.

Rabu, 20 Jun 2018

DASAR PERANG ANGKASA






DASAR PERANG

DI ANGKASA






--------------------

NAJIB GAGAL LARI







GAGAL

TAHNIAH OCPD

TAHNIAH 

PDRM

SEMUA JETI

DIKAWAl

GAGALKAN

RACANGAN

NAJIB

Najib pulang ke Kuala Lumpur selepas bercuti di Langkawi 

BEKAS perdana menteri Najib Razak dan isteri Rosmah Mansor serta anggota keluarga pulang ke Kuala Lumpur dengan penerbangan Malaysia Airlines (MAS) petang ini.

Ketua Umno Bahagian Langkawi Nawawi Ahmad berkata Najib sekeluarga berlepas dari Lapangan Terbang Antarabangsa Langkawi pada 3.30 petang.


KELMARIN

NAJIB NAK

SIAR SIAR

NAIK KAPAL

TAPI TIDAK

BENARKAN

BALIK PUN

TAK BOLEH

JET PRIBADI

NANTI

TENGAH JALAN

LARI KE INDON



-------------------

KENALI MUSUH KAMU









PENGERUSI 

BERSATU

HEBAT TEGAS

JANGAN BAGI 

LUBANG



BERSATU Perlis tolak hasrat Ismail Kassim sertainya


Tindakan ADUN Tambun Tulang, Tuan Haji  Ismail Kassim keluar daripada Umno dan berhasrat menyertai Parti Pribumi Bersatu Malaysia (BERSATU) adalah sesuatu yang tidak logik.

Pengerusi BERSATU negeri, Ameir Hassan berkata 'musuh di medan perang' tidak akan boleh duduk semeja selepas apa yang berlaku kerana sebelum ‘bertempur’ (dalam Pilihan Raya Umum ke-14 [PRU14]) ruang sudah terbuka luas untuk mereka sama-sama berjuang, namun peluang itu tidak direbut.

“Tidak mungkin kami (BERSATU) akan bekerjasama dengan musuh yang telah membunuh ramai teman-teman seperjuangan kami semasa di medan perang dahulu (PRU14). Dia sudah bunuh kawan-kawan kami tiba-tiba nak sertai kami pula?

“BERSATU Perlis sudah mempunyai pemimpin berwibawa yang mencukupi dan kami tidak memerlukan ilmu-ilmu songsang yang dipraktikkan Umno untuk dibawa masuk ke dalam perjuangan kami.


KENALI SAPA

MUSUH

SIAPA KAWAN

SERIBU TEMPUR

SERIBU MENANG


-------------------

JANGAN ILANG LAGI





ILANG
TT, bila seekor Ketua Menteri dan seekor pahlawan melayu yg dikehendaki polis lolos lari ke luarnegara sepatutnya Ketua Polis dah disuruh letak jawatan. Aku cadangkan kau fokus asak Ketua Polis utk 4-5 hari ni, kau sudah2lah makan ketupat rendang bagai. Raya dah habis bhai. on KERJA KETUA POLIS NEGARA
Anonymous
at 3:57 PM
Ini kutua pasola mana mau tunggangjulap. . Tunggangjuta maulah... Maulah.. Maulah.... Syiiikkiiitttt... Sekali jentik je.. Settle.. Semua fail ada... Lagi bodoh muka eh... Lagiii jahakkkkk oooooo.. .. Kakkakakkakakakk on 
KERJA KETUA POLIS NEGARA
Publish | Delete | Spam
DIDI KOTA BELUD
at 3:56 PM




-----------------

JANGAN SEBAR BERITA PALSU











GUA BILANG

LU JANGAN

BUAT FITNAH

LU JANGAN 

KATA DIA

BUNUH DIRI

LU JANGAN

KATA DIA

REMBAT DUIT



Jabatan bomba: Jangan buat spekulasi kematian CEO

Jabatan Bomba dan Penyelamat Selangor enggan mengesahkan dakwaan bahawa Ketua Pegawai Eksekutif Cradle Fund Sdn Bhd, Nazrin Hassan meninggal dunia akibat letupan telefon bimbit.
Bercakap kepada Malay Mail, pengarah jabatan itu Azmi Osman berkata dakwaan itu dibuat oleh keluarga mangsa sendiri.

