.

Khamis, 14 April 2016

TAK ADA APA NAK ROYAK





TAK ADA

APA NAK 

ROYAK

Saya masih percaya MB sekarang – Sultan Johor

 | April 14, 2016
Baginda mengingatkan pihak tidak bertanggungjawab supaya jangan membuat sebarang fitnah terhadap kepimpinan kerajaan negeri pimpinan Mohamed Khaled.









------------

KE MAHKAMAH LAGI





ESOK PAGI

GWA PERGI 

MAHKAMAH

KES DILARANG

KELUAR NEGARA


  1. Tmrw 15 April, KL High Court RKK - hearing judicial review challenging immigration ban against him travelling overseas.



--------------

NASIONALIS ANAK SEMUA BANGSA




  MEREKA MEMBUAT SEJARAH

Tiga sahabat seperjuangan bergambar bersama pada tahun 1961. Dua tahun kemudian ketiga-tiga mereka telah ditahan tanpa bicara di bawah ISA oleh kerajaan masing-masing.

Ahmad Boestamam, Presiden Parti Rakyat Malaya yang ditahan tanpa bicara di bawah ISA pada 13 Februari 1963.

Lim Chin Siong, Setiausaha-Agung Barisan Sosialis yang ditahan tanpa bicara di bawah ISA pada 2 Februari 1963.

Said Zahari, Yang Dipertua Parti Rakyat Singapura yang ditahan tanpa bicara di bawah ISA pada 2 Februari 1963.

Antara mereka, Said Zahari yang paling lama ditahan, dipenjara selama 17 tahun.


---------------

PENCIPTA SEJARAH







AL-FATIHAH SAID ZAHARI
al fatihah utk pak said..dari pembacaan, pak said telah di isa oleh arwah lee kuan yew selama 17 thn.singapura yg dilihat moden yg dilihat canggih tetapi takut kpd melayu bernama pak said.kebencian yg sama juga melitupi susuk tubuh bernama tunku abd rahman.riak makin nampak bhw malaysia adalah projek british.secara logiknya bila lee kuan yew mbawa spore kuar dari tgn abdul rahman, lky perlukan byk duit utk mbina negara.

lky dilihat sbg komunis oleh susuk2 melayu.namun susuk2 melayu ini juga kagum dgn kemodenan dan khebatan spore mgurus negara dimata dunia.warga mlaysia cuba meniru dan rata2 rakyat suka dgn kemodenan spore ni.namun sume melayu2 terutama susuk2 melayu united malay national organisation ini tetap mgatakan bhw spore adalah cina komunis.sedangkan arwah lky mgakui bhw beliau tidak mengikuti kebebasan seperti amerika namun mengikut rangka amerika dan amerika tidak akan bg duit sekiranya lky komunis..musuh amerika adalah komunis..lkw dibina mgikut model amerika dan ameiraka on SIAPA DIA SAID ZAHARI
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 4/14/16

-----------

JAGA JAGA - DUNIA TEGANG




AWAS WASPADA
 
DUNIA MAKIN

TEGANG


Russian attack jets buzz US warship in riskiest encounter for years
A Russian jet came within 30ft of a US destroyer conducting exercises in the Baltic Sea in what the US navy described as a “simulated attack” – one of the closest and riskiest encounters between the two countries’ armed forces in recent years.

The US navy released photos and videos showing Russian SU-24 fighter jets flying low over the sea and “buzzing” the USS Donald Cook – a destroyer of the Arleigh Burke class – which carries guided missiles and which had just made a call at the Polish port of Gdynia


-------------

AYAQ TAK CUKUP




SOLAR SISTEM
- Lagi satub..panas ni utk solar system.. new energy kut.. jd tak ka kalut bila minyak kurang.. org semakin kuat mkn..kuat nembazur..panas bg mknan lebih...jgn komplen pakai topi payung.. on PANAS KENAPA KITA PANAS Saiful on 4/13/16

