.

Isnin, 6 Julai 2015

SATU LAGI LEDAKAN







JUMAAT 

SATU

  LEDAKAN


ADA 

LAGi KE?



TUNGGU!


------------------

PAK LANCHOO








Saifuddin Abdullah cabar IGP tahan  Mahathir

Bekas anggota Majlis Tertinggi Umno Saifuddin Abdullah mencabar Ketua Polis Negara Khalid Abu Bakar supaya menahan  Mahathir Mohamad.

Bekas timbalan menteri dan MP Temerloh itu membuat cabaran berkenaan dalam twitternya kepada ketua polis negara itu.

Najib Abdul Razak menuduh Dr Mahathir di belakang dakwaan terbaru yang beliau mengambil wang dari 1MDB dan Saifuddin berkata ia sudah cukup bagi Khalid untuk

"Perdana menteri kata Tun M dalangnya. Apalagi, @KBAB51 , tangkaplah. Go PDRM go," kata Saifuddin yang meminta: "Pelbagai jenis siasat: untuk benar-benar siasat, unttk takut-takutkan, untuk hitamkan, untuk putihkan.
"


KAH KAH KAH
woit
mustahil kebab berani
mustahik ketua twitter negara berani
pelacur kat pudu pun tak berani usik
pelacur di jalan thamby pillay bersepah
kedai judi dah mula balik
berani tangkap adam adly
berani tangkap safuan anang
bernai tangkap zunar
berani tangkap erik paulsen
tengok nama mahathir tercirit cirit

PAK 

LANCHOO

------------

MUHYIDIN AMBIL ALIH




Muhyidin Perlu Segera Ambil Alih Negara

Negara kini benar-benar berada dalam keadaan sangat kritikal pertama kali seumpamanya.

Ketika Perdana Menteri selaku ketua pengurus negara dilingkari tanda-tanda penyalahgunaan kuasa yang amat dahsyat, kemudi negara untuk membetulkan keadaan itu masih di tangan beliau sendiri.

Tidak mungkin pembetulan untuk meletakkan negara kembali ke landasan keluhuran undang-undang sebagai kunci perjalanan kerajaan di atas dasar jujur dan amanah serta menjamin keamanan dan kedaulatan negara dapat dilakukan.

Kenyataan berani dan terbuka Peguam Negara pada Sabtu lepas sebenarnya sudah cukup bagi seorang pemimpin yang bermaruah mengambil langkah mengundurkan diri. Segalanya telah tersimpul dalam kenyataan itu dan hingga petang ini, Isnin 6 Julai, empat hari selepas kenyataan itu, PM gagal mengeluarkan sebarang penjelasan terhadap kenyataan AG.

Ketika AG membuat kenyataan telah melihat sendiri dokumen-dokumen berkaitan dan mengarahkan serbuan dibuat ke atas syarikat berkaitan, negara kita sepatutnya telah pun diambil alih oleh seorang PM yang baru atau paling kurang Pemangku PM.

Ketiadaan sebarang reaksi dan tindakan ekoran kenyatan AG itu, hanya akan membuka jalan kepada penutupan jenayah dan pelbagai manipulasi politik.

Kenyataan oleh badan-badan mahasiswa UIA pada hari ini adalah sangat bermakna dalam situasi kritikal sekarang. Saya mengucapkan syabas kepada semua mahasiswa UIA khususnya pemimpin mereka Saudara Hanif Mahpa dan Ahmad Fadhli Umar Aminolhuda dan lain-lain.

Sesuatu mesti dilakukan oleh semua pihak dalam negara kita untuk memaksa PM melepaskan tanggung jawab dan kuasanya setidak-tidaknya untuk sementara waktu bagi membolehkan siasatan dan tindakan yang bebas dapat diambil.

Saya bersetuju TPM mesti mengambil inisiatif utama untuk meluruskan langkah pembetulan negara.