TAPI LU

BOLEH KATA

DIA ORANG

NAJIB

KAH KAH KAH



--------------------

KERJA KETUA POLIS NEGARA







INGAT


Polis Kedah tahu aktiviti Najib di Langkawi

 | June 19, 2018
Polis meminta orang ramai menghentikan spekulasi dan tuduhan melulu terhadap Najib dan Rosmah kerana penyebaran maklumat tidak tepat boleh mewujudkan suasana tegang







MUSA AMAN

HILANG 

   JAMAL 

HILANG LESAP

JIKA NAJIB

LESAP

INI TANGGUNG

JAWAB

KETUA POLIS

 NEGARA

KHALAS
---------------

MERAKAM SEJARAH - BABAK DI BELAKANG TABIR


MERAKAM SEJARAH

BABAK 

DI BELAKANG TABIR 

Apa yang saya rakamkan disini adalah sebahagian dari babak-babak sejarah 9 Mei 2018. Babak-babak ini saya rakamkan kerana saya terlibat atau saya ketahui secara tuntas. Pasti ada babak-babak lain yang  diluar pengetahuan  saya. 

Maka terpulanglah kepada si Polan dan si Palin yang mengetahui babak-babak lain yang diluar pengetahuan saya  untuk merakamkan agar kita dapat melihat secara menyeluruh apa yang telah berlaku hingga membawa kita ke 10 Mei 2018.

Merakam sejarah ini amat-amat penting. Juga wajib untuk kita melihat dan memahami taktik dan stratiji yang membawa kemenangan.

Saya menolak konsep - sejarah ditulis oleh mereka yang menang. Untuk saya sejarah ditulis oleh mereka yang rajin menulis sejarah. Jika malas menulis  walau pun menang semuanya jadi hampeh.

Saya telah menulis tentang ‘ perjumpaan gelap’ di Hotel Grand Dorsett Subang Jaya pada 25 Febuari. Saya berikan nama perjumpaan gelap atau mesyuarat gelap kerana ianya bukan dijalankan atas nama Pakatan Harapan atau atas nama mana-mana parti. 

Mereka yang datang pada petang itu  dipilih atas kapasti dan peranan yang mereka mainkan dalam parti. 

Pejumpaan di Grand Dorsett ini pada hemat saya amat-amat penting. Melihat  kembali babak sejarah ini saya berani merakamkan bahawa keputusan yang diambil dalam bilik hotel ini telah membuka jalan untuk Pakatan Harapan ke Putrajaya.

Keputusan yang diambil pada petang itu:

Pertama: Pakatan Harapan tidak akan menerima keputusan PRU14 kerana penipuan. Dalam bahasa Inggeris PH tidak akan ‘concede’. Pakatan tidak akan berganjak dari garis ini.

Kedua:  Jika mendapat 55% undi popular maka PH akan mengumumkan kemenangan. Ini lebih dari kejayaan  undi popular PRU13.

Ketiga: Jika mencapai 60% undi popular maka dengan segera Mahathir akan diumumkan sebagai Perdana Menteri.

Kempat : Tagline  untuk garis propaganda ialah - Pru14 Pakatan menang kecuali ditipu.

Tagline - kecuali ditipu - ini amat-amat penting kerana ianya menyediakan suasana untuk membawa rakyat ke jalan raya jika Najib masih berjaya menipu dalam pilihan raya.

Kecuali ditipu - adalah stratiji mengolah persetujuan untuk menghasut orang  ramai agar sedar bahawa SPR atas arahan  Najib telah menyusun penipuan.  Ertinya Najib hanya akan menang PRU14 dengan jalan  tipu.

Tagline ini amat amat penting dalam usaha  menghasut  rakyat. Penipuan SPR wajib ditanam ke dalam fikrah orang ramai sebelum apa-apa langkah diambil.

