.

Selasa, 7 Oktober 2014

CALON ANUGERAH HASAN MALIK






SELASA, 7 OKTOBER 2014 - 2:51PM

Majoriti rakyat terima, faham pelaksanaan GST - Ahmad Maslan



KUALA LUMPUR: Sebahagian besar rakyat sudah boleh menerima dan memahami usaha kerajaan berhubung pelaksanaan cukai barang dan perkhidmatan (GST) mulai 1 April tahun depan.




KAH KAH KAH

woit

gila ada 9999 jenis

bodoh hanya ada 2 jenis

bodoh hasan malik

bodoh ahmad mazlan


kesian bini


malu kerana suami bodoh

kesian anak

malu kerana ayah bodoh


KAH KAH KAH





---------

LIDAH PENGARANG







KOMENTAR


dibawah ialah
tulisan lidah pengarang
6 oktober 2014
ini tulisan pengarang akhbar
the new york times
akhbar yang amat berpengaruh
di amerika justeru dunia

akhbar ini rapat dengan 
pentabiran rumah puteh
akhbar ini sering menjadi jurubicara
rumah puteh dan elit politik amerika

lidah pengarang tentang najib
tentang akta baginda queen
pastilah telah dibincang
pastilah telah difikir 
pastilah telah dirancang

justeru
apa sebenarnya tersirat
dibelakang lidah pengarang 

adakah lidah pengarang ini
memberi tekanan pada najib dan rosmah
agar menanda tangani tppa

adakah tulisan ini satu amaran
kepada najib dan rosmah
agar mereka mengundur diri

adakah ini tanda tanda
bahawa amerika sedang
memberi perhatian
sama ada anwar akan dipenjara
atau tidak

kita tunggu dan lihat
kerana lidah pengarang
dalam the new york times ini
sama saperti suara rumah puteh

NOTA
untuk pengatahuan pembaca
najib  dan rosmah
hishammmuddin hussein
zahid hamidi
baru sahaja selesai
melakukan lawat ke amerika
najib dan rosmah di new york
hishammuddin dan zahid di dc




The Malaysian government has increasingly employed the Sedition Act, a British colonial era law, to intimidate and silence political opponents. The law criminalizes speech uttered “to excite disaffection” against the government and defines sedition so broadly that it is an invitation to authoritarian abuse.

Prime Minister Najib Razak had promised to repeal the act, but, since the general elections in May last year, his government has made full use of the law to hound his critics. While Mr. Najib’s ruling coalition, Barisan Nasional, won 60 percent of the parliamentary seats in the election, for the first time since independence in 1957, the opposition coalition, Pakatan Rakyat, won a 51 percent majority of the popular vote.

The elections seem to have shaken the government enough for it to arrest and prosecute an array of politicians, journalists, academics, students, religious leaders and civil society activists who did not advocate the overthrow of the government. For example, a senior opposition politician was charged with sedition for criticizing a decision by the appeals court in a statement to the news media. A local state assemblyman was charged for allegedly saying “damn, damn” about the government’s United Malays National Organization to several assemblymen. Since 2013, at least 14 people have been charged. Those found guilty can face up to three years in prison.

Mr. Najib’s crackdown is a deplorable attack on free speech and a serious threat to democracy. He appeared to understand this danger when he promised to repeal the Sedition Act. He should do so immediately.




---------

NIK ABDUH KENA TIBAI LAGI





FACE BOOK



letak jawatan jer lah...
masuk jerlah umno tu..
membebankan kan rakyat jer..
dah lah tak berfungsi dengan hebat di parlimen
setakat nak guna nama bapa jer..hampeh betul
# luahan hati rakyat pasir mas













LikeLike ·  · Share




KAH KAH KAH
-----------

DEMO DI LONDON



DEMO 

DI LONDON
sasaran : keduatan malaysia
jam 11 pagi - 1:00 petang
berarak ke hadapan
rumah pm
no: 10 jalan downing
berakhir
di dataran trafalgar
semua dijemput
buat ramai



KAH KAH KAH

gerakan gempur rosmah
gerakan gempur najib
telah bermula di london

KAH KAH KAH

----------

AN IRISAH MAN - KAH KAH KAH







KOMENTAR

sistem penerbangan mas
pasti dalam keperitan
sehinggakjan terpaksa
melanggan swarga irish




