.

Isnin, 3 Ogos 2015

BANGSA JOHOR SAMBUT MUHYIDDIN





TONTON

BANGSA 

JOHOR

SAMBUT 

MUHYiDDiN



SIAPA RAHMAN DAHLAN






SI DAHLAN
Si dahlan punya anak ni makin lama makin aku nak maki je bapa dia ni..ada anak ..sialannya mcm berpanjangan..oii man...ko naik pangkat itu bukan tuah man...itu lubang kubor ko dalam politik..ini mesti kuat makan pingaram masa kek kampung ni ..tak pu ..ini mesti kaki curi bahar orang ni masa duluk duluk...heheheh..man man....patai nah kam alap..dah no pain kam palui palui kami tek...man man...seringgit man...hehehehe on DUIT DARI TOK ARAB
Publish | Delete | Spam
DIDI KOTA BELUD
on 8/3/15
RAHMAN DAHLAN
Kah Kah Kah... Rahman Dahlan bukan dari Sepilok! Sepilok tu kat Sandakan! Rahman Dahlan dari Kota Belud! Dekat Kota Kinabalu! Kira asal orang bandar jugalah! Tapi inilah menteri paling kelakar dalam kabinet Najib! Betapa tidak jawatannya ialah Menteri Kesejahteraan Bandar dan Kerajaan Tempatan! 

Namun sesiapa yang pernah pergi ke Kota Belud akan mendapati inilah bandar yang paling tidak sejahtera! Betapa tidak, lembu-lembu boleh lepak di tengah bandar Kota Belud! Tahi lembu pula bersepah-sepah di sana sini! Memang terasa loya nak makan minum kat sesetengah restoran kerana terhidu bau tahi lembu! Pendek kata memang bandar Kota Belud tempat asal Rahman Dahlan kurang sejahtera! 

Tapi Rahman Dahlan adalah Menteri Kesejahteraan Bandar! Nota kepada Rahman Dahlan: Kasi sejahtera dulu itu bandar Kota Belud bah! Orang Sabah on DUIT SEDEKAH TOK ARAB
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 8/3/15


-------------

LLAGI KESAH DUIT TOK ARAB









NAJiB AKAN 

BUKTIKAN

DUIT DARI


TOK ARAB 

SEDEKAH 

ISU PEMBIAYAAN POLITIK HELAH MENUTUP SKANDAL 1MDB

Sejak beberapa hari yang lepas, ada cubaan yang tersusun oleh pimpinan Umno untuk membawa isu baru iaitu pembiayaan parti-parti politik. Perkara ini mula-mula disebut oleh Pengarah Komunikasi Strategik BN,  Abdul Rahman Dahlan dan disambut sendiri oleh Perdana Menteri,  Najib Tun Razak.

Dalam ucapannya di Seremban,  Najib mengumumkan kesediaan beliau untuk menyatakan punca kewangan Umno dan penyumbang-penyumbang kepada dana Umno lalu mencabar parti-parti pembangkang untuk turut menyatakan punca kewangan kami.

Operasi harian KEADILAN termasuk membayar gaji kakitangan di ibupejabat, sewa pejabat-pejabat KEADILAN negeri dan perbelanjaan ibupejabat ditampung oleh potongan gaji oleh wakil rakyat KEADILAN. KEADILAN mempunyai 29 ahli parlimen dan 40 ADUN di seluruh negara. Ahli Parlimen dan ADUN di Selangor dan Pulau Pinang (negeri yang diperintah pakatan pembangkang) menyumbang 20% dari gaji bulanan kepada KEADILAN. Ahli Parlimen dan ADUN dari negeri lain menyumbang 10% dari gaji bulanan kepada KEADILAN.

Bagi perbelanjaan lain, KEADILAN mengadakan majlis mengutip derma dari semasa ke semasa terutamanya menjelang pilihanraya. Kutipan dana dari majlis mengutip derma ini bergantung kepada kehadiran – ada yang berjaya mengutip dari RM50,000 sehingga RM500,000 bergantung berapa banyak tiket dijual.

