Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 14 Disember 2010

BERITA BAIK UNTUK IKANG





DUIT DARI DALAM BUMI BKAN DARI AWAN



ROYALTI TERENGGANI DIKEMBALIKAN MAC 2011 – melayau

Sidang Dewan Undangan Negeri hari ini diberitahu bahawa royalti minyak akan dikembalikan kepada negeri ini pada Mac tahun depan.

Menteri Besar, Ahmad Said ketika mengumumkannya berkata, itu jaminan yang telah diberikan hasil beberapa siri perundingan yang dijalankan.

Beliau menjelaskan, pembayaran itu dibuat dengan mengambil kira kaedah bentuk asal di samping wang yang telah disalurkan oleh kementerian-kementerian kepada negeri-negeri.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit… INI BERITA UNTUK BELI RAKYAT IKANG…. kah kah kah..

kah kah kah…. INI JUGA BERITA BAIK UNTUK PARTI PAS…. kah kah kah..

kah kah kah… KALAU SEKALI LAGI AMBIL IKANG… JADI CERDIK SIKIT…. kah kah kah..

kah kah kah… JANGAN BUAT KOMPEN BODOH BODOH…. BUANG PENYU…. kah kah kah..

kah kah kah… BUAT KERJA YANG BERBIJAK DIBUMI…kah kah kah..

kah kah kah… BUKAN YANG TERBANG DI AWAN AWAN…. kah kah kah

nota:
peluang untuk pas
mengambil kembali terengganu
cukup cerah
ini diakui sendiri oleh
pasukan risikan gerombolan

tak lama lagi duit akan
memcurah masuk ke ganu
sila tunngu dewngan beh besar kah kah kah




KENA TIPU LAGI !!!




DOKUMEN KETUANAN MELAYU



nota:
siapa tak nampak
isi kandungan dokument
ini akan dihantar
berjumpa bik mama

akan di paksa buat 69
sampai putus nafas kah kah kah




MANA DOKUMEN RASMI KETUANAN MELAYU ? – harakah daily

Naib Presiden PAS, Mahfuz Omar menggesa pemimpin Umno mengemukakan dokumen rasmi mengenai 'ketuanan Melayu' kerana ianya tidak terkandung dalam Perlembagaan Persekutuan.

Mahfuz juga meminta mana-mana pemimpin Umno memberikan definisi yang jelas mengenai maksud slogan itu yang sering dilaungkan mereka.

"Saya minta secara jujurnya kepada pemimpin Umno untuk mendifinisikan Ketuanan Melayu kerana perkara ini tidak ada dalam Perlembagaan dan hanya bergantung kepada mungkin apa yang dirasakan oleh Umno.

"Saya minta pemimpin Umno menunjukkan kepada kami (Pakatan Rakyat) satu dokumen mengenai Ketuanan Melayu untuk tatapan rakyat," kata beliau dalam sidang media di lobi Parlimen hari ini.

Tambahnya, Najib Razak seboleh-bolehnya diminta mengemukakan dokumen itu pada sidang Dewan Rakyat yang akan berakhir Khamis ini.

"Kalau boleh kita minta mereka bawa isu pada sidang kali ini. Tinggal beberapa hari sahaj algi. Lepas ini dah tak ada masa," katanya.

Ujarnya lagi, Umno sering berlagak seperti mereka hero dalam isu-isu berkaitan orang Melayu termasuk menggunakan isu Felda untuk mendapat sokongan orang Melayu.

"Akhir-akhir ini Umno khususnya cuba untuk menampilkan mereka adalah hero kepada Melayu dan dalam konteks apa sekalipun isu yang berbangkit dalam negara kita ini cuba dikaitkan dengan soal Ketuanan Melayu.