AYAQ TAK CUKUP
 Ayaq dah cukup , kita yg tak pandai urus..panas .mmmg akan panas...sbb ..logik.. tak yah dok risau..kita akan terus panas..manusia ada otak.. guna...air laut..air basuh tangan.. kita dok komplem..tapi enjoy de mwnjoui..basuh tangan..sj ..mcm mandi.. org msia aja bodo keliling ada laut..buat la ayaq..nuu yahudi..tak ada hujan SSgt. no komplen..siap boleh kata..tak ada hujan pun tak apa...nak sejuk.. tak yah dok msia...intiendo on PANAS KENAPA KITA PANAS Remove content | Delete | Spam Saiful on 4/13/16 ------------




-----------

PUNCA EKONOMI






PUNCA EKONOMI
punca ekonomi dah mula kecik..mesti la berebut..mesti la tunjuk sapa kuat..mesti la tunjuk siapa alim..siapa bole jumpa tuhan sekelip mata..ini la saat2 akhir utk mengumpul harta sebelum najib ditangkap..pada saat najib ditangkap, pasti mereka akan memutuskan tali silaturahim tambi chik dgn najib..

ini la saatnya..ini la pembayangnya sebelum maksudnya terjadi..masih sempat tukar nama kat geran tanah..sume nya masih sempat, tp ada halangan dari org2 lama..org lama pun nak jugak..sharing is caring..berbagi bagi la harta rompakan..insyallah berkat dan allah sayang..duit rasuah, duit rompakan, kalo dizakatkan pastinya harta itu suci bersih bermutu sesucinya zaiton..bukan kak ton tau.. on TELANJANG BOGEL Publish | Delete | Spam Anonymous on 4/11/16
-----------------

FBI DAH SAMPAI - BILA NAK SAMAN












LAGI MELAYU

DIBODOHKAN

LEE KUAN YEW

PERNAH SAMAN

APA TAK SAMAN

CAKAP DULU NAK

SAMAN PADA

SELASA DEPAN

NI DAH BERAPA

SELASA


Akar umbi mahu Perdana Menteri saman WSJ


SEREMBAN - Najib perlu mengambil tindakan saman terhadap Wall Street Journal (WSJ) jika benar laporan portal luar negara itu adalah fitnah.

Harapan itu disuara pesara tentera yang memperkenalkan diri sebagai Abdul Kahar pada Sesi Dialog dan Penerangan Isu Semasa anjuran Umno Penerangan dan Kelab Penyokong Barisan Nasional (BNBBC) di Taman Gadong Jaya, malam kelmarin.

Menurutnya, bagi mengembalikan maruah, rakyat berharap Najib  mengambil tindakan tersebut.

“Kami sebagai akar umbi mahu Najib  saman bagi membuktikan tuduhan itu fitnah dan bukannya setakat bercakap kepada umum ia fitnah sahaja, kita perlukan tindak balas,” katanya.

Mengulas lanjut mengenai perkara itu, Ahli Majlis Tertinggi Umno,  Ab Aziz Kaprawi yang merupakan panel penceramah pada program berkenaan berkata, disebabkan masih belum pasti dengan undang-undang media massa di Amerika Syarikat menyebabkan tindakan saman masih belum diambil.

Beliau bagaimanapun percaya peguam dilantik sedang kaji sama ada sesuai atau tidak tindakan terbabit diambil.

“Masalah sekarang syarikat itu berpengkalan di New York, apa undang-undang di sana? Kalau di sini tiada masalah, tapi saya yakin peguam kita sedang buat kajian,” katanya.


KAH KAH KAH

woit

berapa lama

nak kaji kaji

berapa kitab

nak baca

jangn putar

kalau tak saman

berita rembat 

duit soheh

kah kah kah

PUTAR ALAM




--------------

BLACK 14




Salam Black 14 kpd semua sahabat2 reformis & penggerak2 keadilan. Kesan dan pengajaran hidup yg amat bermakna dari kehitaman hari itu membawa kita ke hari ini. Sudah pasti intipati sebenar Black 14 tidak dirasai denyutnya oleh generasi hari ini yg mewarisi perjuangan yg belum punya penghujungnya.... selamat hari Black 14 sahabat2....