KAH KAH KAH

bangsa irish?
kerana bodoh
dan murah 
kah kah kah


Bekas CEO Irish Airlines dijangka ketuai MAS

Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) Outgoing Aer Lingus Christoph Mueller disebut bakal mengetuai Malaysia Airlines (MAS) selepas penstrukturannya, kata sumber.
Syarikat penerbangan Irish itu mengumumkan pada Julai, veteran Jerman itu akan meletakkan jawatan bermula Mei 2015 namun tidak menyatakan ke mana beliau akan pergi.
Aer Lingus dan MAS adalah sebahagian daripada sekutu.
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/bekas-ceo-irish-airlines-dijangka-ketuai-mas#sthash.K8LIgpFS.dpuf

KAH KAH KAH
tolong jangan
talipon mamat ini
ketika dia sedang seterika baju
nanti terbakart telinga dia



KAH KAH KAH

-------

DEMO PAGI ESOK




PPM turun ‘Protes’ depan parlimen

 | October 6, 2014
Suhaizan Kaiat juga ingin mengajak seluruh anak muda supaya dapat hadir bersama-sama dalam himpunan ini
PETALING JAYA: Pemuda PAS Malaysia (PPM) menyokong penuh usaha ‘protes’ kenaikan harga minyak dan mengadakan bantahan ekoran kenaikan harga harga minyak petrol dan diesel sebanyak 20 sen.
PPM menyatakan komitmen bersama protes untuk turun ke himpunan aman pada 8 Oktober ini, jam 10 pagi di pintu hadapan parlimen Malaysia, kata Ketua Pemuda PAS, Suhaizan Kaiat.
“Saya sendiri bersama pimpinan Exco PPM akan turun bersama bagi menyatakan sokongan terhadap protes.


KAH KAH KAH

percubaan awal
cuba cuba dulu
nanti satu juta turun
macam di hong kong

---------

JANGAN BUAT SILAP LAGI




FLOM FLOM FLOM



 0 0 0 2

Kerajaan perlu henti pendirian flip flop

 | October 7, 2014
Dua tahun telah berlalu namun usaha penggubalan akta baru tetap 'beku' tanpa tindakan.
SEREMBAN: Pemuda Pakatan Rakyat Negeri Sembilan jelas tidak puas hati dengan kenyataan Najib  Razak yang jelas menyatakan bahawa keputusan akhir mengenai isu menggantikan Akta Hasutan dengan Rang Undang-undang Harmoni Nasional terletak di tangan Kabinet dan bukan bersama Majlis Konsultasi Perpaduan Nasional (MKPN).
Dalam satu kenyataan bersama, Ketua Pemuda PAS Negeri Sembilan Nor Azman Mohamad, Ketua DAPSY Negeri Sembilan J. Arul Kumar dan mantan Ketua AMK Negeri Sembilan Nazree Yunus berkata Akta Hasutan 1948 merupakan satu akta undang-undang di Malaysia yang digubal bagi mencegah dan menghalang sebarang perbincangan yang boleh dikatakan atau didakwa sebagai tujuan untuk menghasut.


KAH KAH KAH

woit
budak budak ini salah
silap besar
bukan dasar flip flop
ini dasar flom flom
fat lady of malaysia
fat lady of malaysia

FAT LADY OF MALAYSIA
------------

GERAKAN TENDANG HADI






KOMENTAR


mamat ini lupa
don't mention
the elephant




SHAH ALAM: PAS Selangor mengingatkan semua pihak dalam parti itu menghormati dasar perjuangannya yang menetapkan jawatan Presiden mesti diisi oleh golongan ulama.

Setiausahanya, Mohd Khairuddin Othman, berkata walaupun perlembagaan PAS tidak menyebut secara khusus bahawa hanya seorang ulama yang berhak menjawat jawatan itu, namun ia bukan alasan untuk mempertikaikannya kerana perkara berkenaan sudah menjadi teras perjuangan parti sejak dahulu lagi.

KAH KAH KAH

woit
faham tak?
apa makna berita ini?
kah kah kah
ertinya dah ada gerakan
nak tendang hadi

ini mesti kerja cia

kalau tak cia ini kerja aia
kalau tak ini sapa? 



KAH KAH KAH

------------

SIAPA NAK JATUHKAN HADI










 SIAPA NAK JATUKAN HADI?