"Isu Felda pun cuba digambarkan seolah-olah ada golongan pengkhianat dan sebagainya," katanya.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit… MANA DIA DOKUMEN ITU?.... kah kah kah..

kah kah kah… TANYA RAJA GOPAL YANG SUKA JADI PAK SIBUK…. kah kah kah..

kah kah kah… SIAPA NAK JADI HAMBA PADA TUAN INI?.... kah kah kah..

woit…. KENAPA TAK TUJUKKAN MANA DIA TERTULIS DIMANA MANA … kah kah kah…

kah kah kah… INI JUGA MACAM SOSIAL KONTREK…. kah kah kah..

kah kah kah… SEMUA KELENTONG… SEMUA NAK TIPU MELAYU…. kah kah kah..

nota:
ini kerna melayu
malas membaca
ini kerna melayu
malas berfikir

ini kerana melayu
seka mendengar
ini kerana melayu
suka buka telinga
tapi tak buka kepala kah kah kah

nota:
munkin dokumen ini
ada tersimpan dalam kotak mat ezam kah kah kah


SATU LAGI BAND COOL




GANGBUSTER DARI PULAU PINANG



nota:
band skin head yang revolusineer
memberi impak yang kuat kerana
bangun menentang rasisma dan nazi melayu

nota:
bayangkan melayu pun
ada yang ingin jadi nazi
nazi melayu ini kalau pergi
ke berlin jamin kena sembelih kah kah kah


KETAWALAH SEBELUM KETAWA DI AKTAKAN !




MARI KITA KETAWA














TOK SELAMPIT MENYAMBUNG CERITA

Kesah bersambung kesah bermula
Cerita Mak Janda nak jadi permaisuri
Mencari bomoh seluruh negeri
Harapan besar nak kahwin menteri


Adalah disurahkan orang ada sebuah kapal telah karam dipukul ombak. Kapal yang pecah ini dikatakan datang dari negeri atas angin penuh sarat membawa barang dagangan menuju ke Melaka.

Mengikut mereka yang arif ilmu alam dan ilmu bumi kapal ini datang dari Kalikut dimana rakyatnya cukuplah ramai berlaksa laksa. Kalau dikumpul untuk dikira sama banyaknya dengan semuncup di padang rumput. Sama banyaknya macam pasir di Pantai Tanjung Puteri. Rakyat Kalikut ini melimpah tidak terhitung banyaknya sekali.

Kapal yang pecah ini dikatakan membawa dagangan yang hebat hebat. Bukan membawa rempah dan bukan membawa lada tetapi kain pelikat dan kain sutera yang amat amat diminati oleh semua anak-anak dara satu Melaka.

Bila sahaja berita kapal pecah ini sampai ke telinga orang Melaka maka orang orang Melaka pun berpusu-pusulah pergi ke tepi laut. Dari Padang Balang hingga ke Tanjung Puteri orang Melaka tercongok berdiri. Mereka menunggu ombak datang silih berganti dengan harapan akan terdampar masuk sebuah dua peti.

Apalah nasib orang Melaka tangan kosong mata bula kerana berjaga. Berdiri tercegat menunggu tiada satu apa pun yang dibawa ombak. Maka kecewalah mereka dan pulanglah mereka ke rumah sambil menyumpah seranah kerana ada orang membawa berita fitnah tentang kapal yang tenggelam musnah.

Kerana hendak membuat cerita sesampai mereka di tebing Sungai Melaka kelihatan terdampar mayat seorang jantan. Berambut panjang memakai serban. Berjanggut labuh berkaki ayam. Maka gemparlah orang Melaka. Maka berkumpullah mereka mengelilingi mayat yang terdampar.

Kata yang empunya cerita selama tiga hari tiga malam mayat ini terdampar di tepi sungai. Tidak ada siapa yang berani mengusik. Buaya jantan pun tak tercium bangkai. Pada hari ketiga entah macam mana tetiba mayat ini bergerak kembali maka gemparlah se Melaka sekali lagi.

Si jantan berambut panjang ini terus duduk berselimpoh. Matanya tajam merenung jauh. Maka adalah seorang jantan Melaka yang baik hati memberi secangkir air sejuk. Maka diminumlah oleh si lelaki berambut panjang ini. Maka pecahlah berita bahawa selama tiga hari tiga malam si lelaki ini hanyalah pengsan tak sedarkan diri. Bukan hilang nafas dan belum mati.

Maka dibuat pantun seloka oleh orang Melaka:

Kapal pecah membawa dagang
Dagang dinanti berhari hari
Puas sudah hidup melaram
Mencari menteri nak jadikan laki



Maka untuk meneruskan cerita si lelaki ini di namakan Buru Jihan. Ini untuk mengambil sempena nama anjing pemburu yang pertama menyalak bertemu si lelaki ini ketika terdampar ditepi pantai.

