Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 11 Julai 2013

SENYUM SEBELUM SAHUR





 TIGA ORANG  MALAON 
INI
ANAK SIAPA?
Tiga atlet bola baling Sukan Malaysia (Sukma) ketika diiring ke Mahkamah Sesyen di Petaling Jaya pada Khamis. Ketiga-tiga mereka mengaku tidak bersalah atas dakwaan merogol seorang pengiring berumur 20 tahun. 


KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit... MASA MEROGOL ..BUKAN MAIN HEBAT.... kah ka kah..

kah kah kah...TUNJUKKAN PUNAI TERCACAK.... kah kahj kahj..

kah kah kah... SEKARANG KENAPA TAK NAK TUNJUK MUKA.... kah kah kah


NOTA
nak ikut rais yatim
ikut betul betul
lihat rais yatim
tak pernah sorok muka


-----------

IQRAK - RAJINLAH MEMBACA








DARI ARKIB
tulisan ini dikeluarkan sekali lagi
untuk memberikan latar
tentang apa yang sedang 
berlaku di timur tengah




SYRIA DAN  DEMOKRASI

Kuasa imperial Amerika syarikat  sedang merancang untuk  menyerang Iran atas alasan Iran sedang berusha untuk membuat senjata bom nuklear. Ini agak senang difahami. Amerika sedang menyerang Pakistan untuk menafikan Pakistan dari terus dimiliki  bom nuklear. Ini mungkin  agak susah  sadikit untuk difahami.

Kuasa imperial Anglo-Amerika ingin menyerang Syria kerana projek New World Order. Ini lagi ramai yang tidak faham. Ini lagi susah untuk difahami.  Justeru, apa yang berlaku di Syria pada ketika ini telah melahirkan banyak kejulingan. Kejulingan yang jelas ialah kejulingan intelektual dikalangan masyrakat Melayu.

Kejulingan intelektual ini lahir dari kegagalan memahami asas politik. Kejulingan ini lahir kerana sikap malas membaca. Sikap malas berfikir. Sikap mengambil jalan pintas tanpa membuat selidikan sendiri.

Kejulingan ini juga lahir kerana telah ditanamkam sikap ‘budaya wajib mendengar’  dari bengolan-bengolan  yang dikatakan memiliki ‘authoriti’. Bengolan-bengolan   yang tahu bahasa sekian sekian sahaja yang memiliki tauliah untuk bercakap. Bengolan-bengolan yang berat serbannya sekian sekian sahaja yang pandangan boleh didengar. Akhirnya tertanam sikap suka  mendengar. Sikap suka mendengar ini telah membunuh sikap  ‘suka membaca’ dan ‘suka mengkaji dan  menyelidik’.

Hasilnya, sikap malas membaca ini melahirkan ramai tukang ikut dan ramai tukang sorak. Tukang sorak dan tukang ikut ini sebenarnya  telah lama pencen dari menggunakan akaliah dan fikrah mereka. Apabila telah pencen  maka apa yang tersimpan dibelakang dua telinga itu  tidak lagi memiliki  kudrat untuk menjadi gersang dan kritikal. Kegersangan  untuk berfikir ini telah dilepaskan kepada bengolan-bengolan yang dikatakan bertauliah.

Biar saya jelaskan disini bahawa apa yang berlaku di Syria bukan tentang konflik agama. Bukan konflik mahzab Sunni dengan  Shiah. Bukan konflik  mahzab Alawite dengan Sunnah wal Jamaah. Atau konflik Islam dengan  Kristian.

Memang saheh,  wujudnya konflik antara Shiah dan Sunni. Memang betul kerajaan yang dipimpin oleh Bashar  ini tidak demokratik. Memang betul ada gerakan rakyat yang menuntut agar ruang demokrasi dibesarkan lagi. Elit politik di Syria sama saperti elit politik di Malaysia atau  elit politik dalam negara dunia. Mereka zalim, ganas, rasuah dan  rakus merembat harta kekayaan negara.  Kezaliman dan penyempitan  hak kebebasan  warga ini adalah watak elit politik dunia ketiga.

Memang betul pada awalnya ada kumpulan  yang menuntut agar kebebasan dan ruang demokrasi di Syrian diperluaskan. Ini sama saperti tuntutan warga  Malaysia yang mahu negara ini lebih bebas dan lebih demokratik.  Tidak mahu penipuan dalam pilihan raya. Semua ini adalah asas pejuangan warga dari negara Dunia Ketiga.

