.

Isnin, 18 September 2017

LAWAK POLITIK TUKAR TIUB









TUKAR TIUB

LAWAK POLITIK TERKINI
LAWAK POLITIK TERBARU
POLITIK TERKINI
BAHAN TERBARU
TRUMP - NAJIB - MIKE TAISON
TAPI
PASTI ADA BIK MAMA
TEMPAH TIKET  SEKARANG

PEMENTASAN
23 September 2017  (9pm), Sabtu
24 September 2017 (9pm), Ahad

Tempat: Black Box, 
Tingkat 2 SACC Mall, 40000 Shah Alam.

TIKET
RM15 bagi umum
RM10 bagi pelajar (pelajar, OKU)

Setiap pementasan mempunyai 10 minit waktu rehat.

TEMPAHAN Telefon / whatsapp +60122290944

PERTANYAAN
Blog: www.rumahanakteater.blogspot.com 
Facebook: Rumah Anak Teater  
Twitter: RumahAnakTeater  #CeritaMalamJumaat
Instagram: Rumah Anak Teater 
Emel: rumahanakteater@gmail.com



-------------

PROJEK PUKI GAGAL





KEPALA

PROJEK PUKI


LAGI TENTANG PROJEK PUKI




YB PUKI

Kepada YB yang nak berhijrah kepentabiran campuran PUKI.. Rakyat menyokong dan mengundikan kamu jadi wakil rakyat dengan harapan perubahan dapat dilakukan..itu la yang di luangkan selama ini.... kerana sogokan wang ringgit...kamu sangup bertukar haluan....KAMU NI.I ..MEMANG PUKIMAK... 
on PROJEK PUKI
zaharuddin Ahmad
at 4:46 PM


PUKI PAS

Sedarlah kamu .... YB DrAzizah/YB n'Izzah/YB aZmin dan semua YB PKR di selangor...musuh berada dimana-mana... Mereka bolih senyum/ketawa didepan...dan secara tak langsung membedik/menghunus bilah pisau dibelakang... 

WASPADA

Hentikan perbincangan dengan parti PAS dengan segera. .. Mereka-mereka ini baru mengenali erti duit dalam hidup... dan perkara ini tidak akan berhenti di sini saja...akan berlaku lagi dimasa akan datang.... 
on PROJEK PUKI
zaharuddin Ahmad
at 4:31 PM







-----------------

NAJIB TIPU LAGI





HENTIKAN CAMPUR TANGAN DATO’ SERI NAJIB DALAM PENGURUSAN MAS PADA KALA MAS DALAM PROSES MEMBELI PESAWAT-PESAWAT BARU


Semasa mesyuarat bilateral di antara delegasi Malaysia dan Amerika Syarikat di White House baru-baru ini,  Najib mengejutkan rakyat Malaysia apabila menawarkan untuk membantu mengukuhkan ekonomi Amerika Syarikat dengan menggunakan wang rakyat Malaysia. Beliau menyebut tiga pelaburan khusus yang boleh membantu Amerika Syarikat – salah satunya ialah pembelian pesawat-pesawat baru dari Boeing yang dianggarkan berjumlah USD10 bilion (atau RM42 bilion) dalam tempoh 5 tahun akan datang.

Sementara rakyat Malaysia sudah pun terkejut dengan jumlah wang yang sebegitu besar, ramai yang tidak nampak risiko yang lebih besar yang saya ingin bentangkan pada hari ini. Saya telah mengikuti perkembangan di MAS dan yang berkaitan dengan lawatan  Najib bertemu Presiden Trump sejak beberapa bulan yang lepas.

Ada beberapa perkara yang perlu diketahui oleh rakyat Malaysia, terutamanya pekerja-pekerja MAS dan bekas kakitangan MAS yang dibuang kerja untuk memahami risiko yang dihadapi MAS sekarang jika ada campur tangan dari pihak Najib dalam keputusan-keputusan kewangan penting yang akan berlaku dalam masa setahun dua ini.

Pertamanya, pengurusan baru MAS menjalankan rasionalisasi destinasi penerbangan sejak beberapa tahun lalu untuk mengurangkan kerugian. Selain itu, proses rasionalisasi turut melibatkan pemecatan 6,000 orang kakitangan MAS.

Hasil dari pelbagai potongan dan pemecatan kakitangan dan disertai dengan beberapa perkembangan positif lain (termasuk harga minyak yang kekal rendah), MAS dijangka akan mula mencatatkan keuntungan dalam masa setahun.

