Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 3 November 2008

TANGKAP TANGKAP ORANG SALAH !!! RAZAK BAGINDA BOLEH DITAHAN SEMULA - melayau


PUTRAJAYA 3 Nov. - Penganalisis politik, Abdul Razak Abdullah Baginda yang dibebaskan daripada tuduhan bersubahat membunuh wanita Mongolia, Altantuya Shaariibuu berdepan kemungkinan ditahan semula atau dibebaskan dengan jaminan jika pihak pendakwa mengemukakan rayuan terhadap pembebasannya.

Peguam Karpal Singh selaku peguam pemerhati keluarga Altantuya dan Kerajaan Mongolia berkata, permohonan untuk waran tangkap dan jaminan itu boleh dikemukakan bagi mengelakkan Abdul Razak, 48, yang dibebaskan Jumaat lalu melarikan diri ketika rayuannya didengar di Mahkamah Rayuan.

``Seksyen 56(A) Akta Mahkamah Kehakiman (COJA) 1964 menyatakan, pendakwa boleh mengemukakan permohonan di mahkamah agar Abdul Razak dibebaskan dengan jaminan atau waran tangkap dikeluarkan untuk menahannya sementara menunggu rayuan selesai,'' ujar beliau ketika ditemui pemberita di Istana Kehakiman di sini hari ini.

Terdahulu, Karpal mewakili keluarga Altantuya meminta Jabatan Peguam Negara merayu terhadap keputusan pembebasan penganalisis politik itu tanpa dipanggil membela diri daripada tuduhan bersubahat membunuh Altantuya. -

kah kah kah.... cari bukti... panggil raja petra.... cari bala... jangan cakap aje...

cakap tak guna.... do it... don't talk... just do it... baru rakyat suka...baru rakyat percaya pada lembaga kehakiman negara... baru pelabur yakin dengan undang-undang malaysia...kkah kah kah..

banyak sangat orang bertanya-tanya:

1 - sapa suruh polis tu bunuh altantuya?
2 - mana polis dapat c4?
3 - apa salah altantuya ?
4 - kenapa nama altantuya tak ada dalam senarai imigrisen?
5 - macam mana boleh hilang?
6 - apa jadi dengan akuan bersumpah p. balasubramaniam?
7 - kalau bala keluar dari negara ini - dari mana dia keluar - mesti ada rekod di jabatan imigrisen?

kah kah kah.... nak tipu... tipu betul betul biar orang percaya.... kah kah kah...

satu lagi nak tanya - bik mama berat berapa kilo?..... kah kah kah




PUPUK PERPADUAN DI MENARA GADING – ROSMAH - melayau


KUALA SELANGOR 2 Nov. - Canselor Universiti Industri Selangor (Unisel), Datin Seri Rosmah Mansor berkata, menara gading harus berada di barisan hadapan dalam mengukuhkan perpaduan kebangsaan.

Menurutnya, tanpa perpaduan yang utuh di antara semua kaum di Malaysia, negara akan menghadapi masa depan yang kelam.

''Apa yang telah kita kendong mungkin keciciran manakala apa yang kita kejar tidak mungkin kita capai,'' katanya semasa berucap pada majlis Konvokesyen Unisel kali ke-3 di Kampus Bestari Jaya di sini hari ini.

Beliau berkata, universiti awam mahupun swasta masing-masing mempunyai tanggungjawab moral terhadap masyarakat bagi mendidik manusia yang bukan sahaja berpotensi dalam sempadan ilmu pengetahuan, tetapi juga mampu membina kehidupan bersama kelompok lain sebagai satu bangsa yang berjaya.

Dalam pada itu, Rosmah yang juga isteri Timbalan Perdana Menteri mengingatkan semua pihak supaya jangan mempengaruhi generasi muda yang kini berada di institusi pengajian tinggi demi kepentingan politik kelompok.


ROSMAH : VARSITIES MUST LEAD IN NATIONAL UNITY

(Bernama) KUALA SELANGOR: Universiti Industri Selangor (Unisel) chancellor Datin Seri Rosmah Mansor said universities must be at the forefront of efforts to strengthen national unity.

