Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 28 Julai 2011

SIAPA TERORIS DAN SIAPA TERER?




BERI ARAHAN BUNUH IALAH TERORIS




MY NAME IS FAREEZ - I'M NOT A TERRORIST (28 July 2011)

Susulan laporan penahanan saya dan aktivis Bersih lain semalam, sehingga tempoh 24 jam ini saya telah diserang hebat di twitter, facebook dan blog pro-Umno bahawa kononnya saya ditahan kerana cubaan sabotaj terhadap program edaran Jalur Gemilang semalam.

Malah ada yang melampau sehingga mendakwa bahawa saya merancang mahu memcederakan dan membunuh YAB Perdana Menteri semalam hanya kerana kapasiti lain saya sebagai pengasas Pertubuhan Revolusi Anak Muda Malaysia (PRAMM).

Ingin saya ingatkan kepada tentera media upahan Umno dan Najib, hatta Papa Gomo sekalipun, bahawa jika Najib terus-terusan menipu, menindas dan membuli rakyat, bukan sahaja rakyat akan menolak beliau dan Umno-BN pada PRU13 kelak, malah tidah mustahil ada yang akan sanggup membunuhnya juga nanti.

Maka, demi memelihara keselamatan YAB PM, saya menggesa agar seluruh jentera Umno jangan pernah mencabar kesabaran rakyat lagi.

Penahanan semalam juga menggambarkn seolah saya dan aktivis lain umpama pengganas di negara ini. Hanya sebuah kerajaan yang bersalah pada rakyatnya sahaja akan takut berhadapan dengan rakyatnya.

"Dear PM, my name is Fareez. And I'm not a terrorist."

Saya hanya seorang rakyat. PM adalah hak rakyat. Maka adalah hak untuk saya berjumpa dan menegur PM kerana PM itu milik rakyat. Demi Rakyat, saya sayangkan negara saya. Demi Rakyat, saya mahu PM letak jawatan.

Sekian. Terima kasih.

Mohd Fareez Kamal Intidzam
Political Secretary to YB Zuraida Kamaruddin
Contact No.: 0133367701 (BBM 20C9179)


MEMAHAMI IMEJ DENGAN SEMIOTIK



CARA CUKONG BEKERJA



MEMAHAMI IMEJ CUKONG

gambar diatas baru disebarkan beberapa hari yang lalu.
gambar ini memiliki seribu satu makna

mari kita cuba memahami apa makna gambar ini
melalui pendekatan semiotik

semiotik ialah ilmu untuk memahami makna tanda dan makna imej
semiotik berasal dari zaman grek kuno lagi dimana warga greek kuno
telah dapat memahami tanda dan makna imej dan ukiran
ketika mereka berhadapan dengan dewa dewi dan yang maha esa

semua imej
semua objek
apa sahaja
dalam dunia ini memiliki nahu
gambar memiliki nahu
baju yang kita pakai memiliki nahu
kereta di jalan raya ada nahunya

justeru nahu ini samalah seperti nahu dalam bahasa melayu
atau nahu dalam bahasa jepun

apabila seseorang memasuki sekolah seni
yang dipelajari ialah cara untuk mengenal nahu
ertinya jika kita belajar ilmu ukiran
maka yang kita akan pelajari ialah nahu ukiran

mengetahui nahu ini bermakna mengetahui hukum hukum
dan syarat untuk kita memahami imej, ukiran, lukisan atau apa saja

GAMBAR DI ATAS

gambar ini ialah sambutan hari lahir madey muhamad
gambar ini di keluarkan oleh media miliki cukong
dalam gambar ini objek yang cuba dipaparkan ialah
muka cukong vincent tan
dan muka madey

dari segi semiotik inilah dia 'objek of desire'
atau benda yang diberahikan
dalam kajian semiotik
ada benda diberahikan
tanpa benda yang diberahikan
sesuatu imej akan gagal membawa makna

beri perhatian pada gambar ini
apa yang dapat difahami:

sedikit ke belakang ialah muhyiddin yassin
di belakang muhyiddin ialah isteri madey
jauh sedikit ialah mak janda arab isteri taib mahmud
di belakang muhyiddin tidak jelas muka seorang perempuan
dan jauh dibelakang ialah rais yatim

