Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 20 April 2010

KKB AKAN JADI KOTA WARISAN



HULU SELANGOR


jam sebelas renyai renyai.

masuk kedai teh hailam - makan roti bakar dan telor - setelah makan pergi masuk kedai gunting. bercukur untuk dilihat kacak dan bergaya.

jam 1.00 ke bilik media pakatan:

mb selangor
zaid ibrahim
eli wong

mengadakan sidang akhbar. pebuh dengan pelbagai media.

di luar ada notis yang amat besar: UTUSAN MENGARUT TIDAK DI BENARKAN MASUK

kesian - akhbar yang semakin susut pembaca ini todak dibenarkan masuk ke sidang media.

nak buat macam mana - kesian mama juwie dan ku seman. kalau melayau tutup mana nak cari makan kah kah kah.



AIR MINERAL PERTAK


air mineral ini di berikan untuk dinikmati oleh wartawan. ini air mata air yang memiliki lagenda di kkb.

air gunung ini di kutip oleh orang asli pada mulanya. kemudian air ini menjadi popular. kini setiap petang kereta bersusun membawa tong untuk mengisi air dari mata air ini.


ZAID IBRAHIM

zaid menerang kan bahawa dia dan mb selangor akan bekerjasama untuk memastikan warga felda tidak akan di tipu oleh gerombolan.

zaiad berkata pembanguan hulu selangor tidak perlu dibuat secara gila gila. kerana ini akan merosakkan alam sekitar.

zaid berkata jika dia dipilih sebagai ahli parlimen dia akan bekerjasama dengan kerajaan selangor.


MB SELANGOR

Mb menerangkan zaiad dipilih keran akan menambah nilai dalam parlimen. tambah nilai ini penting.

MB berjanji akan bekerjasama dengan zaid dalam hal perundangan , tanah, aiar dan hak orang asal.


KKB PEKAN WARISAN

eli wong exco alam sekitar selangor telah mengajukan cadangan kepada UNESCO
untuk menjadikan KKB KOTA WARISAN.

nota:
dalam perjalanan ke felda sungai tengi
jam tiga hujan masih turun.
tempat lain tak tahu.
MALAM INI

Tok Guru dan Anwar dan Zaid dan Guan ENg
akan berceramah malam ini di KKB
.

IKUTI LAPORN TERBARU DARI PARIS

hanya TT pemecah berita.
tim tt sedang berkampong di beberapa tempat di hulu selangor.




DARI HULU SELANGOR



PAGI INI D HULU SELANGOR


Cuaca molek. Cari kedai minum cukup senang. turun tangga ada kedai
teh China. Ada nasi lemak, ada mee kari, ada macam macam. aku minum
tc dan air suam.

jumpa gedebe dari kerjaan selangor - ronnie dia datng ke meja - lalu bersembang.
aku tanya pasal bomoh siam. dia kata tak datang kerana tekanan dari gerombolan. tapi tak apa - laporan boleh tangguh.

aku tanya hal bomoh dari scotland. ronnie cakap dia pun tak tahu.

ronnie cerita orang china di hulu selangor semua okay - tapi kena berwaspada. jangan nak minta sokongan saja tapi kemudian tak beri apa apa.

aku cakap: jangan minta lesen judi cukup laaaa... lalu kami ketawa. hairan orang dalam kedai.

KE PASAR

aku nak rasa hidup dalam pekan. bangun pagi sebelum mandi pergi kedai gunting - cukur misai.

minta tukang gunting cukur janggut dan jambang. tapi kedai gunting belum buka. ari ini aku tak nak cukur sendiri aku nak cukur kedai gunting rambut. aku akan tunggu kedai buka.

pasar menggambarkan kehidupan keliling. aku tengok banyak sayur fresh. tapi tak banyak barang hutan -ertinya bukan musim orang asli bawa barang untuk jual. d kawasan KKB ini

memeng banyak orang asal. satu tim 200 orang asal sedang membantu zaid ibrahim. tak tahu kenapa zaid ibrahim ini pop di hulu selangor ini.

balik cerita pasar : banyak kedai makan disekeliling pasar - sekarang jam 11. jap lagi nak kesana nak cuba apa yang ada.


