.

Khamis, 10 Disember 2015

TAK ADA KERJA LAIN




FACE BOOK



Perkara yang sudah lama dibangkitkan oleh ramai non muslim.


KAH KAH KAH
woit
tokoh agama ini
bukan nak tanya
siapa beri arahan
bunuh altantuya
bukan nak tanya kenapa
duit derma masuk akaun
pribadi najib
bukan nak tanya apa 
kes scorpene di paris
apa dia kes RM2.6 bilion 
asik asik nak tangkap khalwat
asik asik halal haram

TAK DE KERJA

------------

TAK MALUUUN






EEN KUNTUM

TAK MALUN



Najib saran ahli Umno ‘hulur silaturahim’ kepada PAS 

Najib menyeru ahli parti Melayu itu menghulurkan salam ukhuwah dan silaturahim kepada PAS, lebih-lebih lagi parti Islam itu kini sudah meninggalkan pakatan pembangkang.

. - See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/najib-saran-ahli-umno-hulur-silaturahim-kepada-pas#sthash.ydkOPfBY.dpuf


KAH KAH KAH

woit silaturahim ini

anak lebai rahim ke?

ukhuwah ni pernah dengar

niu macam mee kuah ke

ana putar anta gatal

kah kah kah


PUTAR LAGI
------------

HIDUP TAN SERI




HEBAT 

TAN SRi

BANGSA


JOHOR


Persidangan Pemuda Umno kecoh dengan kehadiran Muhyiddin 

Kehadiran mengejut Timbalan Presiden Umno  Muhyiddin Yassin di saat perhimpunan Pemuda berlangsung menimbulkan kekecohan.
Laungan "Hidup Tan Sri" turut bergema di perkarangan dewan semasa bekas timbalan perdana menteri itu masuk kira-kira jam 3 petang.
Muhyiddin ketika tiba turut diiringi dan dikerumuni petugas media dan anggota Pemuda Umno.
Majlis Tertinggi (MT) Umno sebelum ini memutuskan untuk menghalang Muhyiddin daripada merasmikan perhimpunan sayap Pemuda, Wanita dan Puteri.
Secara tradisinya, timbalan presiden Umno akan merasmikan perhimpunan sayap-sayap parti. – 9 Disember, 2015.
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/dewan-tempat-pemuda-umno-bersidang-kecoh-saat-muhyiddin-tiba#sthash.z2JjjOoE.dpuf

KAH KAH KAH
woit
ini wakil bangsa johor
ini wakil satu bangsa
kah kah kah
hebat memang hebat
kah kah kah

iDUP JOHOR


------------

BANK NEGARA CARI






Jika tolak UMNO, bencana akan menimpa – amaran Najib

 | December 10, 2015
Rakyat hanya ada dua pilihan - terima BN yang didominasi UMNO atau pembangkang yang didominasi DAP.

KUALA LUMPUR: Rakyat Malaysia hanya mempunyai dua pilihan iaitu sama ada memilih Barisan Nasional (BN) yang didominasi UMNO atau pakatan pembangkang yang didominasi DAP yang didakwa anti perjuangan Islam.
Najib  berkata, seandainya rakyat Malaysia menolak UMNO, negara ini akan diperintah oleh mereka yang anti perjuangan Islam serta menolak perjuangan Melayu dan Bumiputera.
“Bencananya yang akan menimpa. Apakah kita mahu masa depan anak dan cucu dan agama Islam dipertaruh kepada selain daripada kepimpinan Melayu dan Islam sedia ada? Nauzubillah…” katanya merasmikan Perhimpunan Agung UMNO 2015 di PWTC


KAH KAH KAH

woit

nauzubillah ni

apa?

