.

Selasa, 24 Disember 2013

WAHAI BANI MELAYU




 KENAPA MELAYU
SENANG KENA TIPU

Di Penang, muka India adalah muka Melayu Hitam Legam Kelas Pertama. Bagi Melayu kulit sawo matang adalah melayu paria kelas keempat dalam hirarki Keling. Sbb tu Melayu Hitam Keling dominan di sana. Melayu kulit sawo matang paria ni bukannya berani pun nak tunjuk eksyen lawan melayu keling. Tak pasal2 kene pelempang dgn melayu keling sampai cirit birit.

 Untuk rekod, org melayu ni satu bangsa lemah dan cukup bodoh mcm sakai.. mujur tak bodoh piang lagi mcm sakai.. datanglah bangsa apa pun, semuanya melayu kecut.. datang jepun ketot pun, melayu dijajah.. datangat saleh berapa ekor entah, kene jajah jugak.. datang pprtugis 10 bijik kapal pun, kene jajah jugak.. bukannya bangsa2 luar ni datang menjajah dgn 10 juta askar pun.. kalo 10 bijik tongkang datang, abeh kuat 2000 jer sskar dia.. 

tak mungkin cecah 100000 askar pun.. itu pun boleh jajah satu semenanjung.. aku taktau nak cakap jenis apakah melayu bebal ni.. mujur la batak negrito tak datang.. silap haribulan, mat sabu pun jadi pagan on MUKA MACAM ORANG INDIA?
Publish | Delete | Spam
Anonymous

on 12/20/13

DALAM KAD PENGENALAN INI
TERTULIS
Mahathir Muhamad 
Anak Lelaki Iskandar Kutty
--------

KENAPA UTUSAN MELOYO TAK LAKU






KOMENTAR TUKAR TIUB
lihat bagaimana akhbar milik
united malays national organisation
memutar berita

lihat bagimana media lain
memberi laporan terhadap berita yang sama

akhbar ketuanan melayu ini 
tidak laku di pasaran
bila tidak laku di pasaran
akhbar ini marahkan masyrakat china

akhbar ini gagal melihat
apa sebab  akhbar ini tidak laku
kenapa orang ramai 
pecaya kepada malaysia kini
percaya kepada malaysian insider
percaya kepada blog dan fb

akhbar ini tidak sedar
52% rakyat malaysia
tidak lagi menyokong
united malaysa national organisation

INI LAPORAN MELOYO
Himpunan Guling Kerajaan: Penceramah ditahan
KUALA LUMPUR 24 Dis. - Polis menahan seorang lelaki yang dipercayai terlibat menghasut orang ramai hadir ke Himpunan Guling Kerajaan di padang Kelab Sultan Sulaiman, di sini malam tadi.

Lelaki berusia 24 tahun itu ditahan pukul 11.35 malam mengikut Seksyen 9 (5) Akta Perhimpunan Aman dan Seksyen 124 C Kanun Keseksaan.

“Dia merupakan antara penceramah yang mengajak orang ramai turun ke Dataran Merdeka pada malam ambang tahun baru bertujuan menggulingkan kerajaan," katanya ketika dihubungi di sini hari ini. - UTUSAN MELOYO

INI LAPORAN SINAR
Demonstrasi 31 Disember: Penganjur ditahan reman
SHAH ALAM - [Dikemaskini] Pengerusi Gerakan Turun Kos Sara Hidup (Turun), Muhamad Azan Safar ditahan reman kira-kira jam 11 malam tadi.

Menulis dalam satu kenyataan ringkas, Muhamad Azan berkata, polis akan mendapatkan perintah reman ke atasnya jam 10 pagi ini.

"Saya ditahan reman malam ini (tadi) untuk siasatan, esok pagi (pagi ini) jam 10 pagi polis akan mendapatkan perintah reman daripada majistret. Reman akan dibuat di IPD Dang Wangi.

"... mohon terus bersolidariti berikan sokongan. Perjuangan tidak akan berhenti di sini," katanya.


INI LAPORAN MALAYSIAKINI
Polis tahan pengerusi NGO TURUN

Polis menahan pengerusi NGO TURUN, Mohd Azan Safar, yang merancang untuk mengadakan perhimpunan besar bagi membantah kenaikan kos sara semasa sambutan ambang tahun baru pada malam 31 Disember.

Mohd Azan ketika dihubungiMalaysiakiniberkata beliau ditahan sepasukan anggota polis ketika sedang makan di Kampung Baru, Kuala Lumpur.

Katanya, polis membawa beliau ke Ibu Pejabat Polis Daerah Dang Wangi, dan kini sedang berusaha mendapatkan perintah tahanan reman.
Katanya, polis menyiasat beliau mengikut peruntukan bawah Akta Perhimpunan Aman 2012.


