Khamis, 28 Mei 2020

MADEY KATA APA PADA TSMY





APA MADEY KATA

TENTANG TSMY

ANWAR TIPU LAGI








WOIT AZMIN

JANGAN BUAT

DONNO

HANG TAU

SAPA ANWAR

KAH KAH KAH


Mana datang angka 129, tanya Azmin

MOHAMED Azmin Ali tidak tahu asal-usul desas-desus kononnya ada 129 ahli Parlimen kini menyokong Dr Mahathir Mohamad, yang boleh menumbangkan kerajaan Perikatan Nasional yang baru dibentuk pada Mac lalu.

Katanya, pertukaran kerajaan lebih dua bulan lalu bukan kehendak gabungan baharu itu tetapi berpunca akibat peletakan jawatan Dr Mahathir sendiri sebagai perdana menteri, pada masa itu.

“Saya tidak tahu daripada mana datang angka 129 itu.

“Saya kira titah Yang di Pertuan Agong dalam perasmian pembukaan Parlimen baru-baru ini jelas bahawa yang menyebabkan perubahan pentadbiran kerajaan adalah kerana perdana menteri ketika itu meletak jawatan,” katanya pada sidang media di Alor Setar, Kedah, petang ini.


HANG DULU

SETPOL DIA

HANG TAU

ANWAR INI

PAKAR 

MATEMATIK

ATAU 

PAKAR AUTA

KAH KAH KAH

PAKATAN PULAI PINANG BERGADUH






GADUH TIBAI

SEPAK

TENDANG


Pakatan Pulau Pinang mahu 3 Adun belot kosongkan kerusi

PAKATAN Harapan (PH) Pulau Pinang mahu tiga bekas wakil rakyatnya yang berpaling tadah menyokong Perikatan Nasional untuk mengosongkan kerusi mereka di Dewan Undangan Negeri (DUN), selaras dengan peruntukan perlembagaan negeri.

Tiga wakil rakyat bekas PH itu ialah dua Adun Bersatu, Khaliq Mehtab Mohd Ishaq (Bertam) dan Zolkifli Md Lazim (Teluk Bahang), serta bekas Adun PKR, Dr Afif Bahardin (Seberang Jaya).

Pengerusi PH Pulau Pinang Chow Kon Yeow berkata Perlembagaan Negeri Pulau Pinang, yang dipinda pada November 2012, memperuntukkan mana-mana wakil rakyat negeri yang bertukar parti atau berhenti menjadi ahli parti supaya mengosongkan kerusi.

INI BARU

REALPOLITIK

DUNIA KE 3

KAH KAH KAH

FALSAFAH PANGLIMO






FALSAFAH 

PANGLIMO

Gwa tetap sokong Malikol ..pakar pancot dua lobang dengan satu paip ..maksud gwa lastik dua burong guno satu batu ..maksud gwa bapak dan anak terjalar dgn sekali hayon. 
Lu bayangkan mano sosok yang berupaya LENGITKAN Madey dan Abam dlm satu masa dan dlm masa yg sama berperang dgn TENTERA KOBID-19 ..Idop Malikol 3X. 
on 
SOKONG TSMY
Publish | Delete | Spam
panglimo potaseh
on 28/05/20

K

KENA TIPU TAK RETI KIRA






KENA TIPU

TAK RETI KIRA

Camne nak jadi PM,angka pun x kenai kira2 campur pun x reti. 222 kerusi parlimen,simple majoriti 112 bukan 92.apsei bodoh sgt mat sabu dgn lim guan eng.nuar tu dah sememangnya bodo x reti kira,xkan hangpa pun sama x reti kira. 
bukan ke lim akauntan bertauliah ke.eh bodoh sememangnya bongok Abg mat lim eng bongok.yg abg mat udah le english berterabur kira2 pun x reti gak,mampuih. Ayatollaj kt iran gelak tgk lu abg mat, x reti kira rupanya. Dgn gay hang gi caya,bodoh. 
on 
PEMIMPIN PKR SABAH
 TUDUH ANWAR
 PENGKHIANAT
Publish | Delete | Spam
yeop_sepet
on 28/05/20

