.

Selasa, 11 Julai 2017

Alang-alang Masuk Neraka, Biar Sampai Neraka JAHANAM! (RIBA) - Ustaz Ahm...





WOIT

hang ingat senang 

nak entot bidadari

kah kah kah






ROMPAKAN BIK MAMA






F.BOOK






Zunar
11 hrs
KARTUN UNTUK RAKYAT
Please share
More cartoons/
Buy Zunar's latest book TWIT-TWIT, CIN CIN @ www.zunar.my





LikeShow more reactions
Reply7 hrs

LikeShow more reactions
Reply7 hrs

LikeShow more reactions
Reply7 hrs



----------------

MAT DACHO





MAT DACHO

Hehehwhe... Bugis kalau disabah ...panggilan manja sesama meke DACHO.. mcm kod etika ler... Siapa yg paham panggilan DACHO atau CHO.. bugislah tu.. Masalah dia skg... Najib paham ke panggilan ni....entah entah anak tiri salimah dia ni... 


ANCAK PELIR

Salimah aint DACHO... SO PARA BUGIS semua... Hrhati lerrrr...heheheehe.. Malu wei. Dapat pm asik kejo laso (ancak pelir) je... kakakakak on 
BILA NAK SAMAN - DAH DUA TAHUN ?
Publish | Delete | Spam
Didi kota belud
on 7/10/17





-----------------

LINGKUP MINGKUP TUTUP





KENAPA BARISAN NASIONAL GELABAH ISU PENYENARAIAN EDRA?


Saya memerhatikan bagaimana pimpinan Umno mula menggelabah mengenai isu penyenaraian Edra sehingga ramai menteri dan ahli parlimen Umno yang menyerang saya, sedangkan saya hanya menimbulkan satu isu yang pada saya adalah satu perkara biasa. 

Amaran supaya dana awam seperti KWSP, KWAP, Tabung Haji, Perkeso, PNB dan Khazanah Nasional tidak membeli saham-saham Edra yang kini ingin dijual oleh syarikat milik China itu adalah supaya rakyat Malaysia tidak menanggung hutang 1MDB buat kali kedua. 

Gelagat menteri-menteri Umno yang menggelabah itu memberi gambaran mereka sendiri tidak yakin saham-saham Edra akan dibeli sekiranya tabung-tabung awam tidak terlibat. Terbaru, saya membaca laporan bagaimana Menteri Kewangan Kedua dan Ahli Parlimen Setiawangsa dari Umno mengkritik saya atas desakan saya supaya dana awam tidak membeli saham-saham Edra. 
Jawapan saya kepada mereka adalah sangat mudah: Jika benar saham-saham ini bernilai dan akan naik harganya di masa akan datang, kenapa syarikat China CGNPC yang memiliki Edra tidak menyenaraikannya di bursa-bursa lain yang mempunyai akses yang lebih baik kepada pelabur? Kalau betul ia benar-benar bernilai, bukankah lebih baik bekas syarikat 1MDB ini disenaraikan di New York, London, Hong Kong atau Singapura? 

Gelagat menteri-menteri Umno dan media Umno yang menyerang saya mengenai penyenaraian Edra sudah cukup  meyakinkan saya tindakan memboikot penyenaraian Edra adalah betul, supaya kita tidak terbeban dengan satu lagi FGV atau 1MDB. 

Oleh itu, saya akan memulakan kempen di media sosial untuk mendapat seberapa ramai pencarum dan rakyat Malaysia menandatangi petisyen dan kajiselidik untuk menggesa dana-dana awam supaya tidak turut serta di dalam penyenaraian ini. Hasil dari petisyen dan kajiselidik ini akan disampaikan kepada pengurusan KWSP, KWAP, Tabung Haji dan dana awam yang lain untuk mengingatkan mereka amanah yang mereka pikul supaya mereka lebih takutkan suara rakyat daripada menuruti arahan-arahan dari Putrajaya yang mendatangkan risiko pelaburan kepada pencarum-pencarum.

