.

Sabtu, 2 Mei 2015

NASIB BAIK BUKAN MAHATHIR







Najib diejek ketika sebut GST pada sambutan Hari Pekerja di Kuching 

Najib Razak menerima ejekan dari beberapa orang yang hadir ketika sambutan Hari Pekerja peringkat kebangsaan yang diadakan di Pusat Konvensyen Borneo, Kuching, Sarawak hari ini ketika beliau mengatakan cukai barangan dan perkhidmatan (GST) tidak diperkenalkan untuk membebankan rakyat.
Suara itu datang dari sekumpulan pekerja yang berada di belakang dewan di mana majlis itu diadakan, yang dipercayai tidak senang dengan pengenalan cukai 6% itu yang dilaksanakan kerajaan sejak 1 April.
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/najib-diejek-ketika-sebut-gst-pada-sambutan-hari-pekerja-di-kuching#sthash.Y35EfFZY.dpuf



KAH KAH KAH

woit
kah kah kah
kene ejek
kah kah kah
ini tak da pa pa
ini lembut
ini ada budi
ini ada bahasa
ini berhemah

bila madey tibai
lagi keras
sampai tak leh mimpi

APA PUNYA SOPAN

-----------------------

ULAMA DAN SASTERWAN







FACE BOOK


Pemimpin berjiwa rakyat. Dia ulama pewaris nabi, seorang lagi Sasterawan Negara. Tidak kekok, tidak canggung naik lori dlm perarakan dari Dataran Merdeka ke KLCC. Inilah yg menggembirakan rakyat. Mereka bukan golongan elit yg sentiasa dibuai dgn karpet merah. Tahniah  A Samad Said, Tuan Guru Ustaz Ahmad Awang. Dan di dlm lori itu juga ada Ketua Muslimat Pusat, YB Siti Zailah Mohd Yusoff. Tahniah juga, Pakatan Harapan Rakyat. Lori yg diinfaqkan olh Hj Dollah, lagen Unit Amal. 



----------

SKRIP BELUM SIAP





SEMUA SALAH ANWAR

mahathir : siapa arah sirul bunuh althanuya najib ?


najib : saya panglima bugis bawa perahu.... 

mahathir : woit pekak badak....sapa suruh sirul tu bunuh awek mongol tu ha ??? 

najib : bila saya kemudi perahu pantang berpatah balik .... 

mahathir : awak nie sengaja berlakon bodoh atau sememangnya bodoh sakan ? 

najib : negara kita mengunjur tahap ekonomj yang tinggi dan mampu mencapai wawasan 2020 dengan berjaya.... 

mahathir : baik aku sembang dengan ibrahim ali yang katak tu lagi baik.... 

najib : selalunya setiap orang tua akan memarahi anak anaknya dan saya sebagai anak tidak boleh marah kepada orang tua saya.... 

mahathir : mana pi 42 billion engkau simpan mana ?

najib : cukai gst akan membawa kebaikan kepada seluruh rakyat malaysia yang berpendapatan tinggi menjurus 2020.. 

mahathir : betui kah anak hang kahwin hang order bunga pun sampai 3 juta ? 

najib : ini semua salah anwar ibrahim.. .walau berada di penjara tetapi dia yang menghasut rakyat....

 mahathir : konfirm najib kena nasi on KEMANA HILANG 42 BILION RINGGIT
Anonymous
on 4/30/15


--------------

BERITA BAIK DARI PEMATANG PAUH




Bekas timbalan menteri sertai kempen 
PKR di Permatang Pauh



Bekas timbalan menteri pertanian dan industri asas tani, Mohd Shariff Omar sekali lagi berkempen untuk i Dr Wan Azizah Wan Ismail di Permatang Pauh, tidak lama selepas melakukan perkara sama semasa presiden PKR itu bertanding di Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Kajang tahun lalu. 


- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/bekas-timbalan-menteri-sertai-kempen-pkr-di-permatang-pauh#sthash.1FH0shTG.dpuf


KAH KAH KAH

woit

apa cer...

ini berita baik

apa sudah jadi

kapal gerombolan bocor

kah kah kah

APA PUNYA BOCOR



-----------

SELAMAT BERCUTI HUJUNG MINGGU









SELAMAT
 BERCUTI

hujung minggu yang panjang
berhati hati memandu 
bersantai berrehat
bila teringat gst
ingatilah kita semua

 CUCU TOK JANGGUT





----------------

LAWAK GILE






FACE BOOK



Nur Hanim Khairuddin added 30 new photos — feeling crazy with Mohd Nazri and 3 others.
9 hrs · 
010515 - Himpunan aman membantah GST. Pengalaman paling lawak hari ni.. Wa tersilap masuk side barricade polis selepas ambik lorong tikus belakang bangunan sultan abd samad. So dengan muka tak malu meredah ratusan sister dan brader polis hehe. Senyum dan mintak izin ke seberang je laa (dalam hati kata.. memang serah tengkuk aku niii) seb baik depa sunyummm ( dlm hati sure depa kata makcik gile mana ni buat lawak) hehehe..anyway pas demo we went to show gila gila kat galeri petronas.


KAH KAH KAH



-------------

BERGAYALAH KOME







'Kami 'diterbang' ke Kazakhstan oleh keluarga pengantin lelaki'

Rombongan bertandang keluarga  Najib Razak dan  Rosmah Mansor ke Alamaty, Kazakhstan tidak menggunakan duit rakyat sebaliknya sebahagian daripada mereka ke sana ditanggung oleh pihak pengantin lelaki.

Seorang pegawai yang turut terbang ke Kazakhstan menegaskan bahawa rombongan tersebut hadir ke sana atas jemputan.

“Orang tanya siapa yang bawa, kami pergi atas jemputan keluarga lelaki. Saya pun rapat dengan keluarga lelaki sebab itu dijemput. Sebahagian tetamu diterbangkan ke Kazakhstan oleh keluarga lelaki (Daniyar Kessibayev).


KAH KAH KAH

woit 
untung lak kome
dapat makan kenduri
dapat bergonjeng
gulai apa?

bunga teloo dapat tak?
kah kah kah

KENDURI LAGI



---------------