Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 22 Januari 2009

KUNG HEE FAT CHOY DATUK !!!


Datuk Norza Tahun Baru Cina ini pergi mana?

Tak ada ang pau ke ?




BERITA PECAH TERBARAI !!!!! AHLI MAJLIS TERTINGGI UMNO AKAN DI DAKWA



KUALA LUMPUR, Jan 22 – Dalam sehari dua lagi seorang politikus Umno akan di dakwa oleh Suruhanjaya Anti Rasuah.

Politikus ini adalah juga seorang ahli Majlis Tertinggi Umno. Inilah kali ke dua gedebe Umno di dakwa dalam kes rasuah.

Sebelum dari kes ini yang telah di hadapankan ke mahkamah atas kes rasuah hanyalah Datuk Harun Idris bekas Menteri besar Selangor.

Ini berlaku hampir 30 tahun dahulu. Selama 22 tahun Madey memerintah tidak ada kes rasuah di bawa ke mahkamah.



jeng jeng jeng…. jeng jeng jeng…. jeng jeng jeng….. siapa? …..siapa?....

jeng jeng jeng…. sila tunggu tanyangan akan bermula….. kah kah kah….kah kah kah..

kah kah kah…. mat ngantok strikes back….kah kah kah…

jeng jeng jeng..... datuk norza.... raya cina nanti kat mana?....kah kah kah






POLIS NAK SOAL DUA ORANG TIMBALAN MENTERI KES MATI DALAM TAHANAN – themalaysianinsider


PETALING JAYA, Jan 22 — Pihak polis akan merakamkan kenyataan dua timbalan menteri bersangkutan dengan satu kejadian dimana mayat seorang lelaki telah ‘diganggu’ ketika dalam bilik mayat. Lelaki yang mati ini disyaki terlibat dalam kes curi kereta.

CPO DCP Selangor Datuk Khalid Abu Bakar berkata hasil dari bedah siasat menunjukkan A. Kugan meninggal dunia kerana ada air dalam paru-paru. A Kugan sedang di siasat di rumah pasong Taipan Subang Jaya ketika dia meninggal dunia.


kah kah kah…. cakap demam asama…. kah kah kah… kah kah kah…

kah kah kah…. tak kan timbalan menteri datang bawa kipas kut….. kah kah kah




SATU LAGI KES RASUAH CIPUT !!!!


KONTRAKTOR DITUDUH BERI RASUAH PEMILIHAN UMNO
- melayau


MELAKA 22 Jan. — Seorang kontraktor mengaku tidak bersalah di Mahkamah Sesyen di sini hari ini terhadap tuduhan memberi rasuah RM200 kepada seorang wanita semasa pemilihan Ketua UMNO Bahagian Alor Gajah pada 1 November lepas.

Johari Irabhim, 46, dari Kampung Panchor, Durian Tunggal. Alor Gajah, dituduh memberi suapan itu kepada Nadiah Roslan sebagai dorongan untuk mengundi Datuk Abdul Kadir Daud sebagai Ketua Bahagian berkenaan.


kah kah kah…. lagi rasuh 200 ringgit…. kah kah kah… kah kah kah..

woit…. parti gerombolan ini dah jadi parti 200 ringgit…. kah kah kah…. ciput…ciput.. ciput… ciput…..

woit… ni macam tangkap polis kerna ambil 20 ringgit kerana tak ada road tax…. Kah kah kah




MB SELANGOR DIDESAK BERUNDUR SEMENTARA – berita hairan


SHAH ALAM: Kerajaan pembangkang Selangor mendesak Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim mengosongkan sementara jawatan Menteri Besar sehingga siasatan dakwaan salah guna wang kerajaan negeri berjumlah RM110,400 selesai.

Ketua Pembangkang, Datuk Seri Dr Mohamad Khir Toyo, berkata Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia sudah menggeledah Pejabat Menteri Besar dua hari lalu dan sehingga siasatan selesai, Abdul Khalid mesti melepaskan semua jawatan yang dipegangnya.



kah kah kah…. kah kah kah…. BERUNDUR SEMENTARA?.... kah kah kah …. satu pandangan yang amat sehat…..kah kah kah… inilah baru betul…. siapa yang kena siasat mengundur dulu….. kah kah kah…

woit…. nak tanya mat botox ni….. isteri rosmah yang ambil komisen kapal selam dan sukhoi tu…. bila nak berundur….. kah kah kah…..

kah kah…. isteri rosmah yang nak beli eurokopter tu….. jadi ke dia berundur…. kah kah kah kah…

kah kah kah… idea berundur ni memang terbaik…. kah kah kah…bila di laksanakan?…. kah kah kah…. abis semua kabinet mat ngantuk undur…. yang tinggal hanya mat botox…kah kah kah…. rancangan terbaik dari mat botox…. kah kah kah

woit…. mat botox jadi pemimpin negara…. kah kah kah… kah kah kah…




TEKS ASAL AMARAN OBAMA KEPADA MADEY DAN ISTERI ROSMAH


INI DIA PETIKAN UCAPAN OBAMA

KEPADA MADEY:


To the Muslim world, we seek a new way forward, based on mutual interest and mutual respect. To those leaders around the globe who seek to sow conflict, or blame their society's ills on the West - know that your people will judge you on what you can build, not what you destroy.