"Without strong unity among all races in Malaysia, we will face a bleak future. What we have may be lost while what we desire may not be achieved," she said at the Unisel convocation at Bestari Jaya here yesterday.

She said universities, public or private, had a moral responsibility to society, to educate people and build a life together with other groups to be a successful society.

University students represented the future and must strive to build a Malaysia that truly celebrated its diverse heritage.


kah kah kah…. rosmah????.... kah kah kah…kah kah kah … kah kah kah… kah kah kah…..

… national unity??? kah kah kah…kah kah kah…. universiti???.... kah kah kah…. keilmuan?....kah kah kah kah…

PUPUK PERPADUAN
????.... kah kah kah…. PUPUK MUKA DENGAN BEDAK bolehlaaaa….kah kah kah….kah kah kah….

apa yang kita kendong boleh tercicir?.... kah kah kah… apa yang kita kejar tak mungkin tercapai…. kah kah kah….

kendong apa ?......cam mana nak kendong…. boroi….kah kah kah… kejar?... nak kejar apa?.... kah kah kah…. nak kejar jam tangan…. kah kah kah…

nak tnya sikit…. u sekarang berapa kilo?.....kah kah kah….

bleak future?....kah kah kah.... malaysia are having bleak future because you are blocking the sunlight.... kah kah kah..



BERITA HOT !!! RAJA PETRA BOLEH DIBENAR JADI SAKSI KES ALTANTUYA – SYED HAMID - mStar


PETALING JAYA: Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Syed Hamid Albar berkata, tidak ada sebarang sekatan bagi mana-mana tahanan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) termasuk Raja Petra Raja Kamaruddin untuk menghadiri sebarang prosedur mahkamah.

"Sememangnya tidak ada sekatan untuk mereka yang ditahan ISA untuk hadir di mahkamah," katanya kepada mStar Online.


jeng jeng jeng… jeng jeng jeng…. bik mama pun boleh jadi saksi tak ?…. kah kah kah…

hairan…. mat polis dua orang tu pasal apa dia nak bunuh altantuya?.... kah kah kah

sapa suruh mat polis tu bunuh altantuya?.... kah kah kah…

mana mat polis ni kenal minah cun ni ?.... kah kah kah…. jumpa kat mana?....kah kah kah… tak kan jumpa dalam bilik urut kat bukit bintang….kah kah kah…

cam na polis ni dapat c4?..... kah kah kah…. beli kat petaling street ke ?.... kah kah kah

hairan napa balasubramaniam tak dipanggil jadi saksi dulu…. kah kah kah…. mana mat bala ni dah pindah?.... kah kah kah …. dah pegi ke bulan?.... kah kah kah….

mat bala ni kata mat mongol entot entot minah cun dari mongolia… tu betul atau tidak?.... kah kah kah…. napa tak cari mat bala?.... kalau betul ertinya mat mongol tipu lagi…. kalau salah mat bala mesti kena rotan….. kah kah kah

ahli parlimen pun ngok…..napa tak tanya dalam parlimen?....

wartawan napa tak ada follow up…. tanya laaa polis apa jadi dengan mat bala…. wartawan napa tak pergi tanya sepupu mat bala…. apa terjadi dengan kelurga dia sekarang?.....anjing balasubramaniam ni sapa bagi makan sekarang?....

patutlah wartawan di malaysia tak pernah menang hadiah pulitzer…. ngoooooook….kaki bodek semuanya….kah kah kah kah kah kah…

ORANG RAMAI NAK TAHU APA JADI DENGAN P BALASUBRAMANIAM




FITNAH LAGI - KERAJAAN UMUM LANGKAH KURANGKAN KESAN KRISIS KEEWANGAN ESOK - mStar


PUTRAJAYA: Kerajaan akan mengumumkan langkah-langkah bagi memperkukuh ekonomi negara dalam usaha menangani krisis kewangan esok.

Ia akan diumumkan oleh Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak ketika menggulung perbahasan Bajet 2009 di Parlimen esok.

