Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 3 Mei 2011

TUN CHINA TIPU TUN INDIA



INI MUKA ORANG JAHAT



nota:
kenapa cukong ini tidak digari?
patut digari dan diberi pakai
seluar pendek

ini kerana undang undang gari
dan seluar pendek ini cukong
inilah yang sokong dalam parlimen
kah kah kah





TUN LING DERITA KERANA BICARA KES PKFZ ASYIK DITANGGUH - minsider

Tun Dr Ling Liong Sik yang berhadapan dengan tuduhan berkaitan projek Zon Bebas Pelabuhan Klang (PKFZ) hari ini secara terbuka berkata tidak harus ada sebarang kelewatan dalam perbicaraan sehingga menyebabkan tertuduh ‘menderita’.

Justeru, bekas menteri pengangkutan ini menuding jari ke arah Jabatan Peguam Negara atas penagguhan terbaru kes beliau sehingga awal Ogos ini.

Dr Ling, 67, bekas presiden MCA mendakwa ketidakcekapan agensi itu tidak sewajarnya menyebabkan pihak lain menderita.

“Anda tidak boleh membiarkan seseorang itu menderita hanya disebabkan anda tidak cekap,” kata Dr Ling kepada pemberita di pekarangan mahkamah hari ini.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit..PADAN MUKA… kah kah kah..

kah kah kah… RASAKAN NIKMAT KEADILAN GEROMBOLAN… kah kah kah..

kah kah kah…DULU SOKONG GEROMBOLAN…. kah kah kah…

kah kah kah…SEKARANG MAT MONGOL SUDAH TIBAI…. kah kah kah..

kah kah kah…MAT MONGOL SENGAJA LAMBAT KAN BICARA INI…. kah kah kah..

kah kah kah..TIMING KENA BETUL… kah kah kah..

kah kah kah…MULA MULA TOYO MASUK JIL…. kah kah kah..

kah kah kah…KEMUDIAN TIGA MAT BOROI MASUK JIL… kah kah kah..

kah kah kah…KEMUDIAN BARU TUN LING LIONG SIK MASUK JIL… kah kah kah..

kah kah kah…BILA SEMUA DALAM JIL…. BARU ANWAR DIMASUKKAN KE DALAM JIL…. kah kah kah..

kah kah kah…JADI ORANG MELAYU TAK MARAH… kah kah kah..

kah kah kah…UNTUK SEDAPKAN DRAMA JIL INI…. TANGKAP SAMY VELU… kah kah kah..

kah kah kah..BILA SAMY MASUK JIL… LAGI MELAYU SUKA… kah kah kah....

kah kah kah...BILA MELAYU SUKA HATI... TERUS BUAT PILIHANRAYA...kah kah kah..

kah kah kah…LEPAS PILIHANRAYA NAJIB DAN ROSMAH BOLEH ROMPAK LAGI…. kah kah kah..

nota:
semua ini adalah rancangan yang teratur
untuk mengolah persetujuan oarang ramai

tak percaya tunggu dan lihat
kah kah kah


KEMPEN BOIKO KIMMA DI TERUS KAN LAGI





NOTA:
mengikut maklumat
yang disampaikan
oleh saudara mat sabu
restoran syed dan khulafa
adalah pewnyokong kuat
kumpulan kimma

sila beritahu maklumat ini
kepada kawan kawan bahawa
restoran mamak ini adalah kotor
dan mereka menjual agama

kalau tak caya sila masuk
dari pintu belakang kah kah kah

juga sila tanya pelayan bila
kali teakhir mereka mandi dan gosok
gigi kah kah kah]

nota:
jumpa ular kermudian jumpa mamak
ketuk kepala chandra muzaffar dulu
kah kah kah


