji
tapi ilmu sains ITIMEL – ilmu tipu melayu kah kah kah

nota:
kenapa tak gunakan khidmat makhluk halus ini
suruh makhluk halus ini berkumpul ramai ramai dan
minta mereka serang isreal kah kah kah
atau jadi penyokong pekasa kah kah kah

nota:
kenapa tidak gunakan tenaga makhluk halus ini
untuk menjana kuasa leterik di negara kita kah kah kah

nota:
pernah kah anda melihat
seorang bomoh duduk di tepi kedai jual number ekor
dia menjual angka ramalan
kenapakah bomoh melayu ini bodoh
kalau dia boleh meneka dengan tepat angka itu
kenapa dia sendiri tidak balun semua angka yang menang besar kah kah kah

nota:
anda pasti pernah mendengar ada orang bertemu hantu
apabila terdengar cerita ini sekali lagi sila ambil
perhatian! anda hanya mendengar cerita dari cerita ini bukan
dari malaon yang jumpa hantu itu tapi cerita tangan kedua
atau tangan ketiga kah kah kah

cuba ingat betul betul selama hidup bertahun tahun ini
kenapa tak pernah jumpa hantu ? kah kah kah

dan paling hairan kenapa tak ada orang jumpa hantu
di pavilion bukit bintang jam tiga petang
atau jumpa hantu di rumah rehat plus di seremban jam lima petang
atau jumpa hantu tengah hari di depan kedai maidin
bangsar utama jam 4 petang?

kenapa mesti hantu keluar di waktu malam bila cahaya kurang nampak ? kah kah kah

kenapa mesti hantu muncul hari malam bila kita sorang diri
dan bukan ketika perlawanan bola manchester united lawan kedah di
stadium bukit jalil kah kah kah

nota:
kenpa melayu tidak gunakan
khidmat makhluk halus
untuk membina negara kita
kita boleh relak sepanjang masa
dan terus jadi melayu kah kah kah


nota:
memang susah jadi melayu
sudah lah bodoh
kena tipu pulak
sudah lah kena tipu
melayu pulak kah kah kah


KENAPA MELAYU TAK BOLEH FIKIR

makhluk halus ini
ada kuasa boleh hilangkan anak gadis
tapi kalah bila masuk dalam
botol plastik kah kah kah

apa punya tuuuuuurrrrr.... kah kah kah


kah kah kah.... APA PUNYA TUUUR PUNYA HANTU ...PLASTIK PUN TAK BOLEH LAWAN... kah kah kah

RAGAM MAK JANDA



DITIMBANG SEBELUM DI JEMPUT




16 WANITA PERTAMA SAHKAN HADIR – berita hairan

Seramai 16 wanita pertama mengesahkan kehadiran pada Sidang Kemuncak Wanita-Wanita Pertama 2010 yang akan berlangsung selama tiga hari bermula esok

Mereka adalah wanita pertama dari Albania, Congo, Gambia, Ghana, Jamaica, Kiribati, Laos, Mali, Mauritius, Mozambique, Nigeria, Paraguay, Seychelles, Sierra Leone, Sri Lanka dan Zambia.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit … DULU MADEY GILA NAK JADI RAJA ARFIKA…. kah kah kah..

kah kah kah… ADA LIMA… ADA LANGKAWI DIALOK… ADA SUD SUD … kah kah kah..

kah kah kah… NI BI MAMA PULAK …. kah kah kah…

kah kah kah…. AFRIKAN MAMA INI DATANG UNTUK BERCUTI… kah kah kah..

kah kah kah… PERABIS DUIT RAKYAT…. TAMBANG KITA BAYAR… HOTEL KITA BAYAR…. BERAK TAMBAH BUSUK…. kah kah kah..


nota:
kenapa carla bruni tak datang?
kenapa michele obama tak datang?
kenapa hanya jemput afrikan mama?

bik mama hanya jemput afrikan mama
kerana bik mama akan dilihat slim
bila bergambar dengan afrikan mama kah kah kah

nota:

woit... KIRIBATI INI NEGARA MANA?... kah kah kah..

kah kah kah ... PULAU MANA?..BARU MUNCUL LEPAS TSUNAMI KE?... kah kah kah...

nota:
pelik amat pelik
boleh kah mak janda jadi wanita pertama?
kah kah kah


CARLA DAN MICHELLE


nota:
tidak dijemput kerana berat
badan tidak cukup kah kah kah



BERSILAT BERMULA





GERAKAN MANGSA PERTAMA





SYOR KAJI SEMULA KUOTA AGIHAN KERUSI BN TANDING
– berita hairan

Kuota pengagihan kerusi dalam pilihan raya akan datang antara parti komponen Barisan Nasional (BN) perlu dikaji semula secara menyeluruh dengan mengambil kira keadaan politik semasa sebagai jaminan mendapatkan sokongan rakyat.