Kepada dunia Muslim, kami mencari jalan baru untuk ke hadapan, berasaskan kepentingan bersama dan hormati menghormati. Kepada setengah pemimpin di dunia yang ingin menanamkan benih persengketaan, atau menuduh Barat sebagai punca segala kebejatan dalam masyarakat mereka – sedarlah rakyat kamu akan mengadili kamu diatas apa yang kamu bangunkan dan bukan apa yang kamu rosakkan.



KEPADA ISTERI ROSMAH:


To those who cling to power through corruption and deceit and the silencing of dissent, know that you are on the wrong side of history; but that we will extend a hand if you are willing to unclench your fist.



Kepada mereka yang ingin terus berkuasa melalui rasuah dan penipuan dan menutup ruang demokrasi untuk rakyat bersuara, sedarlah bahawa kamu bukan bersama sejarah, tetapi kami akan menghulurkan tangan jika kamu bersedia membuka gengaman kuku besi kamu.




KES RASUAH - LAGI LAGI TIPU RAKYAT


PENOLONG KANAN SEKOLAH DITAHAN KES RASUAH POLITIK
– bernama

KUANTAN: Seorang penolong kanan sebuah sekolah di Raub ditahan oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia Pahang hari ini kerana disyaki terbabit kes rasuah politik.

Guru lelaki berusia 40-an itu ditahan di sekolahnya pada 2.15 petang tadi.

Pengarah SPRM negeri, Sutinah Sutan, ketika dihubungi berkata guru itu akan didakwa esok di Mahkamah Sesyen Kuala Lumpur kerana kesalahan itu yang didakwa dilakukan di sebuah hotel di ibu negara.

Dia didakwa memberi rasuah RM200 kepada seseorang sebagai dorongan bagi mengundi seorang calon ketua bahagian Umno di Pahang pada pemilihan bahagian itu November tahun lalu.



kah kah kah….. satu lagi rasuah ciput…. kah kah kah… 200 ringgit sahaja…. kah kah kah…

kah kah kah… suruhanjaya ini sama aje macam bpr…. kalau bpr tangkap polis ambil 20 ringgit kalau takm ada road tax…. kah kah kah…kah kah kah…

kah kah kah….ciput betul laaaaa….inilah projek peninggalan mat ngantuk…. tankap kes rasuah 200 ringgit….. kalau 200 juta komisen kapal selam…. tak berani kut…. kah kah kah…

woit….cam mana ….kes sembelih lembu mb selangor…. kah kah kah…nak buat repot…. siapa yang dapat telor lembu ini?…. kah kah kah…



SENTRAL : 2,000 BANTAH PROJEK DBKL
– berita hairan

Penduduk protes maju tanah di lot 9714, Jinjang Selatan Tambahan


KUALA LUMPUR: Cadangan Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) membangunkan tanah di lot 9714, Jinjang Selatan Tambahan di sini, mendapat bantahan kira-kira 2,000 penduduk di situ yang enggan melihat kawasan mereka dibangunkan sesuka hati.

Penduduk juga menuntut DBKL menyerahkan geran rumah bagi menyelesaikan isu hak milik kediaman membabitkan kira-kira 525 lot di kawasan terbabit yang sebelum ini hanya diberikan lesen menduduki sementara sejak 40 tahun lalu.

Setiausaha Persatuan Penduduk Kampung Jinjang Selatan Tambahan, SP Karuppiah, berkata penduduk kampung tidak menolak pembangunan di kawasan mereka, namun tidak bersetuju sekiranya hak mereka dirampas tanpa memikirkan kesan terhadap penduduk.

“Kami bukan membantah tanpa sebab, tetapi cadangan membangunkan tempat ini dirasakan tidak sesuai, kami sudah mendiami kawasan ini selama tiga generasi dan tiba-tiba DBKL ingin menjadikan tempat ini sebagai pusat komersial.


kah kah kah…. kes macam inilaaa kena siasat… ada rasuah tidak… bukan kes 200 ringgit…. dua jam duduk di talawi pun tak cukup 200 ringgit…kah kah kah…

woit….ini kes tanah kena rompak… kah kah kah…

kah kah kah…. dah 40 tahun tak dapat geran…. kah kah kah… ini tak ubah macam di israel… kah kah kah….

woit…. dah beranak bercucu….sudah tiga generasi…. lebih lama dari israel…. kah kah kah…. inilah dia zionis tempatan…. kah kah kah….

woit…. iniah contoh tanah rakyat kena rampas bagi pada pemaju…. kah kah kah… tak kan tak faham faham…. israel rampas tanah arab … gerombolan rampas tanah rakyat…. mana ada beza…. kah kah kah




KES TIPU RAKYAT


SARAWAK ENERGY , TNB AMBIL ALIH PROJEK BAKUN
- bernama

KUALA LUMPUR 21 Jan. - Sarawak Energy Bhd. dan Tenaga Nasional Bhd. secara dasarnya telah mendapat kelulusan dari kerajaan untuk mengambil alih operasi Projek Hidroelektrik Bakun (HEP) di Sarawak.