Walau bagaimana pun, isu pembiayaan parti-parti politik ini hanyalah helah yang dimainkan oleh Umno dan  Najib Razak. Saya berpandangan bahawa isu ini ditimbulkan untuk menutup dua persoalan besar yang tidak boleh dijawab oleh  Najib  Razak:


1.    Ke manakah wang RM42 bilion yang dipinjam oleh 1MDB dan benarkah wang itu telah diambil oleh individu-individu yang rapat dengan Perdana Menteri seperti Jho Low?

2.    Kenapakah RM2.6 bilion yang sebahagiannya dituduh turut berasal dari dana 1MDB dimasukkan ke akaun peribadi Perdana Menteri?

Kenyataan-kenyataan yang dibuat oleh  Abdul Rahman Dahlan dan  Azalina Othman setakat ini memberi gambaran seolah-olah dana RM2.6 bilion itu kononnya adalah sumbangan dermawan antarabangsa kepada  Najib  Razak dan bukannya dana 1MDB.

Saya tidak terkejut sekiranya  Najib Razak melalui jurucakapnya seperti  Abdul Rahman Dahlan dalam masa beberapa minggu ini akan menjual cerita-cerita berikut:

1.    Dana RM2.6 bilion itu adalah derma dari orang kaya dari Timur Tengah secara peribadi kepada  Najib Razak. Derma itu digunakan oleh  Najib Razak untuk membiayai kempen pilihanraya Umno dan Barisan Nasional dalam PRU13 yang lalu

2.    Ada bukti dalam bentuk dokumen bahawa kononnya dana RM2.6 bilion itu adalah derma kepada  Najib  Razak

3.    Oleh kerana dokumen itu, maka pemindahan RM2.6 bilion itu bukanlah berunsur rasuah dan hanyalah sumbangan politik seperti mana kes RM40 juta yang dimasukkan ke dalam akaun peribadi  Musa Aman, Ketua Menteri Sabah satu ketika dahulu.

4.    Berdasarkan perkara ini, siasatan ke atas 1MDB dan dana RM2.6 bilion di dalam akaun peribadi Perdana Menteri akan menyimpulkan bahawa tidak ada unsur rasuah dan kes ditutup begitu sahaja

Isu-isu yang dibawa kebelakangan ini berkaitan pembiayaan parti-parti politik hanyalah untuk mempersiapkan orang ramai dengan skrip yang telah disediakan iaitu siasatan berkenaan 1MDB dan dana di dalam akaun peribadi 1MDB mendapati tiada unsur rasuah dan kes ditutup begitu sahaja.

Saya yakin rakyat Malaysia yang celik tidak akan termakan dengan putar alam begini. Saya juga berharap pimpinan Umno yang masih ada sedikit maruah seperti Tan Sri Muhyiddin Yassin terus mengkritik Dato’ Seri Najib Tun Razak supaya rakyat tidak diperbodohkan dengan cerita dongeng kononnya dana RM2.6 bilion ini adalah sumbangan derma orang kaya Timur Tengah kepada Najib  Razak.

  
RAFIZI RAMLI
NAIB PRESIDEN/SETIAUSAHA AGUNG
AHLI PARLIMEN PANDAN






--------------

PECAH BERITA SEDUNIA








PARA 

TAHANAN 

JINJANG

DALAM

 PERJALAN 

KE RUMAH 

PASONG 

DANG WANGI

UNTUK 

DIBEBASKAN

SILA BERI

 SOKONGAN


14m
Terkini: OYDS akan diproseskan jaminan Mulai 5pm secara perperingkat. Mohon bersetiakawan 7pm di IPD Dang Wangi.







-----------------

ADA ORANG GUNA NAMA NAJIB




 KOMENATR
yang melapor akhbar
the wall street journal
bukan akhbar utusan melayu
bukan akhbar ther star
bukan akbar sinar harian
bukan akhbar harakah
bukan akhbar mek  jah 
ini THE WALL STREET JOURNAL
akhbar yang mewakili kepentingan
kaum pemodal antarabangsa

dokumen siasatan 1MDB 
yang menjadi sumber berita
dinyatakan secara jelas oleh 1MDB
bahawa dokumen ini telah dilihat
oleh peguam negara
telah dilihat oleh perdana menteri
maknanya telah dilihat oleh najib

menafikan bukan satu yang pelik
kalau kita pergi ke penjara
hanpir 95% yang ditahan semuany
TIDAK mengaku bersalah