Hishammuddin Hussein, berkata perubahan itu perlu kerana landskap politik negara sentiasa berubah dan BN perlu bertindak berani mengikut keperluan semasa bagi menjamin kemenangan parti gabungan itu.

Katanya, keputusan Pilihan Raya Umum Ke-12 tidak menggambarkan situasi sebenar kemahuan pengundi yang diterjemahkan melalui keputusan pilihan raya.

“Kita perlu menang dan pastikan sistem kuota itu bukan satu kekangan untuk dapatkan sokongan. Pengalaman dalam pilihan raya lalu adalah satu peluang untuk memperbaiki kelemahan diri.

"Kita tidak semestinya mengikut formula lama yang diamalkan sejak dulu. Mungkin corak lama sudah tidak lagi sesuai. Pindaan Perlembagaan UMNO sendiri adalah hasil daripada pengalaman pilihan raya lalu," katanya.


JENG JENG JENG
JENG JENG JENG
JENG JENG JENG



kah kah kah…. HARI HARI AKHIR BARISAN GEROMBOLAN… kah kah kah..

kah kah kah… SELAMAT TINGGAL GERAKAN…. kah kah kah..

kah kah kah…. BAI BAI BAI….. SAMI VELOOO…. kah kah kah…

kah kah kah…. TUNGGU DAN NANTI… AKAN ADA PARTI LARI…
kah kah kah..

kah kah kah... TUNGGU DAN LIHAT PAKATAN AKAN ADA PARTI BARU... kah kah kah

HALANG PULAK




KALAU INI YANG HALANG BARU TAKUT !







PEMUDA UMNO JB MAHU PENGERUSI HINDRAF DIHALANG MASUK NEGARA
– mstar

JOHOR BAHRU: Pemuda Umno Bahagian Johor Baharu mahu Pengerusi Hindraf P. Waytha Moorthy dihalang daripada memasuki negara ini berikutan tindakannya mempertikaikan titah yang dibuat oleh Sultan Johor Sultan Ibrahim Almarhum Sultan Iskandar.

Ketuanya Khalid Mohamad berkata kenyataan Waytha Moorthy menerusi laman web Free Malaysia Today itu tidak boleh dimaafkan kerana beliau seolah-olah mempersoalkan kuasa yang dimiliki oleh raja-raja Melayu.

"Kita akan meminta kerajaan supaya menghalang kemasukan pengerusi Hindraf itu ke negara ini serta pada masa yang sama menutup laman web Free Malaysia Today kerana ia merupakan ancaman kepada keselamatan negara ini," katanya.

Beliau bercakap kepada pemberita selepas mengetuai demonstrasi aman seramai 200 orang bagi membantah kenyataan yang dibuat oleh pengerusi Hindraf itu di Terminal Pengangkutan Awam Larkin, di sini, Sabtu.


KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

woit… PENGERUSI HINDRAF INI NAK JADI ORANG LONDON… kah kah kah

kah kah kah… NAK BUAT APA DIA PULANG KE MALAYSIA…. kah kah kah…

kah kah kah…… NAK TUTUP MALAYSIA TODAY PULLLAKAAA?.... kah kah kah..

woit…. TAK ADA KERJA LAIN…..kah kah kah…

kah kah kah… ASIK ASIK TUTUP…..HARAM … TANGKAP… kah kah kah…

kah kah kah... HALANG...RAMPAS... kah kah kah

kah kah kah... TAK KAN TAK ADA IDEA LAIN... kah kah kah..


nota:
kita semua sokong demo
kita mahu mereka berdemo
bagus bila demo jadi
baguslaaa tunjuk muka
jangan pulak lepas berdemo
semua diam kah kah kah