.

Sabtu, 17 Disember 2016

PAS KINI MACAI NAJIB









MASIH ADA

LAGI YANG

TAK SEDAR

APA PERANAN

PARTI PAS



Kalau tiga penjuru maknanya Pas diperkuda Umno, kata Mukhriz


Sekiranya ditakdirkan berlaku pertandingan tiga penjuru ekoran keengganan Pas menyertai kerjasama bersama pembangkang, ia bermakna parti Islam itu telah berjaya diperkudakan Umno, kata Timbalan Presiden Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM), Mukhriz Mahathir.


Berucap di program sembang santai di Felda Bukit Tangga, Bukit Kayu Hitam kelmarin bekas Menteri Besar Kedah itu berkata Pas tidak akan untung jika pertandingan tiga penjuru berlaku.

“Kalau tiga penjuru saya nampak seolah-seolah Umno ini perkuda Pas. Dia guna Pas hanya untuk pecah undi pembangkang dan akhirnya Umno untung. Jadi kat mana untung untuk Pas,” katanya.



PARTI PAS

KINI JADI

MACAI PADA

NAJIB ROSMAH

UNTUK KACAU

PAKATAN

MUSTAHIL TAK

FAHAM

MUSTAHIL TAK

SEDAR







-------------------

YANG BANGANG DAN YANGH BODOH





SOHEH INI

NIK ABODOH



BENAR 

MELIANKAN

BENAR BELAKO







---------------------------

PERNIAGAAN TERTUA DALAM DUNIA








APA MAKNA

BERITA INI?

GUA TAK MAHU

KOMEN

Kementerian saran waspada pakej umrah guna selebriti, tokoh agama

 | December 16, 2016
Umat Islam yang ingin menunaikan umrah boleh memeriksa laman web Kementerian Pelancongan dan Kebudayaan bagi senarai syarikat berlesen.





KUALA LUMPUR: Umat Islam yang ingin menunaikan umrah disaran berhati-hati dengan agensi pelancongan tidak berlesen yang menggunakan selebriti dan tokoh agama sebagai tarikan, pesan Kementerian Pelancongan dan Kebudayaan.
Timbalan menterinya Datuk Mas Ermieyati Samsudin dalam kenyataan berkata, taktik itu digunakan untuk membuatkan orang ramai yakin dengan kewibawaan syarikat itu.

HAL EHWAL

JUAL AGAMA

WA TAK KOMEN

WA MAHU JUAL

PEHA AYAM SIAM

AYAM INDON

AYAM VIETNAM

LAGI CEPAT 

GWA KAYA

JUAL AGAMA

SLOOO SIKIT


-----------------

MAKAN BIAWAK ARAB




MAKAN BIAWAK ARAB
tak ada ke hadis yg bolehkan makan haiwan ini? kalau dhab ada alasannya wlpn sunnahnya ialah Nabi saw TAK MAKAN dhab. kdg2 fedap juga kalau semua nak kena tanya hingga tak boleh nak fikir sendiri. dhab ini sudah jadi makanan penduduk setempat seblm Islam lg. 

dlm byk hal, Islam tak akan membantah budaya atau adat yg tidak melanggar syariah. sbb tu kluarga kapir kalau masuk Islam tak perlu nikah balik. anak2 mrk tak dicap anak haram. tp yg kat Malaysia ini nak makan dhab buat apa? 

tak cukup ke haiwan dimalaysia yg boleh dimakan? tp tt jgn berasa senang hati. kalau umno istihar darurat sbb kalah pru, bermakna ezy dan jai dah kira halal. kan semua benda dlm dunia ini halal dimakan ketika darurat... hahahaanaa... on EEE MULA JUAL DAGING ANJING
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 12/17/16




----------------

SUARA DARI SINGAPURA








JENG JENG JENG
INI SUARA

LEE KUAN YEW?

SAJE TANYA

JANGAN MARAH




Zahid: Rakyat tentukan, bukan penganalisis

 | December 16, 2016
Pemangku timbalan presiden Umno menepis kenyataan penganalisis Singapura mengenai Umno dan Najib.