TPM sewajibnya menemui DYMM YDP Agung bersama AG untuk menyembah maklum keadaan yang ada dan seterusnya mencadangkan pelucutan jawatan PM.

Ahli Parlimen seluruhnya perlu menunjukkan sikap patriotik mereka termasuk memberikan sokongan kepada TPM untuk mengambil alih negara dari DS Najib sekalipun mereka adalah dari parti-parti di luar kerajaan.

Muhyiddin juga perlu menjamin suatu tindakan undang-undang diambil tanpa mengira kedudukan dan pangkat. Lebih banyak malapetaka akan berlaku jika tindakan segera tidak diambil.

Husam Musa
6 Julai 2015
19 Ramadhan 1436H



-------------

SELAMAT BERBUKA








SHARI KE  

8 BELAS

hari ini  hari senin
hari senin
gwa ada dateline
tak ada masa nak buat apa apa

nasib baik 
ada keju
nak makan dengan biskut
dan jam marmalade

keju ini hadiah
dari adam adly
dia beli di geneva
dah dua minggu tersimpan
petang ini 
gwa berbuka dengan
keju & marmalade


SELAMAT 

BERBUKA






-----------

SIAPA BOLEH BANTU







NO AKAUN 

SiAPA INi


2112022011906


2112022011880



--------------

LEBAI BANGANG BIN LEBAI NGOK











2112022011880 dan 211202011906 
Profesor Kangkung Nik Ahmad Kamal Nik Mahmood terus hilang daya pemikiran waras jika pun dia mahu MEMBODEK Najib. NAJIB kena saman WSJ dulu lepas tu minta injunksi. WSJ bukan memfitnah, ia ada bukti yg duit dah masuk 3 kali melalui akaun Najib d Ambank bernombor 2112022011880 dan 211202011906 Ambank dan Bank Negara sehingga kini belum menafikan dan Najib pun tidak menafikan yg wang tu dak masyuuk ke akaunnya.

 Profesor Kangkung kena sedar/faham dan bukan kyussuuk sepert bersolat yg wang sejumlah lebih daripada RM2 bilion itu, yakni wang rakyat/kerajaan tidak boleh dipindahkan ke akaun pribadi Najib. Itu adalah kesalahan besar! Kalu WSJ melontarkan satu pendedahan yg bersandarkan fakta kukuh, itu bukan namanya fitnah. Sila semak dengan pelaja undeng2 tahun akhir di Universiti Malaya. 

Malulah melihat saranan Profesor Kangkung ni.Macam orang tak 'educated' on SATU PERKATAAN LATIN
Publish | Delete | Spam
UNCLE RAMLI
on 7/6/15


TANAM KANG KONG
PROFESOR PON BAHALOL JUGAK Apa nak jadi orang orang Melayu sekarang ini Makan Gaji Buta main Facebook tengok porno mana nak kembang Otak Tanam Kangkong pon boleh dapat pendapatan besar Habis bazir Cukai Rakyat tanggung Bahalol Bahalol Professor macam ini. Kepala Otak !!!! on SATU PERKATAAN LATIN
Anonymous
on 7/6/15








----------------

GILA ADA MACAM MACAM GILA







FACE BOOK
Mungkin beliau keliru dengan angka menaik dengan angka menurun...
Mehh saya ajar sket kat beliau..
123456789 - Menaik
987654321 - Menurun
Harap Ahmad Maslan memahaminya..
*kecik beso kecik beso aku tgk ko ni melan

Najib Merupakan satu-satunya Perdana Menteri Yang Menurunkan Harga Minyak - Ahmad Maslan

Rakyat Malaysia melepaskan kemarahan mereka di media sosial, mengecam Datuk Ahmad Maslan kerana mempertahankan keputusan kerajaan menaikkan harga petrol RON95 sebanyak 20 sen sejak 2 Oktobe

ARWAH WAN
gwa ada cakap
jang ooi... gilo ini ado 9999 jonis
ekao jago jago sikit
kah kah kah







-----------

SATU PERKATAAN LATIN






SATU LAGi 

PERKATAAN 

LATiN


SHAH ALAM - Najib  Razak perlu memohon injunksi bagi menghalang laman The Wall Street Journal (WSJ) dari terus melemparkan fitnah terhadap beliau.

