.

Isnin, 23 Julai 2018

WAJIB DENGAR

 
 
 
 
 
BRO LU
 
WAJIB
 
 DENGAR






DATUK SUBUH






 
 CARI SAMPAI
 
DAPAT 
cuba cari dia di surau atau masjid waktu subuh kerana di sememang nya suka solat subuh ikut nama dia tu on

-------------

INI ORANG JAHAT







INI ORANG
 
JAHAT
 
CARI CARI
 
 
lagi sa-ekor malaon habiburrahman mana pi? sudah dapat tangkap atau belum? itu IGP memang tadak guna punya. kerjanya tidor macam si Dollah Badawi. Jamal boleh lari, jlow taik terjulor tak jumpa2, lagi 2ekor malaon yang BNM cari pun tak jumpa. Malaon yang mengaku terima duit rasuah dari isteri Rosmah pun takda kena tangkap. Semua malaon yang mengaku terima duit termasuk pak lebai ketayap (yang ke sana ke mari ber anta anti ante antum) pun takda kena cekup.
 malah takda rasa bersalah sikit pun. takda berasa nak tanya: duit yang aku terima ni sumber dari mana? aku mengaji agama bertahun mak ayah aku orang agama takkan aku tak berasa nak halusi sumber2 duit ni walhal Allah Taala bagi akal fikiran? atau semuanya sudah jadi halal? diulangi, itu IGP memang tadak guna punya. kerjanya tidor macam si Dollah Badawi. on





-------------------

JANGAN FITNAH ROSMAH


 

 


 
 
SEMUA PALSU
 
INI FITNAH
 
DARI
 
MAT SABU
 
DAN
 
MAHATHIR
 

Rosmah nafi beli barang kemas dari Lubnan

 
KUALA LUMPUR - Suami Najib, Hajah Rosmah Mansor menafikan beliau ada membeli mana-mana barang kemas daripada syarikat pemborong barang kemas dari Lubnan.
 
Perkara itu dinyatakan Hajah Rosmah melalui pembelaan yang difailkan di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur hari ini bagi menjawab saman yang dikemukakan syarikat pemborong barang kemas terbabit.

 
ROSMAH SUCI
 
JUJUR WARAK
 
BERIMAN
 
TAK MAIN
 
BONTOT
 
 OPPS..
 
TAK MAIN
 
BOMOH




----------------

AL-FATIHAH


 .



AL-FATIHAH

Pelakon, pengarang Khalid Salleh meninggal dunia

Pelakon, pengarang Khalid Salleh meninggal dunia
https://www.bharian.com.my/hiburan/selebriti/2018/07/452810/...
9 minutes ago · KUALA LUMPUR: Pelakon dan pengarang terkemuka, Khalid Salleh, 70 atau lebih dikenali sebagai Wak Khalid meninggal dunia di Pusat Perubatan Ampang Puteri …


----------------------

BILA NAK BERSETIA KAWAN






APA JADI
 
MANA

 

LOKMAN
 
ADAM
KETUA Umno Bahagian Sungai Besar Jamal Yunos diberi amaran oleh hakim kerana mengeluarkan kenyataan tak berasas dalam mahkamah terhadap kumpulan pendesak perubahan pilihan raya, Bersih 2.0 dalam perbicaraan saman fitnah hari ini.
 
BILA NAK
 
BUAT
 
SETIAKAWAN

 





-------------------

SEKARANG DAH PERCAYA KE?

.

GUA UDAH
 
BILANG
 
SEKILANG ADA
 
CAYA?


Kerajaan akan mansuh akta keselamatan, kata Dr Mahathir 
Kerajaan Akan Mansuh, Dr Mahathir –.
.
Kerajaan Akan Mansuh, Dr Mahathir; ... Akta Majlis Keselamatan Negara 2016 akan dimansuhkan ... Beliau berkata, tidak salah untuk mereka mencapai kata sepakat

Dr Mahathir: Kerajaan akan mansuh SOSMA

https://m.malaysiakini.com/news/435421
Dr Mahathir: Kerajaan akan mansuh SOSMA. ... Kerajaan akan memansuhkan undang-undang yang banyak menindas rakyat khususnya Akta Kesalahan Keselamatan

 
BERITA BAIK
 
UNTUK KITA
 
--------------

DIMANA DATUK SUBUH


 
 
.

 
SIAPA TAHU
 
DIMANA
 
MALAON INI
 
MENYOROK 
 

DATUK SUBUH

-----------------

HAJI PORNO JANGAN BUAT ONAR







 
HAJI PORNO
 
JANGAN BUAT
 
ONAR

 
YANG GAGAL ITU ADALAH NASRUDDIN HASSAN, BUKAN HARAPAN
 
Saya membaca kenyataan Ketua Penerangan PAS Pusat, Nasruddin Hassan dalam portal Malaysia Kini hari ini (rujuk laporan : “PAS tak tanding PRK Sg Kandis bagi mudahkan HARAPAN ditewaskan”), yang menyatakan PAS tidak menghantar calon dalam Pilihan Raya Kecil (PRK) Sg. Kandis bagi memudahkan HARAPAN dikalahkan.
 
Alasan yang diberikan oleh Nasruddin adalah rakyat perlu menolak HARAPAN sebagai signal bantahan rakyat terhadap kegagalan HARAPAN dalam menunaikan janji-janji Pilihan Raya Umum ke 14 yang lalu.
 