DUA JAMBAN INI TELAH DI KENAL PASTI























TERUSDKAN KEMPEN ANTI MAMAK KIMMA

Sebenarnya kumpulan mamak ni adalah dari kasta Pariah,disebabkan kasta yang rendah dia orang memeluk Islam, tabiat dan perangai masih pariah. Tak percaya tanya dengan kaum India yang kasta nya tinggi sikit dari pariah ni, mereka sendiri kata yang mamak-mamak ni memang pengotor
Oleh Tanpa Nama pada TERUSKAN KEMPEN BOIKOT RESTORAN MAMAK KIMMA pada 11/04/27


saya penah keja part time kat kedai mamak di paka terengganu sekitar 2007. saya tak pasti tukang masak dan pekerja2 kat situ islam ke tak, mamak malaysia ke atau datang dari tanah india. waktu keja pakai kopiah bukan main, tapi tak penah pon semayang. (utk pengetahuan semua, saya menginap di rumah kedai tersebut.) bila waktu semayang jumaat diorang bertenggek beramai2 tunggu depan pintu kedai..jadi tak semestinya semua kedai mamak pekerjanya islam..cube try suruh mengucap, ntah2 failed..yang paling saya rasa geli bila nampak sendiri depan mata peluh dia jatuh menitik2 atas roti, meja tebar roti dan kuali roti.. bukan sekali dua tapi banyak kali. saya nampak sebab saya tukang ceduk kuah roti dalam piring dan saya perhatikan apa yg dia buat. sejak tu saya x penah makan roti canai yg dia buat dan saya tak penah teringin nak makan roti canai kedai mamak..pengotor..lagi satu, saya penah nampak tukang buat roti tu minum arak dan dia gunakan gelas besi yang dikhaskan utk isi air kosong utk pelanggan. tu belum cite perihal kat bilik air lagi..sisa kencing bertabur kat mangkuk tandas tak dibasuh pon..
Oleh mi pada KEMPEN ANTI KEDAI MAMAK KIMMA TELAH MEREBAK pada 11/04/26




INI ASAS KENAPA KITA WAJIB BOIKOT

KIMMA setia BN walaupun cuba disogok pembangkang - berita hairan

2011/04/18

BATU PAHAT: Kongres India Muslim Malaysia (KIMMA) tetap setia bersama Barisan Nasional (BN) walaupun parti itu pernah ditawarkan wang berjuta ringgit, dijanjikan jawatan penting dalam kerajaan pembangkang serta pelbagai insentif dan projek jika menyertai pembangkang, kata Presidennya, Syed Ibrahim Kader.

Bagaimanapun, katanya, pelbagai tawaran lumayan berkenaan tidak mampu menggugat kesetiaan KIMMA terhadap BN kerana masyarakat India Muslim negara ini tidak sanggup menggadai maruah semata-mata mahu mengejar imbuhan, pangkat serta kesenangan sementara.

Malah katanya, seorang pemimpin pembangkang pernah menghubunginya secara peribadi dan menawarkan imbuhan sebanyak RM55 juta sekiranya beliau dan ahli KIMMA bersetuju untuk menyertai pakatan pembangkang.

“Dia (pemimpin pembangkang) telefon saya dan memberitahu... Datuk, saya akan beri RM5 juta sekiranya anda bersetuju sertai kami hari ini. Pagi esok saya akan masukkan lagi dalam akaun...jika selepas itu anda membawa bersama orang-orang anda (ahli KIMMA), saya akan masukkan RM50 juta lagi dalam akaun anda. Itu adalah janji dibuat pemimpin pembangkang berkenaan kepada saya beberapa tahun lalu.

“Malah, ketua KIMMA di negeri yang ditawan pembangkang iaitu Kelantan, Kedah, Selangor dan Pulau Pinang turut ditawarkan pelbagai imbuhan termasuk projek dan jawatan penting dalam kerajaan negeri supaya menyertai mereka.

“Walaupun ahli KIMMA termasuk saya pernah dihujani tawaran lumayan supaya menyertai pembangkang, tetapi maruah masyarakat India Muslim negara ini bukan semurah itu... maruah kami bukan untuk dijual beli.

“KIMMA tidak akan terpedaya mahupun termakan pelbagai janji apatah lagi kami sudah menyokong BN mahupun UMNO sejak dulu lagi. Kami lebih mengenali dan tahu hati budi BN dan UMNO.

“Walaupun pernah berasa kecil hati kerana kesetiaan kami kurang mendapat tempat dan perhatian sebelum ini, namun di bawah pentadbiran Najib Razak dan Muhyiddin Yassin, suara KIMMA serta masyarakat India Muslim kini sudah mula didengari dan mendapat sokongan padu kerajaan,” katanya pada majlis ramah mesra bersama ahli Batu Pahat dan Muar, di sini, semalam.

TEKA TEKI : APA DIA MEMASANG LUKAH DI JALAN RAYA?




