.

Ahad, 27 Julai 2014

SELAMAT HARI RAYA







SELAMAT 

HARI RAYA
hari akhir kita berpuasa
hari ini untuk yang dikampong
aku nak beritahu
kuala lumpur jerebu
lengang dan tak sibuk
senyap dan jalan tak jam

ada kesayuan
kerana tetiba
semua selesai
tetiba
bulan puasa tamat
tetiba raya  sampai

MALAM INI
nak gi last minit
shopping
di batu road
betul ke kuih murah?
betul ke
baju murah?
nak try
malam in ni

TAHUN INI
aku tak balik kampong
raya bangla





-------

SATU LAGI KES BANGANG





Iskandar Abdul Samad
SHAH ALAM - Pas Selangor menzahirkan rasa lega dan bersyukur dengan kenyataan Presiden Pas,  Hadi Awang yang mahu  Abdul Khalid Ibrahim kekal...

KAH KAH KAH
woit
awalnya
malaon ini
dicadang ganti khalid
sayang maloan ini
mi spik no inglis
bukan saja
mi spik no inglish
bahasa melayu pun
tak betul

menerima keputusan...
ertinya bersetuju
bukan menerima bungkusan

inilah masalah 
bila sekolah lari

KAH KAH KAH
---------

KESAH DUA EKOR MALAON






TANAH UNTUK ADIK VINCENT
TT, tanah yang mana? tanah dekat2 felda Soeharto ke felda sg. Tengi selatan di hulu selangor ke? on SYABAS TUAN GURU HADI
Anonymous
on 7/27/14
PERLU DI TERANGKAN
Beri penerangan dlm pertemuan pkr, pas & dap. Dok tulis dlm blog mcm ni bukan boleh percaya sangat. X de fakta. Bagi rakyat faham terutama penyokong2 pakatan.. Nanti penyokong menyampah kaorang sibuk la ceramah rata rinti. Kah..kah...kah. juga jgn buat org lain bodoh dgn kebodohan kita. on SYABAS TUAN GURU HADI
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 7/26/14
AGAMAWAN BANGANG
Pala butuh la TT. Ni contoh agamawan bangang. Agamawan ni gila UG. Agamawan ni mcm pak lah, terlebih sayang menantu. Agamawan ni bodoh, cita2 nak jadi PM tapi tak yakin dgn PR. Agamawan ni baik jadi nelayan je bagus, jadi ahli politik buat byk dosa jer. on SYABAS TUAN GURU HADI
Anonymous
on 7/26/14
PENGARUH MENANTU
Tolong jgn bagitau haji hadi yg menantu dia ada kat kumpulan perangsang..menantu masyuk anak senang on SYABAS TUAN GURU HADI
Anonymous
on 7/26/14
PAS JADI TIDAK RELEVAN LAGI
PAS akan menjadi tidak relevan tidak lama lagi. Sebagai sebuah parti politik yang membawa agama sebagai landasan perjuangan tidak akan membawa kemercuan. Orang Islam sendiri lebih rela diperintah oleh kafir negara ini. Tengok di pulau pinang... melayu cukup senang bawah pemerintahan yang berlandaskan amar makruf nahi mungkar kah kah kah. Lebai kopiah putih.semua wayang tv aje. Mungkin.baik dalam agama tetapi tidak layak sebagai pemimpin... perak jatuh kedah jatuh selangor akan pasti jatuh Kah kah kah Tunggu dan lihat Lebai kena beli dengan dollar Kah kah kah on SYABAS TUAN GURU HADI
Anonymous
on 7/26/14
HADI BELUM JELAS
Takkan perkara ni tk boleh mesyuarah tuan guru Hadi? Takkm x tahu yg Khlid tlh merugikn rakyat Sgor bila dia sign agreemnt air dgn federal gomen. N beli syarikat kroni syabas punck niaga tk berfungsi tu jauh lebh tinggi dr harga pasaran? Trima lh nsihat cerdik pandai dlm pas n rakan sekutu d PR: manusia no tk lari dr buat silap tpi yg penting belajar dr kesilapan. Tganu n Kedah dh tergadai atas kesilapan , takkn ni biarkn Selangor jatuh ke Noh Omar n rakan2 nya tu?? on SYABAS TUAN GURU HADI
Anonymous
on 7/26/14
HADI KAKI BOHONG
hadi awing sebenarnya tak suka kat DSAI. sbb tu tak habis2 sabotaj. kes kota damansara, kes pil kuda. bg aku, keputusan hadi tak boleh diguna pakai sbb dia telah hilang kelayakan apabila 2 negeri pas telah beri pada umno sms pemerintahan hadi. ahli pas adalah org2 bodoh bahlol sbb masih simpan org yg dah 2 kali kecundang ditgn musuh. atau pas sengaja beri tganu dan Kedah pada umno? mana pergi post mortem kedua2 negeri?

