Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Ahad, 19 Oktober 2008

16 HARI SEBELUM OBAMA JADI PRESIDEN

Kuala Lumpur hujan. Sejuk.
Kawasan kampung saya kabus
Di Plentong Jb banyak rumah kena runtuh
Sejuk dan basahlah ibu anak ayah ayam dan kucing

Rumah terbuka bersepah-sepah
Rumah yang runtuh pun bersepah-sepah

16 hari lagi Barack Obama akan jadi Presiden Amerika Syarikat



WANITA UMNO PULA BALING KERUSI

KUALA SELANGOR: Semalam Persidangan Pemuda Umno Bahagian Rantau Panjang.

Hari ini Persidangan Wanita Umno Bahagian Kuala Selangor kecoh dengan insiden baling kerusi dan tindakan keluar dewan oleh beberapa perwakilan cawangan.

Kedua-dua insiden itu berpunca daripada bantahan mereka terhadap tindakan Pengerusi Tetap Wanita Umno Kuala Selangor, Zaini Khalid yang tidak memberi peluang kepada perwakilan terbabit untuk mencadangkan 10 nama perwakilan cawangan untuk menghadiri mesyuarat bahagian itu esok.

kah kah kah…… tak ado apo yang den buleh khoba kan…. kah kah kah… lah hodoh betul mak cik mak cik bila gaduh…. tarik tarik rambut…. singkap singkap kain tak mian laaaa…. mana ada kelas…. baling kerusi laaaa…..lebih mancho….kah kah kah… woit mic patut copy rights hak baling kerusi ini….. mereka yang memulkan trend ini…. so nak haramkan mic ke ?..... kah kah kah



MASYARAKAT DUNIA DIMINTA HAYATI AJARAN AGAMA ELAK SENGETA : DRM – berita hairan

PUTRAJAYA: Masyarakat dunia harus kembali berpegang kepada kepercayaan agama sebenar untuk menyelesaikan permasalahan yang dihadapi sekarang, khususnya peperangan, kata bekas Perdana Menteri, Dr Mahathir Mohamad.

Berucap pada Persidangan Kepimpinan Antarabangsa anjuran Global Peace Festival di sini semalam, Dr Mahathir berkata, pada masa ini masyarakat dunia bermusuhan kerana agama sedangkan agama menganjurkan perdamaian.

"Tidak ada agama menyuruh penganutnya berbuat jahat, berperang dan membunuh antara satu sama lain... Justeru, kita perlu kembali kepada di mana kita bermula dan ini perlu disandar kepada kepercayaan agama," katanya.


kah kah kah…. ya ampuuuun…. ya ustazzzzzz…..kah kah kah….yang buat huru hara kan malaysia ni sapa ustazzzzzz?.....kah kah kah…. 22 tahun habis harta rakyat di beri pada kroni siapa punya keja ustazzzzzz?.....kah kah kah…

dulu leterik rakyat punya…. dulu air rakyat punya… dulu hospital rakyat punya…. dulu jalan raya rakyat punya….abis abis bagi pada kroni atas nama nak kayakan bumiputra…. kah kah kah….wal siapa wal punya wal kerja wal al-uztazzzzzzzz….kah kah kah

ya ustazzzzzz….nak tanya sikit ada agama yang halalkan tahan rakyat tanpa bicara tak.....kah ah kah



MUHYIDDIN PERJELAS MAKSUD TEMPOH KEMPEN PEMILIHAN AGAK PANJANG – berita hairan

KUALA LUMPUR: Naib Presiden Umno, Tan Sri Muhyiddin Yassin semalam menafikan bahawa beliau menggesa proses peralihan kuasa antara Perdana Menteri, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi dan timbalannya, Datuk Seri Najib Razak dipercepatkan.

kah kah kah….. wak sembab…. senyumlaa sikit…. ni nak senyum pun tak leh… botox laaa sikit muka…. ni muka ketat makam bouncer pakida…. kah kah kah…. ada apa-apa ke?.... tak payah wak oooi nak klentong klentong …. bukan orang ramai ngoook….wak ingat rakyat bodoh macam telo….wak dah tak sabar… wak takut wak ade kes ciplak ke di johor dulu….. kah kah kah



PM BIDAS MAHATHIR - malayau

KOTA KINABALU 18 Okt. Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi hari ini membidas bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahahir Mohamad yang menurutnya berlagak seolah-olah pengarah pilihan (pemilihan) parti yang menentukan siapa yang perlu berada dalam parti UMNO dan siapa yang perlu dikeluarkan.