----------

DEBAT DUA JAY




JENG JENG JENG

DEBAT  AGUNG

KURUN  INI

DEBAT DUA JAY






April 14, 2016
kj-tmj
Khairy berkata, beliau sanggup berdebat dengan TMJ, sekiranya ia dapat meningkatkan semula prestasi skuad kebangsaan yang mendapat kritikan hebat... More ››

KAH KAH KAH

woit

tak lama lagi

ada arahan

batal

kah kah kah

BOSAN GILA

--------------

TANGKAP NANDEEK INI




BILA NAK


TANGKAP

NANDEEK INI?



13 APRIL 2016
 
BILA KETUA POLIS NEGARA AKAN MENGARAHKAN PASUKAN POLIS MENAHAN ARULKANDA?
 
Pada 30 Mac 2016 yang lalu sekitar jam 2 petang, saya telah membuat satu laporan polis di IPD Dang Wangi terhadap Arulkanda Kandasamy dan pengurusan kanan 1MDB berhubung satu maklumat dari Laporan Ketua Audit Negara yang menunjukkan sejumlah RM288 juta telah dibelanjakan tanpa dimaklumkan dahulu kepada Lembaga Pengarah 1MDB.
 
Saya membuat laporan tersebut supaya satu siasatan dapat dijalankan dengan segera untuk menentukan sama ada satu kesalahan jenayah telah dilakukan kerana sebarang pembayaran atau perbelanjaan sebesar itu memerlukan kelulusan Lembaga Pengarah 1MDB.
 
Siasatan itu juga penting kerana selama ini Arulkanda sering memberi alasan bahawa beliau tidak tahu menahu mengenai pelbagai salah tadbir kewangan di 1MDB kerana ia berlaku sebelum beliau dilantik sebagai Ketua Pegawai Eksekutif 1MDB. Maka, urusniaga RM288 juta tanpa pengetahuan Lembaga Pengarah 1MDB itu kini menjadi satu bukti bahawa di bawah pengurusan Arulkanda pun keputusan dan urusniaga yang meragukan dan boleh disifatkan melanggar undang-undang, masih terus berlaku.
 
Sehingga kini saya tidak nampak pihak polis mengambil tindakan menahan Arulkanda Kandasamy atau mana-mana pengurusan kanan 1MDB untuk mempercepatkan siasatan. Malah, saya tidak pasti sama ada pihak polis telah mengambil sebarang kenyataan dari Arulkanda Kandasamy atau mana-mana pengurusan kanan 1MDB.
 
Ini berbeza dengan layanan polis terhadap saya.
 
Laporan polis terhadap saya dibuat oleh Jabatan Audit Negara sekitar jam 11 pagi pada hari Selasa, 5 April 2016. Saya dimaklumkan bahawa arahan untuk menahan saya dikeluarkan sekitar jam 4 petang pada hari yang sama iaitu 5 jam selepas laporan polis dibuat. Saya kemudiannya ditahan pada jam 6 petang pada hari yang sama iaitu 7 jam selepas laporan polis terhadap saya dibuat.
 
Oleh itu, saya ingin mengingatkan Tan Sri Khalid Abu Bakar, Ketua Polis Negara bahawa segala tindak tanduk beliau berhubung isu 1MDB diperhatikan oleh rakyat. Jika saya boleh ditahan 7 jam selepas laporan polis terhadap saya dibuat, kenapa sehingga sekarang Ketua Polis Negara ini belum mengeluarkan arahan agar Arulkanda Kandasamy juga ditahan untuk siasatan lanjut kerana tepat jam 2 petang hari ini, 2 minggu telah berlalu sejak saya membuat laporan polis terhadap Arulkanda Kandasamy dan pengurusan kanan 1MDB.
 