Ketika menyatakan perkara itu di sini hari ini, Perdana Menteri, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi berkata, langkah-langkah yang diumumkan itu mesti membawa keyakinan kepada rakyat untuk menghadapi cabaran dan sekurang-kurangnya mampu mengukuhkan ekonomi daripada mengalami kesan teruk.

"Kita mesti kurangkan kesan-kesan yang teruk itu dengan menggalakkan pelaburan dan memberi perhatian kepada sektor yang membangun yang boleh dimajukan dan berkembang walaupun sedikit," katanya.


kah kah kah…. ini betul betul berita fitnah… mat mongol dah cakap…. Berapa kali mat mongol nak cakap…. EKONOMI MALAYSIA MANTAP…. TIDAK ADA KRISIS…. kah kah kah….. kah kah kah….

mat ngantuk ni nak buat fitnah lagi…..kah kah kah….mana ada krisis ekonomi di malaysia ini…. kah kah kah…. malaysia unik…. kah kah kah…. malaysis boleh… kah kah kah… malaysia ada maha firaun…. kah kah kah… malaysia dah ada mat mongol....kah kah kah



PEMBELIAN HELIKOPTER TERLALU MAHAL, DAKWA DIPENGARUHI PIHAK TERTENTU - berita hairan


SEREMBAN: Badan Pencegah Rasuah (BPR) sudah membuka kertas siasatan berhubung isu cadangan pembelian 12 helikopter Eurocopter C-725 bernilai RM1.607 bilion yang kini ditangguhkan bagi memastikan sama ada ia dilakukan mengikut prosedur.

Ketua Pengarah BPR, Datuk Seri Ahmad Said Hamdan, berkata siasatan itu dibuat berikutan kritikan sesetengah pihak mengenai harganya terlalu mahal dan didakwa dipengaruhi pihak tertentu.

"Siasatan kes itu diketuai Pengarah Siasatan, Datuk Shukri Abdullah dan baru dimulakan. Pegawai kami sudah ke Kementerian Pertahanan untuk mendapatkan maklumat berhubung isu itu kerana BPR mahu melihat sama ada ia dilakukan mengikut prosedur atau ada kepincangan.

"Jika wujud unsur rasuah, kita akan jalankan siasatan lanjut," katanya, selepas menghadiri Ujian Kemahiran Menembak BPR Malaysia 2008 di Lapang Sasar Mantin, semalam ketika mengulas laporan polis dibuat Timbalan Ketua Angkatan Muda Parti Keadilan Rakyat (PKR), Fariz Musa berhubung isu berkenaan.

kah kah kah…. badan pencegah rasuah ??... kah kah kah …. JIKA WUJUD UNSUR RASUAH, KITA AKAN JALANKAN SIASATAN LANJUT …. kah kah kah… jika wujud unsur rasuah… nak siasat lagi ??? …kah kah kah…

pelik ! ….kah kah kah … kalau dah wujud rasuh tangkaplaa BAWA KE MAHKAMAH… kalau dah wujud nak siasat apa lagi…. kah kah kah… siasat kerana nak tahu ada rasuah atau tidak…. kah kah kah….kalau dah wujud…. siasatan lanjut nak buat apa?….kah kah kah… nak tipu mak cik felda ke????.... kah kah kah… semua nak kelentong…kah kah kah….

semua nak bodohkan orang melayu…. woit cukuplaaaa…. hentikanlaaa….janganlah buat projek bodohkan melayu…. kah kah kah




ZAID PERLU KELUAR RUMPUN MELAYU – SHAHIDAN - melayau


KANGAR 2 Nov. Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Perlis, Datuk Seri Dr Shahidan Kassim menyifatkan kenyataan Senator Datuk Zaid Ibrahim mengenai ketuanan Melayu sebagai keterlaluan.

Zaid perlu bertaubat, jika tidak, Zaid perlu keluar dari rumpun bangsa Melayu,kata Shahidan yang juga anggota Majlis Tertinggi UMNO.

