.

Khamis, 17 November 2016

TRUMP TAK ADA HALUAN POLITIK





TRUMP TAK ADA HALUAN POLITIK
Trump itu bisnesman, bukan ahli politik yang ada haluan. Fasisme itu ideologi politik, Trump tidak tahu menahu dunia politik. Yang dia tahu berniaga kerana sejak akil baligh, fokusnya kepada mencari kekayaan melaui bisnes. 

Apa yang dia tahu adalah hukum asas ekonomi perniagaan iaitu konsep permintaan dan penawaran. Rakyat US ramai menganggor, sudah muak dengan perang kat tanah Arab, sudah muak jadi pak guard Jepun dan Korea, sudah muak dengan perlambakan barangan import, sudah muak dengan bayar cukai besar, sudah muak dengan pendatang tanpa izin, sudah muak dengan towkay besar tutup kilang pindah ke China dan Amerika Latin. 

Dalam terjemahan ekonomi, ini namanya peluang atau permintaan. Sebagai bisnesman, Trump menawarkan khidmat sebagai calon presiden untuk menyelesaikan segala isu yang disuarakan rakyat US. Itu namanya strateji bisnes yang betul: Where there is a demand, that is where we fulfill the supply. Sama ada dia berjaya menyelesaikan masalah itu tidak penting bagi Trump, yang on TEORI UNITED FRONT
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 11/17/16





--------------

MAO HU TANG CARI ALONG






LIS ALONG 

BERDAFTAR:

BANK DUNIA

ASIA BANK

BANCO LIBRO

I.M.F

BANK OF CHINA


Ringgit down more than 1pct to near 10-month low
Malaysia’s ringgit extended losses by more than 1 percent to hit a near 10-month low as concerns grew over potential capital controls, hurting government bonds.
The ringgit fell 1.1 percent to 4.3920 per dollar, its weakest since Jan 20.
Malaysia's government bond prices slid with the 10-year yield, hitting 4.227 percent, the highest since Jan 11.
The central bank has demanded that foreign banks make a written commitment to stop trading offshore non-deliverable forwards in its latest move to protect a weakening currency, banking sources said.- Reuters
Read more: https://www.malaysiakini.com/news/363218#ixzz4QJyoxwOv

MAO HU TANG

MAO CIN CIN

MAO LA LEE

MAO TEM BAM

MAHU JUMPA

ALONG LAGI

INALIL LAH

MALAYSIA INI



--------------

SATU CADANGAN HEBAT




APA MAKNA 

BERITA INI?


KOMENTAR
maknanya ramai
anak muda akan bersama
justeru menteri
buat kenyataan
kalau anak muda
tak ambil pot
maka menterti
tidak akan buat kenyataan

Belia diminta tidak sertai Bersih 5 
Sabtu ini

SIEM REAP - KEMBOJA. Golongan belia diminta untuk tidak menyertai perhimpunan Bersih 5.0 yang dirancang diadakan di Dataran Merdeka, Kuala Lumpur pada Sabtu ini.

Menteri Belia dan Sukan Khairy Jamaluddin berkata perhimpunan itu tidak mendatangkan faedah selain dikhuatiri bertukar menjadi perhimpunan yang agresif.

"Belia perlu elak demonstrasi, bukan kerana (kerajaan) ingin sekat kebebasan tetapi kita telah lihat perhimpunan Bersih 3.0 sebelum ini mencetuskan keadaan agresif

"Sepatutnya perhimpunan itu (Bersih) tidak diadakan, jika ada tuntutan atau apa sahaja, ia boleh disampaikan melalui pelbagai forum dan cara lain," katanya.


BUAT FORUM

KAH KAH KAH

SATU CADANGAN 

TERBIJAK TAK

PERNAH KITA

TERFIKIR DULU

HEBAT HEBAT

KAH KAH KAH

NASIB BAIK ADA

MENTERI OXFART

DAPAT IDE BAIK

KAH KAH KAH

BAGAIMANA 

KALAU HANTAR

MEMEMO?