Untuk memahami lebih mendalam maka saya terpaksa membuka minda pembaca untuk memahani teori kontradiksi. Kontradiksi adalah hukum alam semula jadi. Ianya sama saperti  oxygen ertinya kontradiski  wujud bersama kita. Tanpa kontradiksi alam ini tidak mungkin wujud.   Sama ada negara itu penuh dengan kafir atau penuh dengan  penganut Islam atau penuh dengan warga yang tidak percaya kepada Tuhan – kontradiksi terus wujud.

Kontradiksi tidak beragama. Tidak berbahasa. Dalam sistem ekonomi kapitalis atau ekonomi sosialis kontradiksi wujud. Alam bergerak kerana kontradiksi.  Dalam kontradiksi ada pergeseran.  Pergeseran dan percanggahan inilah  yang mengerakan alam kita ini.

Kontradiksi ini juga bertahap-tahap. Ada yang  fudumental, ada yang tahap kedua dan ada  yang kurang penting. Kontradiksi ini berubah-ubah. Contoh terbaik  ialah dalam sejarah perjuangan  orang  yang terdahulu dari  kita ketika perang  dunia ke dua.  Ketika itu Tanah Melayu  sedang dijajah oleh British. Inilah kontradiksi utama. Kontradiksi - pertentangan antara warga Tanah Melayu dengan penjajah.

Tetiba Jepun datang menyerang.  British yang menjadi musuh utama  telah menjadi musuh ke dua.  Yang wajib dilawan ialah tentera Jepun. Malah kontradsiksi dengan British menjadi luntur sehinggakan ada kerjasama antara warga Tanah Melayu dengan British untuk melawan kontradiksi yang fundumental : penjajah Jepun.

Bagitu juga di Syria sekarang. Pada awalnya kaum demokrat Syria telah bangun menuntut demokrasi. Tetapi ajenda suci rakyat Syria ini telah diambil alih oleh kuasa imperial Anglo-Amerika. Justeru kontradiksi yang wujud di Syria hari ini bukan antara Sunni dengan Shia.  Bukan antara Islam dengan Kristian. Bukan antara Presiden Bashar yang bermazhab Alawite dengan majoriti warga yang bermazhab Sunni.

Kontradiksi utama atau pegeseran utama pada ketika ini  ialah diantara  rakyat Syria dari semua  mahzab  agama dengan kuasa imperialis  Anglo-Amerika. Silap memahami kontradiksi fundumental ini maka akan silaplah semua analisa politik. Akan bertaburan segala hujah. Tidak akan dlihat satu kesatuan fikrah yang tersusun dalam menganalisa situasi di Syria. Inilah yang melahirkan kejulingan pandangan terhadap apa yang sedang berlaku di Syria.

Pasti para pembaca akan bertanya kenapa kuasa imperial Anglo-Amerika melakukan semua ini? Apa sebenarnya yang diperlukan oleh kuasa imperial Anglo-Amerika ini? Jawapannya  ialah kuasa imperial Anglo-Amerika ialah kuasa imperialis. Imperialisma ini  ialah tahap yang paling tinggi yang boleh dicapai oleh sistem kapitalis.

Sistem ekonomi kapitalis  yang bertuhankan keuntungan maksima memerlukan bahan mentah, buruh dan  pasaran.  Sistem ekonomi kapitalis selama 150 tahun ini telah bergerak dengan jayanya dengan bantuan bahan bakar petrol.  Tanpa bahan bakar ini sistem ekonomi kapitalis akan runtuh berderai.

Justeru wajib disedari jika Iraq hanya pengekspot petai, jering dan cincalok pasti Iraq tidak akan diserang. Jika Iran  hanya memiliki budu dan tidak memiliki bahan bakar petrolium dan gas  maka Iran tidak akan diserang.

Pasti akan ada pembaca yang bertanya Saudi juga ada minyak kenapa tidak diserang. Qatar juga ada minyak kenapa Qatar tidak diserang? Malaysia dan Berunai juga ada minyak kenapa tidak diserang? Jawabnya cukup senang. Rejim Arab Saudi  dan Qatar ini adalah barua kepada Amerika. Malah tidak perlu diserang kerana terlaga minyak di Saudi dan Qatar adalah milik Amerika.

Bagitu juga Malaysia dan Berunai.  Dua negara Melayu ini adalah ‘budak setia’ kepada Amerika. Malah Malaysia  telah menghantar tentera ke Afghansitan. Malaysia juga sedang membantu Raja Saudi yang sedang cuba memadamkan  apa kebangkitan warga Bahrain yang sedang berjuang untuk mendirikan Bahrain yang lebih demokratik.

