.

Isnin, 25 Mei 2015

HIBA HAWAJI - DENGAR HUBAYA HUBAYA






DENGAR INI DULU




UNTUK ANAK MUDA

YANG  GUGUR
mengingati tamarod


TANDA TANDA SUDAH SAMPAI






KOMENTAR
sila fahami berita ini
anak anak muda
para mahasiswa
pelajar yang masih belajar
fahami makna berita ini

ini tanda awal ekonomi merundum
ini tanda awal ekonomi mengecut
ini permulaan buruh hilang kerja

awas dan berjaga jaga
kerja baru makin kurang
jabatan kerajaan tak ambil yang baru
yang sedia ada akan digugur
kilang akan ditutup

NOTA
bayangkan jika najib
tidak hilangkan 42 bilion ringgit
masalah tak ada kerja tak timbul


8,000 kakitangan MAS tunggu masa dipecat, lapor akhbar

Satu pertiga atau kira-kira 8,000 kakitangan Malaysia Airlines (MAS) akan diberhentikan bagi memulakan semula syarikat penerbangan itu dalam skala lebih kecil dengan memberi tumpuan kepada pasaran serantau dan bukannya antarabangsa, lapor akhbar.
Pentadbir syarikat itu yang baru dilantik Mohammad Faiz Azmi iaitu pengarah eksekutif firma perundingan dan audit PricewaterhouseCoopers akan menandatangani semua surat penamatan kerja yang akan diserahkan pada Rabu ini.
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/8000-kakitangan-mas-tunggu-masa-dipecat-lapor-akhbar#sthash.jbKhGELB.dpuf

KAH KAH KAH

woit
bukan 8 orang
bukan 800 orang
tapi 8,000 akan dibuang kerja
macam 1 universiti tutup
macam satu daerah hilang
macam satu felda lenyap

APA SUDAH JADI?



----------

PEMBERONTAKAN BERMULA






KOMENTAR
amat jelas 
pemberontakan menentang najib
telah terbuka luas
klip video muhyiddin yasin
adalah tanda jalan dibuka