SHAH ALAM - Najib  Razak perlu memohon injunksi bagi menghalang laman The Wall Street Journal (WSJ) dari terus melemparkan fitnah terhadap beliau.

Ketua Kluster Governans, Perundangan dan Pengurusan Awam, Majlis Profesor Negara (MPN), Nik Ahmad Kamal Nik Mahmood berkata, fitnah tanpa bukti itu bukan sahaja memberi kesan kepada Najib tetapi turut mencemarkan imej negara.


SUARA 

KANGKONG
kah kah kah
semua cadangan
tujuan nak alih isu
nak selamatkan najib
nak sucikan najib
 nak tipu mak cik felda
nak tutup kes
nak kelentong orang ramai

KANG KONG

----------------

TIGA EMPAT TAHUN







TEK YO

TAYEM



Najib ambil tindakan dalam masa terdekat
5 Julai 2015
SEMENYIH -  Najib  Razak akan memutuskan tindakan lanjut terhadap pihak yang menyebar dakwaan dana RM2.6 bilion milik badan pelaburan...


TIGA EMPAT TAHUN
Tek yor tayem , kalau tak boleh tiga empat hari nak buat keputusan nak SAMAN, ambillah tiga empat tahun. Itu baru nak buek keputusan. Apa pun niat tu ponting. Saman tu sebagai ponyodap jo ... acah-acah jo. on PAHLAWAN BUGIS MENIPU LAGI
Publish | Delete | Spam
panglimo potaseh

on 7/6/15


TEK YO

TAYEM
kah kah kah
kah kah kah
kah kah kah
------------

CEKAI MEKAI





Sultan harus guna Majlis Raja-Raja, bukan Facebook, kata pakar

Pemerintah sama ada raja atau sultan tidak seharusnya mencampuri urusan pentadbiran kerajaan dengan memberi pandangan secara terbuka, terutama membabitkan soal dasar dan polisi kerajaan, kata pakar perlembagaan, Dr Aziz Bari.
Aziz berkata, pemerintah bagaimanapun boleh menggunakan platform Majlis Raja-Raja sekiranya ingin menyuarakan pendapat mereka, tetapi bukan menggunakan laman media sosial seperti Facebook atau sebagainya.
"Orang sudah tidak nampak apa kerja dia, kita dalam sistem yang hancur sekarang, bukan kerja dia berjuang untuk rakyat.
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/sultan-harus-guna-majlis-raja-raja-salur-pendapat-bukan-facebook-kata-pakar#sthash.ud71zRlr.dpuf

KAH KAH KAH
wahai profesor aziz
sedarlah bahawa
malaysia ini negara
dunia  ketiga
kah kah kah
what do you expect
cekai mekai
kah kah kah
para freeloader ini 
diwujudkan oleh british
makan tanggung
berak cangkung
tido lotong
kah kah kah

KiNCiN TAK 

TAK MUNYi



-------------

SATU PERKATAAN LATIN






KOMENTAR
bila kes ini dibawa ke mahkamah 
maka akan selalu didengar
perkataan latin: sub judice
melarang apa saje bentuk
perbincangan tentang 1MDB
kerana kes ini di mahkamah