fulusikom ke

atau bank 

negara cari

saje tanya

jangan marah

KAH KAH KAH




---------------

RAMAI TOK ARAB







DAH RAMAi

PULAK 

TOK ARAB



Zahid sahkan RM2.6b bukan dari seorang penderma

Zahid Hamidi mengesahkan bahawa sumbangan RM2.6 bilion yang dimasukkan ke dalam akaun peribadi Najib datang daripada lebih seorang penderma.
Ditanya sama ada ia penderma atau penderma-penderma, Zahid berkata: “Jamak”.
KAH KAH KAH
mula saekor tok arab yang derma
kemudian kerajaan islam yang derma
sekarang dah ramai pulak
tok arab tok arab yang derma
tok arab tok arab tok arab
tok arab tok arab tok arab
berapa ramai daaaa
kah kah kah
mana yang betul?
kah kah kah

TOK TOK ARAB

-------------

PAU RAJA LAWAK




INi PAU

RAJA LAWAK



Empat pesanan untuk pembahas PAU

Pada ketika parti dilanda musibah, dan rakyat tertekan dengan kos kehidupan, lawak-lawak bodoh seperti itu hendaklah dihentikan. Sejak sekian lama PAU dijadikan gelanggang ‘Maharaja Lawak’. Untuk sekali ini hentikan lawak, berhujahlah secara matang dan serius.

KAH 

KAH KAH 

KAH KAH KAH













-------------

BAHAYA PERANG DUNIA MAKIN JELAS










INGATAN UNTUK SEMUA

dunia dalam bahaya perang
jelas NATO dibawah 
amerika sedang memulakan
keganasan di syria

musuh  imperialis amerika
ialah sesiapa sahaja yang
TIDAK TUNDUK
kepada kuasa imperial

syria-iraq-rusia-china
akan menjadi sasaran


ini yang ditulis kelmarin baca sekali lagi:
http://tukartiub.blogspot.my/2015/12/perang-dunia-ketiga-akan-sampai.html




Russia PM: Turkey violated international law giving ground for reciprocal military action: Russian President Vladimir Putin has warned that the attack on the bomber will have "serious consequences" for the Russian-Turkish relations.


Iraq Demands Cancellation of US Security Agreement: Iraqi Parliament's Security and Defense Committee is going to review a security agreement with the United States over Washington’s inability to tackle the crisis in the country, committee member Hamid al-Mutlaq told Sputnik on Wednesday.

China Expresses Anger over US Deployment of Spy Plane: "I think this kind of increase in military deployment by the United States and pushing regional militarization does not accord with the joint long-term interests of the countries in this region," Chinese Foreign Ministry spokesperson Hua Chunying told a daily news briefing. 

Ex-Australia PM Abbott says West should 'proclaim superiority over Islam': Deposed Australian prime minister Tony Abbott declared Wednesday "cultures are not all equal" and the West should proclaim its superiority over Islam, sparking accusations he is trying to "Trumpify" the nation's politics.


---------------

MANA DIA DUIT 2.6 BILION?









SEMUA 

BERTANYA

MANA DiA

DUIT iTU?

Rakyat beri kata dua kepada Najib

 | December 10, 2015
Rata-rata orang awam yang ditemui FMT mahukan Najib mendengar rintihan rakyat jika mahu terus mendapat sokongan daripada rakyat






KUALA LUMPUR: Bersempena Persidangan Agung UMNO (PAU) ke-69 yang sedang berlangsung di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC), rata-rata orang awam yang ditemui FMT memberi kata dua kepada Najib Razak.