amat jelas hari hari akhir untuk najib
semakin dekat



Pemimpin Umno tolak penstrukturan 1MDB, gesa pecat individu dalam 1MDB 

Walaupun komitmen diberi untuk memulihkan 1Malaysia Development Berhad (1MDB) menerusi cadangan penstrukturan, pemimpin Umno sebaliknya mahu tindakan drastik dan tegas diambil ke atas individu dalam syarikat yang menanggung beban hutang tersebut.
Laporan penstrukturan bakal dibentangkan dalam mesyuarat Kabinet minggu ini, namun pemimpin Umno bertegas dan memberi kata dua supaya individu bertanggungjawab dalam 1MDB, termasuk lembaga pengarahnya, dipecat.
Bagaimanapun, tidak jelas sama ada, ia termasuk  Najib Razak, yang ketika ini mempengerusikan lembaga penasihat 1MDB, atau tidak.
"Saya melihat kepada isu semasa, saya percaya perlu satu tindakan drastik diambil, selepas itu baru distruktur semula dan diambil siasatan," kata Ahli Parlimen Kinabatangan Bung Moktar Radin.
Tekanan ke atas syarikat bermasalah tersebut semakin hangat diperkatakan terutama selepas tersebar klip video di mana Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin kelihatan mendesak supaya mereka yang berada dalam 1MDB dipecat.
Susulan pendedahan video tersebut, secara tidak langsung tekanan terhadap Najib yang juga penaung 1MDB semakin dirasai.
Pandangan Bung tersebut juga senada dengan Ahli Majlis Tertinggi Umno  Azalina Othman yang mahukan pengerusi 1MDB dan ahli lembaga dipecat.
"Tukar saja pengerusi 1MDB dan ahli lembaga. Selesai dengan orang dalam 1MDB yang betul-betul tidak membantu.
"Isu 1MDB adalah isu negara," katanya kepada The Malaysian Insider.
Sementara itu, Ketua Bahagian Kulim-Bandar Baharu  Abdul Aziz Sheikh Fadzir mempersoalkan cadangan penstrukturan ke atas 1MDB memandangkan Majlis Tertinggi Umno sudah menyatakan pandangan mereka tentang 1MDB.
"Saya betul-betul mengharapkan yang saya dimaklumkan. Kebanyakan Majlis Tertinggi meminta presiden mengambil tindakan yang tegas terhadap lembaga pengarah 1MDB.
"Jadi, katakan semua suara ini sudah meminta tetapi 4 bulan tidak ada satu tindakan, suara paling tertinggi dalam parti sudah mendesak presiden untuk menggantung, memecat lembaga pengarah ini.
"Saya harap presiden ambil tindakan," kata ahli Parlimen Kulim Bandar Baharu itu kepada The Malaysian Insider.
Kedudukan Najib dalam parti selaku presiden Umno serta imejnya terjejas teruk akibat kemelut dalam 1MDB, sebuah syarikat yang diilhamkan beliau sendiri dan merupakan milik Kementerian Kewangan.
Mengulas perkembangan semasa berhubung isu 1MDB, pemerhati politik yang juga bekas Ketua Pemuda Umno Wangsa Maju Shahbudin Husin melihat pembaharuan sokongan yang diperoleh Najib menerusi beberapa pertemuan dengan kepimpinan akar umbi Umno sebelum ini hanya bersifat sementara.
"Sokongan kepada Najib semasa mesyuarat lalu hanya sementara waktu saja.
"Serangan terhadap 1MDB dan Najib akan berterusan," katanya kepada The Malaysian Insider.
Mengenai terbocornya video terbaru melibatkan Muhyiddin, Shahbudin berkata ia isyarat pertembungan antara Najib dan timbalannya sudah memasuki fasa baharu.
"Ini isyarat yang Najib tidak selamat lagi, fasa baru perlawanan sudah bermula," katanya.
Pengkritik menjangkakan kemelut 1MDB akan menyebabkan krisis dalaman Umno sendiri akan menjadi lebih parah jika tidak diselesaikan segera.
Mahathir Mohamad berulang kali membangkitkan tentang isu melibatkan 1MDB, yang merupakan senjata utama beliau dalam mengkritik dan membidas pentadbiran Najib.
Mahathir membayangkan Umno dan Barisan Nasional akan hilang kuasa sekiranya Najib masih kekal menerajui parti pemerintah itu.
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/pemimpin-umno-tolak-penstrukturan-1mdb-gesa-pecat-individu-dalam-1mdb#sthash.0wqt5qQr.dpuf

KAH KAH KAH

woit
kah kah kah
semua dah berani
semua dah bersuara
semua ambil insuran
semua beli pelampong
jika kapal tenggelam
tak hanyut lemas
kah kah kah

AMAT BIJAK



---------------

BILA POLIS NAK MULA






POLIS SIASAT
tun mahathir pandai kalau setakat minta polis siasat tidak jadi apa apa semua tau perkara ini maka tun bagi tau seksyen yang patut siasat kah kah kah polis pun tak tau nak buat macam mana kena tunggu tun bagi idea sikit kerana pemimpin polis jadi macai selama 

tun pun sedar seruan demi seruan dibuat polis buat deeek polis buat dono kah kah kah selama mana nak main bodoh sombong kah kah kah lepas ni polis kata tiada repot polis kalau ada repot baru polis siasat semua tau di malaysia perkara ini menjadi amalan lepas siasat buat deek lagi polis cakap ag lambat ag cakap polis lambat 

hakikatnya semua jadi kura kira jadi kura kira kena slow kena kira kira apa turrrr ? kah kah kah semua cerdik pandai semua master phd tapi habuk tarak me no speeeak english kah kah kah mampooosssss woit tun jangan buang masa zaman tun boleh lah arah arah sekarang tarak jawatan polis tak ambik pot pun kah kah kah on KANUN KESEKSAAN SEKSYEN 218
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 5/25/15






-----------

BUKAN SATU JENAYAH




KOMENTAR
kenapa zahid marah?
adakah kerana dia juga
sama berada dalam dewan itu?
atau kerana dia ketawa
mendengar lawak muhyiddin
atau kerana tak mahu najib 
melihat dia ketawa?


