.

Ahad, 31 Julai 2016

SILA BANTU RANI KULOP





SILA BANTU

beri tahu rani kulop
jangan risau
jangan gundah gulana
jangan gelabah
dia bukan
malaysian official 1
yang dicari FBI


FBI 
telah membuktikan
bahawa rani kulop
dapat menyebut
perkataan

PROLIFERATION



-----------------

SULTAN TURKI YANG BARU







GUA NAK 

CAKAP APA

KAH KAH KAH


Erdogan bukan pemimpin contoh, sarjana beritahu Islamis di Malaysia

 | July 31, 2016
Nader berpendapat, rasuah akan berlaku jika sesebuah parti politik atau pemimpin memerintah terlalu lama.
KUALA LUMPUR: Pemimpin pergerakan Islam tidak seharusnya menjadikan Turki sebagai negara contoh kerana presidennya, Recep Tayyip Erdogan mengeksploitasi Islam serta rakyat hanya untuk mengekalkan kuasanya.
Pengarah Pusat Kajian Timur Tengah di Universiti Denver, Dr Nader Hashemi berkata, tindakan Erdogan sebenarnya sedang membawa negara itu ke arah kehancuran.
“Ia ekoran Erdogan berterusan mengembangkan kuasa autoritariannya, menghalang parti-parti pembangkang berkembang supaya kerjaya politiknya kekal,” katanya pada majlis pelancaran buku bertajuk “Islam, Sekularisme dan Demokrasi Liberal: Membentuk Teori Demokrasi Untuk Masyarakat Muslim” di Hotel Concorde, semalam.
Pengarah Pusat Kajian Timur Tengah di Universiti Denver, Dr Nader Hashemi berkata, tindakan Erdogan sebenarnya sedang membawa negara itu ke arah kehancuran.
“Ia ekoran Erdogan berterusan mengembangkan kuasa autoritariannya, menghalang parti-parti pembangkang berkembang supaya kerjaya politiknya kekal,” katanya pada majlis pelancaran buku bertajuk “Islam, Sekularisme dan Demokrasi Liberal: Membentuk Teori Demokrasi Untuk Masyarakat Muslim” di Hotel Concorde, semalam.
Sehubungan itu, beliau menasihatkan pemimpin Islam supaya tidak mencontohi Erdogan.
“Itulah pengajaran yang kita boleh pelajari apabila pemimpin mempunyai kuasa dan mengeksploitasi Islam, semangat nasionalisme dan emosi rakyat untuk terus berkuasa,” katanya.
Pada masa sama, Nader melihat beberapa persamaan antara parti pemerintah di Malaysia dan Erdogan, antaranya ialah memerintah terlalu lama.
“Malaysia mempunyai sebuah parti politik berkuasa dan kerap memenangi pilihan raya. Pembangkang juga tidak boleh mencabar kepimpinan sedia ada.
“Berdasarkan sejarah politik, akan berlaku rasuah jika memerintah terlalu lama,” katanya.
Erdogan adalah presiden pertama yang dipilih rakyat pada Ogos 2014, selepas menjadi perdana menteri Turki selama 11 tahun sejak 2003. Beliau juga adalah pengerusi Parti Keadilan dan Pembangunan (AKP).
Sejak cubaan rampasan kuasa gagal pada 15 Julai lalu, Erdogan mengarahkan 24 stesen televisyen dan radio ditutup, selain menahan pengamal media, termasuk wartawan akhbar Zaman.
Sebanyak 15 universiti dan 35 pusat perubatan serta 1,229 badan-badan amal turut ditutup, manakala individu yang didakwa tidak setia kepada pemerintahan Erdogan dan dituduh menyokong rancangan penggulingannya juga dipecat.
Media Turki melaporan seramai 15,300 guru dipecat dan kira-kira 1,577 dekan diminta meletak jawatan, selain 8,777 petugas Kementerian Dalam Negeri dan 1,500 pegawai di Kementerian Kewangan juga diberhentikan.

BILA GUA

YANG CAKAP 

LU TUDUH 

GUA SHIAH

MUSTAHIL GUA

TAK BANGGA

SHIAH ERTINYA

BERJUANG

MELAWAN

BUKAN SUNAH

WAL RASUAH




----------

MUSTAHIL KETUM HAPUS





MACAM GANJA

MACAM CANDU

MACAM PINANG

MUSTAHIL TAK

ADA ORANG

TANAM KETUM



Ketum: Tunggu Risda bentang laporan Rabu depan

KUALA TERENGGANU - Kemajuan Pekebun Kecil Perusahaan Getah (Risda) akan membentangkan laporan berhubung cadangan mengkomersialkan tanaman ketum oleh pekebun kecil bagi tujuan eksport ke luar negara pada Rabu depan.

Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah,  Ismail Sabri Yaakob berkata, laporan itu akan dibentangkan dalam mesyuarat pasca Kabinet oleh Ketua Pengarah Risda, Mohd. Najib A Samad.

Menurutnya,setakat ini pihaknya tiada perancangan bagi mengkomersialkan tanaman itu, bagaimanapun laporan Risda akan diteliti terlebih dahulu sebelum dibawa ke peringkat perbincangan.

LEBIH BAIK

DIATUR KAWAL

DAPAT DANA

SEMUA HAPPI

SEMUA SEHAT

SECAWAN KETUM

SEHARI PERLU

DOKTOR LAGI





















---------------

RAKYAT SABAH MULA LARI




PADAN MUKA




1,500 ahli Umno Sabah keluar parti, banyak cawangan tutup

Shafie menjangkakan lebih ramai lagi anggota Umno yang akan keluar parti tersebut.

Seramai kira-kira 1,500 anggota Umno cawangan dari bahagian Tenom, Sabah mengisytiharkan keluar parti semalam.
Kesemua mereka mengisytiharkan keluar parti pada majlis Irau Rakyat di Tenom sambil disaksikan oleh bekas naib presiden Umno, Shafie Apdal.
Mereka yang keluar daripada parti itu terdiri daripada pelbagai cawangan yang berada di bawah Dewan Undangan Negeri (DUN) Melalap dan Kemabung.
Sementara itu, Shafie ketika ditemui pemberita memberitahu, beliau menjangkakan lebih ramai lagi anggota Umno yang akan keluar parti tersebut.
Katanya, tindakan keluar beramai-ramai itu menunjukkan bahawa akar umbi parti di Sabah bukan hanya tidak berpuas hati terhadap pentadbiran Umno Pusat tetapi termasuk di peringkat negeri

TUTUP BIN

BUNGKUS

KOYAK ANAK

JANTAN RABAK

LOHE BINTI

MAT LOPONG

KAH KAH KAH





---------------

KETUM TAK DIBENARKAN DI PERLIS




PERLIS LARANG KETUM

bro..jangan salah baca.perlis melarang bukan kerana suka-suka. perlis melarang rakyat atau warga perlis dari tananam pokok ketum. larangan itu tidak digunapakai kalo diusahakan oleh kerajaan2 negeri.tanah perlis kecik.kalo perlis larang ke benarkan ke , hasilnya kecil. cuba bayangkan kalo ditanam di sawah padi. kalo dulu sawah padi kuning keemas-emasan kecik ranum, kini kita akan nampak kehijauan.lebih hijau dari warna pas.


bila projek membodek, projek makan dedak semakin sempit, maka yg haram itu akan halal utk golongan kaya,kerabat-kerabat atau golongan2 agama. ketika hayat nabi, tiada la kes daum ketum ni, maka tiada akan fatwa akan dikeluarkan.lagi pun bekas mufti perlis sekarang hidup aman sentosa dibumi kenyalang yg membaca bible dalam bahasa malaysia.baik juga diharamkan pokok dan daun tembakau.. on PERLIS POTONG STIM
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 7/29/16




-------------

DATUK SUBUH






DATUK SUBUH


SIAPA KENAL
SIAPA TAHU DATUK SUBUH
SILA  BERI TAHU DATUK SUBUH
AJEN FBI YANG BERKELIARAN
DI BUKIT BINTANG
BUKAN 
MENCARI  DATUK SUBUH

DATUK SUBUH 
DICARI OLEH  SPRM
KERANA KES 
DUIT MASUK KE AKOUN 
PRIBADI NAJIB
DARI
SYARIKAT SRC INTERNATIONAL
TAK ADA SANGKUT PAUT
DENGAN FBI



------------

NANTI GUA STORY







Pilihan raya Pulau Pinang tak jadi, kata Guan Eng

Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng tidak akan meneruskan rancangannya untuk mengadakan pilihan raya mengejut di negeri itu.
"Ini kerana PKR tidak bersetuju dengan cadangan tersebut," kata Lim pada sidang akhbarnya, hari ini.
Beberapa hari yang lalu, PKR menyatakan rasa belum cukup yakin dengan cadangan DAP untuk mengadakan pilihan raya negeri di Pulau Pinang.