Maria (nama samaran), yang bekerja sebagai pegawai khidmat di Kementerian Sains, Teknologi dan Inovasi (MOSTI) berkata walaupun dia bekerja dalam sektor kerajaan, namun terdapat rakan-rakannya yang terpaksa membuat kerja sampingan bagi menampung kos sara hidup yang tinggi.
Katanya, dengan ekonomi yang merudum, dua atau tiga kerja sampingan yang dibuat belum tentu mencukupi.
“Sebelum ekonomi merudum lagi saya lihat rakan-rakan saya terpaksa membuat dua, tiga pekerjaan sampingan bagi menampung perbelanjaan kos kehidupan.
“Namun selepas ekonomi semakin merudum ini dua, tiga kerja sampingan juga tidak cukup…. Masa ini walaupun gaji yang diterima kami agak baik namun kami juga terasa dengan kenaikan barang…
“Semua duit….tol tinggi dan kalau dulu tol RM150 tetapi sekarang berganda, terutamanya jika masuk dalam Kuala Lumpur,” katanya.
Bukan itu sahaja, Maria juga mahu kepimpinan yang ada masa ini memperbaiki sikap masing-masing dari sudut sikap amanah dan integriti.
Ini kerana jika akhlak dan budi pekerti dapat dibersihkan, kepimpinan yang ada ini tentunya dapat mengembalikan kepercayaan rakyat.
“Sebagai ahli UMNO, saya juga sudah sedikit goyang apabila timbulnya pelbagai isu yang melanda dalam parti yang antaranya mengenai isu RM2.6 bilion,” katanya.
“Justeru itu kita harapkan kepimpinan yang ada tidak menyalahgunakan kuasa… Jika berlaku, perkara-perkara ini menyebabkan ketidakpercayaan berlaku terhadap UMNO dan kerajaan yang ada,” ujarnya.
 Logidasa, 26, yang bekerja sebagai penjaga stor di sebuah pusat beli belah berpandangan sekiranya Najib mahu terus disokong, beliau mestilah mendengar rintihan rakyat.
Katanya, sekiranya suara rakyat tidak didengari, dia tidak menolak rakyat akan menolak kepimpinan Najib.
“Kalau gaji RM1,000 tetapi perbelanjaan kos sara hidup melebihi paras gaji yang diterima, saya kira ini tidak patut…. Nak naikkan harga barang boleh tetapi gaji pun bagi naik jugalah.
“Kalau dia (Najib) jaga kita orang, boleh kita jaga dia juga….. Jadi suara rakyat juga perlu diambil kira,” katanya.
KAH KAH KAH
woit
kata dua apa
tak payah kata dua lagi
kata satu udah cukup
beramboii laa...opsss
silap cakap kah kah kah
berambuslaaaaa
baru betul
kah kah kah

BERAMBUS
---------------

SPRM BILA NAK TANGKAP





SPRM

NAK TANGKAP

YANG MANA

Mahathir: Najib cuba sogok saya

dikemaskini 11.15pm "Saya fikir ia ikhlas dan saya pun sebut beberapa projek pembangunan untuk negara.

Setelah serangan demi serangan, Mahathir Mohamad hari ini mendakwa Najib Razak cuba menyogoknya.
“Najib biasa datang jumpa saya untuk bertanya apa yang saya hendak.
"Saya fikir ia ikhlas dan saya pun sebut beberapa projek pembangunan untuk negara.
“Kemudian saya sedar ia sedang mencuba sogok saya dengan cara ini supaya saya tidak bangkit soal 1MDB,” katanya.
Beliau berkata demikian ketika mengulas dakwaan beliau tidak menyokong Najib kerana tidak dapat apa yang diminta.
Bagaimanapun, kata Mahathir, beliau tidak minta apa-apa, malah menolak pemberian kerajaan selepas bersara, seperti tanah percuma di Putrajaya


KAH KAH KAH

iNI KES BERAT

INi SAH BERAT

KAH KAH KAH



-------------

MALAM INI - KAH KAH KAH







MALAM INI

MARi KETAWA

SEBELUM

KETAWA

D
iHARAMKAN



------------------

PAKAILAH NAMA MELAYU







TAK RASIS
Si Mael ni sememang nya tak rasis .. betul,tak rasis langsung .. bayangkan komplek Melayu nama China .. "Low Yat Dua" pulak tu, yang nombor satu totap komplek Chino .. itu nunjukan Si Bodoh ni tak rasis, malah beralah lagi. Secara evolusi permulaan nya, semua yg niaga dalam "Low Yat Duo" ni semuo eeaa Melayu, melayu kaum kerabat sendiri .. melayu cam den ni mampuih idup balik pun bolum tontu dapek tapak niago kek situ.