ada seorang lelaki itam tersenyum
ini adalah contoh klasik manusia kaki bodek
tugas malaon seperti ini ialah
untuk ketawa apa sahaja yang dihamburkan
oleh orang yang dianggap lebih atas darinya
lelaki itam ini tidak jelas mungkin seorang eee

sebelum kita berpanjang lebar
biar diterangkan apa dia cukong
cukong adalah towkay yang melibat dirinya
dengan kuasa politik anak tempatan untuk tujuan perniagaan
cukong adalah terminoloji jawa
ianya lahir di indonesia
diindonesaia cukong amat berkuasa
sama seperti di malaysia
mereka mengawal dan kontrol perniagaan

siapa yang kontrol impot expot
maka mereja akan kontrol nadi negara
inilah peraann cukong di indonesia
dan di malaysia

vincent tan adalah contoh cukong terbaik

cukong akan menjual apa sahaja
anak bini isteri ibu ayah
asalkan dapat membuat duit
ini falsafah cukong

cukong akan merasuah
cukong akan menjual dadah
cukong akan menjual perempuan
cukong akan menyeludup
semua untuk membuat duit
ini falsafah cukong

cukong tidak ada kesetiaan
kesetiaan cukong hanya pada duit
cukong tidak ada agama
cukong akan jadi hindu
kalau jadi hindu boleh buta duit]
cukong akan jadi kristian
kalau kristian akan buat duit
cukong akan jadi islam
kalau islam akan buat duit

cukong akan memerhatikan siapa ada kuasa
maka cukong akan merapati orang ini
inilah yang telah dilakuan oleh vicent
dia merapati madey

dalam gambar ini jelas vicent tan cukup intim dg madey
cukong ini memegang tangan madey
ini memberi makna mereka amat intim
mereka boleh pegang memegang
pegang tangan disini maknanya
- kami kawan baik boleh usik usik badan -


lihat mata vincent dan madey memandang ke kiri
memandang sadikit ke bawah dan tersenyum
siapa yang mereka pandang?
besar kemungkinan seoarang kaki bodek
atau pun seorang wartawan bodek
atau juru bodek yang dijemput sama

kemudian perhatikan mata muhyidin yassin
memandang ke arah yang sama tetapi menjeling
jelingan ini memberi makna sikap kurang jujur

dan lihat pula bahasa badan muhyiddin yassin
dia meletakkan tangannya ke belakang
ini macam d.o orang puteh melawat kampong melayu
pada satu ketika dahulu
meletakakn tangan ke belakang
mengeluarkan bahasa : lihat aku ada kuasa!

isteri madey memaki baju yang agak cerah
dan mukanya berminyak minyak
ini untuk menutup mukanya dan imejnya
dari diketahui umuma bahawa dia sebenarnya botak
dan memakai rambut palsu

di belakang isteri madey ialah mak janda arab
lihat mukanya - mak janda ini kelihatah sesat
jelas dari mukanya mak janda
arab ini tidak tahu apa yang sedang berlaku

vincent kelihatan gah dan bergaya
tersenyum bangga
bangga seoranh yang kaya raya
lihatkan aku memegang tangan madey

tangah yang telah
menkayakan dirinya hingga tujuh keturunan

imej ini ini jelas sedang berkata:
aku vincent tan
kawan baik madey
kamu melayu kaki bodek
hanya dapat barua aku

politikus kali bodek macam rais yatim pun
berjalan di belakang dan tunduk pada aku
aku lah raja sebenarnya

ADA LAGI

ada satu lagi yang sedang diperkatakan
oleh imej ini
ianya amat jelas
jika tak dapat membaca ini
maka gagal untuk membaca tanda dan makna imej ini

kali ini bukan siapa ada dalam imej ini
tetapi siapa tak ada dalam imej ini

diulangi sekali lagi:

gambar ini dikeluarkan oelh media cukong
ini bererti para cukong cukong mahu orang melayu tahu
siapa yang membuat pesta sambutan hari jadi madey ini

dan siapa yang ada dalam gambar ini
adalah mereka yang penting untuk cukong cukong

wajib diingati minggu lalu
najib juga sambut hari jadi
hanya rosmah yang ada dengan pulut kuning

kali ini madey sambut hari jadi
najib dan rosmah TAK ADA
kenapa rosmah dan najib tak ada?
tidak dijemput?
atau memang madey tak mahu melihat muka rosmah?