Ini membawa kepada perkara kedua, iaitu penggantian pesawat-pesawat MAS yang lama dengan yang baru dan pembelian pesawat-pesawat baru untuk memenuhi keperluan operasi MAS yang dilaporkan akan mula menambah destinasi baru setelah dijangka akan mencatatkan keuntungan selepas ini.

Saya telah rujuk laporan-laporan industri penerbangan dan dapat merumuskan bahawa rancangan untuk menggantikan pesawat-pesawat lama dengan pembelian (atau sewaan) pesawat baru ini sedang pesat berjalan, seperti yang dilaporkan:

https://centreforaviation.com/insights/analysis/malaysia-airlines-again-adjusts-its-widebody-strategy-to-resume-long-haul-growth-in-2018-350143


Daripada laporan-laporan di atas, saya boleh rumuskan untuk makluman pembaca dan penonton bahawa:

       i.         MAS berhasrat untuk membeli 25 pesawat “widebody” (iaitu pesawat yang lebih besar dengan kapasiti lebih tinggi) dan tempahan akan dibuat dalam tahun 2017 ini. Daripada 25 pesawat baru itu, 15 adalah untuk menggantikan pesawat Airbus A330-300s yang disewa dan 10 adalah untuk pesawat baru bagi tujuan destinasi baru

     ii.         MAS sudah pun menempah 25 pesawat Boeing 737-Max 8/10 seperti yang diumumkan oleh Najib dalam pertemuannya dengan Presiden Trump tempoh hari. Anggaran harga 25 pesawat Boeing 737-Max 8/10 seperti yang dilaporkan Bloomberg adalah USD2.75 bilion (rujuk https://www.bloomberg.com/news/articles/2016-11-15/malaysia-airlines-mulling-purchase-of-25-widebody-jets-next-year)

    iii.         Bagi 25 pesawat baru “widebody” yang akan dibeli oleh MAS, Najib telah mengumumkan di dalam pertemuan dengan Presiden Trump pembelian 8 pesawat Boeing 787 Dreamliner. Ini bermakna ada tujuh belas lagi pesawat yang perlu ditempah dan dibeli oleh MAS.

    iv.         Pembelian pesawat-pesawat dan pilihan jenis pesawat sepatutnya menjadi persaingan di antara dua pengeluar pesawat iaitu Airbus dan Boeing, seperti yang disebut oleh CEO MAS Peter Bellew di dalam temuramah http://www.ainonline.com/aviation-news/air-transport/2017-01-09/malaysia-airlines-order-25-widebodies-2017

Berita-berita ini mengesahkan bahawa MAS akan berbelanja sehingga USD12.5 bilion (50 Boeing 737 iaitu USD5.5 bilion dan 25 “widebody” sama ada Boeing 787 atau Airbus A330neo sekitar USD280 juta setiap satu atau USD7 bilion kesemuanya) iaitu sekitar RM53 bilion dalam tempoh 5 tahun akan datang untuk membeli 50 pesawat kelas Boeing 737-Max 8/10 dan 25 pesawat besar “widebody” iaitu kelas Boeing 787 atau Airbus A330neo. Ini adalah perbelanjaan paling besar oleh mana-mana syarikat milik kerajaan dalam tempoh 5 tahun akan datang (kecuali PETRONAS yang perbelanjaan carigali minyaknya lebih besar).

Oleh sebab itulah saya sangat-sangat bimbang apabila Lembaga Pengarah MAS menerima pelantikan orang kanan Najib iaitu Habibul Rahman Kadir Shah sebagai ahli lembaga pengarah MAS pada 18 Mei 2017 (rujuk petikan skrin dari laman rasmi MAS yang mengesahkan pelantikan tersebut di bawah):


Malah, pelantikan itu sebenarnya sudah pun mengundang tanda tanya kerana Habibur Rahman Kadir Shah sememangnya diketahui umum sebagai orang kanan Najib. Pelantikan beliau ke Lembaga Pengarah MAS itu dilaporkan oleh The Malaysian Insight https://www.themalaysianinsight.com/s/3866/

Lebih mencurigakan, pelantikan tersebut berlaku sekitar tarikh Godfrey Group Limited, syarikat milik Florence Goh melantik Healy Baumgardner-Danone sebagai pelobi mewakili Pejabat Perdana Menteri dengan bayaran RM1.125 juta. Perjanjian yang difailkan di Jabatan Negara Amerika Syarikat menunjukkan bahawa pelobi itu dilantik pada 19 Mei 2017, iaitu hampir sama dengan tarikh Habibur Rahman dilantik ke Lembaga Pengarah MAS.

