Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Ahad, 28 September 2008

SELAMAT BERBUKA PUASA

puasa lagi 2 hari
senin dan selasa
lepas tu raya

cepat sugguh
cepat sungguh

jaga-jaga di jalan raya

makan ketupat jangan tumpah kuah ke baju
makan lemang jangan termakan sembilu
makan rendang jangan isap rokok dulu

jangan lupa duit raya
pada semua kanak-kanak yang ada
kalau tidak raya tak jadi
kerana ilang hati gembira

oppps.... minyak berapa harga?
tol.... berapa kena?



SENYUM PETANG

Banyak cawangan United Malays National Organistion telah mengadakan mesyuarat agung tahunan baru-baru ini telah menghadapi masaalah tidak cukup korum.

Pekara ini telah di sampaikan ke pengetahuan setiausaha pengurusan. Pekara tidak cukup korum ini menjadi merbahaya kerana dalam masa satu minggu lagi bahagian-bahagin pula akan mengadakan mesyuarat agung.

Akhirnya pekara tidak cukup korum ini di bawa ke mesyuarat majlis tertinggi tergempar yang baru diadakan minggu lalu.

Majlis tertinggi secara tergempar telah membuat arahan: Semua mesyuarat agung kali ini wajib diadakan dalam dewan yang ada cermin besar. Semua kepala yang ternampak dalam dewan boleh dikira sama…… kah kah kah….



PERALIHAN KUASA AWAL BUKTI ABDULLAH IKHLAS – U.Melayau

KUALA LUMPUR 27 Sept. Para pemimpin parti termasuk dalam komponen Barisan Nasional (BN) menyifatkan usaha Perdana Menteri, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi mempercepatkan peralihan kuasa kepada Timbalannya, Datuk Seri Najib Tun Razak membuktikan keikhlasan perjuangannya dalam parti selama ini.

Ahli Majlis Tertinggi (MT) UMNO, Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin berkata, rakyat seharusnya menghormati keputusan Abdullah dan Najib yang menunjukkan persefahaman dalam proses peralihan ini.


kah kah kah…. biar betul…. betul ke dolah nak pegi lebih awal….. atau dolah kena tolak jatuh…. kah kah kah…. dolah belum buat apa-apa kenyataan tentang 2010 …. kelmarin cakap nak tunggu dolah bagi statement sebelum 9hb Oktober…. ni bulan september… dah kata dolah ikhlas…… ni macam bagi pressure ni…. kah kah kah…cuba tanya dolah betul-betul bila dia nak ciao…bila dia nak blah…. kah kah kah….nak hormat keputusan?.... woit wak khaled … wak dolah belum buat keputusan lagi laaaa…. kah kah kah…



KUDA HITAM BAKAL MUNCUL – U.Malayau

KUALA LUMPUR 27 Sept. - Calon-calon 'kuda hitam' atau nama-nama yang tidak disangka akan muncul menawarkan diri untuk merebut jawatan tertinggi UMNO pada pemilihan yang dijadual berlangsung Mac tahun depan.

Menteri Penerangan, Datuk Ahmad Shabery Cheek (gambar) berkata, kemunculan calon 'kuda hitam' itu akan bergantung kepada keputusan Presiden UMNO, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi mahu mempertahankan jawatannya atau tidak.

Beliau menegaskan, andainya Abdullah tidak mempertahankan jawatan tersebut, maka kemunculan calon 'kuda hitam' adalah bagi jawatan kedua iaitu Timbalan Presiden UMNO.

"Jawatan nombor satu mungkin tidak (ditandingi) kerana Datuk Seri Najib Tun Razak sudah dilihat sebagai pengganti jawatan berkenaan," katanya kepada Mingguan Malaysia ketika dihubungi di sini hari ini.

Tambah beliau, dalam konteks kemunculan calon 'kuda hitam' itu, bermakna jawatan nombor dua parti iaitu Timbalan Presiden UMNO tidak semestinya ditandingi secara solo oleh Naib Presiden yang menjadi sebutan untuk jawatan itu kini, iaitu Tan Sri Muhyiddin Yassin.


kah kah kah….. mamat kemaman ni nak buat lawak ke….. kah kah kah…. cakaplaaa kuda hitam ni sapa?...... boss lama dulu ke?..... tapi dia bukan kuda hitam…. dia kata dia ghurka….. ghurka tak nail kuda …. Kgurkha naik unta….kah kah kah….. gua baru ingat kuda hitam ini bernama musa bin hitam….. kah kah kah…. tak mungkin kerana musa hitam dah lama pencen….