tak ada rosmah dan najib disini makna yang cukup besar
ini kerana madey adalah orang yang menaikkan najib
ertinya madey kini telah tidak lagi menyokong najib
justeru vincent tan tahu
lalu rosmah dan najib tidak dijemput

gambar ini adalah membawa tanda bahawa cukong cukong
telah membuat persediaan untuk menyokong muhyiddin

justeru:
jelingan mata muhyiddin adalah
jelingan mata bakal pm malaysia


HAMPIR TERLUPA

ada lelaki tunduk di belakang vincent
ini juga adalah baruaa kaki bodek
sedang menolak meja untuk meluaskan laluan
inilah kerja barua kaki bodek
seratus peratus barua ini ialah melayu


AKHIRNYA


imej ini amat amat penting
kerana ini adalah tanda tanda
bahawa satu kumpulan baru
sedang disusun
satu kumpulan baru sedang diatur
bertujuan untuk menolak rosmah dan najib keluar

nota:

diharapkan sesudah membaca ini
para pembaca akan menjadi
lebih teliti untuk memahami
imej adn gambar
kerana imej dan gambar memiliki nahu
dan bahasa yang bercakap kepada kita semua

KERAJAAN ANAK BERANAK - SATU MALAPETAKA



NOTA:

lihat kesamaan
polis zionis
dan zionis tempatan

ini akibat kerajaan anak beranak
kah kah kah




NAKBA DI PALESTINE - MALAPETAKA DI MALAYSIA







PERANGI KOS KEHIDUPAN : NAJIB - meloya

Najib Razak hari ini mengumumkan pertambahan satu lagi Bidang Keberhasilan Utama Negara (NKRA) iaitu Perangi Kos Kehidupan Yang Kian Meningkat sebagai usaha membantu meringankan beban rakyat ekoran kenaikan kos harga barang makanan.

Najib berkata, pertambahan NKRA kepada tujuh bidang berbanding enam sebelum ini dibuat berdasarkan kajian dan penilaian terhadap tuntutan serta kehendak rakyat.

“Kira-kira dua tahun lalu tidak ada fenomena global mengenai kenaikan harga barang makanan tetapi sekarang ia turut melanda semua negara di dunia, sebab itulah hari ini kita tambah satu lagi NKRA.

“Oleh kerana fenomena ini telah membawa impak kepada rakyat Malaysia dan pengguna, maka kerajaan berpendapat ia sudah menjadi isu utama justeru kita perlu menentukan respons dan penyelesaian yang boleh memberi kesan dan kelegaan kepada rakyat,” katanya.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH..


woit…JELAS BINI ROSMAH INI BANGANG…. kah kah kah..

kah kah kah… HARGA BARANG NAIK KERANA HARGA MINYAK NAIK…. kah kah kah..

kah kah kah…HARGA MINYAK NAIK KERANA NAK SELARAS…. kah kah kah..

kah kah kah…HARGA MINYAK NAIK KERAN NAK RASIONALISASI… kah kah kah..

woit…HARGA MINYAL NAIK…KERNA BINI ROSMAH NAIKKAN HARGA MINYAK… kah kah kah..

kah kah kah…HARGA MINYAK NAIK KEENA HARGA MINYAK DUNIA NAIK…ka kah kah..

woit.. TAPI HARI INI HARGA MINYAK DUNIA DAH TURUN…. kah kah kah..

kah kah kah…BINI ROSMAH INI BUAT TAK TAHU… kah kah kah..

kah kah kah…MEMANG NAMPAK BANGANG NYA…kah kah kah..’

kah kah kah…TAK PAYAK TUDUH HARGA GLOBAL…. kah kah kah..

woit…PETAI JERING DAN TEMPOYAK PUN NAIK HARGA….kah kah kah..

kah kah kah…. HARGA GLOBAL KEPALA BANA APA?... kah kah kah..

nota:
masa nya telah tiba untuk malikul
masanya terlah tiba untuk ku li

ini kerajaan anak beranak
kerajaan anak beranak ini tak akan lama
rakyat akan disekasa dalam kerajaan anak beranak


DI PALESTINE ADA NAKBA
DI MALAYSIA ADA NKRA
DUA DUA ADALAH MALAPETAKA


NAKBA IALAH MALAPETAKA




MALAPETAKA DI TANAH MELAYU














NAKBA DI BUMI PALESTINE




KELAINAN SAMBUTAN HARI KEMERDEKAAN KE 54 - meloya

KUALA LUMPUR 27 Julai - Sejak dari awal, sambutan Hari Kemerdekaan Ke-54 dan Hari Malaysia yang bakal berlangsung pada 16 September depan sudah mula menampakkan kelainan.