Soko

PUNCA ANWAR GILA NAK JADI PM








GILA NAK

JADI PM
Cuma perlu sepak teranjang satu dua orang hingga 10 ke 20 orang sahaja pengkianat parti dan pengkianat mandat rakyat..tidak perlupun bubar janji Tun tetap Pengerusi., sbb punca bukan dari Tun.
 on 
WUJUDKAN 
PARTI BARU
Publish | Delete | Spam
Unknown
at 15:29

Bu

ISLAM TERAMAI





ISLAM TERAMAI

BUKAN TERARAB
Islam budaya sebenarnya bukan Islam agama(Islam dari pandangan Islam sendiri). Islam sepatutnya difahami dari sudut pandangan Islam bukan memandang Islam dari pandangan budaya komuniti tersebut. Ha..ha..kena kelintong dgn TT.. on 
APA DIA 
ISLAM BUDAYA
Publish | Delete | Spam
Anonymous
at 15:48

Cu

PARTI ISLAM BALAK






PARTI 

 ISLAM BALAK
Pas dan Balak berpisah tiada. Sebab tu malikul sembab suka dgn pas, kalau pas bising2, kasi lesen balak gerenti kawtim. Sakai pun suka dgn pas sebab depa pandai jaga alam sekitar. 
on 
PARTI ISLAM
 ADA PERANGAI ARAB
Publish | Delete | Spam
Anonymous
at 15:57

K

MAT JENIN SUKA ANAK IKAN






MAT JENIN

SUKA ANAK IKAN
Kalau Abam rajin buat kerja tunai janji kepada orang Port Dickson masa PRK, rajin berkhidmat sebagai ahli Parlimen PD, sudah tentu rakyat akan sokong Abam janji PiEm ke-8. Tapi Abam malas, gemar anak ikan, asyik meratip, tak nak buat kerja. Macam Mat Jenin. Padam muka!
 on 
PEMIMPIN PKR SABAH
 TUDUH ANWAR
 PENGKHIANAT
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 28/05/20

Mema

PAKATAN GADUH LAGI





PAKATAN

GADUH LAGI

Pakatan Pulau Pinang mahu 3 Adun belot kosongkan kerusi



BERITA MENYUSUL


APA DIA ISLAM BUDAYA




ISLAM BUDAYA


https://www.malaysiakini.com/columns/527398

Breck Lavinar
Bila nak menulis biar ada rujukan dan panduan......kalau tidak merapulah jadinya....tak ada rujukan......main bedal sana sini.......jadi bahan bacaan picisan aje la....tak bermanfaat......sekadar bersangka-sangka tanpa asas pengetahuan yang kukuh........lebih baik buat tulisan cerita novel.....sebab cerita novel lebih kepada pengalaman......

- Tukang beri pandangan -
SukaBalas122j
Hasbullah Abdul Hamid
Terbaik ulasan bro HR. Salam Aidilfitri utk bro HR 🇲🇾😷
SukaBalas121j
Brotore Saynoe
umumnya islam sering dikupas secara fekah. tp sgt kurang dr sisi pengamatan budaya. apatah lagi dr sisi penelitian akidah.

kita ada ramai guru fekah tp tiada guru budaya islam & guru akidah.

ketika berada di tengah lautan illusi. apa yg diperlukan ialah pelbagai wadah ukuran dr pelbagai sisi & dimensi. majukanlah sukan otak utk negara Akhirat.
SukaBalas13j
Brotore Saynoe
99.999% punca pegaduhan & pertelingkahan manusia adalah akibat salah faham yg timbul dr perbezaan tafsiran sentrik menurut pelbagai sisi disiplin & personaliti.

penganut islam logiknya mahukan islam, maka seharusnya logik penganutnya itu terbiasa dididik supaya tidak statik & diperluas dgn logik kekayaan ilmuNya yg bersifat infiniti.
SukaBalas13j

PEMIMPIN PKR SABAH TUDUH ANWAR PENGKHIANAT





KENYATAAN

DARI

PEMIMPIN PKR

YANG TAHU

APA ANWAR

LAKUKAN
 

Anwar Ibrahim pengkhianat sabenar

bukan orang lain

KOTA KINABALU: Presiden PKR, Anwar Ibrahim adalah pengkhianat sebenar partinya sendiri, yang pada dasarnya juga menyebabkan kejatuhan kerajaan Persekutuan Pakatan Harapan (PH), kata bekas Ketua Wanita PKR Sabah, Rahimah Majid.

Dia secara khusus menyalahkan kejatuhan PH kerana putus asa Anwar untuk menjadi PM ke-8 Malaysia.