PUTRAJAYA: Penganalisis boleh kata apa sahaja mengenai parti politik dan pilihan raya, penghujungnya rakyat tentukan apa yang mereka mahu, kata  Ahmad Zahid Hamidi hari ini.
Pemangku timbalan presiden Umno juga berkata penganalisis tidak sepatutnya melekatkan label pada seseorang.
Zahid menjawab pandangan Yang Razali Kassim, felo kanan Sekolah Pengajian Antarabangsa S Rajaratnam di Universiti Teknologi Nanyang Singapura, di Strait Times.

INI TULISAN

DARI 

SINGAPURA

Malaysian politics: 'Mother of all battles' shaping up


The mother of all battles is shaping up in Malaysian politics as beleaguered Prime Minister Najib Razak pulled out all the stops to defend himself in the face of a reconfiguring opposition.
Putting his dominant party, Umno, on a war footing at its recently concluded annual general assembly, Datuk Seri Najib resorted to the Islamic doctrine of wala - or loyalty to the leader - as he manoeuvred to rally support and ready Umno for a general election.
The enabler was his No. 2, Deputy Prime Minister Ahmad Zahid Hamidi, who started the ball rolling by pledging his own loyalty to Mr Najib, who has been under siege since the outbreak of the scandal involving state development fund 1Malaysia Development Berhad (1MDB) last year.
Umno for the first time had to ward off an uprising against a sitting president led by a former prime minister and party president. In a single-minded drive to push Mr Najib out, Tun Dr Mahathir Mohamad is leading a "people's movement" to "Save Malaysia". Having resigned from Umno in protest against Mr Najib, Dr Mahathir has joined the opposition, even reconciling with his former ally-turned-nemesis Anwar Ibrahim to revive their once powerful political partnership.
NAJIB'S SURVIVAL STRATEGY
Dr Mahathir is now demonised as a traitor who would even sleep with the enemy, the Chinese-dominated Democratic Action Party (DAP), to destroy Umno, the Malay party he once led. The trigger that launched him on this warpath is 1MDB which has implicated Mr Najib despite his denial of wrongdoing. The scandal has energised the divided opposition as well as Mr Najib's critics, culminating in the departure from Umno of Dr Mahathir and three other leaders, including deputy prime minister and Umno deputy president Muhyiddin Yassin. All three have formed a new party, PPBM, also known for short as Bersatu.
This new party has just joined the Anwar-inspired Pakatan Harapan, formerly known as Pakatan Rakyat. This could strengthen the opposition coalition out to topple Mr Najib, along with Umno and the ruling Barisan Nasional coalition.
It is this prospect of a reconstituted opposition coalition led in spirit and form by the two formidable former foes - Dr Mahathir and Anwar - that caused Datuk Seri Zahid to predict an epic clash. "We have to work triple-hard than previous elections because the mother of all battles will be in this coming elections," he told The Malay Mail in an interview.
Another Umno leader, the chief minister of Johor state Khaled Nordin, has described the coming general election as a "battle for survival".
The current political tension soon spilled over when police reports were made of a letter, dismissed by Umno as a "hoax", which purported that Mr Najib had been asked to step down by Mr Zahid.
With his back to the wall, Mr Najib's strategy for survival has transformed him from a gentlemanly politician to an almost unrecognisable political animal. At the outbreak of the 1MDB scandal, he swiftly removed key senior officials who were not on his side, including the attorney-general, before sacking his chief critic, the deputy premier Muhyiddin.
1MDB has now grown into an international scandal as several governments launched probes where the financial fiasco affected their jurisdictions, yet at the Umno general assembly over the weekend, 1MDB was hardly an issue as the entire party's attention was deflected towards the impending general election.
ROHINGYA ISSUE