RASHIA MAKAN

apabila sampai ke pekan atau wilayah baru dan ingin mencuba makanan - rashianya JANGAN MAKAN SAMPAI KENYANG - usik dan tinggalkan - pastikan perut sentiasa kosong. baru boleh masuk banyak restauran dan warung.

aku dah jumpa restoran china yang baik - dah hantar ke off the edge - memang baik - terutama Empat Dalam Satu - petai, bendir, terong dan kacang panjang - wow ! restoran china pun dah jual petai.

di pasar aku nampak ada satu warong jual petai - tak beli kerana dalam beg aku ada 1 kilo jering muda yg aku beli tepi jalan dekan ayer panas.
makan tanpa ulam macam bersegama tanpa cumbu mesra.


AKAN DATANG

Nik Aziz, Lim Guan Eng akan turun berkampong
di hulu selangor petang ini.

pening kepala gerombolan.


PERTANYAAN

Kamalnathan ini dia tak minum beer ke?
kalau tak minum beer mesti minum todi..... ciiit..
pooorah.... dei.. unek elek... maika pooci !


NOTA:

sudah nampak tercacak 7 keping poster kamalnathan dalam pekan kkb.
tempat lain tak tahu.

untuk pengetahuan orang ramai
kamal nathan berkulit hitam macam
aziz sheikh fadil. gigi ok nampak
puteh keran kulit hitam. tak obese
macam bik mama.

otak tak tahu lagi - kebebalan mungkin terjamin.
sila lihat klip mamat ini di malaysiakini.
dia telah bekerja keras : i've work hard so that our
leadership could put my name in pru13..."

kah kah kah... bukan bekerja kuat untuk orang india
tapi kerja kuat untuk jadi calon.... kah kah kah..

ini pun orang melayu d hulu selangor tak faham kah kah kah





BEST PUNYA GAMBAR



GAMBAR TERBAIK UNTUK DI RECONSTRUCK




IDEAS UNTUK BLOGGERS GEROMBOLAN MEMBUAT KERJA AMAL MENUKAR WARNA AIR PUTEH

kuning kan air itu: ianya jadi jadi whiskey
cairkan kuningnya : ianya jadi champagne
merahkan sadikit: ianya akan jadi rose
merahkan lagi : ianya jadi air anggur merah
merah dan gelapkan lagi : jadi mouton cadet


dua botol mineral itu
sila lupuskan.

gambar yang telah di reconstruck
sila hantar ke utusan melayau
minta melayau menafikan : ini bukan kerja
gerombolan.

ketika menafikan siarkan gambar ini
agar dapat dilihat umum.


nota:
untuk lebih meyakinkan pengundi
panjangkan tangan zaid ibrahim
hingga boleh meraba bontot perempuan
berbaju coklat yang sedang duduk kah kah kah



LAPORAN DARI HULU SELANGOR



LAPORAN CUACA



Pagi cerah bersinar
Petang panas hinnga jam 5.00
Lewat petang renyai renyai
Malam sibuk dengan ceramah.


RAKYAT HULU SELANGOR SEDANG KENA TIPU

Rata rata orang melayu hulu selangor sedang ditipu oleh gerombolan.
Pertama anak tempatan mike taison telah dinafikan kerusi.
Kedua calon yang dikatakan akan bertadning ini tidak nampak
mukanya di hulu selangir.

Adakah dia cerah ? Adakah dia jongang?
Adakah telinga cembeng? Adakah gigi rongak?
Kalau tidak kenapa muka Kamal ini tidak kelihatan?

Warga Hulu Selangor naik muak melihat muka
sembab dan muka mat mongol. dua dua muka ini
muka potong stim.


PENYAKIT LUAR BIASA DI HULU SELANGOR

Hospital dan klinik di Hulu Selangor sedang menghadapi krisis.
Tiga hari kebelakang ini terlau ramai warga Hulu Selangor
datang minta ubat.

Kebanyakan dari pesakit menghadapi sembelit.

Apabila di soal selidik kebanyakan mereka yang terkena
sembelit berpunca dari melihat muka muhyiddin yassin
dan muka najib razak.

KAMALNATHAN

Satu sepanduk besar telah di pasang
di Kerling.

Apa yang tertera di spanduk ini ialah satu soalan:

Kamalnathan ini suka minum todi atau minum beer?