Oleh yang demikian, saya menyuarakan rasa bimbang saya bahawa dengan pelantikan Habibur Rahman yang dikenali sebagai orang kanan Najib pada masa MAS dijangka akan membelanjakan sehingga RM53 bilion dalam tempoh 5 tahun akan datang, MAS dan rakyat Malaysia terpaksa berdepan dengan risiko-risiko berikut:

1.     Campur tangan terus Najib dalam hal ehwal pembelian pesawat-pesawat baru MAS melalui Habibur Rahman yang berada di dalam Lembaga Pengarah MAS. Melihatkan kepada pertemuan  Najib dengan Presiden Trump, beliau turut mengumumkan pembelian 8 pesawat “widebody” Boeing 787 Dreamliners sedangkan mengikut laporan-laporan temuramah dengan Peter Bellew (CEO MAS), beliau membayangkan keputusan paling awal dicapai pun ialah di awal September ini.

Adakah keputusan untuk membeli 8 Boeing 787 Dreamliners itu keputusan Lembaga Pengarah MAS yang telah melalui proses penilaian yang sewajarnya yang menepati strategi perniagaan MAS, atau itu keputusan politik  Najib?

2.     Harga yang dirundingkan adalah lebih mahal dan tidak telus jika ada campur tangan politik di dalam keputusan MAS. Jika ada 5% komisen pun di atas pembelian pesawat-pesawat baru MAS yang menelan belanja RM53 bilion ini, ia bersamaan dengan RM2.65 bilion iaitu bersamaan dengan jumlah wang 1MDB yang masuk ke dalam akaun  Najib. Oleh kerana MAS dimiliki sepenuhnya oleh kerajaan Malaysia melalui Khazanah, sebarang keputusan kewangan tidak perlu dilaporkan kepada mana-mana pihak dan rompakan sebegini melalui harga pembelian yang lebih tinggi akan berlaku tanpa disedari.

Saya percaya ini adalah satu lagi skandal baru yang sedang dalam pembikinan yang perlu diberi perhatian sewajarnya oleh rakyat Malaysia. Saya mendesak supaya  Najib tidak campur tangan dalam urusan MAS dan ia perlu bermula dengan membatalkan pelantikan Habibur Rahman Kadir Shah sebagai ahli Lembaga Pengarah MAS. 

RAFIZI RAMLI
AHLI PARLIMEN PANDAN
NAIB PRESIDEN KEADILAN






-------------------

PROJEK PUKI GAGAL






PUKI GAGAL
Aku ingat najib buat sidang media nak terangkan knp dia tak berani buat sidang media dgn press usa. kahkahkah on 
BERITA DIBELAKANG BERITA
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 9/18/17




----------------

PROJEK PUKI



APA DIA 

PROJEK PUKI
projek puki ialah
menubuhkan kerajaan campuran baru
di selangor
projek PUKI ini dikepali
oleh tan seri muhamad taib
dan juga
tan seri KHALID IBRAHIM

khalid ibrahim 
akan menjadi MB Selangor
sekali lagi

dengan duit 
para YB akan dibeli
untuk melompat

kerajaan campuran baru ini
terdiri dari parti Pas
terdiri dari parti Umno
disertai oleh Khalid Ibrahim
justeru dikenali sebagi PUKI

projek PUKI ini telah gagal
hanya mat taib
seorang diri
yang muncul dalam sidang akhbar
petang kelmarin

semua ini
 dirancang oleh najib
dalam usaha untuk
membuka suasana
PRU14



------------

ABIS DUIT PENCEN







AWAS

LINGKUP 

DUIT EPF








-----------------

SPIK NO INKLIS





MI SPIK 

NO INKLIS
I no spik ing-ge-ris. But i terai. I go manni parti PAS, PKR. Las-Las i gostan UMNO.. u no Mappadulong, i smell duit .. mmm duit ing-ge-ris wat aaa?. Gostan UMNO i ken go Ostralia ..but i spik no ing-ge-ris. on 
DI NOBATKAN TOKOK MAL HIJRAH
Publish | Delete | Spam
panglimo potaseh
on 9/18/17






--------

ATEIS KE PEMBALAK INI?