Pada 10 March 2018 - dalam program Jelajah di Bachok Kelantan  - kain rentang -  PRU14 Pakatan Menang  Kecuali  di Tipu - telah dilancar oleh Dr Wan Azizah dan Dr Mahathir. Maknanya - stratiji Hotel Dorsett telah secara resmi diterima pakai oleh pucuk pimpinan  Pakatan Harapan.

Dalam semua ceramah Jelajah Pakatan Harapan - saya hanya menjual tagline - Kecuali DiTipu. Dr Wan Azizh dan Dr Mahathir tidak dapat tidak telah  terkena tempias ceramah saya. Justeru mereka  juga telah turut sama  mengambil garis   - SPR menjalankan penipuan untuk memenangkan Najib.

Apabila Mahathir dan Wan Azizah berceramah tentang SPR menipu  maka kerja saya menghasut menjadi lebih licin. Amin.

Selain dari ahli United Malays National Organisation ada juga warga yang kurang yakin tentang  penipuan SPR. Sosok ini mahu bukti. Tidak cukup dengan persempadan semula. Tidak cukup dengn 900 kali nama Fatimah Ismail dalam senarai nama pengundi. Tunjukan bukti.

Tetiba yang gemok datang melayang. Yang kurus datang tergolek. Di hari penaman calon ada tiga kes penipuan berlaku. Pertama di Negeri Sembilan apabila calon PKR dihalang untuk mendaftar diri. Kedua kes Tian Chua di Batu. Dan ketiga kes calon PKR di Penaga. Kelmarin tidak muflis. Sesudah  penamaan calon diistihar muflis.

Tiga kes ini jelas kerja menipu SPR. Kes ini menjadikan kerja saya cukup senang untuk menghasut orang ramai agar yakin SPR telah menipu. Saya menghasut orang ramai untuk percaya bahawa Najib akan  menang PRU14 hanya dengan cara tipu. Amin.

Pada 28 April 2018 - dihari penamaan calon saekor  lagi kerbau gemok datang melayang. Ulam yang diidamkan petai yang sampai.

Tayar pesawat jet yang akan ditumpangi Mahathir telah pecah. Mahathir dalam perjalanan ke Langkawi telah menuduh ‘ada tangan ‘ yang mensabotaj pesawat ini dengan tujuan untuk mengagalkan Mahathir dari mendaftar sebagai calon.

Kes sabotaj pesawat jet ini menjadi gulai tambah dalam usaha saya menghasut orang ramai. Najib  bukan sahaja menipu malah sanggup melakukan kerja jahat untuk terus berkuasa.

Saya ucapkan jutaan terima kaseh - shukran jazilan -  kepada penasehat Najib yang merancang untuk mensabotaj tayar kapal terbang Mahathir. Ini kerja jahat yang membawa hasil amat baik.

Tiga hari sebelum penamaan calon pada Rabu 25 April satu babak penting berlaku. Jam 4.00 petang waktu bekerja  NGO Veteran telah mengadakan perhimpunan di Lumut. Perhimpunan ini  betul-betul diadakan di sebelah pintu masuk ke Pengkalan Tentera Laut Lumut. 

Awalnya Mat Sabu yang ada bersama merasa chuak  apakah ada para veteran dan pesara soldadu yang akan datang. Jam 5.30 Mahathir akan sampai. Mat Sabu gusar tempat ceramah akan kosong.

Tup Tup - lebih dari tiga ribu yang hadir. Kesemunaya bekas soldadu darat, laut dan keluarga mereka. Paling mengumbirakan ialah empat orang ‘gedebe’  yang telah pencen duduk sebaris dengan askar biasa. Salah saorang gedebe ini baru pencen sebulan yang lalu.

Pada 3 Mei  Panglima Tentera Laut menulis surat terbuka menyatakan bahawa tentera laut tidak menyebelahi sesiapa. Pasukan tentera laut boleh memilih sesiapa yang mereka sukai. Ini petanda yang amat baik. Amin.

Disebelah malam 25 April - ceramah disambung  dari Lumut ke  Seri Iskandar. Tetapi bukan hal ceramah Jelajah  yang mahu saya rungkai. Ada pekara yang lebih penting yang perlu saya bocorkan untuk dirakam sebagai bahan sejarah.