KAH KAH KAH

GUA DAPAT

WET DREAM

NANTI GUA

STORY

KAH KAH KAH





-----------------

AGEN FBI





HARAP 

MAKLUM


JANGAN BUAT SILAP
BUKAN SEMUA MAT SALEH
YANG DILIHAT DI BUKIT BINTANG
ITU  AJEN FBI
ADA JUGA AJEN FBI HITAM
ADA JUGA AJEN FBI CHINA
ADA JUGA MINAH JADI FBI

TAPI HAKIKATNYA
TIM FBI
SEDANG MENCARI
BEBERAPA EKOR 
WARGA MALAYSIA









---------------

GANU MASIH KACAU





JANTANG

BERANI

DARI GANU



Ahmad Said tiada masalah jika dipecat dari Umno

KEMAMAN - Bekas Menteri Besar,  Ahmad Said menyerahkan kepada Majlis Tertinggi Umno untuk memutuskan kedudukan keanggotaannya dalam parti itu selepas wujudnya desakan daripada segelintir pihak yang memintanya dipecat berikutan kelantangannya mengkritik Najib.

Ketua Umno Bahagian Kemaman itu berkata, sekiranya Majlis Tertinggi ingin memecatnya dari parti, beliau akan akur dengan apa juga keputusan yang akan dimuktamadkan nanti.

Bagaimanapun, tegas Ahmad, jika beliau dipecat ia akan memberi kesan kepada kedudukan kerusi parti berkenaan di dalam Dun Terengganu kerana akan mengakibatkan jumlah kerusi yang dipegang akan sama banyak dengan pembangkang iaitu 16-16.


KAH KAH KAH

SELAGI NAJIB

ADA KACAU

AKAN TERUS

BERLAKU 

MERATA RATA

INI HUKUM

POLITIK 1MDB

KAH KAH KAH



--------------

MANA YANG IKUT NABI







MANA YANG

IKUT NABI

SAJE TANYA

NAK DAPAT 

BIDADUDRI

OPPPS...SORI

DAPAT DEDAK


Mana satu lagi AFDHAL nak jilat pemimpin ??
Inilah amalan Wasatiyyah Umno yang wajib dipraktikan di setiap pelusuk negara demi menunjukkan kecintaan dan taat setia pemakan dedak kepada pemimpin negara.























-------------------

HIDUP DAUN KETUM




KETUM BISNESS
Ini sumer bisnes masyuk punyer hal bro. Ganja dan dadah, kalo dikawal dgn baik, sang kroni, penguasa dan menteri2 yg mendapat lesen akan jadi kaya raya sampai 10x kiamat. Yg KTN tu, dia dah pening camana nak cover dan bodek PM yg dah kantoi gila babi. Tu yg x cukup oksigen kerandut dan kepala lutut dia berpikir. Dadah ni mmg perlu kontrol. 

Ini alasan terbaek utk cover aktiviti buat duit menteri2. Sama macam bisnes senjata. Bukan saja MP2 yg dibenarkan ada senjata, sumer kroni dan anak2 menteri dan MP2 juga ada lesen. Sbb tu derang besar kepala nak cakap mcm tukang kebun sekolah pun, derang ape kesah?? 

Upah bunuh skrg murah. Seribu dua pun dah bereh boh. Siam pattani boleh dipesan serendah RM600 ja. Lps tembak, dia balik Thai sebulan dua. Kalo upah 60k, mmg meriah bro. Setau aku, Najib pun upah free ja. X mcm digembar gembur Sirul Azilah diupah 100k. Najib ni mmg spesis kedekut nak mampos, lebih kedekut drpd tangkai jering. Tgk la berapa dia sebat?? Berpuluh billion bro.. kalo on KETUM OOOO DAUN KETUM
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 7/30/16






-----------

MAKIN JADI ARAB




PAKAI BAHASA ARAB
Hanya tsunami mcm 2004 atau peristiwa ala2 tsunami antara yg mampu selamatkan karier Najib Rosmah skrg. Satu dunia akan kembali simpati kpd Najib dan tak tergamak nak ambil tindakan. Dan Najib sdg melengah2kan demi mendapat tune terbaik utk selamatkan diri. Jgn terkejut pementasan semula peristiwa Sauk, Lahad Datu dan Memali kemungkinan berulang utk menenangkan kemarahan senyap rakyat katas skandal 1mdb ni. 

Sebagai rakyat yg bacul, apa rakyat boleh buat hanyalah nganga dan terus menganga. Sbb mcm biasa, dlm blog, mcm nak pecah kepala bagi komen. Kat luar, mcm kambing jantan stim kuyu dpt cium jubur kambing betina. 

Jgn lupa, Najib akan guna bahasa arab sekerap mungkin sbb bahasa arab ini adalah satu medium mantra terbaek untuk membodoh dan membangangkan melayu. Lihat saja ahli2 walaunta PAS, pengaruh bahasa arab cukup kronik dan kritikal dlm PAS membuatkan melayu cukup sanjung sesiapa yg boleh bercakap arab walaupun kena tipu. Saya percaya, jika TT mampu fasih berbahasa arab, on LAWAK PROZAC
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 7/30/16




--------------