Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Ahad, 20 Februari 2011

JANGAN LUPA SENIN DAN SELASA



ISNIN 21 HARI BULAN



JEMPUTAN FORUM UMUM: MENUJU PENGUBAHSUAIAN PILIHAN RAYA DI MALAYSIA

Kami, bagi pihak Jawatankuasa Induk BERSIH 2.0, ingin menjemput anda dan organisasi anda ke forum umum mengenai Pengubahsuaian Terkini Suruhanjaya Pilihan Raya.

Fokus utama forum ini adalah untuk membincangkan isu-isu mengenai pengubahsuaian pilihan raya dan proses-proses yang terlibat untuk melanjutkan usaha ke arah pilihan raya yang telus, bersih dan adil.

Kami sangat mengalu-alukan kedatangan anda dan organisasi anda. Segala maklum balas sangat penting dan menyumbang ke arah pilhan raya yang telus, bersih dan adil.

Butir-butir pelancaran adalah seperti berikut:

Tarikh : 21 Februari 2011 (Isnin)
Masa : 8.00 malam – 10.30 malam
Tarikh : 21 Februari 2011 (Isnin)
Masa : 8.00 malam – 10.30 malam
Tempat : Bilik Gerakan
Tingkat 1,


Majlis Bandaraya Petaling Jaya,
Jalan Yong Shook Lin,
46675 Petaling Jaya.
Selangor


Untuk maklumat lanjut, sila berhubung dengan Nurul di talian 03-77844977.

Sekian, terima kasih.

Yang benar,
Dato’ Ambiga Sreenevasan
Pengerusi Ahli Jawatankuasa Induk


SELASA 22 HARIBULAN - DI JEMPUT




ADAKAH MEREKA INI MELAYU



LIHAT DENGAN JUJUR



nota:
lihat dengan jujur
dan tanya hati sendiri
apakah orang melayu
di perak telah kena tipu

dulu 22 tahun ditipu kutty
sekarang nak kena tipu lagi

dengan jujur lihat gambar ini
dengan jujur jawab sendiri kah kah kah




MUKHRIZ SEBENARNYA LUDAH BN PERAK
– harakah daily

Pemuda PAS Perak mendakwa Umno 'mudah lupa' ekoran menghentam tindakan kerajaan Pakatan Rakyat Pulau Pinang mewujudkan portfolio hal ehwal bukan Islam di negeri itu.
Timbalan Ketuanya, Mohd Munir Ali berkata, Umno sepatutnya sedar, merekalah terlebih dahulu mewujudkan potfolio itu di Perak selepas negeri itu diambil alih BN dan diterajui Menteri Besar Zambry Abdul Kadir.

"Sedang pada hakikatnya, setelah rampasan kuasa oleh Umno Barisan Nasional di negeri Perak, kepimpinan Umno BN Perak di bawah Zambry Abdul Kadir yang sebenarnya telah terlebih dahulu mewujudkan portfolio yang sama di dalam pentadbiran Kerajaan Negeri Perak.

"Jawatan potfolio Pengerusi Jawatankuasa Hal Ehwal Bukan Islam tersebut dipegang oleh seorang wakil tunggal MCA iaitu Datuk Mah Hang Soon. Tidak pula ianya dijadikan isu oleh Umno dan tidak pula Umno mengatakan bahawa taktik yang sama untuk menarik undi rakyat?" soalnya.

Dalam satu kenyataan hari ini beliau berkata, amat jelas bahawa Umno BN mengamalkan 'double standard' dalam memberikan persepsi yang buruk terhadap musuh politik mereka dan mudah melupakan keburukan sendiri yang telah mereka lakukan.


PORTFILIO KHAS: KENAPA SERANG PULAU PINANG TIDAK PERAK, SOAL GUAN ENG
- minsider

Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng mempersoalkan tindakan Utusan Malaysia secara terus-menerus menyerang pentadbiran negeri itu ekoran keputusannya mengadakan portfolio bagi hal ehwal agama-agama bukan Islam.