 Lopeh ni, tak lamo laee .. secaro tak perasan, ramai lak indon moniago .. barang2 lain mulo masuk selain komputer .. lopeh tu, bangla, myanmar, pakistan, nepal tetibo muncol. Mako secaro evolusi ikut cara teori darwin, tapi dongan kuasa tuhan la, mako jadilah komplek ni macam komplek "Kota Raya". Kalau komplek ni di jual pado proksi Singapugho atau Chino mako jadilah macam "Pasar Seni" .. tak cayo kito nengok lah nanti. Ini buktikan Mael ni tak rasis langsung. Hidup Low Yat Duo. on AWAL WAHID SUDAH SILAP
Publish | Delete | Spam
panglimo potaseh
on 12/9/15
NAMA ROSMAH
kalau nak ramai org dtg, guna nama najib atau rosmah...berduyung2 lah org ramai..tak kira bangsa.. on AWAL WAHID SUDAH SILAP
Anonymous
on 12/9/15
PLAZA PAK PANDIR
boh lah nama pak pandir plaza...boh lah tengku mansor plaza...boh lah melayu plaza...boh lah islam plaza...ngapa harap bukan melayu sokong ? mintak sokong pada yang dapat projek...minta bantu pada kroni lah...apa punya turrr...lebih hebat dari biawak...asyik bertukar tukar lidah kah kah kah on AWAL WAHID SUDAH SILAP
Anonymous
on 12/9/15





--------------

TERGOLEK DOG





TERGOLEK

DOG




Laporan: SPRM jumpa penderma RM2.6 bilion

Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) telah menghantar pasukan ke Timur Tengah untuk bertemu dengan individu yang menyalurkan RM2.6 bilion ke akaun peribadi Najib Razak.
Pengarah Siasatan SPRM Azam Baki berkata pertemuan itu telah diadakan baru-baru ini.
KAH KAH KAH

Saya Pun Nak Cari Makan: The super donor must be proud to be able to donate the biggest amount of money in living history to a PM.
No world leader has ever received such a large amount, neither was there any donor more generous than this Arab.
In fact, PM Najib Razak should offer him the country's executive jet to fly him here. And, of course, live broadcast his arrival on all major TV because everyone likes to see how a multi-billion-ringgit donor looks like.
Finally, remember to give him a Tun-ship. There is no need to hide such a generous man's identity.
It is a pity that, having donated such a mega sum, he still has to hide like a mouse while the recipient is also on the run from questions on the donation.

Old Timer: Did the MACC team videotape the meeting? If yes, why not just show it and convince the whole world this generous donor actually exists?

Read more: https://www.malaysiakini.com/news/322826#ixzz3twD4munf



KAH KAH KAH

KANTOI LAGI
---------------

PERANG DUNIA KETIGA AKAN SAMPAI







PERANG DUNIA AKAN SAMPAI

Dunia hari ini semakin kacau bilau. Di Malaysia - kita semua sedang menjadi saksi. Kita sedang melihat gambar mangsa ledakan, gambar mangsa keganasan, mangsa pelarian perang, mangsa pembunuhan, gambar kemusnahan. Imej  dan gambar-gambar muncul dari TV, dari YouTube, dari FaceBook. Gambar dan imej ini  sedang memaksa kita menjadi saksi.

Kita tidak ada pilihan. Kita warga dunia yang memiliki kesedaran dan sifat kemanusiaan  sedang menjadi saksi terhadap apa yang sedang berlaku dihadapan mata kita.

Perang sedang berjalan di Afghanistan, Pakistan, Iraq, Syria, Lebanon, Yemen, Somalia, Libya, Palestin, Kashmir dan Mali. Sila baca sekali lagi nama negara-negara yang saya tulis. Semuanya negara yang diduduki oleh penganut agama Islam. Sebahagian besar negara Arab.