ADAKAH

PEMBALAK

HARAM INI

ATEIS?


Pembalakan haram: Reman suspek rasuah termasuk suami isteri dilanjut

 | September 17, 2017
Permohonan untuk menyambung tempoh reman dikemukakan atas alasan masih banyak dokumen yang perlu diteliti.


KUANTAN: Tempoh reman terhadap 5 individu termasuk seorang pegawai Jabatan Perhutanan Daerah Jerantut dan isterinya yang ditahan bagi membantu siasatan berhubung kes rasuah pembalakan haram di Jerantut dilanjut sehingga Rabu ini.

Peguam Datuk Ng See Tiong yang mewakili 2 daripada suspek berkata perintah tahanan reman itu dikeluarkan Penolong Kanan Pendaftar, Rini Triany Mohamad Ali selepas membenarkan permohonan yang dikemukakan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).

“Permohonan untuk menyambung tempoh reman dikemukakan atas alasan masih banyak dokumen yang perlu diteliti, selain ada barangan yang belum ditemui dan saksi yang terlibat berada di luar Pahang,” katanya kepada pemberita di Kompleks Mahkamah Kuantan hari ini.

See Tiong menambah SPRM yang diwakili Timbalan Pendakwa Raya, Mohamad Fadhly Mohd Zamri pada asalnya memohon perintah reman selama seminggu, namun dibantah oleh peguam atas alasan tempoh itu terlalu lama memandangkan anak guam mereka telah direman sejak 12 September lalu


SAJE TANYA

DULU TUDUH

ATEIS NI

JAHAT TAK

ADA AGAMA

BETUL KE?

KAH KAH KAH




----------------------

PROJEK TAWAN SELANGOR




TAWAN

Maknanya misi menawan selangor akan bermula dan media propaganda akan digerakan dlm masa terdekat dan akan ada kejutan kejutan lain.. Pkr klau Salah percaturan akan mendapatkan kemaluanya.. Ini misi menwan selangor perak Umno memerlukan tunjang kekuatan..

SELANGOR

 Disaat pembangkang terkakau kakau hilang tujuan Dan strategies bukan strategy tepi menjurus ke kuali.. Kahkahkah.. Kekadang menyombong membawa padah.. 
on PENGUMUAN PETANG INI
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 9/18/17





------------------

BERITA DIBELAKANG BERITA







NAJIB KENA 

KENCING
kelmarin negara jadi tegang
apabila najib mengumumkan
bahawa dia akan
mengadakan satu sidang akhbar
khas dibanguna PWTC

pelbagai jangkaan mucul
semua membuat andaian
apakah isi kandungan sidang akbar ini
apakah pengumuma PRU14
apa?
apa?

tetiba pada pukul 4.30 petang
semua lembik
media yang bersedia
untuk membuat laporan terus menerus
STAR batal
NST batal
RTM batal
semau membatalkan niat

portal berita yang awalnya dijemput
kini dihalang masuk
malaysikini dilarang
minsight dilarang
malay mail on line di larang

lembil lembik lembik
kenapa kenapa kenapa

hanya tan seri mat taib diumum
masuk kembali ke umno
pelik tetapi benar
inilah yang berlaku kelmarin

apa sebenrnya berlaku?

kini makin jelas najib
najib buat konspirasi
kerjasama dengan mat taib
 beberapa orang YB telah dibeli
dikatakan ada Yb dari PKR
dikatakan ada YB dari PAS
akan lompat
juga Tan Seri Khalid Ibrahim
akan masuk umno kembali

tujuan ialah untuk menubuhkan
kerajaan campuran baru di selangor
dikenali sebagai kerajaan
PUKI
Pas/Umno/Khalid Ibrahim

kenapa gagal?
kenapa tak jadi?
siapa sailang?
siapa kencing najib?

jawabnaya sila baca
bagaimana Sultan Selangor
memberi komen
tentang TS Muhamad Taib
masuk kembali ke umno


KERAJAAN PUKI GAGAL
najib kena kencing
kah kah kah





--------------

KULIAH HALAL HARAM




BERITA TERKINI

Tuan Guru Haji Hadi Awang
menyampaikan ijazah
Al-fukul al Tayeebon Korapon
kepada Tan Seri Muhamad Taib.

Satelah ditangkap di Australia
kerana membawa duit rasuah
TS Muhamad telah bertaubat
dan 
meneriam tarbiah agama dari
parti Islam Pas.