Ia dapat dilihat melalui acara-acara yang diatur pada Majlis Pelancaran Kibar Jalur Gemilang sempena Bulan Kemerdekaan di KL Sentral di sini hari ini.

NOTA:

memang ada kelainan tahun ini

tahun ini kita dikenalkan dengan
konsep MALAPETAKA

semenjak 31 ogos 1957
tanah melayu telah di landa dengan MALAPETAKA

malapetaka ini belum sedang mengancam
kehidupan warga

malapetaka ini sedang merompak negara
malapetaka ini sedang menjarah tanah air
malapetaka ini menjayah kampong dan bandar

NOTA:
kibarkan sang saka malaya merdeka
kibarkan sang saka bendera kita!


MEMBURU MAT MONGOL




HANYA IMPIAN SAHAJA






SAMBUTAN KUNING UNTUK PM DI KL SENTRAL : 10 DITANGKAP
– mkini

Sepuluh orang termasuk pembantu ahli parlimen Ampang dan pemimpin pemuda PKR ditangkap di KL Sentral petang ini kerana berpakaian kuning dan cuba menyerahkan memorandum tuntutan BERSIH 2.0 kepada Najib Razak.

Mohd Fareez Kamal Intidzam, pembantu kepada Zuraida Kamaruddin, ditahan oleh sekumpulan anggota polis sejurus sebelum ketibaan Najib dan rombongannya.

"Ironinya, seorang daripada kami memakai jersi bolasepak pasukan Malaysia dan saya sendiri memakai warna merah 'Patriot' ketika kami ditangkap,” kata Fareez kepada Malaysiakini.

Semua mereka yang ditahan kemudiannya dibawa ke balai polis Travers.



KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit…INI KERJA BAIK…. kah kah kah..

kah kah kah…KEMANA SAJA MAT MONGOL PERGI HARUS DISAMBUT DENGAN KUNING… kah kah kah..

woit… HARI INI MAT MONGOL MAKIN TERPENCIL…. kah kah kah..

kah kah kah…DALAM GEROMBOLAN PUN KENA TIBAI…. kah kah kah…

kah kah kah...MALIKUL SEMBAB SUDAH BERSEDIA UNTUK JADI PM... kah kah kah

kah kah kah…KERANA KERAJAAN HARI INI ADALAH KERAJAAN ANAK BERANAK…. kah kah kah..

woit…TAHU KAN APA DIA KERAJAAN ANAK BERANAK…. kah kah kah..

kah kah kah… KERAJAAN ANAK BERANAK IALAH KERAJAAN ROSMAH…. ISTERI ROSMAH… DAN SEPUPU BINI ROSMAH…. kah kah kah,…..



RAKYAT GERAM PADA KERAJAAN ANAK BERANAK


SEBELUM KE PILIHANRAYA KITA KE JALAN RAYA




BEBASKAN TAHANAN POLITIK





MIC GESA KDN BEBAS ENAM DITAHAN BAWAH ORDINAN DARURAT - minsider

Timbalan Presiden MIC S Subramaniam mahu Ketua Polis Negara dan Kementerian Dalam Negeri mengkaji semula penahanan enam pemimpin Parti Sosialis Malaysia (PSM) termasuk ahli Parlimen Sungai Siput di bawah Ordinan Darurat sejak awal bulan ini.

Subramaniam berkata, sehingga kini polis belum lagi menunjukkan bukti yang meyakinkan berhubung alasan menahan keenam-enam mereka kononnya mahu menggulingkan kerajaaan.

“Malah ada petanda-petanda mengelirukan bahawa mereka ditahan kerana pembabitan dalam Bersih.

“Bagaimanapun mereka ditahan lebih awal, dan kebanyakan mereka yang terlibat dalam (perhimpunan) Bersih tidak pula ditahan dan mereka yang ditahan juga sudah pun dibebaskan,” kata beliau dalam satu kenyataan dikeluarkan.