Apa sebenarnya sedang berlaku? 

Saya membesar dizaman peralihan - ketika kuasa  British sedang melancarkan Perang Kolonial keatas  warga Tanah Melayu. Ini ketika Pasukan Pembebasan Rakyat Malaya sedang bermati-matian melawan kuasa penjajah British untuk membebas dan memerdekakan Tanah Melayu. Ini lebih dari lima puluh tahun dahulu.

Dari ingat-ingatan saya dizaman kanak-kanak ini - Perang Kolonial tahun 50’an dahulu tidak saperti apa yang sedang saya saksikan sekarang. Hari ini dengan bantuan teknoloji, dengan alatan perhubungan  yang canggih -  kamu, kita dan saya -  TIDAK dapat melarikan diri. Kita semua wajib menjadi saksi melihat kemusnahan dan kehancuran. Saya bandingkan Perang Kolonial menghalau British dahulu sama  saperti menghalau babi dengan lembing. Manakala perang hari ini sama saperti menyerang  semut dengan M16.

Maka kita akan bertanya. Apa sebenarnya sedang berlaku? Apa sebenarnya semua ini?

Secara jujur saya nyatakan disini bahawa apa yang saya tulis ini adalah hasil dari pembacaan, hasil dari pengamatan saya. Berita dan maklumat yang bersepah-sepah dalam internet saya kumpulkan untuk dijadikan satu peta  besar. Peta ini akhirnya menjadi satu penceritaan atau naratif induk. Cerita induk inilah yang kadangkala terlepas dari pandangan mata. Kita terlalai oleh kesah sampingan yang sengaja dipaparkan untuk mengkaburi  pandangan. 

Sebenarnya semua berita-berita ini kait mengait. Semuanya  ada hubung berhubung antara satu sama lain. Kita melihat berita ini  terpencar-pencar- bersepah-sepah disana sini - tetapi hakikatnya semua berita ini terpusat dalam satu naratif  induk.

Perang ialah lanjutan dari pebincangan yang telah gagal. Perang bertujuan untuk menundukkan satu kumpulan, satu wilayah, satu negeri atau satu bangsa. Perang bertujuan untuk menawan wilayah, untuk menawan hamba abdi, untuk mencari dan membuka pasaran, untuk merampas harta kekayaan, untuk memiliki bahan-bahan mentah. Hukum perang ini dari zaman berzaman TIDAK pernah berubah-ubah. 

Belanda dan Portugis datang  ke Alam Melayu  untuk menawan ladang dan pasaran rempah rampai. British datang untuk menawan damar, emas dan bijeh. Justeru, jika Iraq dan Libya hanya mengekspot petai dan budu sampai hari ini Saddam dan Gaddafy masih hidup.

Hakikatnya perang adalah perebutan punca-punca ekonomi. Selagi dunia memakai sistem ekonomi yang berimankan  keuntungan maka selagi itulah dunia akan berhadapan dengan bencana perang.

Pada 24 November 2015 yang lalu jet pejuang F-16 Turki telah menembak jatuh sebuah kapalterbang pengebom Sukhoi Su-24 milik Rusia. Turki anggota perjanjian persenjataan NATO yang dikepali oleh Amerika telah menuduh Rusia mencabuli ruang udara Turki. 

Pesawat Su-24 pada ketika  itu sedang mengebom ISIS. Presiden Vladimir Putin telah menafikan Rusia mencabuli ruang udara Turki. Putin telah menuduh  Presiden Turki Recep Tayyip Edorgan berbohong kerana Su-24 ini tidak melintasi sempadan Turki.

Sebelum ini pada  7 November pesawat udara Airbus A321 milik syarikat penerbangan Rusia telah meledak diudara. Seramai 224 warga Rusia termasuk anak kapal yang pulang dari bercuti di Mesir telah tewas. Bahan bukti telah menunjukkan pesawat ini telah dikhianati dengan bom jangka.