MEMASANG LUKAH DI JALAN RAYA













PENYALAHGUNAAN INSTITUSI POLIS DAN PENDIDIKAN UNTUK KEPENTINGAN POLITIK UMNO

Minggu lepas YB Nurul Izzah Anwar dan YB Nik Nazmi Nik Ahmad mendedahkan tentang peranan seorang pegawai polis kanan yang mendalangi agenda fitnah UMNO terhadap Datuk Seri Anwar Ibrahim dan cuba menghasut warga pendidik atas nama seminar keselamatan negara.

Pegawai yang dimaksudkan ialah Senior Asisten Komisioner (SAC) 1 Datuk Dr. Haji Abdul Rahman Ismail, Ketua Penolong Pengarah Penyelidikan dan Keurusetiaan Cawangan Khas dari Bukit Aman. Saya lampirkan gambar yang diambil daripada sebuah program di Sabah.

Salinan aturcara program yang dimaksudkan dan dianjurkan oleh Pejabat Pelajaran Daerah Bachok, Kelantan ini di atas tajuk ‘Seminar Isu-Isu Keselamatan Negara Masa Kini’ dan dilancarkan oleh YB Dato’ Dr. Awang Adek Hussin, Timbalan Menteri Kewangan Malaysia turut dilampirkan.

Jawatankuasa Induk Pengelola melibatkan pihak Polis DiRaja Malaysia, Majlis Keselamatan Negara dan Pejabat Pelajaran Daerah Bachok.

Saya dimaklumkan 4 siri seminar ini dijalankan dengan membabitkan lebih 2000 pengetua dan guru-guru dari seluruh Kelantan. Setiap sekolah diwajibkan menghantar pengetua dan 8 orang guru.

Pembentangan Abdul Rahman Ismail bukan tertumpu kepada isu keselamatan negara sebaliknya menjadi ejen agenda fitnah UMNO dengan mengupas isu-isu seks dan lucah yang dikaitkan dengan Datuk Seri Anwar Ibrahim dan juga tragedi berdarah Memali.

Abdul Rahman Ismail telah menghukum Datuk Seri Anwar Ibrahim bersalah sebagai peliwat dan juga pelanggan pelacur.

Mengapa seorang pegawai kanan polis terlibat menyampaikan ceramah politik yang mengulangi propaganda murahan UMNO Barisan Nasional?

Bagaimanakah pihak polis dapat menjalankan siasatan yang telus dan professional dalam isu fitnah 2, video seks dan kes Altantuya jika pegawai tertinggi PDRM terlibat dalam agenda fitnah yang keji ini?

Mengapakah institusi polis disalahgunakan, bukannya untuk memerangi jenayah yang menghantui rakyat Malaysia?

Mengapakah pengetua dan guru-guru sekolah dari seluruh Kelantan diminta hadir di seminar ini? Apakah kaitan program politik ini dengan mengangkat martabat pendidikan negara?

Adakah langkah terdesak BN ini berpunca daripada ketakutan BN menghadapi pengaruh Buku Jingga Pakatan Rakyat khususnya di kalangan guru-guru dan keinginan merampas kuasa Kerajaan Negeri Kelantan?

Saya menuntut Ketua Polis Negara untuk menjawab persoalan-persoalan ini dengan jujur agar kita dapat menghentikan penyalahgunaan jentera kerajaan khususnya polis dan Pejabat Pendidikan untuk tujuan agenda fitnah UMNO.

Apakah jaminan Ketua Polis Negara dan Timbalan Ketua Polis Negara yang baru dilantik untuk memastikan institusi polis menjadi institusi yang berwibawa untuk memelihara keselamatan negara.

MOHAMED AZMIN ALI
TIMBALAN PRESIDEN
PARTI KEADILAN RAKYAT
3 MEI 2011


MAT BOROI BERAKSI LAGI



JAMAAH MAT MAT BOROI



nota:
tiga mat boroi
telah menjadi empat mat boroi
tak caya?

sila lihat gambar ini betul betul
kah kah kah!



ESKAY JANJI PENDEDAHAN BARU - meloya

Masa depan politik Anwar Ibrahim dijangka bertambah kelam, kerana satu lagi pendedahan menggemparkan negara akan dilakukan bekas rakan baiknya, Shazryl Eskay Abdullah, minggu depan.

Menurut Shazryl Eskay, pendedahan itu kelak, mempunyai implikasi yang jauh lebih besar berbanding rakaman video seks yang wajah pelakunya mirip Anwar kerana ia dikatakan melibatkan soal negara.