Individu sebar video Muhyiddin tidak lakukan jenayah, kata naib presiden Umno 

Naib Presiden Umno Shafie Apdal menyifatkan tindakan individu yang mendedahkan video ucapan i Muhyiddin Yassin dalam satu program di Janda Baik minggu lalu bukan satu kesalahan jenayah sehingga memerlukan tindakan tegas perlu diambil.
Pendirian Shafie itu dilihat berbeza dengan kenyataan seorang lagi Ahmad Zahid Hamidi yang berjanji untuk mengambil tindakan tegas terhadap individu tersebut.
"Adakah terdapat kesalahan jenayah yang dia lakukan? Tak ada kan," kata Shafie pada sidang media.

- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/sebar-video-muhyiddin-bukan-kesalahan-jenayah-kata-naib-presiden-umno#sthash.SMXGSsL4.dpuf

JENG JENG JENG
kah kah kah
woit
sudah hebat
sudah viral
semua sudah tahu
apa nak buat
taik kambing bulat bulat
nak tuduh siapa?
ini ucapan TPM
kah kah kah

TERUSKAN LAGI

---------------

BERITA BAIK






Mahathir ditangkap sebelum Najib jika
Pakatan berkuasa, kata Zam 


Bekas menteri penerangan Zainuddin Maidin memberi amaran  Mahathir Mohamad akan ditangkap sebelum  Najib Razak jika Pakatan Rakyat (PR) menang pilihan raya umum akan datang.
Zainuddin yang lebih dikenali sebagai Zam berkata demikian dalam tulisan terkini di blognya semalam sebagai respons kepada kenyataan Mahathir yang mengatakan pemimpin Umno akan ditangkap dan dipenjara sekiranya Barisan Nasional (BN) tumbang.
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/dr-mahathir-ditangkap-sebelum-najib-jika-pakatan-berkuasa-kata-zam#sthash.UWcfXgNq.dpuf
Pembangkang akan penjara Najib
 | April 13, 2015
Menurut Zam, PM perlu letak jawatan bagi memastikan BN terus berkuasa pada PRU14 sekaligus mengelak dirinya dari dipenjara.





PETALING JAYA: Amaran Mahathir kepada Najib  Razak supaya berundur bagi memastikan kemenangan Barisan Nasional (BN) pada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14) mempunyai maksud tersirat.
KAH KAH KAH

woit
siapa akan ditangkap dulu?
bila kapal tenggelam
yang ditangkap bukan kelasi
yang ditangkap kapten kapal
bila gerombolan sapa kena tangkap?
bukan kapten saje
satu kapal akan ditangkap
kah kah kah

TANGKAP SATU KAPAL 

--------------

PELAWAK YOUJI






FACE BOOK



Pewalak UG mesti insaf. Kenapa dah 13 tahun hj hadi kena cabar, padahal selama ni xde pun sesiapa mencabar, kecuali dato asri dulu.
Kenapa tiba2 ramai ahli2 pas kuciwa termasuk tamrin ghafar, mat tyson dan ramai lagi termasuk anak ust fadzil.
Jgnla berada dalam sindrom penafian, kata pengaruh liberal lah, anwar lah, kurang tarbiahlah....
Muhasabahla diri tu sikit. Kau ingat orang ramai ni bodoh ke atau mudah terpedaya dgn anasir luar kononnya.