Buru Jihan pun membuat pondok untuk berteduh dan bermalam. Maka atas baiknya hati orang Melaka mereka pun memberi dan menghatar makanan kepada musafir ini. Inilah lah bantuan orang Melaka agar Buru Jihan dapat memulakan hidup barunya. Saban hari Buru Jihan pergi mengumpulkan kayu kayu yang terdampar di muara sungai. Kayu kayu ini dikeringkan untuk dijual sebagai kayu api. Inilah mata pencarian Buru Jihan.

Semakin lama semakin bijak si Buru Jihan memerhatikan perangai dan kelakuan orang Melaka yang percaya kepada pelbagai macam hantu dan penunggu. Buru Jihan nampak orang Melaka cukup yakin dengan bomoh dan pawang. Lalu Buru Jihan pun terfikir – alangkah baiknya jika dia boleh menjadi seperti Sai Baba yang menjadi bomoh di Kalikut. Senanglah hidupnya jika banyak murid meminta tangkal dan ubat sambil menghulur harta dan wang ringgit.

Di satu ketika bulan baik dan hari yang baik - ketika bulan empat belas penuh mengambang - maka Buru Jihan pun mula menari telanjang bogel ditepi pantai Tanjung Keling. Tidaklah pernah orang Melaka melihat jantan berbogel sambil menari berpusing-pusing.

Hebohlah orang melaka lalu dibuat pantun dan seloka:

Jantan menari terlanjang bulat
Waktu malam bulan mengambang
Satu Melaka datang melihat
Janda berhias memakai subang


Maka terbitlah cerita bahawa Buru Jihan ini telah mendapat ilmu batin peninggalan Mahaguru Sang Wanka Anak Walinka. Ilmu ini mengikut orang yang bercerita telah diterima oleh Buru Jihan ketika Buru Jihan menari bogel dibawah cahaya bulan mengambang.

Cerita Buru Jihan menari bogel ini semakin bertokoh tambah. Macam nasi kekurangan kuah sambal garam pula dicecah. Mana yang kurang dipasak ditukul. Mana yang tumpul ditajam dicangkul.

Maka tersebarlah cerita seorang bomoh dari negeri entah berentah yang duduk di Melaka. Tersebarah cerita ini dari Tanjung Keling hingga ke Naning dari Tanjung Bidara hingga ke Tanjung Agas. Akhirnya cerita bomoh ini sampai juga ke telinga Minah Becok yang tidak putus mencari bomoh pemanis muka dan pelaris badan.

Minak Becok pun bertekad untuk bertemu bomoh handal ini. Satu hari dia pun bersiap dengan membawa bekal ketupat dan daging salai kerana amatlah jauh berjalan dari Rembau hendak ke Melaka melintas dahulu ke Lubuk China. Meredah hutan belantara mengikut denai gajah dan babi. Kerana niat dihati untuk menjadi seorang permaisuri segala ranjau dan duri semua sanggup dilalui.

Selama empat puluh hari dan empat pulah malam Minah Becok meredah hutan akhirnya sampailah Minah Becok ke Melaka. Lalu dia bertanya dan mencari dimana gerangan Buru Jihan bomoh handal lagi terkenal itu.

Maka orang Melaka pun hairanlah melihat seorang perempuan gemok dan pendek. Tercari cari tertanya tanya. Orang Melaka juga tidak pernah melihat sanggul perempuan tinggi membukit sehingga menutup lubang telinga.

Lalu dibuat pantun dan seloka oleh orang Melaka:

Dari Rembau turun ke Melaka
Berbadan pendek bertubuh montok
Sanggulnya tinggi membukit jantan
Menjulang naik hingga ke awan


Ketika Minah Becok sampai Buru Jihan sedang duduk menumbok lada. Buru Jihan hendak memasak sebelum hari bertambah gelap. Setelah bejabat tangan dan bertanya khabar Minah Becok terus bercerita tentang niat dia datang ke Melaka.

Bila mendengar niat Minah Becok maka mata Buru Jihan mula liar berligar. Ini peluang terbaik. Buru Jihan terus meminta Minah Becok memasak dan menyediakan makan malam. Minah Becok tidak ada pilihan. Sesudah menyediakan makan Buru Jihan mengarahkan Minah Becok agar mengemaskan rumah. Kemudian mengurut badan Buru Jihan.