“Apa yang saya boleh beritahu ia pendedahan yang cukup besar. Implikasinya jauh lebih besar berbanding rakaman video seks Anwar. Perkara ini melibatkan kepentingan negara,” katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia, di sini hari ini.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit… SIAM LAO INI ADA ADA SAJE BUAT LAWAK… kah kah kah…

kah kah kah….NAK SUMPAH SUMPITLAAA…. kah kah kah…

kah kah kah… INI DAH JADI MACAM UMMI UFILDAAA …. kah kah kah…

kah kah kah…UMMII ADA 18 FILEM ENTOT ENTOT LARI…. kah kah kah..

woit… APA YANG MELIBATKAN KEPENTINAGN NEGARA?.... jah kah kah..

sila teka pendedahan baru:


1 – anwar entot antantuya – lee kuan yew ada gambar
2 – lee kuan yew pegang telor anwar
3 – anwar terpaksa beri tanah ktm pada lee kuan yew

atau

1 – anwar kena serkup oleh jabatan agama negeri sembilan di portdickson
2 – anwar buat janji dengan mb negeri sembilan

atau

1 - ditemui bahawa bik mama masih dara lagi? kah kah kah
2 - datuk eskay pun pernah pinjam bra bik mama? kah kah kah

atau

1 - datuk eskay ada gambar sarimah? kah kah kah

nota:
sapa sarimah?
apa hal dengan sarimah? kah kah kah


JEMPUTAN UNTUK MALAM INI




JEMPUTAN MALAM INI




KAMUNTING : KISAH HIDUP DALAM PENJARA ISA

Salam sejahtera,

Dengan anjuran bersama Gerakan Mansuhkan ISA (GMI) dan Civil Rights Committee, KL & Selangor Chinese Assembly Hall (CRC), Strategic Information and Research Development Centre (SIRD) akan melancarkan buku Ahli Dewan Undangan Negeri Selangor kawasan Hulu Kelang YB Saari Sungib, yang bertajuk Sengsara Kem Kamunting: Kisah Hidup dalam Penjara ISA. Dijemput semua teman dan pelanggan untuk hadir ke majlis pelancaran bagi memeriahkan lagi majlis tersebut di samping melibatkan diri dalam diskusi ‘Siapa di belakang ISA?’

Tarikh : Selasa, 3hb Mei 2011
Masa : 7.30mlm – 10.30mlm

Tempat: Dewan Seminar Tingkat 2, KL & Selangor Chinese Assembly Hall,
No.1, Jalan Maharajalela, Kuala Lumpur. (Sebelah Stesen Monorail Maharajelela)

Program
- Kata-kata aluan GMI
- Ucapan oleh Pengulas Buku YB Chang Lih Kang (ADUN Perak kawasan Teja)
- Pelancaran Rasmi dan Penyampaian Cenderamata

Diskusi Panelis: Siapa di belakang ISA?
Ahli Panel: 1) S. Arutchelvan (Setiausaha Agung Parti Sosialis Malaysia, PSM)
2) Hishamuddin Rais (Aktivis Sosial, Seni dan Penulis)
3) YB Nurul Izaah Anwar (Ahli Parlimen Lembah Pantai, KL)

SEMUA DI JEMPUT HADIR


SURAT DARI PEMBACA




KEHANCURAN MATA PENCARIAN



PENDERITAAN RAKYAT

Tuan,
Memohon Liputan Media Terhadap Penderitaan Orang Kampung Akibat Pembangunan di Muara Sungai Pulai, Pontian, Johor.

Untuk makluman tuan, kampung kami terletak bersebelahan dengan tapak perindustrian yang sedang rancak dibangunkan di muara Sungai Pulai. Antara aktiviti perindustrian yang telah sedia ada ialah Pelabuhan Tanjung Pelepas (PTP), Loji Janakuasa Elektrik Arang Batu Tanjung Bin dan terkini ialah pembangunan industri petrokimia. Tiga buah kampung yang terletak sangat dekat dengan kawasan industri ini ialah Kampung Sungai Dinar, Kampung Sungai Cengkih dan Kampung Sungai Boh. Majoriti penduduk kampung bekerja sebagai nelayan, pekebun dan bekerja sendiri. Sebahagian kecil bekerja makan gaji dengan sektor swasta dan sektor awam.