Kumpulan ISIS mengakui bahawa bom janga telah dipasang dalam pesawat  sebagai jawapan balas  kepada Rusia yang telah memulakan kempen mengebom pengkalan ISIS di Syria.

Untuk saya semua ini adalah awan mendung yang akan membawa perang yang lebih besar. Berita-berita  ini pada hemat saya adalah rintik-rintik perang yang akan meledak.

Semenjak meledaknya WTC 9/11 dunia kita telah  amat jauh berubah. Atas nama Perang Melawan Kegansan (PMK) banyak negara dalam dunia ini telah memperkenalkan hukum dan undang-udang  baru. Undang-undang ini semuanya dikatakan untuk PMK - untuk menjaga keselamatan rakyat.  

Nama dan bunyi undang-udang ini cukup molek. Di  Amerika ada Akta Patriot, Undang-Undang Keselamatan Tanah Air, di Malaysia kita ada Sosma, kita ada POCA, POTA dan paling terbaru MKN - Majlis Keselamatan Negara. Di UK,  Peranchis,  Australia, Itali malah semenjak 9/11 semakin galak negara memperkenalkan akta dan undang-undang baru atas nama keselamatan dan menumpas keganasan.

Pada hemat saya semua undang-undang yang diwujudkan atas nama keselamatan orang ramai, atas nama PMK dipelbagai negara sebagai satu persediaan untuk menghadapi perang yang lebih besar.

Perang yang sedang berlaku di Timur Tengah pada ketika ini  saya panggil Perang Tempatan. Ini kerana ianya berlaku disatu tempat atau wilayah. Perang Tempatan ini akan merebak dan memaksa  kita semua  berhadapan  dengan  kedatangan  Perang Dunia Ketiga. Awan mendung dan rintik-rintik ini adalah petanda perang dunia akan sampai bila-bila masa sahaja.

Warga dunia, terutama di Amerika Utara, Eropah  dan negara Nordic di Utara Eropah  memiliki gaya hidup bebas dan demokratik. Kebebasan ini sadikit demi sadikit sedang dilupuskan. Undang-undang, akta dan hukum hakam yang disedikan untuk PMK  sebenarnya sedang mengkontrol,   mengawal  warga dan orang ramai.

Hukum-hakam ini dikatakan akan memperkukuh demokrasi tetapi hakikatnya hukum-hukum ini bertentang dengan roh dan gaya hidup demokratik. Hukum hakam ini sedang melanggar hak asasi umat manusia yang paling asas : bebas dari ancaman perang- bebas dari ketakutan.
Kenapa warga perlu dikawal sekarang?

Jangan silap faham - elit politik dunia, elit ekonomi dunia, kaum pemodal antrabangsa dan tuan pemilik media dunia  telah lama sedar bahawa sistem ekonomi kapitalis yang sedia wujud hari ini telah sampai ke tahap amat-amat bahaya. Krisis  ekonomi yang melanda dunia  pada bulan September 2008 dahulu masih lagi belum dapat ditangani. Kini krisis baru akan muncul.

Dunia kapitalis sedang berhadapan dengan pelbagai krisis yang maha besar.

Pertama:menguncupnya ekonomi China yang selama dua dekad ini menjadi penjana ekonomi dunia. Permintaan bahan mentah dari China mengendur maka harga bahan bakar petrolium merundum. Kedua: Ekonomi  Amerika Serikat - ekonomi kapitalis terulung - sedang berhadapan dengan hutang yang bertimbun tambah. Ketiga: nilai dolar semakin susut. Dolar semakin tidak diyakini sebagai mata wang tukaran untuk jual beli. Keempat: Muncul pesaing baru dalam ekonomi dunia. Negara BRIC - Brazil, Rusia, India, China, Afrika Selatan dan Iran - sedang menandingi kuasa imperial Amerika.