Sambil mengobek sireh Buru Jihan telah bercerita bahawa sesiapa yang datang meminta ubat dan tangkal darinya wajib tinggal sekurang kuranya tiga purnama di rumahnya. Ini untuk memastikan ubat dan tangkal yang diminta akan memakbulkan apa yang diminta.

Untuk membuktikan Buru Jihan telah bercerita bagaimana seorang Datuk Kay yang telah lanjut umur dan kecut muka telah datang meminta ubat pengaseh darinya. Datuk tua bangka ini amat perkenan dan telah jatuh hati dengan seorang artis penyanyi yang masih anak dara sunti.

Kemudian Buru Jihan telah bangun dan mengambil sebuah majalah dari cucur atapnya. Di muka hadapan majalah ini ada muka lelaki - nak kata hitam bukan hitam. Nak kata putih bukan puteh. Menurut Buru Jihan si jantan ini ialah seorang presiden. Sebelum menjadi presiden si jantan ini telah datang berubat dan mengambil petua untuk memaniskan muka agar semua orang akan mengundi dia.

Buru Jihan kemudian bersurah pula tentang seorang Tambi yang suka kepada anak gadis sunti belasan tahun. Mengikut Buru Jihan amatlah susah untuk mendapat pengeras agar anak gadis sunti belasan tahun ini bersedia bersegama dengan si Tambi yang sudah berbini dua dan beranak tujuh ini. Tetapi kerana Buru Jihan ada ilmu Sang Wanka Anak Walingka semua permintaan ini dapat diperkenankan.

Mendengar ini mata Minah Becok bersinar sinar gembira. Inilah yang dicari-cari. Inilah bomoh yang akan mengembalikan kecantikannya. Ini lah bomoh yang akan menjadikan mukanya bersinar manis untuk dipandang.

Minah Becok pun berkayal yang dia sudah menjadi pemaisuri. Tanpa disedari Minah Becok bangun dan terus berkata ‘….. dari hari ini beta nobatkan Buru Jihan sebagai Pawang Istana dengan singkatan nama barunya Guru Ji…’

Bila tedengar oleh Buru Jihan kata kata Minah Becok ini dia pun takut dan terketar-ketar dan berkata ‘… kau tahu siapa Guru Ji itu…. dia bomoh besar dari Mumbai…(TT)

SATU LAGI PROJEK UNTUK TIPU MELAYU





HABIS TANAH ORANG KAMPONG




nota:
bayangkan setiap kali
cukong melihat peta ini
setiap kali air liur meleleh

setiap kali menteri melihat peta ini
setipa kali air meleleh dalam seluar
teringatkan china doll kah kah kah




TANGGUH AKTA KG.BARU HINGGA DAPAT LAMPU HIJAU PEMILIK , KATA PAKATAN - minisder

Pakatan Rakyat mempersoalkan keikhlasan pentadbiran Najib kerana memutuskan untuk membentangkan Rang Undang-undang Perbadanan Kampung Baru bacaan kali pertama di Parlimen hari ini tanpa mendapat ‘lampu hijau’ rasmi pemilik dan pewaris tanah kawasan itu.

Naib Presiden PAS Mahfuz Omar berkata, jika kerajaan mahu membentangkan rang undang-undang itu, ia harus dibentangkan terlebih dahulu kepada pemilik dan pewaris tanah Kampung Baru sebelum dibawa ke Parlimen.

“Saya mempersoalkan keikhlasan kerajaan untuk bincang perkara ini (Rang Undang-undang Perbadanan Kampung Baru), kenapa tidak bentangkan dulu kepada penduduk sebelum dibawa ke Parlimen?

“Ini kerana kalau nak bentang (di Parlimen) rang undang-undang itu harus mendapat persetujuan penduduk terutamanya pemilik dan pewaris tanah.