Tidak di ketahui siapakah yang membuat sepanduk ini.

Pada petang tadi sepanduk ini masih terpasang dan belum
diturunkan oleh pekerja majlis tempatan.





ADA RAJA BOTOL DAN ADA RAJA GOPAL




SULTAN PERAK DUKACITA PERBUATAN HINA NEGARAQ DI FORUM ANTARABANGSA -
malaysianinsider

Sultan Perak Sultan Azlan Shah hari ini menzahirkan rasa dukacita terhadap tindakan individu dan pihak tertentu menghina negara sendiri di forum antarabangsa sehingga membuka laluan dan campur tangan pihak luar dalam urusan negara ini.

“Beta menyeru agar warga menggunakan sebaik-baik kebijaksanaan akal kurniaan Ilahi demi kepentingan masa hadapan negara bangsa. Tindak tanduk yang terlalu dipengaruhi emosi berpandukan nafsu, pada akhirnya akan membawa kerugian besar,” titah baginda pada istiadat menghadap sembah taat setia dan penganugerahan darjah kebesaran negeri Perak sempena ulang tahun ke-82 keputeraan baginda di Istana Iskandariah di sini hari ini

Selain itu titah baginda seseorang Sultan adalah batang tubuh yang diamanahkan oleh Ilahi untuk memenuhi tanggung jawab tertentu dan yang penting dipertahankan adalah institusi pemerintahan di bumi ini yang telah diwarisi sejak zaman berzaman, yang mempunyai akar sejarah lalu menentukan rupa bentuk dan wajah kepada budaya berkerajaan dan bernegara dengan berpaksikan prinsip rakyat beraja, negeri bersultan.

KAH KAH KAH

woit... INI INGATAN PADA NAJIB... JANGAN BUAT PERANGAI DILUAR NEGARA...kah kah kah..

woit... INI INGATAN KEPADA RAZAK BAGINDA... JANGAN PERGI EROPAH... NANTI KENA NGAP... MALU MALAYSIA... kah kah kah..

kah kah kah... POLIS PERANCHIS...SEKARANG SEDANG CARI NAK BUAT KES.. kah kah kah ..

woit... INI INGATAN KEPADA MIKE TAISON... BELAJAR BAHASA INGGERIS JANGAN BAGI MALU MALAYSIA....kah kah kah..

kah kah kah... INI INGAT KEPADA RABA RABA BONTOT...JANGAN MENJARJIS BONTOT LAGI..kah kah kah..

nota:
aku tak pernag jumpa ayat yang mengatakan
sultan ini diamanahkan olih illahi. dari buku mana
timbul ajaran ini. dari kitab sayoong atau kitab kati kah kah kah


NOTA:
rakyat jepun bodoh kena tipu
pandai pandai rakyat jepun
bodoh juga bila ditipu tok guru
dan tok sami yang menyuruh mereka percaya
bahawa maharaja jepun adalh jelmaan tuhan.

woit... kalau maharaja jepun makan petai
kencing haring juga kah kah kah





MENIAGA JUAL DIRI





2 CALON BEBAS TARIK DIRI
- minsider

Persaingan merebut kerusi Parlimen Hulu Selangor kini membabitkan pertaruhan satu lawan satu selepas kedua-dua calon Bebas menarik diri daripada pertandingan hari ini.

Kedua-dua calon Bebas memutuskan untuk menarik diri daripada bertanding selang lapan jam.

Apa yang menarik calon Bebas Johan Mat Diah memutuskan untuk tidak bertanding kira-kira tiga jam selepas melancarkan bilik gerakannya.

KAH KAH KAH..

woit... INI CEKAP PUNYA BROTHER... kah kah kah..

kah kah kah... DUA DUA SUDAH MAYOOOOOK.... kah kah kah..

kah kah kah...TAPI KENAPA GAMBAR KAMALNATHAN MASIH TAK NAMPAK....kah kah kah..

woit... ORANG DI HULU SELANGOR MULA BERTANYA... KAMAL INI INDIA KE IBRAHIM ALI?... kah kah kah...

nota:
kamalnahan bukan ibrahim ali
ibrahim ali duduk dalam kolam
kamal nathan duduk dalam rumah kah kah kah.