Shahidan berkata, jika bekas menteri di Jabatan Perdana Menteri itu terus mempertikai konsep ketuanan Melayu, beliau tidak seharusnya menjadi Melayu lagi kerana sebagai bangsa Melayu Zaid seharusnya membela Melayu bukan memburukkannya.

Shahidan yang juga anggota Majlis Tertinggi UMNO mahu Zaid memohon maaf kerana selama ini beliau dikenali dengan nama Melayu.

Baru-baru ini Zaid mendakwa konsep ketuanan Melayu adalah satu kegagalan yang membawa keburukan kepada kaum itu malah beliau menyifatkan konsep itu juga menyebabkan berlaku pembaziran sumber, tenaga dan masa yang penting dalam menangani isu sebenar negara.


kah kah kah…. BERTAUBAT?.... kah kah kah… woit munkeee… cam mana nak taubat…. kah kah kah…..bertaubat dari apa?.... kah kah kah….

woit…. tolong bagi tahu cam mana nak KELUAR DARI RUMPUN MELAYU….. kah kah kah…. minat borang dari siapa?.... kah kah kah…nanti ada yang nak keluar tak nak jadi melayu…. kena tangkap pulak…. kah kah kah… tuduh murtad…. kah kah kah…

zaid ni kata KETUANAN MELAYU ni buatkan melayu jadi ngook….kah kah kah…. bila munkee ni buka mulut terbukti bahawa apa yang zahid kata betul…. kah kah kah…

munkee ni adalah contoh terbaik ketuanan melayu… kah kah kah…ketuanan melayu ni buatkan orang jadi NGOOOOK….kah kah kah



ALTERNATIF BARU GANTI PEMBERIAN REBAT MINYAK ? malayau


PUTRAJAYA 1 Nov. - Kerajaan sedang memikirkan alternatif baru untuk menggantikan pemberian rebat minyak berikutan maklum balas yang negatif daripada pelbagai pihak.

Menteri Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna, Datuk Shahrir Abdul Samad berkata, gambaran dan pandangan yang diterima daripada pelbagai pihak menyatakan bahawa sistem rebat itu adalah satu sistem yang tidak disukai rakyat.

"Walaupun tujuan kerajaan memperkenalkan sistem ini ialah untuk memberi bantuan kepada pengguna dan pemilik kenderaan di bawah 2,000cc, namun nampaknya rakyat Malaysia tidak kisah.

"Tak ramai yang suka rebat ini dan ramai yang merasakan sistem rebat tak sepatutnya dilaksanakan," katanya dalam sidang akhbar di ibu pejabat kementerian itu di sini hari ini


kah kah kah….. orang ramai tak suka??? … kah kah kah…. ini berita baru… tak pernah pun dengar mat rempit tak suka rebat…. kah kah kah… tak ade pun berita orang komplin…. kah kah kah….siapa PELBAGAI PIHAK ni? …. Bagilaa tahu… ni nak kelentong lah ni… kah kah kah… nak kelentong mak cik felda…. kah kah kah

dulu cakap semua rakyat mengalu-alukan langkah tepat lagi bijak lagi pandai…kah kah kah…. dulu ada temu bual mat rempit kata gamin best…. ni tiba tiba kata orang ramai komplin…. sapa orang ramai ni ?.... kah kah kah…

kalau tak ada duit cakap laaa duit tak ada…. kah kah kah…. cakaplaaa harga minyak dah turun…. kah kah kah…. cakaplah… minyak yang kita jual pun dah murah…. cam mana nak bagi rebet…. kah kah kah…

cukuplaaaa…. hentikan laaaa kerja membodohkan orang melayu…. dah 50…kah kah kah…. dah ramai melayu bodoh…. di sintuk dah ada 20 ribu…kah kah kah… ni lum kira uitm lagi…. kah kah kah… ni lum kira ukm lagi… kah kah kah… ni lum kira kang kong lagi…. kah kah kah...

hentikan rembat duit rakyat .... bukan rebat.... rakyat bukan marah rebat... rakyat marah UNITED MALAYS NATIONAL ORGANISATION REMBAT DUIT RAKYAT!.... kah kah kah