------------

PEGUMUMAN UNTUK SEMUA






SILA TUNGGU - SILA NANTI
senarai akan muncul
cadangan masih diterima
kah kah kah



PERSONALITI PALING CELAKA
Bro TT, aku rasa kau kena tambah satu lagi award selain dari senarai cool dan poyo. aku suggestkan lu tambah satu lagi award "personaliti paling celaka 2013".

ini merangkumi level kepoyooan,kebangangan yang menyusahkan orang ramai dan bajet good good.. antara calon calon yg layak menggodolkan award ni adalah Bik Mama, Hassan Malek, Najib Razak dan Syed Ali Al-Habsee. tolon pertimbangkan!! on LAGI CADANGAN POYO DAN COOL
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 12/12/1



SENARAI POYO DAN COOL
tim tukar tiub
sedang mengumpul
senarai poyo dan cool
para pembaca
boleh memberi cadangan

sila hantar cadangan
dengan hujah yang cool

tahun ini selain dari cool dan poyo
ada satu anugerah baru
mat bluuur
atau
minah bluuur



-----------

GAMBAR GAMBAR CULT 2013




SELAMAT TINGGAL 2013
dibawah ini adalah
gambar gambar ingatan
gambar dan imej cult
yang akan mengingatkan kita semua
kepada 2013



PENERBIT PELAKON PENGARAH 
BILIK SULIT
gumbira apabila
menerima berita
bilik sulit 
akan dipentaskan di london 2014

 MANGSA KAUM KAPITALIS
kekasih jadi korban
kaum pemodal
tangisan tak sudah sudah

RIBUT BANJIR
tidak memisahkan dua kekasih
manusia dan manusia

KILANG SANTAU RADIO AKTIF
DI GEBENG TENGGELAM
meragut nyawa seorang jurutera

GAMBAR CULT 2013
warga tanpa rumah
beratur untuk mendapat nasi panggung
dari dapur jalanan

ANAK MUDA
bangun melawan
tipu pru13
sang yb zzzzzzz

PERJUANGAN 2013
diteruskan
KE 2014
SELAMAT DATANG 2014






-----------

TURUN TURUN TURUN





 Demonstrasi `gulingkan kerajaan’: Polis tahan aktivis mahasiswa
Polis menahan Pengerusi Gerakan Turun Kos Sara Hidup (Turun), Azan Safar di Kuala Lumpur malam tadi dan akan disiasat mengikut seksyen 9(5) Akta Perhimpunan Aman 2012 di Ibu Pejabat Polis Daerah Dang Wangi jam 10.00 pagi ini berhubung satu rancangan perhimpunan pada malam ambang tahun baru 2014 yang dikatakan berniat menggulingkan kerajaan.
Azan ditahan reman kira-kira jam 12 tengah malam tadi ketika sedang makan bersama kawan-kawannya di sebuah restoran di Kampung Baru.
Azan yang sebelum ini melancarkan Turun di hadapan Kompleks Membeli-belah Sogo merancang untuk mengadakan himpunan ketika sambutan ambang tahun baru 2014 di Dataran Merdeka sebagai protes kenaikan harga barang dan perkhidmatan.

SAMM kutuk pengangkapan Azan Safar, Gesa Rakyat Bersedia Untuk Himpunan Besar 31 Disember

Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) mengutuk tindakan pihak berkuasa yang mengheret seorang mahasiswa ke balai polis tanpa alasan yang munahsabah.

Azan Safar, Pengerusi Turun yang juga Presiden GAMIS dikahabrkan dicekup polisi kira - kira jam 11.30 malam tadi ketika sedang makan di sebuah kedai makan di ibukota. Penangkapan ini dipercayai ada kaitan dengan demo malam tahun baru nanti.

Kini masih dalam rumah pasung. SAMM mempersoalkan apa keperluan tangkapan seperti ini ? Boleh sahaja panggil elok - elok datang ke balai polis untuk ambil maklumat.

SAMM mendesak pembebasan segera Azan Safar sambil menyeru semua agar tenang termasuk pasukan keselamatan dan jangan sesekali termakan provokasi BN. Pihak berkuasa harus rasional dalam membuat keputusan, tidak perlu mengikut telunjuk kerajaan BN yang dilihat telah 'goyang' oleh gerakan rakyat mutakhir ini.