Tetapi Syria  tidak memiliki bahan bakar petrolium? Ini betul. Tetapi dalam strateji kuasa imperial Anglo-Amerika untuk mendirikan New World Order Syria ini dilihat sebagai musuh. Syria menjadi musuh bukan kerana Syria ini Shiah tetapi  kerana Syria menyokong perjuangan Hisbulah dan Hamas yang sedang mengangkat senjata menentang kuasa zionis Israel.

Syria juga dijadikan musuh kerana Syria dari zaman Presiden Hafeez al-Assad telah berkerjasama dengan Iran dalam banyak bidang. Malah dasar luar Iran/Syria telah membantu memperkuatkan gerakan Hisbullah dan Hamas.

Dari era Perang Dingin lagi  Syria telah dilihat amat sedia untuk bekerjasama  dengan USSR, kemudian dengan  Russia. Banyak kelengkapan persenjataan Syria  yang digunakan untuk melawan zionis  Isreal telah dibekalkan oleh Russia. Russia adalah sahabat Syria yang telah diduga. Hubungan intim dengan Russia  terjalin lama dan dibuktikan dengan wujudnya pengakalan tentera laut Russia di Tartus  semenjak tahun 1971. Tartus ialah   perlabuhan yang kedua terbesar di Syria.

Mungkin ramai yang terlupa Isreal telah juga menawan dan  sedang menjajah  wilayah Bukit Tinggi Golan semenjak 1967 dahulu. Wilayah ini adalah milik Syria dan diakui oleh Bangsa Bangsa Bersatu.

Kerjasama antara Syria dengan Iran dan Russia ini adalah satu pekara yang tidak dapat diterima oleh kuasa imperial Anglo-Amerika. Obama dan Clinton melihat bahawa kerjaan Bashar ini berkemungkinan akan menggagalkan strateji Amerika untuk menawan Iran. Syria perlu dipatahkan dahulu sebelum serangan dapat dilakukan keatas Iran. Justeru kerajaan Bashar wajib dijatuhkan.

Disini ada tiga buah negara yang sedang menjadi barua Amerika. Saudi, Qatar dan Turkey. Saudi dan Qatar menjadi taiko mengeluarkan dana. Manakala Turkey menyedikan tempat di sempadan Turkey/Syria untuk melatih kumpulan-kumpulan pengganas anti-Syria yang kini memanggil nama mereka Free Syrian Army. Nama kumpulan ini amat menarik tetapi mereka ini dilatih oleh CIA.

Hari ini telah diberitakan sebuah jet pejuang Turki telah jatuh ditembak oleh peluru berpandu Syria. Ini mungkin  sandiwara untuk mengolah persetujuan rakyat Turkey dan rakyat dunia.  Turkey kini memiliki cita-cita untuk sekali lagi – saperti zaman Ottoman dauhulu – untuk  dapat mempengaruhi Dunia Arab. Turkey memiliki nafsu besar, untuk menjadi kuasa besar. Nafsu besar ini muncul   kerana Turkey memiliki   viagra  yang bernama Nato.

Para pembaca wajib sedar bahawa dibelakang semua ini ialah kuasa zionis Isreal. Dengan licik Israel telah berjaya menjadikan Saudi, Qatar dan Turkey sebagai budak suruhan gerakan Zionist International.

Pada ketika  ini kuasa  dan pengaruh zionis Israel  cukup kuat sehinggakan Obama terpaksa mengikut telunjuk Benjamin Natanyahu. Kaum zionis Isreal telah memilih waktu yang tepat – tahun pilihan raya -  dimana tidak ada bakal Presiden Amerika  yang berani bercanggah dengan Isreal.

Amerika , Saudi, Qatar dan Turkey semunya   sedang menjadi budak suruhan zionis Isreal. Kita wajib sedar dan berwaspada kerana  dibelakang zionis Isreal ini ialah tuan empunya bank dan gedung-gedung  perniagaan antarabangsa. Mereka inilah yang sedang merancang untuk mendirikan New World OrderSatu  Dunia Baru – dimana semua harta kekayaan dunia ini akan mereka miliki. Kuasa dan kekayaan ini akan dipertahan oleh senjata-senjata buatan  Amerika dan Nato.

Mungkin ada yang tidak percaya apa yang saya tulis ini. Mungkin ada yang melihat ini ialah perjuangan Sunni terhadap ajaran sesat Shiah. Mungkin ada yang akan mengatakan ini perjuangan adil rakyat Syria menuntut kebebasan dan demokrasi.  Mungkin ada yang percaya bahawa kuasa imperial Amerika bersama Nato sedang berusha menaburkan demokrasi saperti yang sedang mereka lakukan di Afghanistan, di Iraq atau di Libya.

