.

Khamis, 5 Februari 2015

DUA PANDANGAN





KOJO ADO PENCEN
Al uztaz penjual agama ini pernah tanya tak se0rang orang melayu, kalau diberi pilihan bekerja dengan kerajaan atau swasta. Sudah tentu seOrang orang melayu ini akan memilih kerja dengan kerajaan. Sebabnya adalah: "Totap dan Borpencen", "Lopeh tu boleh buek duit kupi","

Tenggok berapo ramai pegawai melayu yang gaji sekadar 5 hingga 8 ribu sebulan buleh boli macam-macam, kereto bosar, rumah bosar, tanah, cuti luar negaro tanpa dapek dihidu oleh BPR".

Tengok berapo pegawai kerajaan kono tangkap dlm kes Cameron Hinghland walaupun akbar perdana dah mengatakan berlakunya rasuah. Kojo askarpun mano ado keminih sekarang ni. Ustaz tak usah lah cakap koling ramai jadi penjenayah. Polis yang sah sah kojo hapus jenayah, kalau dirujuk pada suratkabar 2-3 minggu ini, banyak ado cerito polis rogol budak, ugut budak, pau budak,hilang duit semasa berado dirumah urut, bergaduh di kelab, hari ni cerito polis pecah rumah guno kereta curi..atau bilo kah uztaz ponah tengok polis pakai tali pinggang keledar on TOWKAY JUAL AGAMA
Publish | Delete | Spam
panglimo potaseh
on 2/5/15

MANA MELAYU?
Dah dengar. Memang betul cakap ustaz. Kalau dengar Lim Kit Siang berucap di Johor Bahru sebelum PR13 dan risalah diedarkan Melayu dihina seteruknya dan kalau menang mau Melayu dihalau kehutan. Sekarang ni pun dihalau secara terhormat dari bandar. Semua pemaju Cina sengaja menjual rumah yg tak mampu di beli orang Melayu. 

Malangnya bangsa kita dibutakan dengan www Wine, Women and Wealth. Tengok Mat Sabu sanggup jual bangsa dan agana kerana elaun dari LGE. Tengok PAS sanggup jadi keldai DAP kerana kemiskinan parti terpaksa minta sumbangan pada PRU13. PasMa pun apa kurangnya, dapat 1.5 juta dari LGE untuk hancurkan Hj. Hadi. Mana Melayu?

 Sekiranya pembangkang menang apa jadi Melayu? Adakan tanah kampung baru Cina dipanjangkan kepada 999 tahun atau setiap sekolah Cina dapat 1000 ekar? Kita pikir sendirilah jangan nanti anak cucu cicit kita kencingkan kubur kubur kita kemudian hari. on TOWKAY JUAL AGAMA
Anonymous
on 2/5/15

TURUN RAMAI RAMI 
LAWAN   SAMA SAMA

--------------

SIAPA BOLEH BANTU





KOMENTAR


surat khabar london
nak beli cerita
wartawan akhbar UK
nak cari cerita

siapa tahu?
siapa boleh tolong?






KAH KAH KAH

woit
ini baru betul
ini baru tepat
jangan  simpan 
jangan sorok 
buka cerita

selamatkan sirul
selamatkan azilah
dari tali gantung

APA PUNYA TUUUR



------------

PENGANALISA NGOK!





KOMENTAR
inilah silapnya 
inilah kelemahan
penganalisa politik malaysia
gagal untuk menerima hakikat
bahawa malaysia negara dunia ketiga
gagal untuk menggunakan
ekonomi sebagai landasan analisa

kerusi bera ini
akan terus selamat
untuk parti ketuanan melayu

inilah tugas daulah terpendam
inilah tugas deep state
inilah tugas SPR

inilah tujuan asas
persempadanan semula




Susulan seruan boikot, masa depan Ismail Sabri di Bera goyah, kata penganalisis


Komen yang dibuat Ismail Sabri Yaakob pada Ahad, menyeru pengguna Melayu memboikot peniaga Cina, tidak akan membawa kebaikan kepadanya di kawasan Parlimennya Bera, di mana pengundi Cina membentuk lebih satu perempat daripada penduduk di situ.
Walaupun menteri pertanian dan asas tani itu kini dalam penggal ketiga mewakili rakyat kawasan itu, sokongan terhadapnya didapati semakin berkurangan setiap kali pilihan raya.
Pada 2013, beliau menang tipis dalam satu pertandingan tiga penjuru, dengan hanya 2,143 undi majoriti. Beliau mendapat 21,669 undi, sementara lawannya daripada PKR Zakaria Abdul Hamid memperoleh 19,526 dan seorang calon Bebas, Mohamad Wali Alang mendapat 670 undi.
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/susulan-seruan-boikot-masa-depan-ismail-sabri-di-bera-goyah-kata-penganalis#sthash.ujb6INqJ.dpuf

KAH KAH KAH

woit
ini pandangan
penganalisa kang kong
mana mana kita jumpa
kang kong
kong kang kong

APA PUNYA KANG

-------------

TOWKAY JUAL AGAMA






CHARLIE HEBDO 
TEMPATAN

lihat dan tonton

fikir dan fikir
towkay jual agama
jadi tukang jual temberang


WAHAI BANI MELAYU





KOMENTAR

wahai bani melayu!