BOLEH TAK?

kah kah kah

---------------

I REST MY CASE




roketkini.com

Baju Merah tak perlu risau ‘lapar’, banyak gerai jual makanan – Hishamuddin Rais



KUALA LUMPUR, 17 NOV: Peserta gerombolan Baju Merah yang lapar pada 19 November ini boleh mendapatkan makanan dan minuman yang banyak dijual gerai-gerai berdekatan.
Menurut Ahli Jawatankuasa BERSIH Hishamuddin Rais, berdasarkan pengalaman himpunan aman BERSIH 1,2,3 dan 4 yang lalu, penyokong Jamal tidak akan mempunyai masalah untuk mendapatkan bekalan makanan.
“Saya fikir jika penyokongnya (Jamal) lapar, ada banyak warung pada hari itu. Ini pengalaman BERSIH 1, 2, 3 dan 4.
“Tak ada masalah untuk dapatkan air, nasi kandar atau nasi bungkus,” kata beliau pada sidang media di pejabat Bersih hari ini.
Hisham berkata demikian sebagai mengulas kenyataan ketua geng Baju Merah, Datuk Seri Jamal Yunos semalam.
Jamal dilaporkan berkata beliau tidak dapat memberi jaminan sebarang tindakan pengikutnya yang ‘lapar’ semasa menghadiri protes menentang BERSIH5 pada Sabtu ini kerana pihaknya tidak menyediakan makanan kepada pengikutnya. – Roketkini.com


---------------

SOKONG PENIAGA GERAI JALAN TAR




DEMO BERSIH

BAWA REZEKI

PADA PENIAGA

GERAI SEKITAR

DATARAN 

UNTUNG

LIPAT GANDA






Baju Merah lapar? Banyak gerai makanan, kata BERSIH

Peserta demonstrasi gerakan Baju Merah perlu bimbang mereka akan "berlapar" ketika mengahdiri perhimpunan balas menentang BERSIH di Kuala Lumpur pada Sabtu ini, kerana terdapat banyak gerai makanan sekitar.
Ahli Jawatankuasa BERSIH, Hishamuddin Rais berkata demikian ketika mengulas kenyataan pemimpin Baju Merah, Datuk Seri Jamal Md Yunos semalam yang berkata, beliau tidak dapat menjamin tindakan pengikutnya yang 'lapar' semasa perhimpunan BERSIH5 pada Sabtu ini kerana pihaknya tidak menyediakan makanan.
"Saya fikir jika penyokongnya (Jamal) lapar, ada banyak warung pada hari itu. Ini pengalaman BERSIH 1, 2, 3 dan 4.
"Jadi tidak ada masalah untuk dapat air, nasi kandar atau nasi bungkus," kata Hishamuddin pada sidang media hari ini di pejabat BERSIH.
Beliau berkata, Baju Merah yang kelaparan boleh membeli air atau makanan semasa perhimpunan tersebut.
SOKONG GERAI

NASI CAMPUR

ULAM PETAI

SOKONG GERAI

JALAN TAR



---------------

DARI FACE BOOK







FACE BOOK

Adinda Adindaku sekalian...terimalah kartun abang Pendekar Jamban hidung berdarah...

Suka? share











-------------

DUA HARI LAGI







DEUX JOURS

 DE PLUS


DUA HARI 

KE  DATARAN




-------------------

PERTAHANKAN HAK




TERUSKAN PERJUANGAN
Sahabat, kau teruskan perjuangan kamu pertahankan hutan. Jgn sesekali kau undur daripada manusia tamak yg berselindung di balik jubah dan serban. 