Sejak pembinaan tapak industri, banyak masalah yang kami alami. Pertama, pendapatan kaum nelayan terus merosot. Dahulu, purata pendapatan kami ialah RM2000-4000 sebulan. Hasil tangkapan terbesar ialah udang laut, ikan dan ketam yang terdapat di lubuk tertentu dalam hutan bakau. Kini, lubuk itu telah ditimbus dengan pasir untuk dijadikan tapak industri petrokimia. Selain itu, syarikat telah mengubah lokasi jeti nelayan kepada lokasi baru. Lokasi baru ini adalah sungai buatan di mana hutan bakau ditebang dan lumpur dikorek untuk dijadikan sungai.

Kelemahan lokasi ini ialah nelayan hanya boleh pergi balik ke jeti semasa air pasang sahaja. Tidak seperti dahulu, nelayan boleh ulang alik ke laut pada bila-bila masa. Ini kerana semasa air surut, sungai menjadi sangat cetek dan menyebabkan perahu tidak boleh sampai ke jeti. Malah, terusan yang sempit juga menghasilkan alunan ombak yang kencang. Ini membahayakan perahu nelayan yang kebanyakannya ringan. Perahu sedemikian tidak mampu melawan pukulan alun ombak besar. Secara tidak langsung, membahayakan nyawa nelayan.

Kedua, kejadian banjir di kawasan kampung akibat air pasang besar. Dahulu, fenomena air pasang besar tidak menyebabkan keadaan sebegini. Kini, banjir berlaku setiap sebulan sekali. Kesannya, ia merosakkan rumah penghuni kampung dan merosakkan tanaman kebun. Pendapatan pekebun kecil terjejas. Penambakan pasir dan penutupan sungai semulajadi yang digantikan pula dengan sungai buatan kemungkinan besar menjadi punca perkara ini berlaku.

Ketiga, pencerobohan kera ke kawasan kampung. Sejak hutan simpan Sungai Pulai dijadikan tapak industri petrokimia, banyak hutan bakau yang telah ditebang. Sebahagian besar hidupan hutan seperti kera telah berpindah ke kawasan kampung. Mereka merosakkan kebun dan menceroboh rumah penghuni kampung. Selain itu, kampung terdedah kepada serangan nyamuk hutan. Habitat semulajadi nyamuk ini ialah di hutan bakau. Nyamuk mula menyerang pada waktu maghrib sehingga ke larut malam. Ketenteraman dan keselamatan kami terganggu akibat suasana ini.

Keempat, corong Loji Janakuasa Elektrik Arang Batu Tanjung Bin melepaskan asap busuk pada waktu tengah malam sehingga subuh. Sebelum ini, suatu perjanjian persefahaman antara penduduk kampung dan syarikat berkenaan telah dimeterai. Antara kandungannya ialah syarikat perlu memastikan udara yang terbebas adalah selamat bagi penduduk setempat. Hasilnya, pada waktu siang, tiada asap kotor yang keluar dari corong tersebut, tetapi tanpa diduga oleh orang kampung, syarikat melepaskannya pada waktu tengah malam. Bau asap busuk amat mengganggu kehidupan warga kampung.

Kelima, kejadian angin kencang yang semakin kerap di kawasan kampung. Sejak banyak bakau ditebang, kawasan kampung semakin lapang. Oleh itu, kawasan kami semakin terdedah terhadap tiupan angin kencang. Kampung kami terletak sangat dekat dengan laut. Kejadian ribut petir pada waktu tengah malam dan subuh (ribut Sumatera) mudah berlaku. Tempoh keadaan cuaca ini biasanya antara dua hingga tiga jam. Tiupan angin kuat membuatkan kami sering dalam ketakutan. Selain itu, kebanyakan rumah di sini adalah rumah lama, bila-bila masa sahaja boleh roboh.

Keenam, lambakan pekerja asing di kampung kami. Sejak pembangunan dijalankan dengan pesat, banyak warga asing dari Indonesia, Myanmar, Vietnam dan Bangladesh dibawa masuk ke kawasan kampung. Mereka berada di merata-rata tempat. Kami berasa takut dan curiga dengan kehadiran mereka. Dahulu, anak-anak perempuan boleh bebas berjalan di sekitar kampung. Kini, kami seperti terpenjara dalam negara sendiri. Peluang pekerjaan turut diboloti oleh orang luar sedangkan ada kalangan warga kampung yang mempunyai sijil kelulusan yang setaraf dengan mereka. Tetapi, kami sebagai orang kampung berasa tersisih.