Untuk menggambarkannya dengan lebih baik, dia menunjukkan bahawa setelah PH (tanpa PPBM) bersetuju 100% untuk menyokong Tun Dr Mahathir (kekal sebagai PM ke-7) pada pagi 25 Februari, Anwar memimpin PH untuk mengubah keputusan mereka pada malam ke-26 untuk menarik diri menyokong Tun, dan sebagai gantinya menyokong dirinya sebagai PM dalam wawancara Ahli Parlimen PH oleh Yang di-Pertuan Agong Sultan Abdullah Sultan Ahmad Shah, pada 27 Februari.

"Ini adalah kesalahan strategik dan kebodohan murni kerana PH ketika itu tanpa PPBM hanya 92 anggota Parlimen yang kekurangan majoriti sederhana daripada 112 dan tidak mencukupi untuk Agong menggunakan budi bicara perlembagaan Seri Paduka untuk melantik Anwar sebagai PM Malaysia.

"PH bahkan mempunyai keberanian untuk menyewa bas terbuka untuk mengangkut anggota parlimennya ke Istana dan berada dalam suasana perayaan walaupun mengetahui sepenuhnya bahawa mereka tidak memiliki 112 majoriti yang diperlukan," katanya.

Dalam kenyataan media yang panjang dan panjang yang dikeluarkan hari ini, dia mengatakan bahawa adalah bunuh diri politik bagi Anwar dan PH untuk menarik sokongan kepada Dr Mahathir, pada masa itu.

"Ini juga membuat kita tertanya-tanya tentang kebijaksanaan pemimpin DAP dalam menyokong Anwar secara membuta tuli sebagai PM, mengetahui sepenuhnya bahawa Anwar dan PH tanpa PPBM tidak memerintahkan majoriti ahli parlimen untuk membenarkan Agong melantik Anwar sebagai PM.

"Sekiranya Anwar dan PH bertindak dengan betul secara strategik, bukannya dibutakan oleh keserakahan dan nafsu semata-mata untuk menjadi PM, dan sekiranya 92 anggota parlimen mereka menyokong Tun di hadapan Agong pada 27 Februari di Istana, Agong tidak akan mempunyai alternatif lain selain melantik semula Tun sebagai PM, ”katanya.

Dia meneruskan bahawa sokongan oleh 92 MP PH bersama dengan 65 MP dari PPBM, Sabah & Sarawak akan memberi Tun lebih besar daripada 2/3 majoriti, dan PH dengan PPBM dan Parti Sabah dan Sarawak akan tetap menjadi pemerintah Persekutuan hari ini
BUKAN SAJE

TIPU AMANAH

DAN DAP

PARTI PKR

SENDIRI PUN

KENA TIPU

OLEH 

ANWAR

AMIN

RAJA BERSIOING JAGA PUSAT JANTUNG NEGARA







RAJA BERSIONG

JAGA PUSAT

JANTUNG NEGARA

Ya lah geng penyamun udah masuk bank, memang lah tak cukup duit selalu, kena beli lagi sokongan, entah berapa hulur untuk kekal kuasa, yang bagi jawatan GLC kira lain, cash is king boss, kena ingat selalu, legasi Mahathir pon gagal cerahkan idea cash is king, bossku menang dah sebab cash dah banyak, 
bila cash banyak, sokongan majoriti cukup senang, boleh beli, boleh tawar boleh semua kah kah kah, ini sistem kapitalis menjalankan politik negara, syukur alhamdulillah malaysia maju 2020 kah kah kah 
on 
KERAJAAN 
KURANG DUIT
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 28/05/20

Ta

ANWAR GILA NAK JADI PM








ANWAR GILA

NAK JADI PM

puak puak ini tak faham faham lagi, bila sekali dah tercicir peluang masuk jadi PIEM, kena tunggu lah lama lagi, yang dah sumpah jawatan mana nak lepas, wei ingat senang kah, bodoh bodoh bodoh, hangpa menang dulu, tapi nak ambik sumpah jawatan pon tunggu berapa lama?
 dolak dalik itu ini, kah kah kah kalau bodoh sangat baik diam diam duduk rumah tau kah kah kah, selepas 22 bulan ingat rakyat sokong PH lagi lah? melayu confitm tak sokong, Bangla pun tak sokong nak menang macamana????
 kah kah kah 
on 
SAPA CALON
 PERDANA MENTERI
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 28/05/20