NOTA
najib razak
wajib terus diburu
sampai dia tumbang





AKAUN SAPA



2112022011880



2112022011906




Sumber kami kukuh, kata WSJ pertahan laporan mengenai Najib

Walaupun dinafikan perdana menteri, akhbar The Wall Street Journal (WSJ) tampil mempertahankan laporannya semalam yang mendakwa berbilion ringgit dipindahkan ke akaun peribadi  Najib Razak, dengan berkata ia bersandarkan maklumat siasatan dan dokumen kukuh.

Bercakap kepada CNBC, Ken Brown, ketua biro WSJ di Hong Kong, berkata pihaknya sangat cermat sebelum menerbitkan laporan itu memandangkan ia melibatkan seorang ketua kerajaan.

"Kami amat berhati-hati dan kami percaya dokumen yang ada pada kami adalah kukuh dan bersumberkan siasatan yang boleh dipercayai, bukan siasatan berniat politik.

"Ia merupakan laporan penting dan kami serius mengenainya.

"Bila-bila ada ketua sesebuah negara... atau ada bukti menunjukkan wang dimasukkan ke akaun, akaun peribadi, dan berkait urusan kerajaan, ia menjadi penuh drama," Brown memberitahu CNBC.


Tambahnya, dokumen yang ada padanya sudah dilihat Peguam Negara dan juga perdana menteri sendiri.

Ditanya sama ada beliau tahu sumber dana tersebut, Brown berkata pihaknya "tahu apa yang mereka tahu", sambil menambah sebahagian dana berasal daripada sebuah unit Kementerian Kewangan, manakala sebahagian lagi menerusi sebuah bank swasta yang ada kaitan dengan Abu Dhabi, yang menurut Brown mempunyai hubungan rapat dengan Malaysia dan menyokong bon 1MDB.


KAH KAH KAH
woit 
apa makna penafian ini?
ini bermakna ada seorang lagi
jantan bernama najib razak
yang ada akaun dalam ambank
kah kah kah
jantan ini sedang menyamar
jantan yang menyamar inilah
yang buka akaun di bank
yang  rembat duit 1MDB
jantan ini dapat 700,000 dolar
dapat  2 bilion ringgit dari 1MDB
kah kah kah
tugas rakyat malaysia sekarang
ialah cari dimana jantan ini duduk
kah kah kah
mari kita selamatkan
najib razak yang asli
mari kita tibai 
najib razak  yang menyamar

SELAMATKAN

NAJiB RAZAK




-------------------

DEMO WARTAWAN




DEMO 

SABTU iNI

PASAR SENI







808







------------------

DUIT DARI TOK ARAB






SAEKOR LAGI

CAP AYAM 

BARU KELUAR



Wang dalam akauan amanah PM adalah derma daripada penyokong parti yang tidak didedahkan identitinya. More ››


KAH KAH KAH
woit
ini sama macam:
1- telor dalam seluar najib - najib yang punya
2- kentut dari najib - najib yang punya
3- badak sebelah najib yang punya

TAPI
tok arab mana 
nak sedekah jariah 700 dolar
tok arab mana 
nak sedekah jariah 2.6 bilion ringgat
ini mesti tok arab putar alam
kah kah kah

TOK ARAB

----------------

YA AMPOOON







YA AMPOON


KENA

TENDANG
masa anwar 
kena tendang
tak ada sultan 
panggil anwar
masa muhyiddin
 kena tednag
sultan johor 
panggil mengadap