Pada malam itu untuk kali pertama Mat Sabu, Hshamuddin Rais dan Mahathir  Muhamad telah duduk sameja berbincang tentang stratiji PRU14.

‘ Tun kita jangan concede. Sebab Najib menipu. Bila undi popular sampai 55% kita declare menang. Bila cecah 60% kita declare Tun sebagai PM. Bila dapat undi 100 kerusi… Tun talipon kawan-kawan Tun…’ Saya menyampaikan apa yang telah dibincangkan di Hotel Dorsett.

‘ Kita buat macam Kenya… yang sedang terjadi sekarang… ada dua kerajaan…’ Saya menambah penerangan untuk memperkuat hujah.

Mahathir menyatakan kerisauan. Kemungkinan ada YB PH yang akan dibeli. Lalu saya terangkan duduk pekara. Malah  dalam hal ini Mahathir tidak ada pengalaman. Kerana selama ini Mahathir  duduk dalam kerajaan. Macai dan balachi Mahathir yang bertugas membeli. Kali ini semua terbalik.

‘Dalam PRU13 dulu …semua YB datang ke hotel One  World. Seketeriat PKR menempah 60 buah bilik…kita kurung YB disana..’
‘ Kita kumpul di Yayasan Perdana… bila dapat 112 … kita berarak malam itu ke Istana…’. Ini cadangan berarak ke Istana keluar dari mulut  Mahathir sendiri pada malam 25 April. Perbincangan enam mata ini  berlaku  dibilik Presiden Universiti Teknoloji Petronas  Seri Iskandar.

‘Tapi Tun… 112… kita sudah menang…’ Saya menjawab. 

Pada malam itu tidak ada apa-apa yang tuntas diputuskan. Tapi yang penting idea jangan concede telah saya jual dan tanamkan ke dalam kepala Mahathir.

Untuk saya - jangan concede - ini adalah taktik yang paling kompak dan paling solid. Garis politik ini  boleh ke arah ke mana sahaja  - ke jalan raya atau ke Istan Negara.

Kembali ke Kuala Lumpur saya telah dijemput oleh Dr Syed Husin untuk bersama ‘war room’ PKR. Ini kali kedua saya bersama dalam war room PKR. Kali pertama dahulu - dalam PRU13 - saya dijemput bersama oleh Rahim Ghaus. 

Kali ini war room PKR tidak rancak dan slick saperti PRU13. Pada anggapan saya ini kerana Anwar Ibrahim masih dalam penjara. Dalam PRU13 dahulu ramai ‘malaon’ dan ‘tukang bodek’ yang  tak henti-henti menunjukkan muka ke Ibu Pejabat PKR kerana mahu ‘parking’ dekat dekat dengan Dasai.

Saya yang berkesempatan bersama Jelajah Pakatan telah memberi  laporan kepada ‘war room’ PKR. Dari pemerhatian saya kempen Jelajah semakin membesar. Malah dari pemerhatian yang datang ke ceramah  Jelajah kali ini bukan Pak Lebai Ketayap Puteh tatapi  anak semua bangsa dan bangsa semua agama. 

Mahathir menjadi faktor penarik. Orang ramai ingin melihat dan mendengar kesah Najib seorang pencuri dari mulut bekas Perdana Menteri. Ini penting kerana inilah yang menjadi kunci yang membuka pintu kemenangan kepada Pakatan Harapan.

Satu lagi pekara yang amat jelas ialah TIDAk ada gangguan polis terhadap ceramah.

Saya masih ingat lagi ketika gerakan Reformasi mula mengampoh tahun 1998-99. Setiap kali ada ceramah - jalan  besar ke tapak ceramah pasti ada sekatan polis. Tujuan menakut-nakutkan orang yang datang. Menahan Mat Rempit. Semua ini dilakukan atas arahan untuk menggangu ceramah.

Kali ini dalam PRU14 tidak ada langsung gangguan pihak polis. Tidak ada sekatan jalan raya. Tidak kelihatan ‘ light force’. Tidak nampak muka hidung kereta merah FRU.