Biarpun bercawat mendedahkan aurat namun pertempuran kamu lebih mulia berbanding manusia berjubah berserban yg kononnya berhajat nak tegakkan hukum tuhan tapi rakus musnahkan hutan. on BANGUN DAN TERUS LAWAN
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 11/16/16




----------------

APA USTAD INI KATA








FACE BOOK


Dalam wacana keamanan baru2 ini, yang melibatkan panel Dr Mazlan dari penganut islam, Uthaya Sankar SB dari penganut hindu dan Calvin Ohseydari penganut Kristian, solusi yang kami dapat adalah;

1. Semua agama menolak keganasan dan menyeru kepada keamanan.

2. Wacana dan dialog wajar diperhebatkan untuk wujudkan sifat saling mengenali dan elak prejudis. Justeru, jika hari ini rakan2 dari penganut agama hindu dan kristian hadir ke surau, akan datang penganut islam akan ziarah rumah2 ibadat non Muslim pula (hari ini, saya ke gereja di kelana Jaya)

3. Agama yang bawa keamanan semestinya keluar dari kerangka bias kepentingan kepolitikan dan kuasa, sebaliknya perlu kepada bias kemanusiaan. Ini Kerana, semua peperangan dan pertumpahan darah berlaku ekoran kepentingan politik dan kuasa.

4. Pengamalan dialog dan wacana keamanan ini, hakikatnya bukan perkara baru. Malahan di Malaysia, TGNA telah cuba melaksanakannya, di negara arab, ia telah diamalkan Syaikh Bin Bayyah.

5. Jika hari ini, kita berwacana berdasarkan anutan agama untuk mencari keamanan, di masa akan datang, atas semangat saling kenal mengenali (anjuran Quran) kita perlu ada wacana dan dialog bangsa dan kaum.

6. Alhamdulillah, bersama dengan pihak Madrasah Tarbiah, wacana keamanan ini dianjurkan bersama dengan AIRI (Anwar Ibrahim research Institute) dan Sekolah Pemikiran asy-Syatibi.
Wallahu 'Alam.




















------------------

REGU SUDAH PECAH








APA SUDAH

TERJADI

TIM SUDAH

PECAH
Jamal jangan jadi jaguh, pesan Ali Tinju
 | November 16, 2016
Ali Tinju berkata, jika Jamal ada otak, dia akan mengikut arahan ketua polis negara supaya tidak mengadakan perhimpunan haram.
PETALING JAYA: Mohd Ali Baharom sekali lagi memberi kata dua kepada musuh ketatnya,  Jamal Yunos hari ini supaya tidak menjadi jaguh dengan mengadakan perhimpunan balas terhadap Bersih 5, pada Sabtu ini.
Presiden Pertubuhan Pembela Nasib Melayu Malaysia itu yang lebih dikenali sebagai Ali Tinju berkata, provokasi amat berbahaya dan tidak baik untuk negara kerana ia hanya akan menghuru-harakan Malaysia.

KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH

ALI TINJU TANYA

MAT TONGKOL 

ADA OTAK KE?

WOW WOW WOW

INI SATU MACAM




------------------

SIAPA KEKANDA INI?



SIAPA KEKANDA

YANG 

BERANI INI?


WARGA SARAWAK TUNTUT HAK






WARGA 

SARAWAK

BANGUN 

MELAWAN


Adenan komited dapatkan kembali hak Sarawak
 | November 16, 2016
Pada masa sama, ketua menteri Sarawak itu berkata hasil positif dicapai mengenai isu utama negeri itu menerusi perbincangan dengan perdana menteri.





KUCHING: Ketua Menteri Sarawak  Adenan Satem berkata beliau komited untuk memastikan Malaysia terus menjadi sebuah negara stabil dan bersatu padu, tanpa wujud perasaan benci-membenci dan curiga-mencurigai dalam kalangan rakyatnya.
“Bagaimanapun, sudah banyak kali saya nyatakan secara tegas saya juga tetap komited melindungi dan mendapatkan kembali hak negeri ini,” katanya kepada pemberita selepas mempengerusikan mesyuarat Dewan Tertinggi Barisan Nasional Sarawak di sini

KESEDARAN

SAMPAI 

SEMUA BERUBAH






-------------

MANA TEMPAT BERHIMPUN





 DUA TEMPAT

BERHIMPUN

SILA IKUT

ARAHAN

BILA AKAN

BEGERAK

KE DATARAN




LRT BANGSAR





MASJID NEGARA



-------------

BERAPA GAJI KETUA POLIS NEGARA?







