.

Isnin, 12 Februari 2018

RAMAI AMOI JADI PEMINAT






CIIT CIIT WAK

TAK SANGKA 

 RAMAI AMOI

 MINAT YOU





SYRIA BERJAYA TEMBAK F16 ISRAEL







SEBUAH JET F-16

ZIONIS ISRAEL

DITEMBAK SYRIA
ciss bedebah punya syria syiah..syria taktahu ke enemy of my enemy itu adalah kawan baik amerika malaysia..syria taktahu ke malaysia anti syiah..sial punya syria..berahi dia tembak pesawat israel..ayoohh tentera malaysia , sama2 la pakatan saudi utk serang syria..kalo tak pun, bole tembak yemen sbg marahkan anak tapi sindir menantu..hantar dr asri ke syria utk ganyang syria.. on ZIONIS TEMPATAN
Publish | Delete | Spam
Anonymous
at 7:08 PM




----------------

AWAS - AWAS - KAKI TIPU






AWAS WASPADA

SENARAI 

KAKI TIPU

SELAIN  NAJIB

ADA LAGI

ORANG JAHAT


Skim tipu: 1.7 juta mangsa diperdaya, 
rugi RM4.4 bilion

KUALA LUMPUR 6 Okt. – Kira-kira 1.7 juta mangsa penipuan 27 jenis skim pelaburan melibatkan kerugian bernilai RM4.4 bilion dicatatkan di negara ini sepanjang tempoh Julai 2013 hingga September lalu.

Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Komersial (JSJK), Tuan Haji Acryl Sani Abdullah Sani berkata, dalam tempoh ber­kenaan, pihaknya me­ne­rima lebih 2,500 laporan mang­sa bagi kes.

“Kami beberapa kali mengingatkan orang ramai agar tidak mudah terpengaruh dengan skim begini kerana tiada satu pelaburan yang dapat memberikan pulangan tinggi dalam masa singkat,” ujarnya.

Dalam kes terbaharu, Acryl berkata, pihaknya menahan dua lelaki dan seorang wanita tempatan berusia di antara 30 hingga 36 tahun kerana dipercayai terlibat dengan skim penipuan pelaburan ‘Krubal’ di dua lokasi berasingan di ibu negara dan Pulau Pinang semalam.

“Kita menerima 105 laporan berhubung kes berkenaan dan seramai 2,000 orang menjadi mangsa dengan kerugian berjumlah RM788,901.

“Suspek menawarkan pe­laburan barangan kosmetik melalui aplikasi Whatsapp dan laman sosial Facebook dengan mengambil deposit daripada mangsa untuk dilaburkan dalam sebuah syarikat tempatan.

“Pakej pelaburan yang ditawarkan oleh suspek adalah antara RM350 hingga RM55,000 dan pulangan tinggi dijanjikan kepada pelabur sehingga melebihi 100 peratus selepas tiga bulan, selain hadiah emas dengan berat tertentu,” jelasnya.

Senarai skim penipuan pelaburan yang dikenal pasti.

1. Crude Palm Oil

2. Highway Group Resources

3. Mekah Islamic Hotel

4. Federal Reserve Chicago Bond

5. RJB Empire Group

6. Venus Fx

7. AAM Academy

8. Celoreng Mindef

9. Kongsi Makan

10. Bit Coin - Bit Kingdom

11. JJPTR

12. Bit Coin - Al Mubin Agarwood

13. Exorbitence Influence Sdn. Bhd. (Krubal)

14. Richway

15. Pelaburan Emas Royal Gold

16. Dato Dave (Syarikat Aero Asia Holding)

17. Monspace

18. MFace / MBI

19. Pelaburan Emas - Tok Belagak

20. Pelaburan Emas - Pegasus Bullion

21. Saham - Century Dinasty

22. Pelaburan Forex - MGCFX

23. Pelaburan Sunner Group

24. Pelaburan GM Friday

25. Focus Capital Growth

26. Skim Perumahan DBI/Juta Kelulut

27. Global Tijari



SPR

PATUT

DALAM

SENARAI


-------------------------

AL-FATIHAH







Iranian academics demand answers over death of jailed activist

President Hassan Rouhani urged to investigate alleged suicide of Kavous Seyed Emami


Al-FATIHAH
Leading academics in Iran have written to the country’s president, Hassan Rouhani, to demand answers after a renowned environmentalist allegedly killed himself in prison.

The family of Kavous Seyed Emami, 63, a professor at Imam Sadegh University and founder of the Persian Wildlife Heritage Foundation, was told on Saturday that he had killed himself in prison two weeks after his arrest.