Bagi SAMM, penangkapan Azan Safar akan terus membangkitkan lagi semangat anak muda dan orang ramai untuk turun bersama dalam protes raksasa 31 Disember 2013

Sheikh Yaser Abd Rahman
Penyelaras SAMM Kebangsaan


-----------

SATU FESHEN COOL



SATU FESHEN COOL MUNCUL
feshen  ialah peralam zaman
maka feshen ini
adalah petanda zaman

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


----------

ISTERI ROSMAH BUAT LAWAK






KUALA LUMPUR - Malaysia mampu menyediakan sistem pendidikan terbaik untuk semua pihak dengan kerjasama ibu bapa, golongan pendidik serta pelajar sendiri,

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

woit...  ISTERI  ROSMAH BUAT LAWAK... kah kah kah..

kah kah kah... PAGI PAGI BUAT LAWAK... kah kah kah..

woit... DAH DAPAT UPAH KE?... kah kah kah

MAJORITI RAKYAT MALAYSIA
SOKONG PAKATAN RAKYAT

-------------

PEMUDA PAS DILIHAT BEBAL




52% RAKYAT MALAYSIA
TOLAK 
UNITED MALAYS NATIONAL ORGANISATION
 Pemuda UMNO sedia runding dengan PAS
Kuala Lumpur: Pemuda UMNO sedia duduk semeja dengan Dewan Pemuda PAS, mengadakan perbincangan bersama bagi memperincikan mekanisme terbaik dalam merungkai dan menyelesaikan permasalahan kos sara hidup ditanggung rakya

“Dewan Pemuda PAS tidak akan faham apa yang dialami kerajaan kerana mereka bukan berada di kerusi pemerintah atau kumpulan yang menguruskan kewangan negara. Ada kalanya mereka tidak jelas pun apa sebenarnya berlaku.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit... DEWAN PEMUDA PAS TAK FAHAM.... kah kah kah..

kah kah kah..MEREKA  BUKAN PAKAR... kah kah kah..

DEWAN PEMUDA PAS TAK FAHAM

1 - ada subsidi pada pembakal leterik
2 - pembekal leterik paksa tnb beli mahal
3 - dewan pemuda pas tak  tahu tentang rasuah  najib beli scorpene
4 - dewan pemuda pas tak sedar rosmah guna jet kerajaan
5- dewan pemuda pas tak sedar lapangan terbang tudm dirembat oleh rosmah

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit... KESIAN DEWAN PEMUDA PAS.... TAK SEDAR SEDAR..... kah kah kah



-----------

SELAMAT JALAN KAMARADE



YA KALASAHINKOV
tembak nya tepat
yang kalashinkov
berat nya tidak
yang kalashinkov
tanpa kamu
beirut tidak ada
ya kalshinkov
cinta kau setia

SELAMAT JALAN KAMARADE

Pereka AK-47, Mikhail Kalashnikov meninggal dunia
MOSCOW: Mikhail Kalashnikov, pereka rifal automatik AK-47 yang menjadi perhatian dunia, meninggal dunia, demikian lapor agensi berita Russia, ITAR-TASS hari ini. 

Kalashnikov, 94, dilaporkan meninggal di kediamannya di Wilayah Udmurtia

Kalashnikov mereka bentuk senjata itu yang cukup sinonim dengan kehebatannya membunuh dan diangkat sebagai hero ketika era Kesatuan Soviet serta simbol kebanggaan tentera Moscow. - AFP


MELAKAR SEJARAH DUNIA

Kalashnikov, who was in his 20s when he created the AK-47 just after the second world war, died in his home city of Izhevsk near the Ural mountains, where his gun is still made, a spokesman for Udmurtia province's president said on state television. The spokesman did not give the cause of death.

----------

MUSTAHIL TAK TAHU





MUSTAHIL TAK DAPAT TANGKAP

Hampir 2,000 iklan ‘Along’ ditanggalkan

Hampir 2,000 iklan pinjaman wang haram atau 'Along' ditanggalkan di sini sepanjang tahun ini menerusi Op Cantas Along yang berakhir hari ini.
Operasi terakhir Op Cantas Along, yang dijalankan melalui kerjasama polis Shah Alam dan Majlis Bandaraya Shah Alam (MBSA) itu bagi menanggalkan iklan-iklan sindiket dijalankan di sekitar Seksyen 25 di Shah Alam.
Ketua Polis Daerah Shah Alam ACP Zahedi Ayob berkata hasil pemeriksaan mendapati kebanyakan sindiket tersebut beroperasi di luar daerah itu dan hanya iklan saja dinaikkan di kawasan Shah Alam.
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH 
KAH KAH KAH

woit...INI ALONG YANG BERSUNAT.... kah kah kah..
kah kah kah...INI ALONG WARAK.... kah kah kah..
kah kah kah...ALONG TAK TINGAL SEMBAHYANG.... kah kah kah..
JENG JENG JENG
JENG JENG JENG

JENG JENG JENG
woit...MUSTAHIL TAK DAPAT TANGKAP... kah kah kah..
kah kah kah...TALIPON NUMBER BUAT TEMU JANJI... kah kah kah..
kah kah kah..SENANG SAJE..TAK KAN POLIS TAK TAHU... kah kah kah..
kah kah kah..ATAU SENGAJA TAK MAHU TAHU... kah kah kah


----------