Lebih penting lagi, oleh kerana Jabatan Audit Negara mengesahkan bahawa dokumen yang saya dedahkan adalah dokumen yang sahih, maka sudah tentu maklumat yang terkandung juga adalah sahih. Ini mengesahkan bahawa Arulkanda Kandasamy dan pengurusan kanan 1MDB telah membuat pembayaran RM288 juta tanpa dimaklumkan kepada Lembaga Pengarah terlebih dahulu dan asas yang kukuh untuk memulakan siasatan terhadap mereka.
 
Saya akan menunggu sehingga Jumaat 15 April 2016 ini untuk melihat sama ada Ketua Polis Negara akan mengarahkan Arulkanda Kandasamy ditahan untuk siasatan lanjut sebelum saya memulakan langkah-langkah lain berhubung perkara ini.
  
RAFIZI RAMLI
NAIB PRESIDEN/SETIAUSAHA AGUNG
AHLI PARLIMEN PANDAN
 





-----------

LANUN BUGIS TERUSKAN LAGI





LANUN BUGIS
teruskan la gaduh..lanun bugis lawan lanun bugis..fbi dtg sume nak bergocoh..dulu pasai apa senyap2..nak tunjukkan kat fbi ke anti najib..kalo pro najib nanti sume kena sapu..fbi tu pro amerika laknatullah..mana g tantawi pornowi..mana nik abduh..mana presiden hadi sotong yg nak tubuhkan negara islam..takut ke..mana g baju merah..mana g dato jamal ikan bakar..

mana perginya ali tinju...bila najib ditangkap, maka sume akan melarikan diri..menteri2 najib akan ckp, dulu pm lain, skrang pm lain so tak semestinya sama..sepertimana menteri2 perlakukan mahatir, begitu juga mereka akan diperlakukan selepas najib ditangkap dan badak akan disaring dan dizookan di zoo taiping utk tayangan perdana larut malam oleh org2 kuat najib yg ada diperak..


serigala2 itu dihantar utk meberi petanda..ini taktik sama mcm dulu2..fbi please read this, for your information, najib has excellent consultant..his name is haji hadi presiden of pas..najib action must be affected by his consultant haji hadi aka giant on SEJARAH PERANG JOHOR Publish | Delete | Spam Anonymous on 4/11/16


  ------------

BERITA GUMBIRA










SATU MALAYSIA

AMAT GUMBIRA


SATU DUNIA


TUNGGU



'Siasatan a'bangsa 1MDB boleh sebabkan tangkapan di M'sia'

Siasatan antarabangsa terhadap 1MDB boleh menyaksikan pendakwaan atau ekstradisi ke atas mana-mana individu yang didapati bersalah, kata peguam Syahredzan Johan.

"Jika pada penghujung hari, mereka dapati bukti bahawa seseorang melakukan kesalahan, maka mereka pasti boleh mengenakan tuduhan.

"Walaupun orang berkenaan bukan warganegara negara itu, sama seperti jika terdapat bukan warganegara di sini yang melakukan kesalahan, pihak berkuasa di sini boleh mengambil tindakan," kata Syahredzan, ketika dihubungi Malaysiakini hari ini.

















KAH KAH KAH

woit

gwa dah cakap

FBI dah datang

FBI sedang cari

kah kah kah

tak tahu cari apa

kah kah kah

sapa kena tangkap

PADAN MUKA





-------------

CERITA MALAM JUMAAT





MALAM INI

CERITA

MALAM JUMAAT

KAH KAH KAH




---

SOALAN -BILA NAK TANGKAP








BETUL

TEPAT

BILA NAK

TANGKAP?







| April 13, 2016
rafizi,arul,khalid-bakar
Rafizi mendesak Ketua Polis Negara mengeluarkan arahan menyiasat Arul kerana 1MDB berbelanja tanpa kelulusan Lembaga Pengarah. More ››

KAH KAH KAH

woit

beri maklumat

pada tim FBI

bagi depa sedar

bagi depat tahu

tim orang kapir

dah sampai

PADAN MUKA

------------