NOTA
tak percaya sila tunggu



SUB JUDiCE


Akaun peribadi wujud atau tidak, soal bekas peguam negara kepada Najib 

Najib Razak perlu segera menjelaskan sama ada beliau mempunyai beberapa akaun peribadi di sebuah bank swasta, berikutan pendedahan The Wall Street Journal (WSJ) yang sebanyak RM2.6 bilion dikreditkan ke dalam akaun di bawah namanya, daripada berfikir untuk menyaman akhbar perniagaan itu, kata bekas Peguam Negara  Abu Talib Othman.
Beliau berkata, dakwaan terhadap perdana menteri itu sangat serius dan penjelasan perlu untuk melindungi integriti jawatannya.
"Kesan memfailkan saman undang-undang terhadap WSJ akan mengambil masa yang lama. Perkara segera adalah bagi perdana menteri untuk menjelaskan sama ada beliau mempunyai akaun di bank itu," kata Abu Talib kepada The Malaysian Insider
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/akaun-peribadi-wujud-atau-tidak-soal-bekas-peguam-negara-kepada-najib#sthash.3xdu7RAW.dpuf

KAH KAH KAH
woit 
ini kuncinya
jika dibawa ke mahkamah
kes akan ambil masa yang lama
ketika kes di makamah 
najib dan kuncu kuncu 
akan larang tak boleh
bincang kes 1MDB
kerana kes sedang dibicarakan
ini trik lama
kah kah kah
kes di mahmakah akan dijadikan
sebab untuk membunuh
apa saje bentuk pertanyaan
apa saje bentuk soalan
apa saje bentuk saranan
ini trik lama
kah kah kah

SUB KUDiS

-------------

HANYA SANDIWARA





SANDiWARA

pada hari rabu
WSJ keluar dengan berita najib
pada hari khamis
peguam negara arah polis sprm 
geledah 3 pejabat syarikat 
yang salur duit pada najib


BETUL KE 

SERBUAN iNI?

ini hanya sandiwara
kerana maklumat ini 
telah lama ada dalam 
tangan peguam negara
kalau WSJ tak lapor 
maka POLIS & SPRM tak akan serbu

SERBUAN 
serbuan ini bertujuan
untuk sedapkan hari rakyat
untuk kaburi mata orang ramai
untuk dilihat siasatan berjalan

INi SANDiWARA




-------------

TAHNIAH OXI







ox& vai

oxi dapat 

62.26%

vai dapat

38.74%

TAHNIAH OXi








------------------

JANGAN JADI BANGANG




Mahathir: Kenapa LHDN tak serbu Seri Perdana?

Adakah pegawai cukai pernah mengunjungi  Najib Razak?

Perkara itu diajukan oleh Mahathir Mohamad yang mahu tahu jumlah kutipan Lembaga Hasil Dalam Negeri (LHDN) daripada Najib.

Mahathir berkata beliau tumpuan terpilih diberikan pihak yang sering memantau golongan yang hidup melebiji kemampuan, termasuk menyerbu mereka.

Katanya, kekayaan Najib dikaitkan degan kepentingan perniagaan, yang sepatutnya bermaksud perdana menteri harus membayar lebihan cukai.



KAH KAH KAH
woit
sedarlah apa tugas LHDN
kah kah kah
lembaga ini akan cergas
jika siasat ahli DAP
jika siasat ahli PKR
ini senjata gerombolan
ini senjata tewaskan musuh
senjata ketuanan melayu
sama macam SPRM dan SPR

JENTERA GAMIN


------------------

PAHLAWAN BUGIS MENIPU LAGI







Najib akan buat keputusan saman WSJ dalam masa terdekat 

Najib Razak akan membuat keputusan dalam tempoh beberapa hari lagi berhubung laporan The Wall Street Journal (WSJ) beliau menerima berbilion ringgit melalui akaun peribadinya.
Najib berkata, pihaknya akan merujuk kepada peguam dan mengambil pendirian atas nasihat yang akan diberikan mereka.
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/najib-akan-buat-keputusan-saman-wsj-dalam-masa-terdekat#sthash.dedN2yJS.dpuf




KAH KAH KAH
woit
lancowlaaa berani
cakap berdekah dekah
nak saman laaa
nak bukti tak salah
lancowlaaa
taik dalam seluar
kah kah kah

SANDIWARA


--------------