jangan salahkan orang lain
jangan salahkan penjajah
jangan salahkan british
jangan salahkan cina
jangan slaahkan india
sudah lebih 50 tahun 
united malays national organisation
berkuasa memerentah
parti ketuanan melayu
telah membuat dasar negara

bukan cina yang berkuasa
bukan india yang berkuasa
tapi parti ketuanan melayu

mustahil tak sedar
mustahil tak faham

sila ambil cermin
dan lihat muka sendiri

NOTA
satelah 50 tahun berkuasa
parti ketuanan melayu
hanya beruapaya melahirkan
saekor profesor bangang ini



Orang Melayu senyum sahaja

SHAH ALAM - Sejak dahulu lagi, masyarakat Melayu tidak banyak mempertikaikan apa-apa perkara, dan sikap itu membuatkan kaum itu kini seolah-olah tertindas di negara sendiri.

Demikian pandangan Setiausaha Kluster Politik, Keselamatan dan Antarabangsa, Majlis Profesor Negara, Prof Datuk Dr Abdul Halim Sidek mengenai masyarakat Melayu yang terkenal dengan fitrah sebagai seorang yang suka merendah diri, tidak suka mencampuri urusan orang lain dan hanya menerima sesuatu dengan senyuman walaupun hakikatnya perkara itu tidak disenangi.

Beliau berkata, kerana kerendahan hati dan sikap penerimaan yang tinggi, ada ketikanya masyarakat Melayu ditindas dalam kebanyakan aspek.

"Orang Melayu ini pendiam. Jarang berkata tidak baik terhadap bangsanya sendiri, apatah lagi kepada bangsa lain. Mereka menerima apa sahaja kutukan, kritikan dengan senyuman.



KAH KAH KAH

woit

title berjela jela
profesor datuk doktor
tapi bangang 
macam telooo
tu pasal jadi
kang kong
kah kah kah

APA PUNYA KONG 

-----------

SATU JEMPUTAN





MALAM INI
kah kah kah
jemput datang
pj one - petaling jaya
seksyen 17
kah kah kah






-----------

GAGALIS MERAYAKAN GAGAL






SPOT CHECK
Gadis gadis melayu akan dipaksa pakai seluar dalam. Ulama dan Alamak akan buat spot check untok pastikan gadis gadis Melayu ada pakai seluar dalam dan bra. Kakakakaka on PESTA GAGALIS

Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 2/5/15

PESTA GAGALIS
PADA MALAM 14 FEBUARARI 
DI BANGSAR UTAMA
SEMUA GAGALIS 
DI JEMPUT BERSAMA

--------------

SERANGAN BERMULA - PERANG MEREBAK




   INI KATA MADEY
KOMENTAR

1MDB adalah senjata nuklear
yang akan membunuh najib
hutang 1MDB  berbilion bilion
akan menjerat leher najib
tidak dapat tidak 
dalam masa terdekat
najib razak akan mengudur

retorik kaum
retorik agama
retorik bangsa
tidak akan dapat 
membantu najib
semua retorik TIDAK
dapat mengatasi
keruntuhan ekonomi
ini hukum ilmiah

Dr M: Memomokkan kritik menunjukkan 

1MDB dalam masalah 

Blogger yang memomokkan kritikan terhadap dana pelaburan negara 1Malaysia Development Bhd (1MDB) menunjukkan syarikat itu memang benar sedang menghadapi masalah, kata  Mahathir Mohamad, sambil menambah serangan yang dibuat terhadapnya bersifat politik.
Katanya, beliau tidak menyokong  Najib Razak atas beberapa sebab, termasuk mewujudkan 1MDB, kerana "wang pinjaman tidak boleh dianggap satu kekayaan".
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/dr-m-memomokkan-kritik-menunjukkan-1mdb-dalam-masalah#sthash.rKkU8T8E.dpuf

KAH KAH KAH

ini sama dengan
falsafah tukar tiub
kalau musuh menyerang
bukan kita bersalah
ini ertinya serangan
 kita kena tepat
kah kah kah

APA PUNYA TUUUR

-------------

SIAPA PM MALAYSIA?





PM BIK
SEDANG MEMPENGERUSIKAN
MESYUARAT KABIET

Siapa perdana menteri Malaysia sekarang?

Kenyataan  Najib Razak dan Mahathir Mohamad semalam berhubung tindakan perkauman seorang menteri Kabinet menimbulkan persoalan tentang siapakah yang sebenarnya memimpin Malaysia pada hari ini.
Perdana menteri yang sebelum ini memperkenalkan konsep 1Malaysia mempertahankan  Ismail Sabri Yaacob walaupun menggugat keharmonian Malaysia dengan menimbulkan kebencian orang Melayu terhadap kaum Cina.
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/siapa-perdana-menteri-malaysia-sekarang#sthash.NTcYgABJ.dpuf

KAH KAH KAH

woit
ini soalan betul
tapi ijawapan salah
gwa dah lama tanya
siapa pm malaysia?

ada jawab kj
ada jawab shafiee
ada jawab harun din
ada jawab din ayam
semua salah

PM malaysia  
ialah bik mama
kah kah kah

APA PUNYA BIK



-------------