Aishah luah kekecewaan terhadap Pas

 | May 23, 2015
Perubahan sikap pemimpin Pas menjadikan slogan 'Pas For All' tidak lagi relevan dan menjadi satu jenaka.
PETALING JAYA: Bekas penyanyi, Aishah, meluahkan rasa kecewa terhadap perkembangan muktakhir dalam Pas yang disebabkan sikap sesetengah pemimpin parti itu.
Katanya, melihat perubahan ketara yang berlaku dalam Pas, dia tidak lagi pasti parti itu mampu mentadbir negara.
Aishah berkata, sikap pemimpin juga tidak lagi menepati slogan ‘Pas for All’ dan telah menjadikan slogan itu sebagai satu jenaka.
Sebagai orang baru dalam Pas, Aishah berkata, dia terkejut dengan sikap pemimpin tertinggi Pas yang dilabel ulama tetapi menggunakan bahasa kesat.
“Sebagai org baru…sy terkejut dgn penggunaan bahasa setengah2 org yg dipanggil faqih dlm agama… rasanya dlm industry yg org anggap jahil pun masih ada sikap toleransi dan hormat. Sekarang maki hamunnya …, ” katanya seperti dilaporkan beberapa blog pro Pakatan Rakyat.
Petikan luahan Aishah itu disebarkan secara meluas di laman sosial dan hangat dibincangkan di kalangan penyokong pro ulama dan liberal dalam parti itu.
Presiden Pas, Abdul Hadi Awang di dalam program dialog “Bicara Harakah” minggu lalu dilaporkan mengunakan perkataan kesat “tolol” bagi merujuk kepada pihak yang menuduhnya mahu berpecah dan tidak mahu hadir mesyuarat Pakatan Rakyat.
Aishah berkata, dia tidak kecewa dengan perjuangan Islam tetapi kecewa dengan perkembangan yang berlaku dalam Pas yang kononnya memperjuangkan Islam.
Katanya, sikap pemimpin yang bergaduh sesama sendiri membuatkan orang bukan Islam hilang hormat terhadap parti itu.
“Saya tak kecewa dgn perjuangan Islam tetapi sy kecewa dgn apa yg berlaku dlm PAS yg kononnya perjuangan Islam…ini ke akhlak yg nak kita tunjukkan pada non muslims bila sesama jemaah pun berantakan…respect has to be earned not commanded from…”, katanya.


Ooooooh!

kah kah kah

-------------

PAS JADI LAWAK JENAKA







 | May 23, 2015
mohd taib,nik aziz
Beliau akan membuat keputusan selepas Muktamar Pas Ke-61 sama ada terus kekal atau keluar daripada parti itu More ››



 | May 23, 2015
aishah,kecewa,pas
Perubahan sikap pemimpin Pas menjadikan slogan 'Pas For All' tidak lagi relevan dan menjadi satu jenaka.More ››


KAH KAH KAH

woit
apa sudah jadi
makin ramai meninggalkan PAS
dulu mengakui pas for all
heboh ke hulu ke hilir
sekarang pas nothing at all

KAH KAH KAH


---------------

PENCERAHAN DARI PEMBACA





PASMA SEBAGAI GANTI
Pru14 dalam masa terdekat. Bagi mengelak dari dipaksa undur ataupun undi tak percaya, najib berkemungkinan akan mengadakan pilihanraya umum lebih awal. Kerana itu beliau menjelang 1 malaysia mencari sokongan. Pilihanraya itu pula akan diadakan selepas muktamar PAS jika hadi awang kekal sebagai Presiden PAS. Jika najib memecat muhyidin dan konconya, pasti pergolakan akan berlaku. 

Dengan itu najib terpaksa menyingkirkan muhyidin melalui pilihanraya samada tiada kerusi ataupun diberi kerusi yang menjadi kubu pembangkang. Setelah itu untuk memastikan kuasa kekal, najib akan bergabung bersama PAS hadi awang dalam pilihanraya itu. Pokoknya Disini Apakah pakaian rakyat sudah bersedia? Jika hadi awang kekal, Apakah yang akan PRICE lakukan?