sapa agaknya ?.... rais yatim…. kah kah kah… dia sibuk cari anaknya yang lari dari bini yang bunting…. kah kah kah… bik mama? …kah kah kah…. mana boleh…kulit tak hitam … dah botox jadi putih…kah kah kah….badan memang macam kuda….kah kah kah....ooooo ni mesti sharizat…. kerana badan macam kuda dan kulit pun hitam….. kah kah kah…. mungkin jj raba raba bontot….dia suka naik kuda sambil raba raba bontot…..kah kah kah…. atau tambi kecik…. yang suka budak kecik…kah kah kah

jeng jeng jeng…. ni macam drama saspen dari rtm …. ni mesti ada konspirasi nak bagi muhidin tak boleh tidur malam….bila mohiden tak boleh tidur maka mohiden terpaksa tengok rtm…. kah kah kah…



PRESIDEN UMNO: ABDULLAH PERLU PERTAHANKAN – U.Malayau

KUALA LUMPUR 27 Sept. - Bekas Naib Presiden UMNO, Tengku Razaleigh Hamzah mahu Perdana Menteri, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi mempertahankan jawatan Presiden UMNO pada pemilihan parti.

Ketua Bahagian UMNO Gua Musang itu juga mahu Majlis Tertinggi (MT) parti mengekalkan pemilihan dan Perhimpunan Agung UMNO yang dijadualkan pada Disember ini serta membatalkan keputusan mesyuarat khas semalam yang menetapkan ia diadakan pada bulan Mac tahun depan
.

kah kah kah….. ni baru betul pak engku…..lawan mesti lawan…. Tapi nak tanya sikit… pak engku ni boleh dapat pencalonan ke ?..... kah kah kah….. kalau belum cukup lagi baik lambat kan sikit sampai bulan tiga…. ada masa pak engku nak pergi kempen…..opps maaaf….gua lupa….. pak engku tak gi kempen……orang datang mengadap di rumah pak engku…..kah kah kah….



PENANGGUHAN NAFI HAK AHLI –MUKRIZ – U.Malayau

TEMERLOH 27 Sept. - Exco Pergerakan Pemuda UMNO, Datuk Mukhriz Mahathir berpendapat, tindakan Majlis Tertinggi (MT) UMNO menangguhkan Perhimpunan Agung UMNO dari Disember tahun ini kepada Mac tahun depan sebagai satu usaha untuk menidakkan hak ahli akar umbi.

Beliau yang juga Ahli Parlimen Jerlun mempersoalkan sama ada tindakan menangguhkan persidangan tersebut boleh memberikan manfaat dan kekuatan kepada parti atau sebaliknya.

Katanya, beliau sendiri tidak faham atas sebab-sebab penangguhan itu perlu dilakukan dan ia tentunya akan memberikan gambaran yang tidak sihat serta boleh menimbulkan kekeliruan ahli-ahli akar umbi.


kah kah kah….. sorang lagi tak faham…. atau buat-buat tak faham… pergilaaa tanya mami …. pergi tanya madey…. kah kah kah….. keliru? …..kah kah kah…. yang ni pun dah keliru macam mana nak pimpin jerlun…. kesian rakyat jerlun dapat yb yang ngok….

woit…. duduk laaa diam diam…. jadi anak mitahkli…. jadi anak yang ber daddy kasi….kah kah kah



TANGGUH PEMILIHAN : MT PERLU JELASKAN – U.Malayau

SUNGAI PETANI 27 Sept. - Pergerakan Puteri UMNO Kedah meminta Majlis Tertinggi (MT) menjelaskan secara mendalam rasional menangguhkan pemilihan parti Disember ini kepada Mac depan.

Ketuanya, Shahanim Mohd. Yusof, 35, berkata, MT perlu berbuat demikian bagi mengelakkan kekeliruan yang timbul di kalangan ahli-ahli khususnya di peringkat akar umbi.


kah kah kah…. cam mana tuan puteri lindungan bulan ni tak faham –faham….berat sangat ke nak fikir…. kah kah kah….ini projek madey… dia nak dolah belah… nak naikkan najib…. lepas tu korban kan dolah… korbankan ku li… korbankan mohidin…..kah kah kah….. baru boleh anak dia naik…. Susah ke nak fikir hal ini… minah ni lulusan sintok ke?.... kah kah kah