Hanya di Taiping ada ganguan.  Lori yng dijadikan pentas telah tidak dibenarkan dipasang. Ini atas arahan seorang pegawai polis Taiping. Pada malam itu ceramah Jelajah terpaksa dilakukan diatas pacuan empat tayar.

Kawan-kawan dalam war room PKR pada ketika ini masih belum ada keyakinan  penuh   bahawa kemenagan akan sampai.  Ini kerana mereka tidak bersama menjelajah ke pelusuk negara. Mereka hanya membaca labon media atau mendengar gosip politik atau membaca laporan kumpulan atau syarikat pemungut suara yang diupah khusus untuk memungut suara.

Syarikat pemungut  suara ini terbukti kantoi mantoi. Leceh meceh. Koyak rabak apabila ombak rakyat bangun untuk menghumbankan Najib dan Rosmah ke dalam tong sampah sejarah.  Syarikat atau kumpulan  pemungut suara ini juga hampir sama masuk ke dalama tong  sampah sejarah. Amin.

Apa lagi yang berlaku dalam war room? Banyak lagi. Sila tunggu minggu hadapan. Masih ada kesah dibelakang tabir. (TT)

NOTA
tulisan ini telah disiarkan
dalam SUARA KEADILAN
sesiapa ingin melanggan 
akhbar mingguan ini
sila pukul talipon
03-92-21-10-45

-------------------------

CALON TETAP KU LI







CILAKA KAU

SANGGUP 

TOLAK

CALON TETAP

PRESIDEN 

UMNO

CALON TETAP

PM MALAYSIA


Umno Kelantan sepakat tolak Ku Li, kata sumber

 | June 19, 2018
Sumber berkata keputusan dibuat dalam pertemuan pemimpin Umno Kelantan baru-baru ini, yang turut disertai seorang calon timbalan presiden.





PETALING JAYA: Seorang sumber berkata Ummo Kelantan membuat keputusan sepakat untuk tidak menyokong Tengku Razaleigh Hamzah yang menawarkan dirinya sebagai presiden pada pemilihan Umno 30 Jun ini.

Menurut sumber boleh dipercayai itu, keputusan itu dibuat dalam satu pertemuan pemimpin-pemimpin Umno Kelantan baru-baru ini, yang turut disertai seorang calon timbalan presiden.


YA AMPOON

YA MAULANA

INI BERITA

TER HOTT

TER NOWW

KU LI DAH

BERANI

MENCEMAR 

DULI

KAH KAH KAH

-------------------

KENA TAIK BANGLA




SEDIH SAYU

KESIAN KITA

PEJUANG 

MELAYU

PEJUANG 

ISLAM

DILAKUKAN

SAPERTI INI

4 lelaki misteri ceroboh rumah Jamal, dakwa tak dibayar gaji

 | June 20, 2018
Difahamkan, 4 lelaki misteri itu membawa satu beg besar baju, 3 telefon bimbit, 20 cermin mata dan beg tangan wanita berjenama serta 2 decoder CCTV.
PETALING JAYA: Seorang lelaki yang mendakwa menyediakan perkhidmatan keselamatan di rumah Datuk Seri Jamal Yunos, membuat laporan polis mengatakan 4 lelaki misteri menceroboh kediaman majikannya dan melarikan beberapa barangan berharga, lapor China Press.

Dalam laporan polis yang dibuat semalam, lelaki itu berkata orang bawahannya memaklumkan seorang daripada 4 lelaki misteri itu mendakwa ialah pengawal peribadi Jamal, manakala seorang lagi mendakwa mereka berbuat demikian kerana tidak dibayar gaji.

Lelaki yang membuat laporan polis itu mendakwa dirinya ialah pengurus syarikat keselamatan dan kes berkenaan berlaku pada 8.30 pagi 17 Jun lalu.

Difahamkan, 4 lelaki misteri itu menceroboh rumah Jamal dan membawa satu beg besar baju, 3 telefon bimbit, 20 cermin mata dan beg tangan wanita berjenama serta 2 decoder kamera litar tertutup (CCTV).