Ya

PKR SABAH TUDUH ANWAR PENGKHIANAT




MAKIN JELAS

SIAPA ANWAR

Bekas Pemimpin PKR Sabah tuduh

Anwar pengkhianat sabenar bukan 

orang lain


BERITA MENYUSUL

KENA DAM ULAR





KENA DAM ULAR
pernah dengar atau main DAM ULAR? siapa jadi ular siapa jadi tangga.. dah beberapa kali sampai atas hampir game ke no100 tapi kena makan ular turun bawah semula sebab yg baling buah dadu ialah tangga, buah dadu pula tiap tiap muka no yg sama mcm buah dadu dalam cerita ali baba bujang lapuk arahan P Ramlee.. 
yg untung tangga kejap kejap naik cuba teka siapa dapat tangga dan siapa dapat ular.? kalau dah kena patuk ular bukan 2kali di lumbang yg sama tapi dah berkali kali kalau tak bodoh nak panggil apa? berbeza dengan tangga dah 2 kali naik dam nasib nasib boleh naik lagi sekali. ular kena main dgn tangga sebab tangga ada sapu KY licin tak dapat dibelit ular kerana tangga tahu yg ular suka guna KY 
on 
SAPA CALON 
PERDANA MENTERI
Publish | Delete | Spam
Ricesaffron@gmail.com
on 28/05/20

Pua

PARTI ISLAM ADA PERANGAI ARAB




WOIT

NAK TIPU BUAT

BETUL BETUL

BIAR RAKYAT

PERCAYA

KAH KAH KAH




Tiada pihak tuntut pampasan sehingga RM1 bilion – Mukhriz

KUALA LUMPUR – Bekas Menteri Besar Kedah, i Mukhriz Mahathir mendakwa tidak ada mana-mana pihak, baik secara berasingan mahupun secara bersama, yang telah menuntut pampasan sehingga RM1 bilion daripada kerajaan negeri berikutan pembatalan kelulusan konsesi pembalakan.

Beliau mendakwa, isu itu ditimbulkan mungkin bertujuan untuk menghalalkan keputusan untuk meluluskan konsesi.

“Semua kes-kes tertunggak melibatkan Hutan Simpan Ulu Muda dan Hutan Simpan Bukit Saiong telah diselesaikan melalui mesyuarat-mesyuarat Jawatankuasa Hasil Bumi yang telah saya pengerusikan,” katanya dalam satu kenyataan.

Kenyataan itu dikeluarkan bagi mengulas kenyataan Menteri Besar Kedah, Muhammad Sanusi Md Nor bahawa jumlah tuntutan ganti rugi yang dikemukakan syarikat yang telah dibatalkan kelulusan konsesi pembalakan di Kedah kini mencecah RM1.5 bilion.

Sebelum ini, Muhammad Sanusi berkata, tuntutan itu ialah sebanyak RM1 bilion melibatkan kira-kira 40 syarikat dengan jumlah kelulusan konsesi sebanyak 131 dan kawasan seluas 22,098 hektar di Hutan Simpan Ulu Muda.

Menurut Mukhriz, sejak beliau mengumumkan pemberhentian aktiviti pembalakan itu, tiada syarikat yang mengugut untuk mengheret kerajaan negeri ke mahkamah.

Tambah beliau, kerajaan negeri dibawah pimpinannya ketika itu sering berbincang dengan Persatuan Syarikat-syarikat Pembalakan Kedah untuk mendengar pandangan.

“Hasil daripada sesi-sesi engagement itu, hanya beberapa tuntutan bertulis telah diterima.

“Semua pihak memberi kerjasama yang baik bagi mencapai kata sepakat sambil memahami pendirian Kerajaan Negeri perihal kelestarian hutan Kedah,” jelasnya.

Mukhriz mendakwa, apa yang diumumkan oleh kerajaan negeri kedah yang diterajui Pas sekarang bukannya penyelesaian yang mereka capai sejak sepuluh hari memimpin negeri itu.