Kempen media sosial ini akan dilancarkan esok, 12 Julai 2017 di laman-laman Facebook, Twitter, Instagram dan laman web biasa. 

RAFIZI RAMLI
AHLI PARLIMEN PANDAN
NAIB PRESIDEN KEADILAN






----------------

SARAWAK PERGI LANDON







SARAWAK

Sorong papan tarik papan, 
Buah keranji atas peti, 
Sorong kanan tarik depan, 
Buah naji atas mati. 

MAHU

Tuan haji bakhil, ada orang di luar mahu jumpa dengan tuan haji... 

MERDEKA

Siapa?! Dia mahu mintak derma kah? Katakan saya tiada! Dia cikgu muda, lawa, tuan haji! Iyekah?? 

KE LONDON

Okey, tunggu.. tunggu.. okey kasi dia masuk.. cepat! Kasi dia masuk sekarang! Saya bagi dia derma 2.6 biliyon darham! Kamu, saya kasi upah, kamu boleh order DUA roti saya! Heheheh.... Ini bukan sebarang haji, ini haji bughis tauuuu..!! on SARAWAK MERDEKA
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 7/11/17




-----------------

PROJEK MALAYSIA TERBARAI









CUN

COOL

Shafie: Rakyat Sabah berhak tahu semuanya tentang MA63

 | July 11, 2017
Presiden Parti Warisan Sabah berkata, rakyat Sabah tidak boleh berehat sehingga mereka tahu sama ada wujud pelanggaran ke atas Perjanjian Malaysia.





RANAU: Presiden Parti Warisan Sabah (Warisan), Datuk Seri Shafie Apdal berkata, rakyat Sabah berhak tahu hak penuh negeri itu di bawah Perjanjian Malaysia 1963 (MA63) dan jika hak itu terlepas pandang atau diabaikan sepenuhnya.

Beliau berkata, Warisan menyokong rancangan Sarawak menghantar sebuah pasukan perundangan ke London untuk mengetahui lebih lanjut mengenai MA63.
“Kami juga mahu melihat sama ada terdapat pelanggaran perjanjian itu. Ada banyak tuntutan daripada kedua-dua negeri dan rakyatnya mengenai hak mereka di bawah MA63.
“Kita perlu melihat MA63 dari segi undang-undang dan jika ada keperluan untuk kita mengkaji lebih mendalam,” katanya pada sambutan perayaan Tadau Kaamatan dan Hari Raya Aidilfitri anjuran Warisan lewat minggu lalu.
Pada 2 Julai lalu, Datuk Abang Johari Openg mengumumkan Sarawak akan menghantar sepasukan peguam ke London untuk mencari dan meneliti rujukan berhubung MA1963 bagi menentukan hak sebenar negeri itu yang termaktub di bawah perjanjian tersebut.

MINGGU LALU

SARAWAK

HARI INI

SABAH 

KAH KAH KAH

PROJEK BRITISH

TERBARAI

KAH KAH KAH

MERDEKA!!!



----------------------

BERITA BAIK UNTUK DUNIA







SALUT

Iraq cuti seminggu, isytihar IS tewas

 | July 11, 2017
Ia selepas serangan besar-besaran pakatan tentera Iraq dibantu pejuang Syiah, Kurdish dan tentera bersekutu dipimpin AS.






MOSUL: Perdana Menteri Iraq Haider al-Abadi semalam mengisytiharkan IS sudah dihapuskan, 3 tahun selepas kumpulan itu menawan bandar Mosul untuk menjadikannya pusat pentadbiran sebuah “khilafah” untuk memerintah dunia.