-------------------

KEMUT POWER DARI ISA SAMAD










PERTANYAAN

AMAT BETUL

ATAU

TUAN HAJI INI

BUAT BUAT

TAK TAHU

Mengapa Najib berani pecat Muhyiddin tapi tidak Isa Samad, soal PAS

PAS hari ini mempersoalkan mengapa Najib takut untuk menyingkirkan Pengerusi Felda Global Ventures Holdings Berhad (FGV) Tuan Haji Isa Samad daripada syarikat itu.

Naib Presiden PAS Tuan Haji Idris Ahmad berkata, Najib perlu berani bertindak memandangkan Lembaga Kemajuan Tanah Persekutuan (Felda) berada di bawah Jabatan Perdana Menteri dan demi kebaikan warganya.

“Kalau Muhyiddin Yassin pun Najib berani pecat sebagai timbalan perdana menteri.


NAJIB TAK

TANGKAP ISA

KERANA ISA

ADA ZIANA ZAIN

DENGAN

KEMUT POWER

KALAU ISA 

DITANGKAP

KEMUT POWER

AKAN MELEDAK

MENGHISAP

MAT MONGOL


-------------------

TERDESAK DI JOHOR





GEROMBOLAN 

TERDESAK  

DI JOHOR
Melayu umno semakin terdesak di Johor, bayangan kekalahan semakin jelas. Upah samseng kampung utk pertahankan umno tapi kena halau oleh pemaju dari tanah sendiri( setinggan). Mcm pak pandir menang sorak kampung tergadai. Memalukan org Johor aje mcm tak bertamadun. on 
BANGSA JOHOR JADI PAK KADOK
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 2/12/18






----------------

MEMBURET DI BALI








TUAN HAJI

TAK PAYAH HEBOH

HAL RASUAH

LEBIH AFDAL

BUKA CERITA

KESAH BINI POLIS 

YANG TUAN HAJI

SEBAT DI BALI

SPRM: Hanya Selangor belum tandatangan Ikrar Bebas Rasuah

 | February 11, 2018
SPRM berharap boleh mendapatkan satu tarikh sesuai untuk kerajaan Selangor menandatangani ikrar berkenaan sebelum PRU14.






SHAH ALAM: Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) optimis kerajaan Selangor akan menandatangani Ikrar Bebas Rasuah (IBR) sebelum pilihan raya umum ke-14 (PRU14).

Ketua Pesuruhjayanya, Tuan Haji Dzulkifli Ahmad berkata amat menyedihkan kerana hanya Selangor belum menandatangani IBR, bagaimanapun pihaknya tidak putus harap mendapatkan satu tarikh sesuai bagi menandatangani ikrar berkenaan.


TUAN HAJI

TAK PERLU ALIH

CERITA

SATU MALAYSIA

NAK DENGAR 

KESAH TUAN AJI

MEMBURET DI BALI

KAH KAH KAH




----------------

PANCUT DALAM









 PANCUT DALAM
keputusannya negative bro..tuan haji pancut luar..kalo pancut dlm pun tuan haji pancut dlm jubur bro.. 
on APA KEPUTUSAN SIASATAN
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 2/9/18




---------------------

BANGSA JOHOR JADI PAK KADOK






BANGSA JOHOR

INI TAK SEDAR

700,000 CHINA

AKAN MASUK

KE JOHOR

ADUHI MALANG

NASIB

PAK KADUK

Tian Chua: Halau Kit Siang perbuatan samseng penyokong Umno, BN

 | February 11, 2018
Naib presiden PKR itu berkata, Umno sepatutnya menggunakan hujah untuk menjawab kritikan pembangkang supaya rakyat boleh membuat penilaian, bukannya menggunakan cara kasar untuk menafikan lawannya.







“Kalau kedudukan BN tak tergugat, mereka tak akan guna cara macam ini,” katanya mengulas tindakan lebih 50 penduduk Kampung Bakar Batu di Johor Bahru menghalau Lim dan wakil pemimpin PH.

Program Sembang Santai Warung terpaksa dibatalkan selepas berlaku kekecohan dan pemilik warung itu dikatakan tidak dapat meminjam premisnya kepada penganjur disebabkan “tekanan”.

Keadaan dilaporkan bertukar tegang apabila seorang ustaz tampil bersama penduduk kampung untuk menghalang Lim dan Osman bersama wakil pemimpin PH lain yang disusuli tindakan beberapa individu melaungkan “Saya penduduk kampung di sini, jangan kritik Umno”.


BANGSA JOHOR

TAK SUKA 

CHINA DAP

TAPI TAK SEDAR

CHINA MERAH

MASUK REMBAT

FOREST CITY

DAN 

BANDAR JAY BEE

JADI PAK KADOK

TUNJUK SAMSENG

JOHOR LINGKUP


----------------

SIAPA CEMAR KUANTAN





YA  AMPOON

YA MAULANA

TUNKU CAKAP 

BETUL



Jaga khazanah alam di Pahang untuk warisan akan datang

Pemangku Raja Pahang Tengku Abdullah Sultan Ahmad Shah mengingatkan semua pihak supaya terus menjaga alam sekitar di negeri ini untuk dijadikan daya tarikan pelancong.