Kepada yang tidak yakin dengan tulisan saya, saya  cadangkan agar  mereka  pergi ke Kedutaan Saudi dan Qatar untuk  bertanya bila piliharaya akan diadakan  di Saudi Arabia dan Qatar? Khalas. (TT)

  
TULISAN INI
ada terkumpul
dalam buku
TIPU PILIHAN RAYA
turun
JALAN RAYA

--------------

SELAMAT BERBUKA PUASA



HUJAN MALAM
hujan pagi
pagi redup
nyaman saperti di gunung
hari ke dua yang lumayan

aku berbuka 
masih lagi dengan buah manggis
dengan buah mangga

aku setia dengan buah tempatan
aku setia dengan makanan tempatan


MENUJU KE BESUT
malam ini ke besut

apa ada di sana
pasti ada sata
ada ikan segar
ada daging segar

dan 

akan di cari
gulai itik serati

siapa tahu dimana
tempatnya 
dimana boleh ditemui
gulai itik



---------

NASI DAGANG DAN KEDAI BUNDLE




 TINGGAL KENANGAN


BUNDLE  TIDAK RARE
aiseh, lu pun 1 la sham, mana nak jumpa nasik dagang ikan tongkol fresh time sahur kat KL ni? lu pun main balun jgk la ni. mana instict lu as old timer? getting older instead of oldtimer, eh?

 isk isk isk.... bercerita tentang bundle, gua dah tak stim ngan bundle skarang compare ngan early to mid 90's dulu. 3 ciri penting bundle dulu lu tak jumpa dah sekarang. harga murah, barang betul2 'rare' ngan owner sendiri yang jadi tokey instaed of upah bangla! Sekarang ni, harga cam gampang nye mahal tapi barang langsung tak rare, barang tahapa2 pun leh mark up cam gampang. dulu kat bundle chowkit gua boleh beli kemeja flannel levis( capital E! ) tab putih $5 je selai ngan macam2 patern/ warna. 

sekarang kalau lu jumpa pun flannel sama tu, harga mark up bagai nak gila! tu pun kualiti dah jadi gred C--. huh! belum cerita pasal bangla pulak yang jual bundle instead of towkey melayu. Lu expect apa bila tanya LEVIS kepala kain kat bangla? huh! buang masa...Sapa2 kat sini pembaca TT tau mana leh on SELAMAT BERSAHUR DAN BERSUBUH
Publish | Delete | Spam
Jamie D

on 7/11/13

-------

RADIO BANGSAR UTAMA KE BESUT



JEMPUTAN 
MALAM  INI

SELAK:SERAK
  arahan Fared Jamaluddin dari produksi Rumah Anak Teater (RAT).
Teater ini akan dipentaskan bermula 11 Julai  2013
di PJ Live Arts, Petaling Jaya pada jam 8.30 malam
Harga tiket diantara RM50 hingga RM25
 tempahan dalam talian di www.tix.my 
 tempahan panggilan di 03-79-60-04-39 dan 017-228-98-46.
Sepuluh peratus hasil jualan tiket akan disumbangkan kepada
 Tabung Membantu Mangsa Mati Dalam Tahanan.

DIBUKA MALAM INI

RADIO BANGSAR UTAMA
akan membuat laporan langsung 
dari besut
tim radio bangsar
akan melaporan suasan penamaan calon
politik satempat
dan
suasana bulan puasa di besut

PENDENGAR  RADIO BANGSAR
dalam dan luar negara
sila layari
stesen punk rock
berani langgar - laporan jelas

Calon BN; Tengku Zaihan Che Ku Abd Rahman, 37, Jurutera Awam Jabatan Pengairan dan Saliran

  • Calon PAS; Azlan @ Endut Yusof, 48, ahli perniagaa



  • BUKU HISHAMUDDIN RAIS
    AKAN SAMPAI KE BESUT




    -----


    APA MAKNA BERITA BERITA INI?