Jelas Lim, portfolio itu bukan perkara baru memandangkan kerajaan negeri Perak pimpinan Zambry Abd Kadir turut mewujudkannya untuk menguruskan hal ehwal agama bukan Islam.

“Apabila saya buat portfolio, saya dihentam dengan begitu teruk... buat tak boleh, tak buat pun tak boleh.

“Portfolio ini bukan perkara baru kerana ia pernah dibuat oleh pemimpin Umno, Menteri Besar Perak yang tidak mendapat mandat rakyat,” katanya ketika berucap pada Konvensyen Nasional Pengupayaan Bangsa: Jaminan PAS di sini hari ini.

Kata Setiausaha Agung DAP ini, Zambry telah pun mewujudkan portfolio yang sama pada 2009 selepas merampas negeri Perak daripada Pakatan Rakyat.

“Menteri Besar Perak dulu yang tubuhkan portfolio bukan Islam pada 2009, kenapa tak serang, tak hentam? Kerana beliau pemimpin Umno.

“Bila beliau tubuhkan tidak jadi isu, bila kita buat jadi isu pula,” katanya.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit…PERTAMA NYA ADALAH ZAMBRY INI MELAYU… kah kah kah..

kah kah kah… KALAU MALAON INI MELAYU …KENAPA HITAM?… kah kah kah

kah kah kah…INI BUKAN SOALAN RASIS…kah kah kah…

kah kah kah…. INI KERANA NAK SELAMATKAN ANAK ANAK KECIL… kah kah kah..

kah kah kah…ANAK ANAK KECIL WAJIB DI KENALKAN… MANA INDIA DAN MANA MELAYU DAN MANA NEGRO…. kah kah kah..

kah kah kah….KALAU TIDAK BILA NAK KECIL MELAYU MEMBESAR… SELALU KENA TIPU…. kah kah kah….

kah kah kah... MACAM MANA NAK BUAT KETUANAN MELAYU.... kah kah kah

kah kah kah…22 TAHUN TIPU OLEH KUTTY…. kah kah kah

kah kah kah… JUGA… KERANA HUJJAH NAK JATUH KAN NIZAR KERANA NIZAR ADA DARAH CHINA….. kah kah kah….

kah kah kah…KALAU NIZAR ADA DARAH CHINA…. MALAON ITAM IN ADA DARAH NEGRO MANA?..... kah kah kah…


nota:
betul ke budak itam ini ada ijazah phd?
dari universiti mana?
ilmu apa?
thesis apa?
tak pernah pun baca tulisan budak itam ini
atau dia beli dari balakong kah kah kah


NOTA:
pelik tak si mukriz ini
macam mana malaon ini boleh jadi melayu?
cuba selidiki sikit - tok dia sapa?
tak ada pun gambar tok dengan cucu
kah kah kah

SALUT UNTUK MEREKA YANG BERANI




ANAK MUDA BANGUN MELAWAN



nota:
lihat dan sedarlah
bahawa semenjak auku
digunakan untuk menindas
anak anak muda - telah muncul
dua jenerasi anak anak muda yang bangang

mereka telah dibangangkan untuk
menjadi pekerja yang taat
mereka di bodohkan hinggakan
tak dapat menilai bahawa pm mereka
terlibat dalam kes bunuh!!!



SURAT DARI YANG AKAN DI SINGKIR

ok bro..ko bleh publish surat nih..yg nih ok utk TT...


hari ini, aku dihadapkan ke pejabat HEP, untuk dakwaan ke atas aku. Objektifnya mudah: halang aku dari bertanding. dengan surat berletter headkan Kementerian, jelas aku wajib dihalang dari bertanding, dan akan didakwa atas kesalahan tatatertib. peduli ape aku. ini pesanan aku untuk semua anak muda mahasiswa. jangan gentar, jangan takut..kita teruskan kebangkitan ini.

