.

Selasa, 15 Ogos 2017

KEBEBASAN DARI PERLAWANAN









KEBEBASAN

TIDAK PERNAH

DIAGIH OLEH

KERAJAAN

KEBEBASAN

LAHIR

DARI

 PELAWANAN








-------------

TANDA APA INI?





FACE BOOK

PH n Tun Madey diserang dgn api,kasut n samseng2 upahan apa maknanya???
Maknanya UBN 1Najib bakal digulingkan rakyat dlm PRU 
14


Hashim Bakar Fokus isu2 rakyat n negara,pemimpin datang n pergi,rakyat n negara tetap ujud sampai kiamat.
Reply
1
10 mins
Manage
Idris Halim Alaa hanya luka luka kecil ..tak kan nak kecoh.. Tak ada yg mati pun...
Reply
1
2 mins
Manage
Hashim Bakar isunya,api dah dinyalakan,elok dicegah sebelum berlaku kematian.
ReplyJust no












-------------------------

MALAM INI - DEWAN CHINA


MALAM

INI

RADIO 

BANGSAR

SIARAN TERUS


Jemputan ke Forum 
Anak Muda Boikot PRU14?

Adakah benar anak muda sudah muak dengan politik? Adakah benar anak muda mahu boikot PRU? Apakah peranan parti politik untuk menarik minat anak muda untuk terlibat dengan proses pilihan raya?

Panelis :
Anis Syafiqah (KESATUAN)
Syukri Razab (Keadilan)
Andy Yong (Gerakan)
Hisomuddin Bakar (Ilham Centre)

Moderator:
Ainina Sofia Adnan

Tarikh: Selasa, 15hb Ogos 2017
Masa: 8:30 malam
Tempat: Kuala Lumpur Selangor Chinese Assembly Hall (KLSCAH)

Forum ini adalah anjuran bersama _Kelab Bangsar Utama, KLSCAH Youth dan KESATUAN_






-------------------

MALAM INI





MALAM INI

 FORUM

JEMPUTAN


PRU14 semakin dekat. Sejauh manakah pengaruh Tun Mahathir dalam pilihanraya akan datang? Adakah tsunami politik dan gelombangan kebangkitan rakyat akan wujud sekiranya tiada kesatuan politik di antara pihak pembangkang?



Akademi Rakyat akan menjemput dua panelis terkenal iaitu Hishamudin Rais (Blogger Tukar Tiub dan Aktivis Rakyat) dan Dr Wong Chin Huat (Ahli Sains Politik) untuk mengupas isu-isu semasa tentang perkembangan politik pra-PRU14. 


ADUN Machang Bubuk Lee Khai Loon akan menjadi moderator. Semua dijemput hadir.




--------------------

TAK HORMAT POLIS







TAK HORMAT

Orang sudah tak hormat polis! Tak guna!Tak boleh percaya! Jika budak-budak beranibuat kacau ini bermaksud budak-budak ludah muka polis! Jika member UMNO buat kacau bermaana polis sudah hilang kuasa. UMNO yang jadi raja. Orang ramai teliti. Orang ramai tahu. Polis sudah hilang semua kredibiliti! Jika begitu, raja-raja Melayu sudah tak berguna lagi. 
on KERJA POLITIK BETUL
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 8/14/17








-----------------

LAGI KESAH MELAYU






LAGI KESAH 

MELAYU
Cherita ini bukan jenis dongeng Neil Armstrong masuk Islam tapi cherita benar yang berlaku kepada abang saya  pada 8hb March tahun 1971.Abang Kam semasa itu merantau tugas di Dungun, Trengganu dan lebeh kurang jam 1100 pagi berkunjong ke dewan orang ramai.Ada siaran terus menerus perlawanan boxing antara Muhammad Ali dengan Joe Frazier.

Keadaan dewan riuh  rendah dan zaman itu berapa kerat sahaja yang ada..

TV.Seluruh pekan berada di dewan orang ramai hingga para nelayan pun tak ke laut.

Abang Kam telah menoleh ke belakang dan bertanya seorang budak berumur sembilan tahun.Berikut ada lah dialognya..kurang lebih:

Abang Kam: Awang weh.Mu tahu ke sapa belawang ni?

Awang: Tahu aahh. Mamat Ali lawang Jo Prezar.

Abang Kam : Awang weh.... Mu nak suroh saper menangg?

Awang : Mamat Ali aahh!

Abang Kam : Bak per mu nak suroh Mamat Ali menang? Bak per mu tak mmbohh Jo Prezar menang?(translation: Sebab apa awak mau Muhammad Ali dan tak mahu Joe Frazier menang?)


Awang : Nesaboh tanya! Kiter nak suroh Mamat Alii menang pasal MAMAT ALI TU MELAYU!


PS...Tahukah para pembacha TT yang budiman apa kah nama Islam peninju Mike Tyson setelah dia memelok Islam??? Kantoi! Semua tak tahu. Jawaban nya  MUHAMMAD BIN MUHAMMAD TAIB     kAH KAH KAH






--------------------------

PEMUDA AJEN CHINA MERAH







JHO LOW


Aku sebagai anak jati melayu yang cinta kebebasan negara malaysia, berani menepis tohmahan liar kau hishamuddin rais! Kau sendiri mengaku kau seorang tukang hasut. Kau akan reka apa saja cerita untuk menghasut. Tapi orang bijak macam aku masih ramai dan kami mudah tahu hasutan dan rekaan kau tu tak lain hanyalah fitnah! 

PEMUDA AJEN 

Kami bukan tak tahu siapa sebenarnya jho low. Dia bukan ejen republik komunis china! Dia adalah seorang pemuda malaysia bangsa cina yang teramat sangat baik dan juga teramat sangat pemalu kerana dia ada kelulusan dan pendidikan tinggi serta datang dari keluarga yang elok. Dia rancang dan buat berbagai projek untuk 1mdb demi kejayaan dan kekayaan bersama, bukan hanya untuk kekayaan dirinya seorang. 

CHINA MERAH

Ya, dia jenis pemuda cina yang suka melihat orang lain turut berjaya dan kaya raya bersamanya walaupun orang lain itu bangsa melayu dan bukan dari kalangan saudara mara dia. Cuma, sebab jho low ni pemalu teramat sangat, lingkungan orang lain yang dia kenal dan ada on 
SIAPA JHO LOW SABENARNYA
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 8/14/17






-----------------

GIGI PALSU








PAKAI

Kau cakap je senang la tt. Berjaga, berjugu, berjigi. Semua orang boleh cakap macam tu. Tak perlu jadi tukang hasut sepenuh masa pun boleh cakap macam tu. Nenek pada adik makcik rumah sebelah jiran aku sebelum tahun lepas, pun boleh cakap macam tu, walaupun masa dia tak pakai gigi palsu. 

GIGI PALSU

Tapi aku heran, setiap kali kalau masa lalu rodblok polis tu dia memang sedang pakai gigi palsu, tak kena tahan pulak. Mungkin kalau polis buat rodblok tu bersepadu dengan penguatkuasa dari jabatan pengguna, baru dia kena tahan kot sebab guna barang palsu. Kalau dengan imigresen pun mungkin jugak la kena tahan sebab cuba palsukan identiti, tersengeh je tayang gigi elok berbaris tapi bukan sebenar. 
on BERJAGA JAGA
Publish | Delete | Spam
Anonymous
at 10:16 PM





--------------------