Mengikut fakta sejarah. Mengikut apa yang telah berlaku  dahulu. Mengikut hukum ekonomi kapitalis apabila sistem kapitalis dalam gawat jalan keluar ialah perang. 

Jelas kelihatan Perang Tempatan  di Timur Tengah pada ketika ini tidak akan menyelesaikan kekalutan sistem ekonomi kapitalis yang sedia ada. Perang Tempatan ini diwujudkan untuk mengolah persetujuan warga dunia bahawa bahaya hari ini bukan datang dari sistem ekonomi kapitalis tetapi dari Islam.

Ketika Perang Dingin antara  USSR dengan USA dahulu - yang menjadi musuh dunia ialah sistem ekonomi Sosialis dan Komunis dari blok China, Vietnam, Korea Utara, Rusia, Cuba dan Eropah Timur.  Sosialis dan Komunis telah digantikan dengan Islam. Agama  Islam sedang  dijadikan musuh utama rakyat dunia.  Secara terancang Islam diperlihatkan sebagai  pembawa keganasan. Islam digambarkan sebagai pembawa huru hara dalam dunia kita hari ini.

Apa yang berlaku sekarang ini  bukan datang dengan sendiri. Semua ini dirancang. Ada ahli fikir, ada kertas kerja, ada idealog,  ada lembaga  kumpulan pemikir yang kerja mereka hanya  berfikir, merancang dan melakar  stratiji untuk memastikan kuasa hegemoni Amerika Serikat dan sistem ekonomi kapitalis akan terus bekuasa.

Di Amerika ada lembaga saperti Rand Coporation,  Brooking Institution, American Enterprise Institute atau Council on Foreign Relation. Manakala di UK ada Chatham House, ada Center for Policy Study. Semua ini adalah lembaga-lembaga yang dianggotai oleh para pemikir pro kapitalis yang akidah  dan cita-cita mereka ialah untuk memastikan sistem kapitalis ini selamat.

Perang Tempatan yang sedang berlangsung sekarang kesemuanya berlaku dalam negara yang penduduknya penganut agama Islam.  Islam dipilih untuk menggantikan Sosialisma dan Komunis bukan secara tidak sengaja. 

Untuk sesebuah daulah terus berkuasa wajib ada musuh luaran agar rakyat dan pengundi akan terus dapat ditakut-takutkan. Islam sedang dijadikan  musuh dan ‘hantu’ untuk  terus menakut-nakut raktyat dunia. Orang ramai yang takut pasti akan mencari perlindungan. Perlindugan hanya datang dari kerajaan yang memiliki undang-undang dan hukum hakam saperti ISA, SOSMA atau Patriot Act.

Wajib saya nyatakan disini pada tahun 1992 Samuel P Huntington seorang ahli sains politik telah menulis  The Clash of Civilisation dalam majalah Foreign Affiars. Tulisan ini mengajukan bahawa  sesudah Perang Dingin tamat maka agama dan indentiti akan menjadi induk perbalahan. Artikel ini akhirnya menjadi sebuah buku dengan nama yang sama terbit pada tahun 1996.

Hari ini garis politik kanan - agama dan identiti  sedang menggantikan Perang Dingin. Islam sebagai musuh telah difikirkan seawal 1992 lagi. Saya cukup yakin pemikir-pemikir ini juga sedang merancang cara terbaik untuk menyelamatkan sistem ekonomi kapitalis yang sedag nazak ini. Perang Dunia Ketiga pasti dalam ajenda. (TT)




NOTA
tulisan ini telah disiarkan
dalam SUARA KEADILAN
sesiapa ingin melanmggan akhbar minngun ini
sila pukul talipon
03-92-21-30-45



-----------------

BUKAN SALAH BENDERA





FACE BOOK


Sharizat akui majlis kselamatan perlu utk pasti krajaan tidak dtumbangkan. Pokoknya utk pastikan najib trus brkuasa? Bukan kslamatan negara?


BUKAN SALAH 

BENDERA 

BUKAN SALAH 

CAKAP





--------------