Antara janji tersebut menurut Nasruddin adalah seperti kegagalan HARAPAN menghapuskan Tol, menurunkan harga minyak dan menghapuskan hutang peneroka felda.
 
Pada pandangan saya Nasruddin masih malu-malu dalam menunjukkan sokongannya kepada UMNO dan Barisan Nasional. Nasruddin sepatutnya perlu lebih berterus terang dalam menyeru pengundi agar menyokong UMNO dan Barisan Nasional.
 
Nasruddin bukan seorang pemimpin yang naif dan cukup tahu bahawa HARAPAN masih dalam fasa 100 hari pemerintahan. Malah ada janji-janji yang diungkit Nasruddin tidak termasuk dalam manifesto 100 hari Pakatan Harapan seperti menghapuskan tol. Nasruddin juga tahu bahawa HARAPAN berjanji untuk menstabilkan harga petrol dengan perlaksanaan subsidi bersasar yang telah pun berjaya dilaksanakan. Saya pasti hari ini Nasruddin juga menikmati harga Petrol Ron 95 yang stabil dan tidak lagi turun naik seperti sebelum ini.
 
Lalu mengapa Nasruddin terus menghukum seolah-olah HARAPAN sudah gagal secara total ?
 
Jika dicermati kenyataan Ketua Pemuda UMNO, Datuk Asyraf Wajdi Dusuki adalah jauh lebih cermat berbanding Nasruddin. Ketua Pemuda UMNO itu dalam satu forum anjuran IKRAM di Shah Alam semalam mengatakan masyarakat tidak boleh berlaku zalim dengan menghukum HARAPAN sebagai gagal kerana HARAPAN baru dua bulan mentadbir negara.
 
Hakikatnya ialah, Nasruddin yang telah gagal dalam mempamerkan contoh pemikiran politik Islam yang baik. Nasruddin masih cenderung untuk menghukum musuh politik berasaskan politik dendam dan kebencian.
 
Walaupun ada kelewatan, tetapi sudah ada janji yang berjaya dilaksanakan seperti mansuh GST dan mengembalikan subsidi bahan api. Namun HARAPAN tetap dihukum sebagai gagal oleh Nasruddin. Maka bagaimana pula dengan pentadbiran UMNO yang selama ini melaksanakan GST yang membebankan rakyat, menghapuskan subsidi bahan api dan menggubal pelbagai undang-undang zalim?, apakah itu semua sudah dilupakan oleh Nasruddin sehingga beliau memihak kepada UMNO di Sungai Kandis?
 
Jika Nasruddin ingin menyokong UMNO, nyatakanlah sokongan secara berhemah dan matang. Beliau perlu buktikan betapa UMNO hari ini perlu disokong dan bukannya mencipta alasan dengan menabur tohmah dan fitnah terhadap HARAPAN. Pasca Pilihan Raya Umum ke 14 ini, sewajaranya politik yang berasaskan kebencian dan dendam tidak perlu wujud lagi. Apatah lagi Nasruddin yang datang daripada Parti yang mendakwa mereka sebagai pejuang Islam, maka Nasruddin lebih-lebih lagi perlu mempamerkan corak pemikiran politik Islam yang matang.
SYUKRI RAZAB
Setiausaha Pengelola Angkatan Muda Keadilan
Merangkap Pengarah Strategi Pemuda Harapan








-----------------

JANGAN MALAS BERFIKIR





 
JANGAN
 
MALAS
 
BERFIKIR
 
Malaysia pernah gah dimata dunia akibat pentadbiran org melayu... mat sabu pun akui, walaupun diISAkan... Tsunami Melayu jugak lah yg mengkapankan kerajaan BN mejoriti melayu yg terpoyo2 konon mampu berkuasa dgn simple mejoriti... kita bangga dgn melayu deli, melayu islam.. tp bukan dgn melayu dedak..
 puak melayu dedak nilah puak2 yg bersifat tangkai jering, kuat bebohong, malas pikir, berselindung, rembat duit projek, menyamun duit sendiri... klu ko melayu baik2, patutny ko adalah buktinya... klu ko org ameno, yg gaji dah takde, meraban tah kemana... pergi cari tuan baru la... jgn jd polong yg bertuankan dedak... ikut resam blog nie.. sila Tukar Tiub hidup anda... on


----------------------

JANGAN HINA HAJI AUDI




 




JANGAN HINA
 
HAJI CIA
 
ATAU 
 
HAJI AUDI

 
politik wang ke rasuah ke semua itu tak penting.. yg penting jaga dua kalimah syahdah..yg bahaya itu lgbt bukannya politik wang atau rasuah..lgbt ni nnt allah turunkan bala, so bala akan terkena juga kpd org2 yg bersatus haji balak, haji audi atau haji cia..gua syorkan agar lbgt ini dihukum dgn ruu355..bukan stakat dikelantan, tp diseluruh malaysia agar lgbt ini tidak buat taik di istana selangor ops silap..di negeri selangor..ampun jais, ampun tuanku... on
.



-------------

BUKAN LOKMAN ADAM



 
.
 
 

 BANI MELAYU
 
TIDAK
 
LOKMAN
 
ADAM 
bukan semua melayu adalah lokman adam..namun disebalik melayu itu ada bugis, ada jawa, dan lain2 lagi.. on
 




----------------