Tuan, ini adalah sebahagian masalah yang dihadapi oleh orang kampung. Kami amat berterima kasih dan berbesar hati sekiranya pihak tuan dapat turun ke kawasan kami untuk melihat keadaan sebenar yang berlaku.

Untuk makluman pihak tuan, syarikat ada membuat perjanjian. Tetapi ia hanya melibatkan segolongan kecil warga kampung iaitu Jawatankuasa Penyelaras Tiga Buah Pengkalan (JPTBK) yang terdiri daripada golongan nelayan Kampung Sungai Cengkih, Sungai Dinar dan Sungai Boh yang seramai lapan belas orang. Sepatutnya syarikat memanggil semua penduduk kampung dan memberi penerangan yang lebih jelas tentang keseluruhan projek sebelum ia dijalankan. Ini kerana kesan projek akan melibatkan seluruh warga kampung. Kami sebagai Jawatankuasa Kemajuan Keselamatan Kampung (JKKK) langsung tidak dibenarkan terlibat dalam hal ini. Kami pernah mengutarakan hal ini kepada ADUN dan ahli Parlimen Tanjung Piai. Sayangnya, sehingga sekarang masih sepi. Pihak syarikat juga banyak kali bertangguh untuk mengadakan dialog dengan penduduk kampung.

Tuan, kami sangat berharap pihak tuan dapat mengadakan liputan media tentang penderitaan warga kampung seterusnya dapat menyumbang kepada penyelesaian masalah. Penyelesaian pertama yang kami harapkan ialah penglibatan yang lebih aktif daripada ADUN dan Ahli Parlimen dalam membela nasib orang kampung. Ini kerana kebanyakan masalah yang diajukan kepada mereka menjadi senyap begitu sahaja. Sekurang-kurangnya mereka sudi menerima pelawaan kami untuk berdialog dengan orang kampung.

Kedua, pihak syarikat perlu lebih jujur dan bersifat bertanggungjawab terhadap pembangunan yang dilakukan dan kesannya terhadap orang kampung. Oleh yang demikian, kami telah merancang beberapa langkah yang perlu dilaksanakan oleh pihak syarikat. Langkah pertama, segala perancangan pembangunan yang dilakukan oleh syarikat mesti melalui musyawarah dengan orang kampung. Kami tidak menghalang pembangunan, tetapi janganlah sampai menyekat periuk nasi dan membuatkan kami seperti menumpang di negara sendiri .

Langkah kedua, kami mahu perjanjian baru dimeterai antara syarikat dengan orang kampung yang disaksikan oleh ADUN, Ahli parlimen dan Pegawai Daerah. Selama ini, perjanjian adalah bersifat berat sebelah dan hanya menumpu kepada golongan nelayan yang seramai 80 orang sahaja. Perjanjian dahulu dibuat secara senyap-senyap. Malah dokumen perjanjian tidak dimaklumkan kepada kami. Keseluruhan perancangan projek petrokimia ini pun hanya kami ketahui daripada NGO.

Langkah ketiga, kami mahu pihak syarikat meletakkan warga tiga buah kampung ini sebagai pilihan pertama bagi segala jawatan kosong yang ada di syarikat tersebut. Setelah tiada yang bersesuaian, barulah dibuka kepada warga kampung berdekatan dan seterusnya.

Langkah keempat, kami mahu syarikat menyumbang kepada prasarana kampung seperti jalanraya, surau dan masjid serta sekolah. Syarikat juga perlu menyumbang kepada kebajikan golongan OKU dan orang miskin serta aktiviti sekolah dan kampung.
Tuan, kami amat berharap liputan tuan tentang penderitaan kampung kami akan membuka mata pelbagai pihak terutamanya pimpinan tempatan, kerajaan dan pihak swasta.

Kerjasama daripada pihak tuan membawa erti yang sangat besar kepada kehidupan sekarang dan masa depan anak cucu kami serta warga kampung berdekatan. Semoga usaha ini dapat menaikkan lagi nama organisasi tuan dan nasib kami sebagai warga kampung terbela.

Sekian, terima kasih.