Mr Najib the Malay nationalist then extended his campaign by burnishing his credentials as an Islamic leader, latching on to the latest humanitarian crisis on the Rohingya in Myanmar, which came at an opportune time for him.
Usually cautious when making his moves and choosing his words, he was a different persona at the Rohingya solidarity rally the next day.
He did the unprecedented in Asean: He brushed aside a warning by Myanmar not to interfere in the country's internal affairs. Upset that his foreign minister was turned away by Ms Aung San Suu Kyi when he sought bilateral talks on the issue, Mr Najib declared a limit to the Asean principle of non-interference when it came to human rights abuses. He even ticked off Ms Suu Kyi for not living up to her name as a Nobel Peace Prize laureate, while urging Indonesian President Joko Widodo to mobilise a larger rally in support of the Rohingya. "Enough is enough!" he said. "They want me to close my eyes? Shut my mouth? I will not keep quiet. We will defend them (the Rohingya)!"
Billed as the Muslim Ummah Solidarity Rally for the Rohingya, it was clearly not just to show solidarity with the persecuted Rohingya, thousands of whom have taken refuge in Malaysia. It was also to showcase solidarity between Umno and Parti Islam SeMalaysia (PAS), the Islamist opposition which Mr Najib has been trying hard to woo. Indeed, this was a showcase moment - of him on stage together with PAS leader Hadi Awang.
In coming together to support the Rohingya, Umno and PAS have signalled their converging political interests. While this does not necessarily mean they will end up as formal allies in the coming elections, it does raise the prospect of an electoral pact. The more Umno can win PAS over, the less the chances of the Pakatan Harapan opposition getting stronger.
Meanwhile, Asean will now have to contain the political fallout on the diplomatic and regional fronts on the Rohingya issue.
THE MOOD OUTSIDE UMNO
Mr Najib is clearly overflowing with confidence. Umno leaders claimed the party had turned the corner and was now solidly behind him. While this may be so, it is too early to say if Umno is completely out of the woods, going by publicly aired sentiments. One came from a recent press conference by an Umno Youth leader who quit the party after he was suspended for allegedly trying to "sabotage Najib" by attempting to provide Dr Mahathir with a speaking platform.
It was not so much the Youth leader's resignation but what he said. Many more were standing behind him, he said, while claiming there would be "busloads" who would leave Umno in "managed waves". This would build up to the general election that is widely expected to be quickened to next year, before the fractured opposition can consolidate.
On a broader note, while Umno may still be the dominant Malay party, it is no longer regarded as the sole representative of the Malay community's political aspirations.
Outside Umno - indeed outside the Malay community - the mood may be in stark contrast. A recent article by a former senior civil servant and now a think-tank senior, Tan Sri Ramon Navaratnam, was telling. He warned of a "serious disconnect" between Umno leaders and the wider Malaysian public.
Mr Ramon wondered whether the Umno leaders' confidence and happiness was "shared by all Malays and bumiputeras and especially, most Malaysians, including non-Malays and non-Muslims". "Prime Minister Najib Razak and Umno leaders are generally confident of the future, but are Malaysians happy too?"
He listed five sources of discontent - inflation, corruption, unemployment, human rights, and deteriorating safety and security. The chairman of the Asli Centre for Public Policy Studies said: "Malaysia's public confidence by any measure is now low and declining… This is causing much loss of public confidence and unhappiness, which all political leaders must address expeditiously, before it's too late for the 14th general election."
•Yang Razali Kassim is senior fellow at the S. Rajaratnam School of International Studies (RSIS), Nanyang Technological University, Singapore.
DARI MANA?