selagi sistem pendidikan kita tak bebas. selagi kita tak dapat autonomi. selagi kita tak diiktiraf. selagi kita diperbodohkan dengan AUKU. selagi kita terus didoktrin. selagi kita bergelar mahasiswa..kita akan terus berjuang!! hari ni aku dijatuhkan dan dianiaya oleh anjing2 Aspirasi belaan hegemoni yang bacul dan takut berdepan mahasiswa yang peduli.mahasiswa sebenar.bukan mahasiswa celup produk AUKU..esok lusa siapa pulak lagi? biar apa pun terjadi, biar apa pun yang akan timpa kita..jangan undur! jangan jilat punggung mereka! jangan diperbodohkan oleh org2 yg bodoh!

hidup, hidup..hidup mahasiswa!!

bro, ko bleh komen KAH KAH KAH nanti...pencerahan otak mahasiswa


CALON PRO–M UPSI MUNGKIN DISINGKIR – harakah daily

Malam menjelang hari pernamaan calon bagi pilihan raya kampus hari ini, menyaksikan seorang calon, Adam Adli dari Pro-Mahasiswa (Pro-M) Universti Perguruan Sultan Idris (UPSI) telah menerima notis untuk menghadiri pendengaran berkaitan dengan penglibatannya dalam kempen 'Kembalikan Hak Air Rakyat' pada Disember tahun lepas.
Ahli Parlimen Serdang, Teo Nie Ching berkata, jika pelajar terbabit dituduh di bawah Auku Bahagian 15, maka beliau yang menyertai barisan Mahasiswa Progresif mungkin akan menghadapi tindakan penyingkiran atau hilang kelayakan sebagai calon.

Katanya, jika Adam memerlukan keizinan daripada pihak pentadbiran untuk menyertai demonstrasi kempen air tersebut atau menghadapi tindakan penyingkiran daripada kampus, maka barisan Mahasiswa Nasional yang cenderung kepada sekolah juga patut dikenakan tindakan yang sama.

Justeru, ujarnya Presiden MCA dan Presiden Gerakan perlu memberi penjelasan berhubung dengan kem latihan yang diadakan di Universiti Putra Malaysia yang diadakan pada 7 hingga 9 Januari lalu dalam suasana pilihan raya kampus.

Menurutnya, setiap peserta yang kesemuanya mahasiswa Cina telah membincangkan masalah berkaitan kempen yang akan diadakan.

“Saya masih ingat lagi pada tahun 2009, ketua perdebatan sastera MCA, Chen Jin Hui bersama 5 orang ahli kumpulannnya telah menjemput Gua Su Qin masuk ke dalam kampus untuk pameran tsunami politik 2008.

“Mengapa mereka dibenarkan menjemput Guo Su Qin?” soalnya dalam satu kenyataan yang dikeluarkan di sini, hari ini.

Jelas, katanya Malaysia mengamalkan ‘double standard’ dalam melaksanakan undang-undang.

Sehubungan itu, tambahnya Kementerian Pengajian Tinggi dan jabatan-jabatan yang berkaitan patut bertindak lebih adil dalam melaksanakan undang-undang terhadap isu itu.

“Manakala bagi ahli-ahli BN yang ingin memberi bantuan kepada pelajar dalam kempen-kempen pilihan raya seharusnya bersama-sama pihak kami dalam usaha menghapuskan Auku daripada meneruskan perlaksanaan undang-undang ‘double standard',” katanya yang juga Penolong Setiausaha Publisiti DAP Kebangsaan.

NOTA:
kelihatan anak muda mahasisa telah bangun
kelihatan mereka telah mula menyusun
mereka terus di tekan
mereka terus di kepong
mereka terus di bodohkan

yakinlah bahawa ini tidak akan berterusan
yakinlah penindasan ini sebenarnya adalah baik

kerana:
dimana ada penindasan di sana ada perlawanan
seribu kali di tindas seribu kali di lawan
ini hukum alam – tak ada sesiapa yang dapat mengubah
akhirnya dunia ini adalah milik anak muda!!!