HEBAT











--------------

SATU PERTANYAAN







SiAPA ADA 

TERNAMPAK

KHAiRY 

SAJE TANYA

LAMA HiLANG






--------------

JANJI MUHYIDDIN







JANJi

 MUHYiDDIN


Saya akan terus bercakap tentang 1MDB, kata Muhyiddin

 Muhyiddin Yassin berikrar tidak akan membisu walaupun digugurkan daripada jawatan timbalan perdana menteri, kerana beliau masih lagi mempunyai tanggungjawab sebagai timbalan presiden Umno.
Berucap merasmikan mesyuarat perwakilan Umno Bahagian Kluang di Dewan Pekan Rabu, Kluang, Johor hari ini, beliau berkata, ucapan dan kata-katanya semata-mata demi memastikan Umno terus berkuasa dan kerajaan pemerintah tetap stabil.
"Ya, saya berhadapan sedikit perbezaan pandangan dengan presiden parti. Dalam satu perkara sahaja – 1MDB.
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/muhyiddin-ikrar-takkan-membisu-walaupun-bukan-lagi-tpm#sthash.DKkWv2B8.dpuf


KAH KAH KAH
woit
ini janji bahaya
ini janji bukan janji capati
ini janji jawa
ini bukan janji bugis street


APA PUNYA TUR

-----------------

ASAL BALIK USUL







BIASANYA

POLiTiKUS

MINTA NAK 

JUMPA SULTAN

INI SULTAN 

NAK JUMPA 

POLiTiKUS

APA MAKNA?


Gambar bersama Muhyiddin-sultan, 'pemimpin sejati' dipuji

Sekeping gambar Sultan Johor Sultan Ibrahim Sultan Iskandar bersama bekas timbalan perdana menteri  Muhyiddin Yassin  dan menteri besar Johor membawa seribu makna apabila dimuat naik ke Internet petang ini.

Turut bergambar bersama, Tengku Mahkota Johor (TMJ) Tunku Ismail Sultan Ibrahim, permaisuri Johor, serta Menteri Besar Johor  Khaled Nordin.

Melalui akaun Facebook bola sepak Johor, yang dinaunginya, TMJ memuat naik gambar mereka bergambar bersama, kemungkinan dalam pertemuan mereka di Istana Serene, Johor Bahru hari ini.

Tanpa menyentuh secara jelas, gambar itu dimuat bersama tulisan memuji "pemimpin sejati",

"Pemimpin sejati tidak mencipta pengikut, mereka membentuk lebih ramai pemimpin," menurut tulisan itu.


Dalam gambar tersebut, TMJ berpakaian baju batik berdiri di sebelah kanan Muhyiddin yang memakai sepasang baju Melayu berwarna merah.

Selepas kira-kira sejam dimuat naik di Facebook JOHOR Southern Tigers itu, tulisan itu disukai oleh lebih 21,000 pengguna Facebook dan hampir 2,000 perkongsian dilakukan serta lebih 500 komen.

Tulisan tersebut memberi pelbagai reaksi susulan pertemuan di Istana Bukit Serene itu.

Thyro Bryan: Daulat Tuanku, demi untuk rakyat jelata mohon Tuanku menasihatkan Pemimpin yang berasal dari negeri Johor supaya tidak memalukan bangsa Johor dengan sikap yang tidak sewajarnya dan mengeluarkan kenyataan yang memalukan bangsa Johor. Ampun tuanku.

Hairul Hisham Zainal Abidin: Harapan tinggi untuk berita baik dari istana Johor. Daulat Tuanku.

Nur Hafizah: Mohon campur tangan raja-raja Melayu membantu kami yang dizalimi pemerintah dan pengikutnya. Perlu ada raja yang bingkas bangun ke hadapan. Najib dah makin melampau.


KAH KAH KAH
woit
ya asal balik usul
dari tanah 
pulang ke tanah 
dari istana 
pulang ke istana
kah kah kah
ni namanya bangsa johor
bangsa johor jangan dihina
kah kah kah
nanti tuanku marah...ooopps.. murka