ckp bohong, janji palsu. adakah mudarat DSAI lebih besar dari mudarat umno? dgn pertukaran kempimpinnan pas kpd yg pro ug, adakah pas ingin memberikan Selangor kpd umno spt yg telah dilakukan didua negeri? silalah beri Kelantan kpd umno sbb tindakan kamu dikelantan menunjuk kearah itu. bg hadi dan kepimpinan pas skrg, kamu tanggunglah dosa penderitaan dan kesusahan rakyat Kedah dan Terengganu. on SYABAS TUAN GURU HADI
Anonymous
on 7/26/14
DIN AYAM LAGI
Ko ingat haji hadi nak dgr pasal duit 80 juta tu.tan sri khalid dah bisik kat telinga haji hadi klu dia kena tukar maka din ayam terkontang konteng kat perangsang nanti.peduli apa sumua tu yg penting menantu masyuukk..ha ha ha on SYABAS TUAN GURU HADI
Anonymous
on 7/26/14
PEMIMPIN KELDAI
apa kah sama Ketua Pemimpin Yang Bahalol bak Keldai , dengan Ketua Pemimpin Bijaksana Lagi Matang ??? Tidak sama , tengok sama muka Keldai sudah tahu ianya Bahalol... Sekim Pembahalolan Bangsa yang di bawa LORD REID ber jaya masok ke dalam pemikiran pak ulamak tempatan sehingga jadi Bahalol. Apa kah sama Orang Yang Membaca , dengan Orang Yang Malas Jenis GAGAL... ??? Kenali lah Ketua Pimpinan kita dahulu sebelum memilih Keldai !!! on SYABAS TUAN GURU HADI
Anonymous
on 7/26/14
TANGKAP IKANG
Tt Memang laa nelayan handal laut dlm Suci murni Pasal ape dia tau tangkap ikan dan baca kitab je Bukan tau sangat hal2 dunia on SYABAS TUAN GURU HADI
Anonymous
on 7/26/14

PELOK BIK MAMA
Kali ni TT dah kene main.. tuan guru ni, dia bukan nak dengaq pasal projek juta2.. Tuan TT kene tahu circle kehidupan tuan guru ni.. hidupnya simple, dapat makan buah kurma barang sebijik, jadi la.. kalau dia dapat kentut, nescara sekonyong2nya dia akan bangun berwuduk, lalu sembahyang selama 8 juta tahun tanpa henti diikuti oleh 90 juta malaikat jibril menjadi makmumnya.. beliau tersohor di muka bumi dan seluruh penduduk langiy sudah lama mengenalinya...

