.

Sabtu, 25 Jun 2016

BILA PERANG NAK BERMULA





JENG JENG

BILA NAK

BERPERANG?

Umno Pagoh tolak keputusan MT Umno
MUAR - Umno bahagian Pagoh hari ini sepakat menolak keputusan yang dibuat Majlis Tertinggi (MT) Umno yang  memecat Tan Sri Muhyiddin Yasin daripada jawatan Timbalan Presiden Umno berkuat-kuasa semalam.

Ketua Penerangannya, Hairul Izam Abd Samat berkata, keputusan itu dibuat setelah pihaknya mengkaji dan meneliti beberapa perkara.

"Kami menolak keputusan ini kerana pemecatan tersebut dibuat tanpa mengikut prosedur sepatutnya seperti yang termaktub dalam perlembagaan parti Fasal 20 Disiplin.


WOIT

TOK NO USE

AKSEN MAHU

BILA NAK DEMO

KAH KAH KAH
-----------

MAT SERBAN GERMAN



VERSI AL-AZIZANI

Islam suku suku mcm 3 suku. Fatwa negeri lain2. Majlis fatwa kebangsaan lain lagi. Majlis agama islam negeri pun masing masing. Sesama mufti pun ada yg kata mufti itu wahabi dan macam2 gelaran. Hudud teganu versi hadi al-marangi, versi kelate pula nik amar al-sami dan nik al-buduhi. Nasib baik kedah dah terlopeh kat umno. 

Kalau tidak akan ada versi almarhum al-azizani. Kalau nak selamat, ikut rasul dan alquran. Ustaz, lebai dan ularmak kalau bagi ceramah, kuliah, tazkirah kalau takde nas dan dalil yg sah, sila bakulsampahkan. Zaman sekarang lebih2 lagi bulan puasa, semua pak lebai sibuk nak kutip laba cari duit raya. on BERHUDUD HUDUD
Anonymous
at 3:12 PM

YANG KENA ORANG MISKIN
Tu namanya hudud politik..bkn hudud syariat islam..yg kena pon orang miskin..yg kaya bebas bergaya.. on BERHUDUD HUDUD
Anonymous
on 6/25/16

KAYU BALUT SERBAN
Xblh wat apa lg..melayu kampung bodoh2 belaka.klu letak kayu dibalut serban kayu tu la yg disembah.. Mcm bebaru ni.dpt beras sekampit najid terus jadi diangkat jadi wali Allah.pankah bn balik.. on HUDUD MUDUD
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 6/25/16


JUAL AGAMA DARI 500 TAHUN DAHULU
jual agama dah berlaku pada kristianiti 400/500 tahun dulu. melayu kena tunggu lagi 200/300 tahun lagi, baru binatang ni mampueh. on HUDUD MUDUD
kampong lad
on 6/25/16



------------

SELAMAT BERBUKA





SELAMAT

BERBUKA
hari ini redup

berangin sayu

gua ada jemputan

restoran AMJAL

dia buat doa selamat

anak buah dia

tak jadi masuk jil

BILA KITA

NAK  RAYA



-------

SIAM TERUS TERBAKAR






POLITIK 

SIAM TERUS

BERGOLAK



Thailand jails activists for campaigning to reject constitution in referendum

A Thai court jailed seven activists on Friday for campaigning against a military-backed draft constitution which will be put to a referendum in August.
Authorities arrested 13 people on Thursday while they were handing out leaflets urging people to vote against the charter. Six were released on bail, a lawyer for the group said, while the rest chose not to post bail.
“Six have been released but seven will be jailed,” said Kumklao Songsomboon of the Thai Lawyers for Human Rights group.

TANDA TANDA

GELOMBANG

RAKYAT TERUS

MEMBARA



----------

SEJARAN DEMO KETUANAN MELAYU





JANGAN

CAKAP AJE

AKSI MAHU

BUAT




GKCM beri amaran 'badai' besar bakal landa Umno

Umno bakal dilanda pergolakan besar selepas pemecatan beberapa tokoh parti itu seperti diumumkan Majlis Tertinggi parti itu pada sidang media semalam, kata Gabungan Ketua Cawangan Umno Malaysia (GKCM).
Ketuanya Kamarul Azman Habibur Rahman berkata, GKCM akan mula bertindak balas di atas 'penghinaan yang tidak boleh diterima' terhadap Muhyiddin Yassin dan  Mukhriz Mahathir.
"GKCM akan mula bertindak. Umno akan dilanda badai ketidakpercayaan yang amat dasyat," katanya dalam kenyataan yang dikeluarkan malam tadi.