Yang benar,
AB. HAMID BIN AHMAD
Setiausaha Biro Kebajikan
Jawatankuasa kemajuan Keselamatan Kampung (JKKK)
Kampung Sungai Cengkih Kawasan 1
Mukim Serkat, Pontian, Johor

(013-7087241)



SATU LAGI PROJEK TIPU RAKYAT



PUTAR ALAM LAGI



nota:
semua jadi pelik
semua jadi hairan
mati kena tembak
kenapa nak cari
sebab mati yang lain?

carilah siapa pembunuh?
kah kah kah


MAHKAMAH KORONER BUAT PEGHAKIMAN TERBUKA KES RAMLI - meloya

TUMPAT 2 Mei - Mahkamah Koroner di sini hari ini memutuskan, kematian pengawal Istana Kelantan, Ramli Mohamad yang ditembak pada 19 Mei 2010 sebagai penghakiman terbuka kerana tidak ada keterangan mencukupi untuk menunjukkan kematiannya disebabkan faktor selain tembakan.

Dalam keputusannya, Koroner Raja Norshuzianna Shakila Raja Mamat yang mendengar inkues itu mulai 10 Januari lalu juga berkata, tidak ada bukti untuk menentukan siapa pelaku yang menyebabkan kematian mangsa.

"Berdasarkan keterangan saksi dan pemerhatian, saya mendapati kes inkues ini adalah satu kes `open verdic' (penghakiman terbuka) di mana ianya berlaku apabila keterangan yang ada tidak mencukupi atau tidak mencapai tahap yang dikehendaki untuk merekod lain-lain keputusan,'' katanya.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit…SATU LAGI MATI IBRAHIM ALI…. kah kah kah..

kah kah kah..INI BELUM LAGI KES SARBANI…. kah kah kah…

kah kah kah…INI BELUM LAGI KES AMINULRASHYID…. kah kah kah

kah kah kah… INI BELUM LAGI KES KUGAN….kah kah kah…

kah kah kah…INI BELUM LAGI KES TEOH BENG HOCK… kah kah kah..

kah kah kah…OPEN VERDIC…MACAM KES BENG HOCK…. kah kah kah…

kah kah kah…DIA MATI TAPI BUKAN BUNUH DIRI... TAPI MATI…. kah kah kah…

kah kah kah..TAK TAHU ACAM MANA MATI...TAPI MATI... kah kah kah

woit… HABIS SEMUA MATI IBRAHIM ALI…. kah kah kah

GEROMBOLAN SUDAH GELABAH



APA HUBUNGAN DENGAN 3 BOROI






nota:
ramai kurang sedar bahawa
afdak ada hubungan dengan
salah seorang dari 3 boroi






SHAFIE MINTA UMNO SELESAIKAN MASALAH DALAMAN - mkini

Shafie Apdal mengingatkan anggota parti itu agar menyelesaikan masalah dalaman dengan baik bagi memastikan parti berkenan mendapat sokongan padu pada pilihan raya umum ke-13.

Dia berkata jika dibiarkan, masalah dalaman parti boleh menjejaskan prestasi BN pada pilihan raya nanti.

"Bimbang saya bahawa yang mengalahkan kita di Manik Urai bukan kerana PAS, yang mengalahkan kita di Kedah bukan kerana PKR, yang mengurangkan kerusi kita di Perak bukan kerana kuatnya PAS atau PKR, begitu juga di Kelantan.

"Tetapi masalah dalaman yang ada di dalam parti itu, sehingga mereka sanggup tidak turun mengundi untuk memberi sokongan kepada parti yang mereka sertai seperti UMNO," katanya..

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit…MALAON INI TAK SEDAR….kah kah kah...

kah kah kah.... ADA LAGI SATU SEBAH KENAPA GEROMBOLAN KALAH..kah kah kah...

kah kah kah....ORANG KEDAH TAK SUKA ORANG LUAR... kah kah kah

kah kah kah… GEROMBOLAN KEDAH BENCI GEROMBOLAN DARI SABAH…. kah kah kah…

kah kah kah..GEROMBOLAN KEDAH NAK BENAMKAN MALAON DARI SABAH INI… kah kah kah..

kah kah kah…. SABAH ADA DASAR … SABAH FOR SABAHAN…. kah kah kah…

kah kah kah…KEDAH JUGA ADA DASAR… KEDAH UNTUK ORANG KEDAH…. kah kah kah