MALIKUL BERFATWA LAGI



SAYU DAN SEDIH



nota:
ini gambar sembab menangis
di tanah perkuburan johor bahru
satu pagi malikul telah datang ke sana

malikul teresak esak menangis di tanah perkuburan ini

bila ditanya kenapa sedih sangat - ini jawabnya:

ada china singapura sudah offer untuk beli tanah ini
tapi macam mana nak buat nanti sultan murka
kubur keluarga diraja pun ada... kalau tidak
semua boleh jual ...

kah kah kah



PENTABIRAN SELANGOR TUNGGANG–LANGGANG : MUHYIDDIN – meloya

Muhyiddin berkata, pentadbiran Selangor di bawah pimpinan pakatan pembangkang terbukti tidak menepati kehendak rakyat.

"Sokongan rakyat Sarawak pada BN satu kewajipan yang harus kita pegang dan laksanakan agar negeri ini lebih maju, dan sehubungan itu, kita perlukan pimpinan kerajaan yang sudah lama tetapi berpengalaman.

"Tidak guna kalau kerajaan yang baru yang buat kerja pun tidak reti, macam Menteri Besar Selangor (Khalid Ibrahim), macam-macam masalah yang timbul sehingga pentadbiran tunggang-langang di negeri Selangor.

"Berdasarkan kajian yang dibuat sebuah universiti baru-baru ini, ramai kakitangan kerajaan tidak puas hati kerana pentadbiran di Selangor tidak mencapai sasaran dan tidak menepati kehendak rakyat,” katanya.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

woit..TUNGKANG LANGANG…. kah kah kah..

kah kah kah…PERGI TANYA ORANG JOHOR…MASA SEMBAB JADI MENTERI BESAR…. kah kah kah

kah kah kah…HANYA LONGANG DAN KUBUR SAJA TAK JUAL PADA CHINA SINGAPURA…. kah kah kah..

kah kah kah… MADEY TARIK SEMBAB KE KUALA LUMPUR …DAN BERI TYAHU GHANI…. BANYAK BANGAI DI JOHOR…. kah kah kah..

kah kah kah… INI BUKAN RAHSIA…INI SEMUA WARGA JOHOR TAHU…. kah kah kah..

woit..GEROMBOLAN JOHOR DAH LAMA NAK HUMBANKAN SEMBAB...kah kah kah..

kah kah kah…ORANG JOHOR DAH LAMA NAK SEMBELIH SEMBAB INI…. kah kah kah..

kah kah kah…TAK DAPAT DAPAT… KERANA TAK ADA LEHER MACAM BIK MAMA….. kah kah kah kah

DIJEMPUT


SAMAN EKOR LAGI




SURAT DARI PEMBACA


Salam,

Saya amat tertarik dengan tajuk "Cara gerombolan cari duit" yang di pos oleh saudara
Yunus Sauman Sabin, Kuala Kubu Bharu, Selangor.

Isu saman ekor ini memang dah lama membebankan rakyat. Tapi bukan itu yang saya ingin bincangkan.

Ini adalah pesanan yang amat penting untuk kita semua.

Sekiranya kita sudah menjelaskan saman trafik, haruslah resit pembayaran itu di simpan dengan baik supaya tidak hilang.. Sebab saya sudah mengalami mimpi ngeri.. apabila saman yang saya sudah jelaskan hampir 4tahun yang lalu, tiba2 muncul kembali.. tapi apakan daya, sebab resit dah hilang.. takkan kita nak pegi serang balai polis.. ataupun bergaduh dengan pegawai polis..(kalau kaunter telekom keTNB ke ok lagi la, kalau nak bertekak)

Yang amat mengejutkan, bukan saya seorang sahaja yang terkena pada waktu tu, ada sorang pakcik ni pun kena benda yang sama macam saya.. dia kata , benda ni dah jadi 5 tahun dulu, dia dah bayar. tapi masih keluar lagi saman tersebut selepas 5 tahun... yang saya herannya, polis ni tak update ke sistem diaorang?: main suka2 je keluarkan saman,. yang orang dah bayar dia tak potong..

Jadi kat sini memang nampak tektik atau kelonggaran sistem saman trafik.