TOK IS CHIP

ONLI TOK TOK

DON TOK TOK

NATING HAPEN

STREET WAIT

NO TOK TOK



-----------

SUNNI WAL RASUAH




PEMIMPIN

SUNNI

WAL RASUAH


Mungkin ‘kita’ patut letak jawatan juga, kata Ambiga terhadap tweet PM

Beliau tidak tahu sama ada untuk ketawa atau menangis melihat komen 'demokrat' Najib


TERLIBAT

KES BUNUH

KES TIPU

KES RASUAH

TAPI INI

PEMIMPIN

SUNNI

WAL RASUAH

BUKAN KAPIR

WAL HARBI




-------------

BERHUDUD HUDUD







HUDUD DIKATA

HUKUM ALLAH

TAPI KENAPA

HUDUD 

DI KELANTAN

BERBEZA 

DENGAN

HUDUD GANU

SAJE TANYA 

JANGAN MARAH






-----------

HUDUD MUDUD




HUDUD MUDUD
Melayu Islam, terutama yg berjubah serban juga yg berkopiah, sumer sibuk nak polok duit ja sambil jadi wakil tuhan dan wakil nabi. Inilah kerja paling lumayan. Cakap kosong berdegar2, hasilnya utk rakyat = YILLEKK. 

Hudud mudud, holier than thau = duit kutipan 30 tahun utk balu dan anak yatim Memali kene kebas + duit balak Kelantan sonyap jo dan pegang jawatan berelaun dlm Selangor x nak lepas2 + anak menantu dpt projek gomen juta2 sambil jual simpati mimpi jumpa rasulullah, kepalabutoh la sumer ni. Akhirnya alim2 lobai ni, sumer hidup senang lenang duit berjuta konon2 mencontohi nabi SAW dgn naik kete mewah, berumah mewah, berbini gemok gedempol mcm babi, anak menantu kaya raya dan emok macam babi jugak. 

Inilah ilusi yg rasuuah ajar pada ulamak2 melayu Islam kita. Sembang kemaih Islam itu ini kerja suci melayu. Jual pahala untung duit atas angin dgn modal air liur saja. Janji buleh balun.. Bab nak ngepow duit orang, MELAYU Islam Number WAHID. Good governance? = pergi mampos la. on BUDAYA KAPIR
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 6/25/16





------------

BANGUN MELAWAN BUKAN JADI TUNGGUL





BERITA BAIK

UNTUK 

MALAYSIA


Kumpulan anti-Najib akan lebih banyak selepas raya – GKCM

 | June 24, 2016
Gabungan ketua cawangan percaya pemecatan Muhyiddin dan Mukhriz akan melahirkan lebih banyak kumpulan anti-Najib, selepas umat Melayu selesai menjalani ibadah puasa.






PETALING JAYA: Bulan Syawal mungkin menyaksikan kelahiran lebih banyak kumpulan-kumpulan anti-Najib Razak dalam Umno, kesan daripada pemecatan pemimpin Melayu Johor, Muhyiddin Yassin, dan Kedah,  Mukhriz Mahathir.
Gabungan Ketua Cawangan Umno Malaysia (GKCM) berpesan Presiden Najib Razak supaya jangan terlalu yakin kedudukannya selamat, walaupun keputusan pilihan raya Sarawak, Kuala Kangsar dan Sungai Besar memihak kepadanya.
KALAU TAK 

BANGUN 

MELAWAN

HANG BODOH

JADI TUNGGUL

KAH KAH KAH

BAKAR LAGI

BUBUH MINYAK

PERANG TERUS

MEREBAK


---------

LAGI KESAH MH370





Malaysia Airlines flight 370: possible wreckage found on Tanzanian island

Aircraft wreckage potentially from missing Malaysia Airlines Flight 370 has been found on an island off the east African coast, an Australian official said.
Transport minister Darren Chester, who oversees the search for the Boeing 777 that vanished in 2014 with 239 people on board, said a “piece of aircraft debris” was found on Pemba Island off the coast of Tanzania.