SINGAPURA?

BAHAYA BEEB


----------------

SIAPA TAK ADA DALAM GAMBAR INI?






SIAPA TAKDA

DALAM 

GAMBAR INI?







--------------

EEE MULA JUAL DAGING ANJING









WOW!

MASUK AKAL

EEE INI BUKAN

BOLEH 

DIPERCAYAI

Pengusaha restoran nasi kandar nafi guna daging anjing
 | December 16, 2016
Presma akan mengambil tindakan undang-undang terhadap pengguna media sosial yang menyebarkan cerita itu





BUKIT MERTAJAM: Persatuan Pengusaha Restoran Muslim Malaysia (Presma) hari ini menafikan dakwaan pihak tidak bertanggungjawab kononnya restoran nasi kandar di negara ini menggunakan daging anjing bagi menggantikan daging kambing.
Timbalan Presiden Presma  Khadhar Shah Abdul Razak berkata perkara itu menjadi viral di laman sosial terutama Facebook sejak semalam selepas seorang lelaki yang menggunakan nama ‘Udin Di Raja’ memuat naik berita serta gambar berhubung dakwaan itu.
“Sebenarnya berita dan gambar yang digunakan lelaki itu dalam laman Facebooknya adalah berita yang dikeluarkan menerusi satu saluran televisyen dan portal di Tamil Nadu, India yang memaparkan mengenai nasi beriani daging anjing di sana.
“Udin Di Raja telah menggunakan gambar berkenaan termasuk gambar anjing disembelih dan mendakwa restoran nasi kandar di Malaysia menggunakan daging anjing bagi menggantikan kambing,” katanya pada sidang akhbar di sini hari ini.

JAI & EZI

TAK SELAMAT

BILA NAMPAK

EEEE


-------------------

KEMENANGAN RAKYAT SYRIA





WAHABI KALAH
Kah kah kah padan muka wahabi dah kalah berperang walaupun dibantu oleh bapak setan US zionis dan hero mereka turkey dan al saud almabuki dan qatar.. on CHRISTMAS SAMPAI AWAL DI ALEPPO
in response to kahkahkah agensi berita propaganda Rusia jugak jadi pilihan, by Anonymous.
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 12/17/16





-------------

PERHATIKAN BETUL BETUL





PERHATIKAN

BETUL BETUL

SIAPA DALAM

GAMBAR INI?

AL- FATIHAH






Former Museums director-general Shahrum Yub dies


KUALA LUMPUR: Former Museums Department director-general Shahrum Yub died at his home in Bukit Bandaraya here today, due to old age.
He was 82.
The Department of Museums Malaysia, in a statement, said Shahrum, who held the Museums director-general post for 23 years, beginning 1968, died at 1.30pm.



----------------

CALON PERDANA MENTERI





TETAP CALON

PERDANA 

MENTERI

17 Disember 2016
SHAH ALAM - Kajian Survey Persepsi Rakyat Selangor 2016 dijalankan Institut Darul Ehsan (IDE) mendapati bekas Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim masih relevan dalam perkembangan politik hari ini




-----------

OH A BODOH






AIR LIUR
Opocot..!!! Terkejut aku!.. Nik Abduh dah jadi mcm nie..!!! Dah termakan ayak liok basi Hadi Awang ka?...dah kena jampi dgn Jin bermoney kasi 90 juta ka? 

Kut ada yg pandai puleh semangat atau tawak bahana rasukan bermoney nie tolong la bantu... kesian kat anak Tuk Guru kita. on KENALI MUSUH MU
Publish | Delete | Spam
652203 4423143
on 12/17/16






-------------

WATAK BARU PENYAMUN MALAYSIA




F.B




DONALD DEDAK loves MICKEY MAH
Please share



















-----------------

PUNAT HAJI HADI





PUNAT HADI
Sedutan ucapan ini adalah seperti berikut “Saudara-saudara sekelian percayalah, Kita menentang UMNO, bukan kerana nama dia UMNO. Kita menentang Barisan Nasional bukan kerana dia lama memerintah kerajaan. Kita menentang dia ialah kerana dia mengekalkan perlembagaan penjajah, mengekalkan undang-undang kafir, mengekalkan peraturan jahiliyah. Oleh kerana itulah kita menentang mereka. 

Oleh kerana itulah kita menghadapi mereka. Oleh itulah kita cuba berlawan dengan mereka. Percayalah saudara-saudara sekelian, Perjuangan kita adalah jihad, ucapan kita adalah jihad, derma kita adalah jihad. Bergantunglah kita kepada Allah dengan (menghadapi) puak-puak ini kerana kalau kita mati melawan puak-puak ini, mati kita adalahsyahid. 

Mati kita adalah Islam. Kita tidak perlu masukBuddha, Kita tidak perlu masuk Hindu, Kita tidak perlu masuk Kristian, Tapi kita menjadi kafir dengan mengamalkan 'politik suku, agama suku'. AMANAT BELIAU INI AMAT MEMBERI KESAN YANG BESAR PADA MASYARAKAT MELAYU ISLAM DI on PERANAN PARTI ISLAM PAS
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 12/16/16






---------------