ISTANA?

MANTIN?

BETUL KAH

ATAU INI 

CAKAP CAKAP

MAT KETEREH? 


Sanjeevan pun nak naik helikopter tinjau Istana Mantin

 | November 16, 2016
Pengerusi MyWatch berkata butiran mengenai rombongan bersama media menaiki helikopter akan didedahkan untuk meninjau mahligai RM5.5 juta didakwa milik KPN.





KUALA LUMPUR: Mendapat ilham daripada kerenah  Jamal Yunos, kini pengerusi MyWatch sedang pertimbangkan untuk menjemput media menaiki helikopter meninjau mahligai didakwa milik ketua polis negara (KPN) di Mantin.
Sri Sanjeevan berkata Jamal yang juga ketua Baju Merah memberikannya idea untuk turut menggunakan helikopter bagi meninjau rumah Khalid Abu Bakar.
“Terima kasih kepada Jamal, dia beri saya idea yang mungkin saya boleh bawa media naik helikopter tinjau Istana Mantin.
“Saya masih pertimbangkan naik helikopter itu, jadi tunggu dan lihat,” katanya dan menambah ada banyak lagi butiran akan didedahkan tidak lama lagi.
Sanjeevan berkata demikian kepada FMT selepas soal siasat polis di Bukit Aman hari ini susulan dakwaannya mengenai Istana Mantin dan beberapa tuduhan lain dibuat terhadap pasukan polis menerusi posting di blog.
Istana Mantin ialah mahligai bernilai RM5.5 juta di Kampung Gebok in Mantin, Negeri Sembilan dan menurut Sanjeevan ia dimiliki ketua polis negara.
Khalid sebelum ini menafikan tuduhan itu, mendakwa ia dibuat susulan tindakan yang diambil pihak berkuasa terhadap Sanjeevan.

BERAPA GAJI

KETUA POLIS?

SAJE TANYA

MANA TAHU

KALAU ADA 

KOSONG NAK

MASUK POLIS
------------

PAGI INI JAM 11:00





  PAGI INI

JAM 11:00



SIDANG 

AKHBAR AKHIR





---------------

SEJARAH DATARAN MERDEKA










 
17 hours ago
Retweeted Hishamuddin Rais (): Sabtu 19Nov2016-jumpa di DATARAN MERDEKA- wajib baca sejarah politik...

baca disini:
http://www.malaysiakini.com/columns/363070


------------

MAT KETEREH TAK ADA GIGI







TAK ADA GIGI
Aku dah google, kat youtube pun ada. Mat ketereh atau mat tere tu mamat yg takde gigi kat depan tu ke?? Mcm budak terencat akal jer. 

Kalau org yg akalnya kurang dan puji puji sembah hadi tak mengapa bro, dimaafkan. Org terencat akal ni ahli syurga oooo. on MENCARI MAT KETEREH
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 11/16/16
SIAPA DIA 

MAT KETEREH
ada seorang anak muda
di ketereh telah berkata
bahawa hadi ini
seorang yang bijak
seorang yang  pandai
banyak ilmu pengetahun
rajin membaca
tidak bebal
tidak bodoh
apa dia cakap dia kota
cakap boleh dipakai
mesyuarat tak pernah tak datang
parlimen tak pernah tak datang
tak pernah mungkir janji
kalau cakap nak saman
pasti dia akan saman
tak pandai kelentong
cakap tak kluk klik
cakap tak kasar
penuh budi bahasa
apakah ini satu fitnah
saje tanya 
takut  bersubahat
menyebar fitnah

SIAPA KAH

BUDAK ITU




--------------