BETA MURKA
--------------

KABINET DARJAH ENAM







BELUM SELESAi

ATAU

TAK AKAN 

SELESAi



Kabinet 1MDB, kata Sanusi Junid


Veteran Umno  Sanusi Junid berkata Kabinet baharu yang dilantik perdana menteri minggu lalu dibarisi mereka yang akan mempertahankan syarikat sarat hutang 1Malaysia Development Berhad (1MDB), menggelarnya "Kabinet 1MDB".
Ia juga terdiri daripada mereka yang kritikal terhadap bekas Perdana Menteri  Mahathir Mohamad, kata bekas menteri Besar Kedah itu dalam video yang dimuat naik di YouTube.
"Yang jelas pula, yang dilantik di dalam (jemaah) menteri itu ialah orang-orang yang bersuara menghentam  Mahathir.
"Seolah-olah, Kabinet ini Kabinet 1MDB. Kabinet untuk mempertahankan 1MDB. Kabinet untuk memperkecilkan atau menutup segala usaha untuk mendedahkan 1MDB.
"Jadi, masalah dia masih belum selesai. Bunga pinjaman bank jalan terus, pelaburan yang tak menguntungkan jalan terus dan modal bank terpaksa jalan terus," kata Sanusi yang merupakan bekas setiausaha agung Umno dan naib presiden pada zaman Mahathir.
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/kabinet-1mdb-kata-sanusi-junid#sthash.p5LlzgCp.dpuf
KAH KAH KAH
woit
dulu half past six
kabinet pak lah
sekarang  kabinet 1MDB
ini kabinet darjah enam
bukan lagi half past six
lebih ayam
lebih hasan dari hasan malek
tapi yang molek
kes 1MDB  berterusan
tak sudah sudah
tak henti henti
sampai mat mongol tergolek ayam

SAMBUNG 



-----------

MEMANG HEBAT






HEBAT SEKALI 

Umno lemah kerana ahli fitnah sesama sendiri, kata Ku Nan

Tengku Adnan Tengku Mansor hari ini menyalahkan ahli parti itu yang suka menyebarkan fitnah sebagai punca kepada kelemahan parti.
"Umno lemah hari ini, kenapa? Ia lemah kerana ahlinya.
"Kita ada dalam 30% ahli yang tukang mengadu domba, yang menyebarkan fitnah, dan yang terpengaruh dengan cerita pembangkang.
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/umno-lemah-kerana-ahli-suka-fitnah-sesama-sendiri-kata-ku-nan#sthash.t40Ryiqs.dpuf


KAH KAH KAH
woit
hebat memang hebat
memang handal
tanpa tv
tanpa radio
tanpa harian
hanya ada blog
hanya ada internet
pembangkang telah berjaya 
bejaya sebar fitnah hingga
gerombolan jadi lemah longlai
hingga gaduh sesama sendiri
kah kah kah

TAHNiAH 


-----------

TERUSKAN LAGI







JENG JENG


Usul Altantuya, 1MDB dalam AGM Umno Kluang

 Muhyiddin Yassin hari ini menerima sambutan hangat ketika hadir ke mesyuarat agung tahunan Umno bahagian Kluang, berbeza dengan mood di Seremban dan Kota Melaka semalam.

Muhyiddin, yang digugurkan sebagai timbalan presiden Umno dipercayai kritikan berhubung isu 1MDB, dijadual berucap kepada 400 orang perwakilan.

Mesyuarat pula dijangka panas apabila terdapat usul menuntut penjelasan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak menjelaskan dakwaan skandal terhadapnya, termasuk isu 1MDB dan pembunuhan Altantuya Shaariibu.

“Isu itu masih menjadi persoalan termasuk siapa yang memberi arahan kepada Sirul Umar Azhar,” menurut usul yang diterima media itu.

"Sebagai pengawal peribadi  Najib, dakwaan Sirul perlu disiasat untuk menentukan siapa yang memberi arahan. Ini adalah nyawa manusia, amatlah zalim jika Sirul dibunuh kerana menjalankan arahan.”

Selain itu, usul berkaitan 1MDB mempersoalkan bagaimana sebuah syarikat milik penuh kementerian kewangan yang mana perdana menteri sendiri merupakan pengerusi lembaga penasihat miliki bebanan hutang berjumlah RM51 bilion.

“Laporan-laporan dalam akhbar di New York (New York Time 7 Februari 2015) begitu tajam, pedas dan berleluasa, namun Najib membisu seribu bahasa," kata usul tersebut.

Sementara itu, menyentuh isi pelaksanaan cukai jualan dan perkhidmatan (GST) mengusulkan dengan mendesak kerajaan menggandakan aktiviti pemantauan ke atas pelaksanaan GST dengan lebih agresif bagi mengelak penipuan oleh peniaga.