----------

BEZA PEMIMPIN KAPIR HARBI DENGAN SUNNI



KAH KAH KAH

 | June 24, 2016
cameroon
Malaysia pantau Brexit dengan dekat dan berwaspada dengan sebarang risiko ekonomi berbangkit More ››

David Cameron hari ini mengumumkan akan meletak jawatan selepas tiga bulan ini, dan berkata United Kingdom memerlukan kepimpinan baharu untuk membawa UK kearah negara bebas Kesatuan Eropah (EU).
Pengumuman itu menyusuli keputusan bersejarah referendum pengundi UK meninggalkan EU atau Brexit. Keputusan itu menyaksikan matawang Pound jatuh 11% berbanding dolar Amerika Syarikat ke paras terendah sejak 31 tahun lalu.


BEZANYA

PEMIMPIN 

KAPIR HARBI

DENGAN 

PEMIMPIN 

SUNNI 

WAL RASUAH

----------

APA JADI KES DATUK NORZA?






KENAPA

MAKLUMAT 

DIBOCORKAN?

AJK Umno: Saya dipaksa bogel depan pegawai SPRM - Malaysiakini ...

https://www.malaysiakini.com/news/97271
Translate this page
Malaysiakini
Jan 29, 2009 - "Mereka telah mengugut saya bahawa isteri saya akan ditangkap dan dibogelkan jika saya tidak membuat pengakuan bahawa Datuk Norza ...

Pemuda Umno marah kekerasan SPRM - Malaysiakini Berita

https://www.malaysiakini.com/news/97288
Translate this page
Malaysiakini
Jan 30, 2009 - Memorandum itu diserahkan kepada Presiden Umno Datuk Seri Abdullah ... MT dan ketua Pemuda Umno Wilayah Persekutuan, Datuk Norza Zakaria. ... "Mereka telah mengugut saya bahawa isteri saya akan ditangkap dan 

Tangkap pegawai SRPM beri maklumat kepada Rafizi

 | June 24, 2016
Kenyataan Rafizi mengesahkan ada kebocoran maklumat daripada suruhanjaya itu, kata Vell Paari





PETALING JAYA: Seorang pemimpin MIC hari ini menggesa polis menyiasat dan menangkap pegawai kanan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) yang didakwa mendedahkan maklumat dalaman kepada Rafizi Ramli.
Bendahari Agung MIC S Vell Paari berkata kenyataan Setiausaha Agung PKR itu mengesahkan kebocoran maklumat berlaku.
“Saya minta polis supaya menyiasat dan menangkap pegawai-pegawai kanan yang mendedahkan hal dalaman SPRM kepada pembangkang untuk kepentingan politik mereka,” katanya dalam satu kenyataan hari ini.

WOIT
maklumat dibocor
kerana SPRM tak
buat kerja betul
ada pegawai yang baik
ada pegawai yg jujur
merea tahu ada kes
tapi tak buat apa apa
ini kerana SPRM ada arahan
ingat apa jadi kes 
datuk NORZA
SPRM digunakan 
untuk kantoikan politik mamat ni
ingat kes siasat sampai mati
teo beng hock
ingat kes sarbini siasat
sampai mati juga

SEMUANYA ALAT

--------------

HANYA CAKAP MUFTI




MUFTI BUKAN WAKIL NABI
ni cakap mufti..bukan cakap nabi..mufti tidak mewakili nabi.nabi takda degree.nabi tak hafiz..nasib baik tuhan bagi ilmu, kalo tak maknanya nabi ke g belajar kat universiti mekah madinah...siapa yg percaya ckp mufti ni melainkan warga2 melayu belajar di middle east je sb nak dptkan keje..tapi dlm hati tu berdoa agar mufti cepat pencen sb ramai lg nak jawatan tu..

ekonomi islam makin mengecil.nama je belajar agama tp hanya teori shj, praktikalnya masuk jamban.kat dpn camera bukan main actionnya alimnya..kat belakang, dia la penasihat penyamun.wujudiah najib rosmah semakin membongkarkan topeng2 ulama palsu..syabas najib..

semoga tuhan menyayangi anda dan sebagai tanda tuhan sayang anda, alangkah bagusnya kalo anda balik selamanya kpd tuhan anda.dah 2 bijik heli jatuh tp tak faham2 lg..jd balu ke jd baulu.. on PERANAN AGAMA BODOHKAN MELAYU
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 6/24/16




--------