jika dapat bangun pagi, dapat pula solat subuh pun, umpama dapat memeluk bik mama.. apatah lagi dapat jadi imam solat, mcm vincent tan boleh kowtim ngan tengku fraud la kana...konfem dapat projek pukat tunda world cup la.. ini circle dia.. dia tak mampu keluar dari fikrah ala din ayam ni.. lu cakap la apa benda segala mak nenek lojik pun, sumer takkan masuk otak mereka lagi..muntah hantu juga yang dia berahi.. Hidup mereka memang untuk ditipu.. masuk lubang biawak berulang kali pun, mereka tiadalah pandai berdendam mahupun on SYABAS TUAN GURU HADI
Anonymous
on 7/25/14
SPRM TAK AMBIL POT 
 SPRM GENG GEROMBOLAN
Tak payah bg tau hj hadilah hisham, mu pegi report kat sprm jer... Pastu buat press conference, jgn lupa sediakan banyak evidence untuk tangkap tski, jgn duduk menyalak dlm blog saja.... Ada berani ke? on SYABAS TUAN GURU HADI



-----------

UCAPAN TULUS IKHLAS





UCAPAN
dengan tulus ikhlas
jagan makan banyak
nanti jadi rosmah



SATU KENYATAAN
Hari raya bangla sudah menjadi kenyataan Dimana saja akan ada bangla Setengah kawasan sudah menjadi koloni.bangla.indon myanmar vietnam nepal india Inilah malaysia sekarang Yang ni pukisa tak.nampak Yang ni pukida tak sedar Yang ni.

beras jati tak rasa Setiap hari kerakyatan.dijual.kepada warga asing Ekonomi bergantung.kepada warga asing Lambat laun politik juga akan tergadai Kampung halaman sudah kena jual Cukong dan lintah berleluasa Pembodohan bangsa terus dilaksana Atas nama ketuanan agama bangsa Kah kah kah 

Sedih pilu bila pemimpin Sama sama menghasut memporak peranda rakyat demi matlamat politik Tiada visi menyatu padukan rakyat Masing x main sentimen perkauman Kah kah kah kah 

Akhirnya semua akan hilang Diambil orang dijual orang dirampas orang Kalau indon dan bangla balik Market tak buka Kilang tak buka Kerja tak boleh jalan Sampah merata Sampai berak kencing kena kunci Kah kah kah Bani memang cepat lupa Sejarah Kah kah kah Selamat hari raya Bangla on SELAMAT BERBUKA
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 7/26/14

------------

KERJA BANGANG






Marah kekasih, wanita ugut terjun jejambat
IPOH - Hanya kerana berselisih faham dengan teman lelaki, seorang wanita bertindak memanjat papan iklan gergasi pada jejambat di Lebuhraya Utara- Selatan (Plus) berhampiran tol Jelapang, Bandar Meru Raya di sini dan mengugut untuk terjun, awal pagi semalam

KAH KAH KAH

woit
kerja bangang
jantan bukan sorang
pensil bukan sebatang
di india ada
500 juta pensil 
belum berasah
di china ada 600 juta
telor belum direbus

KAH KAH KAH


-----------

PENJENAYAH INI SEDANG DI CARI





MUKA PENJENAYAH PERANG
bertangung jawab melancar perang
di iraq dan di afghanistan



NOTA
bayangkan penjenayah ini
dijadikan orang tengah
untuk menyelesaikan
politik Palestine
dan
politik timur tengah





-----------

MUKA SIAPA DALAM CERMIN






Cermin muka dulu sebelum selar  Hamid, kata Perkasa kepada Ambiga


Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) hari ini mengingatkan pengasas badan bukan kerajaan (NGO) Negara-Ku Ambiga Sreenevasan agar tidak sewenang-wenangnya menyelar bekas ketua hakim negara Abdul Hamid Mohamad.

Presiden Perkasa  Ibrahim Ali berkata Ambiga hanyalah bekas presiden Majlis Peguam dan ramai yang berkelulusan lebih tinggi daripada bekas pengerusi Bersih 2.0 itu.

"Siapa Ambiga untuk memberi amaran kepada Hamid? Cermin muka dulu. Ada nampak ke muka sendiri?

KAH KAH KAH

woit
kalau ambiga
tengok cermin
muka mana dia
nampak







KAH KAH KAH


---------