Kedua-dua syarikat tersebut akan mengambil alih operasi daripada Sarawak Hidro Sdn. Bhd. melalui perjanjian penyewaan dan untuk memajukan secara sistem transmisi bersepadu, yang berupaya mengeksport 1,600 megawatt (MW) elektrik dari HEP Bakun ke Semenanjung Malaysia selain untuk tenaga di negeri itu.



kah kah kah…. satu lagi projek mahafiraun yang gagal…. kah kah kah…

woit…. ini projek gila….nak eksport leterik..... tak fikir ke berapa banyak tenaga leterik hilang dari bakun ke kuala lumpur….ngooooook…. kah kah kah…

woit…. tak fikir ke… kabel dalam air lagi banyak leterik hilang… kah kah kah … tak fikir ke… kalau kable pecah akan meletup… kah kah kah…

woit… projek bakun bukan tentang hal leterik…. ini projek tan phek king nak ambil kayu balak… berapa ribu hektar driber lori ini dapat balak…. ini projek tipu negara…. kah kah kah…

woit.. nak bagi tahu sikit… ada 10,000 lebih orang penan kena pindah… tanah turun temurun mereka dirampas…. ni bukan macam zionis israel ke…. kah kah kah


GERAKAN MAHU KERAJAAN DEDAH PERJANJIAN PEMBELIAN TENAGA
- melayau

IPOH 21 Jan. - Gerakan meminta kerajaan mendedahkan isi kandungan Perjanjian Pembelian Tenaga (PPA) antara Tenaga Nasional Berhad (TNB) dengan syarikat penjana tenaga bebas (IPP) kepada umum seperti yang dibuat terhadap perjanjian konsesi lebuh raya.

Timbalan Presiden Gerakan Datuk Chang Ko Youn berkata langkah itu perlu bagi membolehkan rakyat melihat fakta sebenar dan mungkin boleh membantu kerajaan memperbaiki kelemahan yang ada dalam perjanjian tersebut.


kah kah kah….kah kah kah…. ini projek mahafiraun tipu rakyat… kah kah kah… beli pakai duit kita…. tapi kita tak tahu berapa harga….kah kah kah…

kah kah kah… ni projek nak kayakan kroni… kah kah kah….

kah kah kah…. kesian parti gerakan…. dah pencen baru nak bersuara…. kah kah kah… masa ada kuasa di tanjung tak berani cakap…. kah kah kah…. inilah perangai orang pencen…. dah pencen baru macam macam idea sampai…. kah kah kah…..

woit…. cuba teliti berita ini…. MINTA KERAJAAN MENDEDAHKAN…. kah kah kah…. gerakan ini bukan parti kerajaan ke?... kah kah kah… atau dah masuk pakatan?.... ngoooook…. parti munkee ni dalam kerajaan … tapi munkeee ni tak sedar…. kesian…. kah kah kah....




TINDAKAN AKAN DIAMBIL JIKA SOROK GULA – SHAHRIR - bernama


PUTRAJAYA 21 Jan. - Kementerian Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna akan mengambil tindakan terhadap mana-mana pihak yang cuba menyorok bekalan gula dengan tujuan untuk mengaut keuntungan berlebihan.

Menterinya Datuk Shahrir Abdul Samad berkata pada masa ini, bahagian penguatkuasa kementerian memantau di semua peringkat membabitkan peruncit, pemborong dan pengeluar bagi menjamin bekalan itu tidak berkurangan.



kah kah kah….. munkee ni dah alih taktik…. kah kah kah… selalunya dia akan cakap gula di malaysia lebih murah dari yang dijual di switzerland…. kah kah kah…

woit…. munkeee…yang bagi tahu lebih awal pasal apa…. ngggoook…. Kah kah kah

woit…. munkeee…. bukan hal suruk gula…. yang orang ramai bnak harga murah…. kah kah kah…. janganlah nak bodoh kan pengguna…. janganlaaa nak tipu melayu… kah kah kah…..jangan nak alih alih agenda….. sorok ini hanya trik nak aleh perhatian orang ramai…. nak bagi orang ramai marah pada penjual…. kah kah kah…

woit…. carilaaa taktik baru…. kalau pun nak menipu…. kah kah kah



ZAHIDI : RAKYAT MUAK DENGAN UMNO – MalaysiaKini


Rakyat, khususnya orang Melayu, kini muak dengan Umno kerana parti itu gagal menyelesaikan masalah dalamannya sehingga gagal memainkan peranan membantu orang Melayu, kata Timbalan Pengerusi Umno Perlis, Datuk Zahidi Zainul Abdin.

Katanya, keadaan itu mendorong orang Melayu mengalihkan sokongan kepada pembangkang, terutama PAS dan PKR.


kah kah kah…..ini manusia hebat…. ini manusia jujur…. kenapa dia hanya jadi timbalan pengerusi sahaja…. kah kah kah…. mamat ni patut jadi lebih dari itu…. kesian…. inilah watak gerombolan….. yang ada fikrah tak naik…. yang menjarjis jarjis …. selalu naik…kah kah kah