TS Muhamad telah mengikuti kuliah
fardu ain dan fardu ki payah 
mengenal halal dan haram

pada tahun ini Tan Seri
telah dinobatkan sebagai
tokoh Mal Hijrah 2017
kerana telah berjaya
berhijrah dari satu parti
ke satu parti yang lain.
AMIN




-------------

BELI TIKET SEKARANG









TUKAR TIUB

LAWAK POLITIK TERKINI
LAWAK POLITIK TERBARU
POLITIK TERKINI
BAHAN TERBARU
TRUMP - NAJIB - MIKE TAISON
TAPI
PASTI ADA BIK MAMA
TEMPAH TIKET  SEKARANG

PEMENTASAN
23 September 2017  (9pm), Sabtu
24 September 2017 (9pm), Ahad

Tempat: Black Box, 
Tingkat 2 SACC Mall, 40000 Shah Alam.

TIKET
RM15 bagi umum
RM10 bagi pelajar (pelajar, OKU)

Setiap pementasan mempunyai 10 minit waktu rehat.

TEMPAHAN Telefon / whatsapp +60122290944

PERTANYAAN
Blog: www.rumahanakteater.blogspot.com 
Facebook: Rumah Anak Teater  
Twitter: RumahAnakTeater  #CeritaMalamJumaat
Instagram: Rumah Anak Teater 
Emel: rumahanakteater@gmail.com



-----------------

DI NOBATKAN TOKOK MAL HIJRAH






TOKOH 

MAL HIJRAH

adalah dimashorkan
pada  tanggal 
1 syawal muharam 1439
bersamaan 
22hb september 2017
tokoh MAL HIJRAH
tahun ini jatuh ke
Yang Berbahiagia
Tan Seri Muhamad bin Muhd Taib al-Rujoki

Muhamad Taib al-Rujuki
seorang tokoh yang dibutikan
telah berhijrah 
dari satu parti ke satu parti

Gelaran Al- Rujoki 
juga dianugerakan sama
kerana penghijrahan ini
bertujuan mencari rezeki








--------------

HADI HA HA



HADI HA HA

Hadi contoh paling tepat. Dia sebarkan doktrin agama dgn amanat hadi yg sangat ekstrem hingga ramai ahli pas impikan syurga dgn jihad lawan umno. Dia dipuja mcm ayatollah, dalilnya- bila DAP putuskan hubungan dgn lebai hadi (individu) majoriti ahli PAS bangun usulkan putus hubungan PAS dengan DAP dan sejak itu PR pun karam.

JUAL AGAMA

 Setelah beberapa puluh tahun, manusia bernama hadi ni sekarang dilihat lunak dgn umno setelah agama dijual dgn harga rm90juta. Begitulah untungnya menjadi seorang usahawan agama, walaupun untung tak besar billion2 tapi ok la modalpun guna air liur jer. on
 PERNIAGAAN PALING TUA DIDUNIA
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 9/16/17



-------------

RATU BADAK








RATU BADAK
Yg aku dengor pulok, najib nok umum hajah daten kanjeng nugroho mangku kabadyo paduka ratu rosmah dilantik jadi timbalan perdana menteri kanan, zahid jadi timbalan perdana menteri kiri on TOHMAH DAN FITNAH
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 9/17/1





-------------

HAJI TONTOWI - VIDEO LUCAH






HAJI 

TONTONWI

Apa pun dokumentari ikan patin tu ada sikit kaitan dengan pembiakan ikan tersebut. Bagaimana ikan tu ngentot. Tentang bagai mana, ilmu ngentot yg dipejari oleh Haji Ustaz Tontonwi semasa di Munich melalui tontonan video lucah itu telah dpt di menfaatkan pada kaedah pembiakan ikan patin.

VIDEO LUCAH

 Jadi Haji Tontonwi tak usah lari. Jasa kamu sgt besar .. malah jika tempoh hari semasa Haji nonton video lucah tu .. tuan haji jadi stim dan sesak nafas dan terus kiok .. sudah tentu haji diberi syaheed. Setelah dpt syaheed ..semasa di syurga, ilmu uztas lagi berguna. Ilmu Video Munich itu boleh di praktikan semasa melayani badadari disana. on TER NOW DARI TEMERLOH
Publish | Delete | Spam
panglimo potaseh
on 9/17/17




=============