Perdana Menteri berkata, UMNO tidak pernah memerlukan arahan daripada pemimpin yang tidak berada dalam parti itu.

Siapakah Tun yang dah keluar parti UMNO itu nak cuba membuat arahan kepada orang UMNO apa yang patut dilakukan?

kah kah kah…. betul…betul… betul…. wak dolah… siapa dia madey ni nak cakap banyak…. dia parti apa?....parti kimma ke…. kah kah kah…

madey pengarah pilihan parti? ..…. kah kah kah….. best punya duku… ini macam laaa wak dolah…. duku sama dia…. tak kan dia saje mengetuk …. Madey ni nak kempen untuk firaun kecil….. nak mulakan dinasti dia… kah kah kah…

tanya madey udah isi borang ?..... kah kah kah…. dah tulis nama?.... kah kah kah…. minta dia salinan resip beranak…. tengok nama bentul betul…..check rapi-rapi…. entah-entah dia ni menyamar…. kah kah kah…entah-entah ada nama kutti …kah kah kah



MUHYIDDIN KENA DUKU

Abdullah juga kecewa apabila Naib Presiden UMNO Tan Sri Muhyiddin Yassin, yang juga Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri, tidak mengendahkan keputusan peralihan kuasa yang dipersetujui antara beliau dan Najib pada Mac tahun depan.

Sebenarnya dialah (Muhyiddin) yang menimbulkan isu mempercepatkan peralihan kuasa dilakukan dengan membuat kenyataan-kenyataan di luar, di Singapura
.

kah kah kah…. best de best….. ini macamlaaa wak dolah….. wak sembab ni dah tak sabar nak rembat harta karun….. abislaaa kita semua kena jual …. dulu di johor baru yang tak kena jual hanya longkang dan parit…. yang lain habis di baham oleh wak sembab….. kah kah kah.... duku jangan tak duku.......kah kah kah



WUJUDKAN BUDAYA POLITIK BARU – SAIFUDDIN - malayau

KUALA LUMPUR 18 Okt. - Barisan Nasional (BN) perlu melalui proses perubahan fundamental dan struktur bagi mewujudkan budaya politik baru parti gabungan itu.

Naib Ketua UMNO Bahagian Temerloh, Datuk Saifuddin Abdullah berkata, budaya baru itu melibatkan dua perkara pokok iaitu integriti politik di peringkat ahli dan parti komponen BN serta corak tadbir urus yang baru di peringkat kerajaan.

kah kah kah ….. macam mana budaya baru ni ?..... cam mana rupanya budaya baru ini? … kolor apa?..... kah kah kah…ni nak hapus ISA ke ?.... kah kah kah atau nak bagi belia di pimpin oleh orang tua?.....munkee ni cakap senag saje... cakap kosong isi....elek.... kah kah kah… jangan jadi pemimpin belia sampai botak dan datang meting naik kereta sorong….. kah kah kah



MUHYIDDIN TERBAIK – NAZRI - malayau

KUALA KANGSAR 18 Okt. - Tan Sri Muhyiddin Mohd. Yassin adalah calon terbaik menjadi Timbalan Presiden UMNO berbanding dua lagi calon yang menawarkan diri iaitu Tan Sri Muhammad Muhd. Taib dan Datuk Seri Mohd. Ali Rustam.

Ahli Majlis Tertinggi UMNO, Datuk Seri Mohamed Nazri Aziz berkata, faktor utama yang menjadikan Muhyiddin individu terbaik memegang jawatan berkenaan adalah kerana beliau merupakan satu-satunya calon yang merupakan seorang Ahli Parlimen.

kah kah kah….. wak sembab ni terbaik ? …. kah kah kah…. dia terbaik?.....kah kah kah…. terbaik??..... kah kah kah… terbaik apa…..kah kah kah

woit kalau wak sembab ni terbaik ajaklah dia datang kedai uncle don kat hartamas…. ajak mat sembab ni main guli guli….. kah kah kah..

lesen teksi dulu apa jadi…. kah kah kah