Katanya, tanggungjawab untuk menyelesaikan masalah itu telah dipikul dan diselesaikan dengan baik oleh kerajaan Pakatan Harapan (PH) sebelum ini. – MalaysiaGazette

MENIPU INI

MEMANG 

PERANGAI

ARAB

KAH KAH KAH

SOKONG TSMY





SOKONG TSMY

betul tu tsmy terbaik agong yg pilih, menolong rakyat, 2 kali anak dah tumbang, ayah nak khianati lagi dari pH takde apa tutup buku, teruskan tsmy terbaik 
on 
MUHYIDIN TERUS 
DALAM BAHAYA
in response to
 bahaya apa? tak ada bahayanya. Muhyiddin akan menjadi Tuan Presiden Umno, by Anonymous.
Publish | Delete | Spam
Unknown
on 28/05/20
tsmy terbaik, dari pH, anak dah tumbang 2kali ayah nak bakup, rakyat sentiasa sokong pemerintah yg betul tsmy, 
on 
MUHYIDIN TERUS
 DALAM BAHAYA
Unknown
on 28/05/20

takda bahayanya, tsmy terbaik rakyat sokong, dari sokong PH, tsmy rakyat Di belakang sokong, bila anak dah tumbang 2 kali ayah nak bakup lagi 
on 
MUHYIDIN TERUS 
DALAM BAHAYA
Unknown
on 28/05/20

pe

ANWAR MASUK PERANGKAP





ANWAR MASUK

PERANGKAP
Anwar masuk perangkap lagi. Dakwaan cukup majoriti utk menghadap Agong hnyalah cara utk game over kan Anwar ngan istana. Jelas dirinya ghairah dan rakus terhadap kerusi PM. Agong baru ja bertitah jaga kestabilan politik, respek lantikan PM yg dibuat. 
Anwar kini mengundang murka Al Sultan. Mahadey rilek menunggu pengsudahan episod terakhir yg membuatkan pengampunan terhadap Anwar ditarikbalik. 
on 
SAPA CALON 
PERDANA MENTERI
Publish | Delete | Spam
Cekpit Kelima
on 28/05/20

at

PARTI ISLAM TIPU LAGI








TOPENG AGAMA

Tiada pihak tuntut pampasan sehingga RM1 bilion – Mukhriz


BERITA MENYUSUL

SETUJU - KALAU REMBAK BALAK JAGAN GUNA ISLAM





SETUJU
BILA REMBAT BALAK
JANGAN GUNA NAMA ISLAM
Jangan guna nama Islam kalau perangai jahat maki orang brader...tu bukan perangai Islam... Itu lebih jahat dari kapir 
on
 ANWAR TIPU
 MAT SABU
in response to Kesian TT, ini lah perangai penyokong PH..memaki, memfitnah tapi satu yg pasti BODOH sebab menyokong pemimpin kencing, by Sokong islam.
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 28/05/20

Pua

LEPAS KELATAN PAS AKAN TENGGELAMKAN KEDAH





LEPAS KELANTAN
PARTI PAS AKAN
TENGGELAMKAN 
KEDAH
Setelah berjaya tenggelamkan kelatan dahuly, kini pas lebai cuba tektik yg sama di kedah... jom tebang balak... Kita tengok tt siar tak citer pas dan balak... Hahahahaha kote tesedut la tu... 
on 
RAMAI JANGAN 
RISAU LAGI JAMBU
Publish | Delete | Spam
Anonymous
at 18:40

A

RAYA KE 5 - KHALWAT KE 72





RAYA  KE 5

KHALWAT KE 72
KHAMIS 28/5/2020
DAH BERAYA 5 HARI
DAH KHALWAT 72 HARI
DAH NAK MASUK POSO NAM
TAPI ARI NI GUA
TAK JADI POSO NAM

KWANTUNG TAK RANCAK
PAGI INI SURAM
KWANTUNG BERKABUS
KUALA LUMPUR JUGA BERKABUS
BANGUNAN PETRONAS
BERBALAM BALAM

MATAHARI DAH MUNCUL
TAPI LEMAH

PAK CIK SABIT 
DAH MASUK AWAL
KAP CHAI TERLETAK
DITEPI JALAN 
GUA NAMPAK
DIA MEREMPUT

 MENGENAL DIRI
HANYA DAPAT DILAKUKAN
OLEH DIRI SENDIRI
APAKAH PERJALANAN 
HIDUP INI
JIKA DIRI SENDIRI
TIDAK DIKENALI
BAGAIMANA NAK 
KENAL YANG LAIN

SELAMAT BERKHALWAT