Tengku Abdullah bertitah, Pahang bertuah kerana mempunyai pantai, tanah tinggi, dan hutan berusia ratusan juta tahun yang kaya dengan flora dan fauna yang perlu terus dikekalkan untuk diwariskan kepada generasi akan datang.


NAK TANYA

SIAPA YANG

REMBAT BALAK

SIAPA YANG 

CEMAR  KUANTAN

CHINA MANA

JAJAH GEBENG

YA AMPOOON

SAPA PUNYA 

KERJA JUAL

TANAH MELAYU



-----------------------

ZIONIS TEMPATAN






ZIONIS
hari ni hari yg indah,hari untok kite bergembire kerna tentera syria berjaya menembak israel f16....yeeeaahhhh 
on KOTE SAJAT
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 2/11/18


------------------

EEE LEMBU






EEE LEMBU
Shahrizat umum sedia jadi calon bn bertanding Pru 14, dua tiga hari lepas tu jer rafizi pun diumum salah dan kena penjara 30 bulan. Macam dah tau jer. Soalan bocor ke ataupun skrip dah berjaya disampaikan pada balaci tukang umum? Apa kata anda? on 
SATELAH MEROMPAK - PENCURI MENARI
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 2/11/18



----------------

TAHNIAH SYRIA








TAHNIAH SYRIA

SALUT KAMARAD



Syria shoots down Israeli warplane as conflict escalates

An Israeli F-16 fighter jet has crashed after being hit by Syrian air defences during an offensive in Syria, the Israeli military says.
The two pilots parachuted to safety before the crash in northern Israel. It is believed to be the first time Israel has lost a jet in the Syrian conflict.
The plane was hit during air strikes in response to an Iranian drone launch into Israeli territory, Israel says.
The drone was shot down. Israel later launched further strikes in Syria.
The Israel Defense Forces (IDF) say they hit aerial defence batteries and Iranian military sites in the latest strikes.
Israeli air strikes in Syria are not unusual, the BBC's Middle East correspondent Tom Bateman says, but the loss of an Israeli fighter jet marks a serious escalation







---------------------

MENJOLOK BUKAN MENGGODA









MENJOLOK BINI

 ORANG
Polis sedang menyiasat Dzulkifli di bawah Seksyen 498 Kanun Keseksaan atas dakwaan menggoda isteri orang susulan penyebaran tiga video pendek beliau berada di luar negara bersama seorang wanita yang menjadi tular di media sosial... 

BUKAN MENGGODA

BINI ORANG

yang aku tak puas hati disiasat kerana mengoda isteri orang. Sebab mereka berdua sudah bemalam di bali dan tak mungkin tidur bilik berasingan. Sudah tentu tidur sebilik dan itu dikatakan mengoda?? Bukan menjolok@menutuh?? Tak ada ke akta menjolok@menutuh isteri orang??? 
on KOTE SAJAT
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 2/10/18






------------------

TUAN AJI POTONG KOTE SENDIRI








TUAN AJI BAIAH
Kalu tn hj lobai nak buat baiah, buatlah serius sikit. Baiah potong kote sendiri ker, baiah potong telo sendiri ker. Ini baru betul2 baiah sbb bila tn hj yg buat baiah, tuan hj la yang rasa.


POTONG KOTE

 Ni tn hj yg buat baiah napa bini pulak yg terpaksa tanggung akibat? Tak betul tu tn hj lobai!! on KOTE SAJAT
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 2/10/18




------------------

KOTE DISIASAT - RASUAH TAK SIASAT








KOTE DISIASAT 
msia nie pelik, siasat kote, siasat lubang depan, siasat lubang belakang, air mani simpan dua hari, paling hebat, majoriti 70% melayu islang, kajian menjurus kepada pelir, jurus kepada kote kah ksh kah, 

RASUAH 

TAK SIASAT

rasuah tak.pa, rompak tak.pa, islang ohnislamg,,,, eddt wang setuju siasata tak saja.tanya...apa apa rujuk.pakar ilarmak.sedunia tu kah kaj.kah 
on KOTE SAJAT
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 2/10/18








----------------------

PAKATAN MENANG - KALAH DITIPU






PAKATAN MENANG

KALAH DITIPU
PH semesti akan menang pru14 dlm suasana konspirasi tipu undi.. rakyat masih tetap akan buru dakwa individu2 dan agen2 yg bersekongkol dlm urusan penipuan undi... hukum penjara berpuluh tahun krn mengkhianati rakyat... jeng jeng jeng... on TIPU TIPU TIPU
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 2/11/18







----------------------