“Kerajaan perlu dapatkan persetujuan terlebih dahulu, baru boleh bentang. Bagi saya tindakan kerajaan ini melanggar hak penduduk di sana,” katanya kepada The Malaysian Insider.

nota:
inilah cara cukong mendapat tanah pusaka orang melayu
tanah orang melayu yang ada sekangkang kera dalam bandar habis
di baham cukong

caranya cukup senang!

bagi cadangan pada gerombolan
buktikan bahawa gerombolan akan dilihat molek
cukong akanambil kroni anak atau bini menteri
jadikan pemegang saham atau lembaga pengarah dalam projek ini

cukong terus tabur duit
cukong terus tabur amoi

kemudian kalau ada tentangan
minta wujudkan akta dalam parlimen
menteri gerombolan ini
tak ada pilihan lagi
melalui akta maka dilihat lebih suci
dengan akta dilihat bukan rampas tanah orang kampong

inilah mondus operandi gerombolan
hingga hilang tanah tanah orang melayu

ingat tak?

madey lulusan akta tanah kebangsaan
dalam akta ini jika tanah diperlukan untuk
orang ramai maka tanah ini wajib dijual
maka cukong cadang nak buat sekolah dan klinik
atas tanah orang melayu – maka tanah ini dipaksa jual
lepas itu tanah ini ditukar sekali lagi – sekolah tak jadi
klinik tak jadi – inilah yang berlaku di pantai dalam

ingat tanah sawah di kerpan?
apa jadi – habis tanah orang melayu

ingat tak di kampong chu badak?
ingat tak kampong berembang?
ingat tak kampong plentong?

pada masa ini ada 7 buah kampong disekitar gombak akan
dibaham cukong – kampong banda dalam gombak
kini telah memulakan perlawanan

rakyat tidak ada pilihan – melainkan bangun melawan !

nota:
tanah kg baru ini tanah warisan turun temurun
datuk nenek moyang orang kampong baru yang teroka
biar puki mak dia laa apa pukimak dia nak
buat dengan tanah dia
yang kau pukimak
sibuk sibuk pukimak pasal apa kah kah kah

duit cukong mana dah kau baham kah kah kah
burit amoi mana dah kau kebas kah kah kah

abis melayu kena tipu oleh gerombolan !



KALU TAK MALU TAYANGKAN BINI YANG GEDEBAB TU




GEDEBAB GEMPAL



nota:
ini hanya gambar contoh orang gemok
sila jauhi dari 69
dengan orang gemok
besar kemungkinan akan sesak nafas kah kah kah




AKSI ANWAR JEJAS NEGARA – berita hairan

Khairy Jamaluddin, berkata pendedahan WikiLeaks berhubung aksi liwat Anwar Ibrahim amat serius kerana salah laku Ketua Pembangkang itu dibincangkan pada peringkat antarabangsa yang sekali gus boleh menjejaskan imej negara.

Justeru, katanya, jika dakwaan itu benar, Anwar tidak sesuai dipilih menjadi pemimpin rakyat Malaysia kerana maklumat itu ada pada risikan asing yang boleh diguna pakai untuk mendapat keistimewaan dan melemahkan negara.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit… INI SATU LAGI JANTAN TAKUBIN…. kah kah kah

kah kah kah…. JANTAN YANG HIDUP TERSEKSA SIANG DAN MALAM…. kah kah kah…

kah kah kah…UNTUK CEPAT NAIK PANGAT…. SANGGUP KAHWIN PEREMPAUN GEMOK…. kah kah kah..

kah kah kah… TAPI MATA LIAR MENCARI PEREMPUAN SLIM…. kah kah kah..

kah kah kah.. JANTAN JANTAN MACAM INI …. BUKAN SAHAJA MEMALU KAN TAPAK KAKI….. TETAPI MEMALU KAN TELOO…. kah kah kah

nota:
kalau tak nak mamalukan negara
suruh lah bini slim kan badan
begegar jambatan besi di baru kikir kah kah kah

nota:
cerita kahwin untuk politik
ini bukan tt bukan fitnah
ini ada dalam wikileaks
tapi jantan takubin ini tak sebut

tentang bini gemok ini juga ada
dalam wikileaks jangan ingat fitnah
kalau tak percaya pergi timbang kah kah kah !


MUKA JANTAN TAKUBIN






INI LAH MUKA TAKUBIN



nota:
jantan ini hidupnya terseksa
siang bermimpikan sawah padi
malam bermimpi kan istana
buka mata ada anak badak ditepi katil
kah kah kah


PAS RAMAL BN ASAKAN RAMPASAN KUASA JIKA TEWAS PRU13 - minsider

Pemimpin PAS menjangkakan Barisan Nasional (BN) akan menggerakkan rampasan kuasa jika Pakatan Rakyat (PR) memenangi pilihan raya umum ke-13 tergempar, yang disebut-sebut akan diadakan awal tahun depan.