BILA NAJIB

PEMIMPIN

AGONG 

MALAYU 

ISLAM

JATUH

MAKA 

PAHLAWAN

PANGLIMA

NAJIB

SEMUA  KENA

TAIK BANGLA

KAH KAH KAH


----------------

WAJIB MASUK PENJARA





INI YANG

RAKYAT NAK

DENGAR

BUKAN MAAF

HAL PRIBADI




Dr M: Pelbagai tuduhan akan dikenakan ke atas Najib


Penyelewengan dan rasuah menggunakan wang kerajaan adalah antara tuduhan yang akan dikenakan ke atas Najib susulan siasatan ke atas dana 1MDB yang didakwa diselewengkan, kata Perdana Menteri, Dr Mahathir Mohamad.

Dalam wawancaranya, Dr Mahathir memberitahu Reuters bahawa penyiasat sudah "mempunyai kes yang hampir sempurna" terhadap suspek utama yang menipu 1MDB dan menyalahgunakan berbilion ringgit wang negara.

Beliau juga menuduh Najib, yang telah mengasaskan 1MDB, sebagai berperanan utama.

"Dia bertanggungjawab sepenuhnya terhadap 1MDB. Tiada apa-apa yang boleh dilakukan tanpa tandatangannya, dan kami mempunyai tandatangannya pada semua perjanjian yang dimeterai oleh 1MDB. Oleh itu, dia bertanggungjawab," kata Mahathir.

Selepas bersara sebagai perdana menteri pada tahun 2003 setelah 22 tahun berkuasa, Mahathir - yang berusia 92 tahun - terjun sekali lagi dalam politik tetapi kali ini menyertai pembangkang untuk menumbangkan Najib pada pilihan raya umum Mei lalu.

Berikutan kemenangan Pakatan Harapan yang tidak dijangkakan itu, Mahathir membuka semula siasatan ke atas 1MDB dan pembabitan Najib dalam operasinya.

Hasil daripada siasatan antikleptokrasi, Jabatan Keadilan (DOJ) Amerika Syarikat mendakwa lebih AS4.5 bilion telah diselewengkan dari 1MDB, dan kira-kira AS$700 juta itu dijumpai berada di dalam akaun bank peribadi Najib.

Mahathir telah melarang Najib daripada meninggalkan Malaysia, dan polis telah menjalankan serbuah ke atas hartanah yang dikaitkan dengannya, sementara anggota SPRM juga telah merakamkan kenyataan kedua-dua Najib dan isterinya,  Rosmah Mansor.

Najib secara konsisten menafikan sebarang salah laku, dan minggu lalu, mengulangi bahawa beliau tidak mengambil wang dari 1MDB.

Jurucakapnya tidak dapat dihubungi segera untuk memberi komen.

- Reuters 

WARGA 

MALAYSIA

WARGA DUNIA

MAHU LIHAT

NAJIB 

ROSMAH

MASUK JIL

DUDUK DLM

PENJARA

SEBAGAI

CONTOH 

MASA DEPAN

MALAYSIA

LAGI LAMA

LAGI CUN



-----------------------

DEMO LEPAS JUMAAT









TUAN HAJI

LOKMAN

SEORANG

PEMIKIR

NAPA HANYA 

2000

NAK DEMO

KAH KAH KAH

SERAMAI INI

TAK SAMPAI

JUMLAH 

TIM SEKURITI

DEMO BERSIH



Himpunan bantah penghinaan institusi Islam, raja Melayu

Badan bukan kerajaan (NGO) Pemantau Malaysia Baru (PMB) dijangka mengadakan himpunan aman yang dikatakan bagi menyelamatkan institusi Islam dan raja Melayu di hadapan Masjid Negara Jumaat ini.
Presidennya, Tuan Haji Lokman Noor Adam berkata lebih 100 NGO bersetuju menyertai himpunan itu yang menjangkakan penyertaan 2,000 penyokong.

TUAN AJI

HANG BUAT

ARI JUMAAT

INI ORANG

BALIK DARI

SEMBAHYANG

BUKAN DEMO

KAH KAH KAH

BUAT HARI 

LAIN

LU BAGI GUA

 MALU

DIKAMUNTING

GUA ADA BAGI

KULIAH 

CARA CARA

BUAT DEMO

LU LUPA KE?

KAH KAH KAH


-------------------