Sehubungan itu kata beliau, polis sewajarnya mengkaji balik penahanan mereka dan jika perlu hadapkan mereka di mahkmah.


Kata beliau tindakan pihak berkuasa itu telah mencetuskan rasa tidak senang di kalangan rakyat Malaysia dan justeru, perkara tersebut perlu ditangani dengan baik.
Gesaan agar mereka dibebaskan telah diketengahkan oleh banyak pihak.



NOTA:
lihatlah betapa hebatnya
gerakan jalan raya

kini telah berlaku krisis
dalam gerombolan
kini mat mongol sedang diasak oleh malikul

lihat betapa hebatnya impak
turun ke jalan raya
kini telah berlaku krisis
dalam barisan nasional sendiri

mic telah berani bersuara
suara mic ini adalah suara menyokong bersih
kah kah kah
kah kah kah
kah kah kah

PERGI MAMPOOOSLAAAAA





KHUSUS UNTUK MEDIA BARAT




nota:

diperangkap oleh media antarabangsa
media barat cemburu kerana rosmah ada
cincin 24 juta ringgit kah kah kah



PERHIMPUNAN HARAM BUKAN AMALAN NEGARA MAJU : KHAIRY - meloya

REMBAU 27 Julai - Ketua Pemuda UMNO, Khairy Jamaluddin berkata, adalah tidak benar bahawa perhimpunan haram menjadi perkara biasa dan diterima oleh masyarakat kota raya besar di negara lain.

Beliau berkata, memang wujud demonstrasi di bandar raya lain tetapi ia bukannya boleh diadakan sesuka hati, dan jika adapun, ia tidak menimbulkan masalah dan pesertanya tidak melakukan provokasi terhadap polis.

Dia berkata, hujah pembangkang kononnya kerajaan menyekat kebebasan bersuara ternyata tidak tepat kerana di Amerika Syarikat misalnya, penganjur demonstrasi perlu memohon permit untuk perhimpunan walaupun perlembagaan negara itu memberi jaminan mengenai kebebasan bersuara.

Khairy berkata, agenda pembangkang di negara ini dalam mengadakan perhimpunan adalah untuk melakukan provokasi terhadap polis dengan niat untuk menunjukkan keburukan pihak berkuasa jika polis bertindak balas.

"Perhimpunan haram yang dianjurkan tempoh hari sebenarnya sudah lari dari matlamat asal... tajuk dulu ialah untuk pilihan raya yang adil tetapi semasa berhimpun, sudah jelas bahawa mereka mempunyai motif politik yang buruk,” katanya. – Tiewnama

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit…PERGI MAPOOOOSLAAA DENGAN NEGARA MAJU…. kah kah kah..

kah akh kah…NAK PEDULI APA… MEREKA BERDEMO ATAU TIDAK… kah kah kah..

woit…ITU DIA ORANG PUNYA PASAL LAAA…. kah kah kah..

woit…MEMANG LAH DEMO BERSIH ADA TUJUAN POLITIK…. kah kah kah..

kah kah kah…INGAT DEMO INI MACAM KENDURI LENGGANG PERUT… kah kah kah..

kah kah kah…INGAT DEMO INI MACAM KENDURI CUCUR RAMBUT…. kah kah kah..

woit…MEMANG NAK TUNJUK PADA DUNIA… KERAJAAN GEROMBOLAN INI ZALIM… kah kah kah..

woit…TAK KAN BARU SEKARANG SEDAR….kah kah kah..

woit… YANG JADI BANGANG … POLIS GANAS SIAPA SURUH…. kah kah ka..

kah kah kah…. JADI BANGANG…. TEMBAK AIR ASID SAPA SURUH…. kah kah kah..

kah kah kah…KENAPA JADI BODOH....kah kah kah..

kah kah kah…PADAN MUKA…. KENA PERANGKAP MEDIA ANTARABANGSA… kah kah kah..

nota:
bayangkan kalau 9 julai polis tak ganas
betapa boringnya hidup kita semua
berdemo lepas itu balik letih
satu cerita pun taraaaaak
kah kah kah


nota:
kerana polis ganas
mat mongol jadi bodoh
lalu malikul sembab mengeluarkan taringnya
kah kah kah


TERUSKAN PERJUANGAN KITA