Naib Presiden PAS Mahfuz Omar berkata kenyataan Najib Razak yang mengingatkan rakyat tidak mengundi parti lain selain BN menunjukkan perdana menteri sangat terdesak untuk kekal memegang kuasa.

“Pada Sabtu lalu, perdana menteri mengatakan jika BN tidak boleh menang, tiada pihak lain yang boleh atau harus menang. Ini satu kenyataan bahaya... apa yang akan berlaku jika BN kalah dalam pilihan raya umum akan dating?” katanya lagi.

“Adakah ini bermakna akan ada rampasan kuasa? Satu ugutan telah pun dibuat oleh perdana menteri, sebahagian daripada persediaan ke arah pilihan raya, seolah-olah Najib sendiri tidak yakin dengan peluang partinya untuk menang,” kata Mahfuz kepada pemberita di lobi bangunan Parlimen hari ini.

Mahfuz merujuk kepada laporan Sabtu lalu memetik Najib berkata, pihak pembangkang tidak mungkin akan dapat mengambil alih peranan yang dilaksanakan BN untuk memimpin negara ini.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit… TAK FAHAM FAHAM LAGI…. kah kah kah

woit… DALAM SEJARAH DUNIA KETIGA… DALAM SEJARAH NEGARA ZALIM…. PILIHAN RAYA TAK ADA MAKNA….kah kah kah

woit… BELUM PERNAH BERLAKU…. KERAJAAN DALAM NEGARA DUNIA KETIGA BERGANTI KERANA PILIHANRAYA….. kah kah kah..

kah kah kah… MUSTAHIL… kah kah kah..

nota:
pilihanraya kalau boleh mengunbah sesuatu
pasti telah lama pilihanraya di haramkan dimalaysia

berkumpul bertiga adalah salah kerana ini perhimpuanan haram dan akan di tangkap !!!
apakah mungkin gerombolan menyerahkan
putrajaya kepada pakatan rakyat?

jawabnya mustahil!!!

nota:
undi pos sedang dirancang
rela undi pos
isteri rela undi pos
anak rela undi pos
doktor undi pos
wartawan undi pos
bomba undi pos

semua sedang di rancang untuk
dijadikan undi pos
pos opis juga akan menjadi undi pos
kah kah kah

nota:
apakah gerombolan akan memberikan kuasa kepada pakatan ?

jawabnya mustahil!

kerana apakah gerombolan gian untuk penjara?
mat mongol kes altantutya
toyo kes disneyland
khalil yakob kes balak pahang
razak baginda kes kapal selam
nor yakob kes songlap duit bank negara
dolah badawi kes scomi dan kes a.b. tahir

bik mama kes bawa duit lari ke dubai

yang bersih dan suci hanya malikul sembab
tapi apakah rakyat malaysia sanggup menerima
malikul sembab sebagai pm kita
mukanya penuh daging hingga
sesak bernafas kah kah kah


INI NAK TIPU MEREKA YANG BERLAGAK BIJAK





MASIH MAKAN SIREH LAGI ?


nota:
kalau di india
atau di pakistan kimma adalah
daging cincang - tak lebih
dari itu kah kah kah




KIMMA MINTA JAWATAN SENATOR
- mkini

Kongres India Muslim Malaysia (Kimma) memohon kerajaan melantik seorang Senator daripada kalangan anggota parti itu untuk mewakili kaum India Muslim di negara ini.

Presidennya Syed Ibrahim Kader berkata ini kerana parti gabungan Umno itu tidak mempunyai saluran untuk bersuara secara langsung terutama bagi menyuarakan masalah kaum India Muslim terus kepada kerajaan.

"Seperti kaum lain di Malaysia, kaum India Muslim juga tidak terkecuali daripada menghadapi masalah, walaupun hampir kesemua dasar kerajaan mengambil kira kedudukan dan pandangan semua kaum di Malaysia, kaum India Muslim sering terpinggir," katanya.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

nota:
dicadangkan azeez jadi senator kimma
dicadangkan reeeezal nina jadi senator kimma
dicadangkan sankaran pillay jadi senator kimma