KEPALA BULUH
komplot kepala butuh..... perangai serupa setan.... lagi nak berkonspirasi.... on SATU KOMPLOT DUNIA
Anonymous
on 10/7/14
BANGANG
aduh ooi......... bangangnya anak TGNA..... kah...kah...kah.... on SIAPA NAK JATUHKAN HADI
Anonymous
on 10/7/14

PERSATUAN ULAMA ZIMBABWE
Ada...ada. Persatuan Ulama Zimbabwe dan Uganda yang membuat perancangan teliti untuk menjatuhkan Hadi Awe dari seorang Tuang Presideng kepada seorang Nelayang yang kerjanya membantu Din Ayang dan Din Valfireang.... on SIAPA NAK JATUHKAN HADI
Anonymous
on 10/6/14
INJIN KECIL
tuan guru haji isham , mini cooper pakai enjin kancil ke ? kalau mini cooper guna enjin keldai , mungkin juga ada konspirasi nak jatuhkan mini cooper sebab keldai tak lari laju.... sumbat pil pil kuda pun tak laju jugak mini cooper tu! on SATU KOMPLOT DUNIA
Anonymous
on 10/6/14
SIAPA HADI?
Hadi ini siapa ? kalau bebudak Hardy Boys macam cerita cerita TV tahun 70-80an tak apa lah. ini budak nelayan cari makan di daratan , siapa lah nak jatuh kan Hadi ini kecuali sendiri buat nya. eh! kalau nak tangkap ikan tenggiri ke atau Salmon ke , kena tangkap kat lombong ke kat lautan ? 

kalau pakai mini cooper buat tukun kat Lombong boleh jugak bela ikan patin... boleh jadi Tycoon Patin @lombong.com boleh lah cerita. betul kata mamak , bila melayu kantoi mula salahkan bangsa lain... on SIAPA NAK JATUHKAN HADI
Anonymous
on 10/6/14
MAAF
salam dan maaf jika kata2 kita ni . Sebagai seorang ulama yg baik, jika trlalu banyak kelemahan2 menerajui pas, beliu harus dgn iklasnya berundur dan memberi peluang pd yg lebih brkebolehan. tp ni tidak masih berdegil. Inikah tingkah laku sebagai seorang ulamak. on SIAPA NAK JATUHKAN HADI
Anonymous
on 10/6/14
LARI KE MANA?
Mau lari pigi mana haa... on SATU KOMPLOT DUNIA
Anonymous
on 10/6/14

Haah ha ha ha perasan on SIAPA NAK JATUHKAN HADI
Anonymous
on 10/6/14
KOMPLOT GUAN ENG
Aku rasa lim guan eng yg nak jatuhkan hj hadi. Sebab utama, lim guan eng nak pakai serban tapi hj hadi grenti tak bagi can.....sebab takut ahli pas pilih lim jadi presiden. Tapi laki najib x mustahil nak jatuhkan hj hadi sebab ramvut hj hadi lagi lebat dr suami dia....jeles le tu.... on SIAPA NAK JATUHKAN HADI
Anonymous
on 10/6/14
HANYA LEBAI HADI
Hebat sangat ke Hadi ni? Kalau setakat lebai Hadi, tak perlu konspirasi yahudi, kami kat Msia dah ramai menyampah dgn ulamak u-turn. on SATU KOMPLOT DUNIA
Anonymous
on 10/6/14
DALAM PAKATAN
Terdapat sekutu Comintern dalam PKR dan DAP yang mahu menjatuhkan MSU dan Presiden PAS on SATU KOMPLOT DUNIA
Anonymous
on 10/6/14
SURAT MENTAL
Anak kalau kurang ajar patut kena penampar @ rotan. Org sosialis x kisah sbb dia bukan islam tulin...islam ala ala syiah gitu. Boleh mut'ah , boleh berjubur dsb. on SATU LAGI KONSPIRASI
Anonymous
on 10/6/14

Pkr & dap parti yg merbahaya kalau memerintah Malaysia.... Anak muda bangun tolak pkr & dap on SATU KOMPLOT DUNIA
Anonymous
on 10/6/14

PIALA HASAN MALIK
Kalau PAS jadi gomen (KALAU laa), tak boleh bagi mamat ni jadi menteri. Tiap2 tahun dia bolot piala hassn malek. Takda chan orang lain dah on SATU KOMPLOT DUNIA
Anonymous
on 10/6/14




-----------