“Dari sini, saya mengumumkan kegagalan dan berakhirnya sebuah negara palsu ditubuhkan pengganas Daesh yang didirikan di Mosul,” katanya dipetik Reuters dalam ucapan disiarkan di televisyen, merujuk istilah Arab untuk kumpulan militan itu.
Oktober lalu, pakatan tentera Iraq bersama pejuang Kurdish dan Syiah dibantu tentera bersekutu dipimpin Amerika Syarikat berjaya menawan semula bandar di utara negara itu.
Iraq mengumumkan cuti satu minggu untuk menyambut kemenangan itu, dan orang ramai berpusu-pusu ke jalan raya di bandar raya Baghdad dan beberapa bandar lain meluahkan kegembiraan



BERITA

BAIK

UNTUK

DUNIA


----------------------

JAKIM BUKAN NABI







PASAL APA

TAK BOLEH?

JAKIM BUKAN

NABI


Zaid tak sepatutnya pertikai usaha Jakim
KOTA BHARU - Pas menempelak kritikan  Zaid Ibrahim terhadap Jabatan Kamajuan Islam Malaysia (Jakim) berhubung isu seorang wanita  yang menjadikan anjing sebagai binatang peliharaannya.

Timbalan Presiden Pas, Tuan Haji  Ibrahim Tuan Man berkata, pemimpin DAP itu tidak sepatutnya pertikai usaha Jakim sebagai badan berautoriti dalam mempertahan kesucian Islam.

“Kita tidak boleh pertikaikan kenyataan dan pandangan Jakim sebab ia memang badan yang ditugaskan untuk (memperjuangkan agama) itu. Apa yang dikatakan itu betul dan memang dalam skop tanggungjawabnya


JAKIM MAKAN

GAJI - JAKIM

ADA TUAN

TAK CAYA?

KENAPA JAKIM

TAK HEBOH

BILA NAJIB 

CURI DUIT 

1MDB

NAPA JAKIM

TAK KELUAR

FATWA BILA 

DOJ NAK 

GULING NAJIB

NAPA JAKIM

TAK KELUAR

FATWA FATWI

BILA ROSMAH

REMBAT JUTA2

BELI INTAN

BERLIAN


NAPA JAKIM

TAK HEBOH

BILA RIZA

REMBAT DUIT

PENCEN 


---------------

TERIMA KASEH RONALD REAGAN




SEKARANG

KITA SEMUA

TAHU AUTA

PENJUAL 

AGAMA

PILIHARA 

ANJING

TIDAK HARAM

PAKAI SELUAR

PENDEK

BUKAN AURAT

TERKENTUT

TIDAK BATAL

APA APA

SEMUA 

MAKLUMAT

DARI INTERNET

MONOPOLI

PENJUAL

AGAMA

SUDAH PECAH

TERIMA KASEH

RONALD

REAGAN






----------------------

BODOH LAGI BANGANG








PEMUDA UMNO

kes forex ni dibawa oleh pemuda umno azwan bro..mat perak ni bodoh tak sudah..madey dan anwar ada lah saksi pemgambilan guthrie dari tangan british, madey anwar medptkan balik tanah2 milik tanah melayu..defisit double barrel , tp guhrie dpt ditebus..


NGOK MACAM

kini ekonomi lebih teruk dari forex bnm..kali ni bukan guthrie malah felda dijual, tanah bangsa johor dijual, tanah kelantan dijual..kes najib lebih berat dari forex madey..jgn lupa dimana keeling nor yaakob?apakah anwar je sorang sbg saksi? mcm ne dgn lim kit siang? tu yg kj beriya2 suruh 3 stooges ni pencen dari politik..


KUTU BANGKAI

monkey2 najib sekarang ni mana pandai politik..kalo dah yg berpegalaman pun bodoh, apalgi dgn pemudanya..mana ts zeti, mana gabenor2 bank negara yg dulu2..dan mana hilang pak lah...atau kj sudah lupa geng tingkat 4..yg penting sekarang adalah menjatuhkan najib isteri rosmah dari jawatan perdana menteri..dakwa dan penjara mereka kat wet land sepang sb bole berkolah kat paya..lagi lama najib jd pm, makin menjerut lehernya on 
BERITA AMAT PENTING
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 7/10/17





--------------