"Kerajaan telah memaklumkan bahawa pelaksanaan GST memberi jaminan harga barangan menjadi lebih rendah, tetapi apa yang berlaku adalah sebaliknya," kata usul tersebut.
 

KAH KAH KAH
woit
gwa sudah cakap kes 1MDB
kes altantuya
tak akan tamat
akan bertersuan
hingga mat mongol tersungkur

TUNGGU




------------------

ANAK MUDA BANGUN MELAWAN






FACE BOOK


 PAK WAN

Bila aku tengok gambar ini, hati aku menggelegak dan sedih pada masa yang sama. Insan di dalam gambar ini namanya Ezzuandi Ngadi, atau lebih mesra dalam kalangan teman sebagai Pak Wan. Dia seorang sahabat, seorang teman, seorang ketua koordinator Dapur Jalanan yang banyak membimbing aku dalam kerja bakti memberi makanan kepada warga miskin kota setiap hari Ahad, seorang mentor dalam tunjuk ajar pelbagai perkara.
Selama aku mengenalnya, beliau seorang yang berpelaku lembut, seorang insan yang sukar nak marah, seorang yang penyabar. Kemudian, pada demonstrasi semalam, beliau telah ditangkap dan dibawa ke lokap Jinjang. Ya Tuhanku, apalah salahnya sehinga ditangkap?
Negara kita sedang menuju kehancuran. Celaka lah Najib, Rosmah serta kroninya2. Dan tambah lagi celaka orang yang masih setia menyokongnya. Malaysia perlukan perubahan. Kepada teman-teman dan rakan-rakan yang lain yang turut ditangkap seperti Adam AdliHadi KhalidAmirx Abd HadiAzen HarrithsMuhammad Aiman Hakim , Md Ashraf , Sidiqin Omar , Mandeep Singh dan lain-lain, semoga kalian baik-baik sahaja di sana. Salut buat semua! Perjuangan ini akan tetap diteruskan sehingga kehancuran UMNO, Najib dan Rosmah, politikus yang menekan dan korup, dan seterusnya menjadikan Malaysia yang lebih baik.





Protesters Call on Malaysian Prime Minister to Resign


KUALA LUMPUR, Malaysia—Police arrested more than two dozen people at a largely peaceful protest here on Saturday that called on Malaysian Prime Minister Najib Razak to resign amid investigations into the troubled state investment fund 1Malaysia Development Bhd. ‎
The rally‎took place as Mr. Najib tries to contain fallout from probes, including by the police and the Malaysian central bank, into activities of 1MDB, which amassed more than $11 billion in debt.
Protesters were seen carrying placards calling for the arrest of Mr. Najib, who chairs 1MDB’s advisory board.
Asked about the protesters’ demands that Mr. Najib resign and be arrested, a spokesman for the prime minister said in an email that Mr. Najib has “made multiple comments that are a matter of public record which answer such demands.”‎
Mr. Najib has denied wrongdoing in relation to 1MDB and has urged critics to wait for the conclusion of four official investigations that are continuing into 1MDB’s activities.
On July 2, The Wall Street Journal reported that investigators believe nearly $700 million was deposited in Mr. Najib’s personal bank accounts after the movement of cash among agencies, banks and companies linked to 1MDB.
The original source of the money is unclear and the government investigation doesn’t detail what happened to the money that allegedly went into Mr. Najib’s personal accounts.
Mr. Najib denies taking any money for personal gain.
The protesters had been warned ahead of time not to hold the rally. Protests are uncommon in Malaysia.
Led by student activist group Demi Malaysia, the rally had been earlier banned by authorities. Police estimated that about 200 protesters turned out, resulting in 29 arrests. The detainees are being investigated‎for illegal assembly and, if convicted, could face up to six months jail, a fine, or both, Kuala Lumpur Police Chief Tajuddin Isa said in a statement.
Those arrested are also being investigated for activities detrimental to parliamentary democracy, an offense upon conviction that carries jail sentence of up to 20 years, he said.
“Those arrested will be brought to court to be remanded to facilitate investigation,” Mr. Tajuddin added. The statement didn’t identify those arrested and it wasn’t possible to know whether they had engaged lawyers.
Write to Jason Ng at jason.ng@wsj.com


----------------