Pesanan saya. bila dah buat bayaran saman tu, singgah kejap kat kedai photostat, pegila copy banyak2, resit saman tu. simpan kat umah satu, ofic satu, suruh mak pegangkan satu, wife satu. bapak satu.


ini suratnya:


SAMAN EKOR: KERAJAAN CARI DUIT HARAM DARI RAKYAT


Saya sekadar ingin beritahu bahawa saya mempunyai perasaan untuk malas memiliki kereta tetapi ia adalah keperluan saya dan keluarga. Kenapa? Sebab saman ekor.

Adakah patut, kereta saya WPC9930 telah disaman ekor di Gombak-Selayang pada November 2008 sedangkan kereta tersebut telahpun saya hantar ke Sabah pada September 2008. Bermakna kereta tersebut berada di Sabah dan bukannya di Semenanjung.

Memandangkan pemilik saman yang tidak membayar saman akan disenaraihitamkan selepas 28 Februari ini, maka saya telah membayar saman-saman saya pada 16 Januari 2011 yang lalu. Tetapi saman yang satu ini saya tidak bayar dan saya telah merujuknya di Cawangan Trafik di Kuala Kubu Bharu.

Saya kemukakan bukti bahawa kereta tersebut telahpun dihantar ke Sabah dan kerani tersebut mengarahkan supaya saya merujuk perkara tersebut ke Ibu Pejabat Cawangan Trafik di Selayang.

Saya ke Selayang pada 18 Januari 2011 dan mengemukakan semua bukti dan saya meminta supaya saman tersebut dibatalkan sahaja. Mereka kata tidak boleh. Mereka mesti melihat gambarnya dahulu.

Saya menunggu lebih kurang 10 minit dan kerani di kaunter meminta saya menunggu selama 2 minggu kerana saman tembak tersebut dilakukan oleh Pejabat Bukit Aman. Katanya mereka akan menghubungi saya melalui nombor telefon bimbit saya dan saya juga boleh merujuk keputusan di Cawangan Trafik Kuala Kubu Bharu.

Sehingga kini, sudah sebulan saya menunggu, saya tidak ke Cawangan Trafik Kuala Kubu sebab saya boleh menyemaknya melalui internet. Sehingga kini saman tersebut masih ada dan belum dibatalkan. Apakah sebabnya? Saya boleh mengagak sebabnya tetapi saya tak mau cakap.

Sebentar tadi saya telah menyemaknya buat kesekian kalinya, masih belum dibatalkan dan sudah bertambah satu lagi saman. Kali ini di Kuala Lipis. Mungkin saman ini betul dan mungkin tidak. Saya menjadi ragu kerana kes yang pertama tadi.

Saya mula mengaitkannya dengan dakwaan pihak tertentu bahawa ada APCO (Yahudi) di Bukit Aman. Mungkinkah ini adalah salah satu hasil dari nasihatnya?

Atau sememangnya kerajaan dah tak ada duit, lalu mencari duit haram dari rakyat. Atau, adakah orang lain menggunakan nombor pendaftaran kereta saya. Kalau ya, di mana buktinya.

Namun, melalui bukti dokumen penghantaran kereta ke Kota Kinabalu yang saya berikan, tentulah kereta yang disaman itu sepatutnya bukan saya punya dan mesti dibatalkan. Terlalu banyak kemungkinan. Saya tidak tahu.

Apapun, mereka yang melakukannya mungkin boleh dilihat sebagai tidak bertanggungjawab dan tidak amanah dalam tugas. Apakah yang perlu saya lakukan?

Sekarang dah menghampiri 28 Februari dan sekiranya saya tak bayar, mungkin saya akan disenaraihitamkan. Lesen memandu tidak boleh diperbaharui. Sedangkan saya perlu memandu. Cukai jalan juga tidak akan diperbaharui sedangkan kereta itu perlu bergerak.

Kalau saya bayar, bermakna saya bersekongkol dan bersubahat dengan perbuatan keji ini.

Saya benar-benar kecewa.

Yunus Sauman Sabin,
Kuala Kubu Bharu, Selangor.


DIJEMPUT