 Terus bersama dalam pilihanraya kemudian selepas menang, PAS mengumumkan bersama Umno atau menyingkirkan PAS sebelum pilihanraya dan mengadakan Pasma sebagai ganti? Yang pasti najib akan mengadakan pilihanraya awal ataupun serentak dengan pilihanraya kecil on HASUT MENGHASUT
Publish | Delete | Spam
kamarul
at 6:30 PM






--------------------

KANUN KESEKSAAN SEKSYEN 218






KOMENTAR
ini satu kenyataan yang tegas
ini satu kenyataan yang tepat

najib bukan sahaja berbohong hal 1MDB
najib berbohong hal bontot saiful
najib berbohong tak kenal altantuya
najib berbohong kes rasuah scorpene

najib wajib undur
bukan saja undur
najib wajib juga ditangkap
bukan saje ditangkap
najib wajib juga didakwa
bukan saje najib tetapi
rosmah juga wajib ditangkap 
dan di dakwa



Najib pembohong-Mahathir
 | May 24, 2015
Najib dan mereka yang bertanggungjawab menyembunyikan kesalahan mengenai 1MDB boleh didakwa di bawah Kanun Keseksaan





PETALING JAYA: Perbuatan menyembunyi kesalahan dalam urusan kerajaan adalah salah dari segi undang-undang.
Menurut  Mahathir Mohamad, semua mereka yang terbabit boleh dikenakan tindakan sebagaimana yang diperuntukan di bawah Seksyen 218, Kanun Keseksaan.
Kenyataan berkenaan merujuk kepada penjelasan bertulis  Najib Razak di Dewan Rakyat berhubung wang 1MDB yang dikatakan telah dibawa balik dari Cayman Islands dan dikatakan disimpan dalam bank BSI di Singapura.
Hakikatnya, beliau mendakwa tiada wang tunai 1MDB yang dibawa balik dan juga tiada wang tunai yang dimasukkan ke dalam bank di republik itu.

KAH KAH KAH

woit
bohong ni pekara biasa
nak hairan apa
susah susah masuk masjid
buat sumpah sumpit
tak cukup lagi
sumpah sumpit depan batu itam

INI LANUN BUGIS


-----------------

SELAMAT PERGI






 REST IN

PEACE


John Nash, mathematician portrayed in A Beautiful Mind, dies in taxi crash at 86

John Nash, the Nobel prize-winning mathematician whose life story inspired the film A Beautiful Mind, was killed with his wife Alicia in taxi cab crash in New Jersey on Saturday night, police said.






------------

PERANG MAKIN MEREBAK





KOMENTAR
ini memang ada agenda jelas
tak perlu sorok
muhyiddin nak jatuhkan najib
mahathir nak jatuhkan najib
muhyiddin sedang beri pencerahan

ini bukan agenda tersorok
klip video ini 
bukan satu yang  menghairankan

rakyat satu malaysia dah tahu
najib hendak kena terajang

terajang najib agenda mahathir
orang ramai satu malaysia
semua nak lihat najib
semua dan lihat rosmah
di terajang
di tangkap 
di dakwa

justeru
ini bukan agenda tersorok
ini agenda 52% pemyokong 
ini agenda 80% rakyat malaysia
ini agenda 64% ahli parti ketuanan melayu





Penyebar video ada agenda
PUTRAJAYA - Khairy Jamaluddin menyifatkan mana-mana individu yang terbabit dengan penyebaran video ucapan Muhyiddin Yassin pada satu majlis tertutup sebagai mempunyai agenda untuk memecahbelahkan pimpinan parti itu.  

Beliau berkata, isu yang dibangkitkan oleh Muhyiddin yang juga Timbalan Presiden Umno itu bukan satu isu yang baharu tetapi sering dibangkitkan dalam mesyuarat biasa.
    
"Itu adalah ucapan dalam satu majlis tertutup Umno. Sepatutnya tidak dijadikan satu polemik sebab itu ucapan daripada timbalan presiden kepada ahli-ahli parti.


KAH KAH KAH

woit
memang ada ajenda
nak bagi tahu
muhyiddin tibai najib
ini bukan rahsia
sekarang yang diseksa
bukan muhyiddin
tapi mamat yang  ambil video
kah kah kah
tembak pembawa berita
bukan tembak pembuat berita

APA PUNYA NGOOK

---------------