    KOMENTAR TUKAR TIUB
    apa makna semua berita ini?
    apa yang sedang berlaku?


    najib kata lain
    zahid kata lain
    ku nan kata lain
    shahidan kata lain
    nazri kata lain

    jelas najib tidak memiliki kekuatan dalam kabinet
    jelas najib tidak memiliki kekuatan dalam parti

    jelas ada dua pertembungan
    jelas ada dua garis politik
    jelas ada dua kumpulan

    jelas ada garis politik najib
    ada garis  politik tendang najib
    ada kumpulan nak tendang najib

    kepala  yang nak tendang najib 
    ialah anak lelaki iskandar kutty

    lihat muhyiddin senyap bin sunyi
    tidak keluar apa komen 
    tentang hal akta hasutan

    pemansuhan ini pasti telah dibincang dalam kabinet
    malah najib telah mengumumakan
    tapi siapa yang halang?

    yang halang pastilah
    anak lelaki iskandar kutty

    dalam hal ini nazri cakap benar
    yang lain cuba putar

    zahid hamidi bukankah orang najib?
    betul zahid pro najib
    tapi zahid sedang digasak dengan kes pukul
    maka zahid terpaksa dilihat melawan najib

    dan paling menakutkan
    ialah najib terus TIDAK bersuara
    najib buat deek

    najib tahu dia akan kena terajang
    najib tahu  orang parti tak suka rosamah
    najib tahu bila bila saja waran dari paris akan sampai 


    • Nazri: Mungkin Subra terlupa
    • NONEMenteri Pelancongan Datuk Seri Abdul Nazri Aziz hari ini berkata, kabinet telah bersetuju untuk memansuhkan Akta Hasutan dalam satu pertemuan yang diadakan tahun lalu.


    KUALA LUMPUR 8 Julai - Akta Hasutan 1948 perlu dipertahankan supaya tidak timbul permasalahan kelak jika berlaku situasi yang boleh mengancam ketenteraman awam. Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk... 
    Zahid tidak merasakan bercanggah dengan PM kekalkan pendirian mengenai Akta Hasutan
    Menteri Dalam Negeri  Ahmad Zahid Hamidi mengekalkan pendiriannya mengenai Akta Hasutan, mengatakan akta itu tidak akan dimansuhkan.

    Menurut Ahmad Zahid, beliau tidak merasakan pendiriannya itu bercanggah dengan pendirian Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dan mengatakan Kabinet juga tidak bersetuju ianya digantikan dengan akta baru akan tetapi bersetuju ianya perlu dikaji semula

    • Dr M: Jangan mansuh semata-mata desakan lawan
    • Mantan perdana menteri  Mahathir Mohamad berkata undang-undang termasuk Akta Hasutan 1948 tidak boleh dimansuhkan semata-mata kerana desakan parti lawan.

    PM mansuh Akta Hasutan, gubal Akta Keharmonian Nasional





    Beliau berkata demikian pada majlis makan malam Jabatan Peguam Negara malam ini





    --------

    NAJIB CETUS HURU HARA - ARKIB BERITA









     TAMAROD
    GARIS POLITIK ANAK MUDA
    Pembangkang 'Buat Kacau' Untuk Cetuskan Huru-Hara - Ku Nan
    "Sekarang kita ada pembuat kacau dan pembangkang sedang cuba membangkitkan beberapa perkara sehingga negara bertukar menjadi huru-hara," katanya, sambil menambah undang-undang seperti Akta Hasutan masih diperlukan demi kepentingan keselamatan negara.
    Beliau juga berkata, undang-undang pencegahan yang baharu diperlukan untuk menangani kadar jenayah yang semakin meningkat.
    "Kita perlukan satu lagi rancangan untuk menggantikan Ordinan Darurat kerana kita agak bimbang dengan apa yang sedang berlaku di sekeliling kita.
    "Kerajaan perlu meletakkan sesuatu di 'tempatnya sekali lagi," katanya kepada pemberita di lobi Parlimen, Rabu.
    dari arkib berita

    PM mansuh Akta Hasutan, gubal Akta Keharmonian Nasional
    KUALA LUMPUR -  Najib  Razak malam ini mengumumkan Akta Hasutan 1948 akan dimansuhkan, dan digantikan dengan akta baru, yang dikenali sebagai Akta Keharmonian Nasional.
    Beliau berkata demikian pada majlis makan malam Jabatan Peguam Negara malam ini.
    "Dengan adanya akta baharu ini, kita akan lebih bersedia untuk menguruskan tahap kesilapan negara. Ia juga akan membantu mengukuhkan dan melindungi perpaduan negara serta memupuk keharmonian agama," katanya pada majlis makan malam Jabatan Peguam Negara bersama Perdana Menteri di Pusat Konvensyen Kuala Lumpur di sini.
    Najib berkata, tanpa keseimbangan yang ideal, ia mungkin merencatkan hak bersuara yang dijamin Perlembagaan Persekutuan, menumpulkan daya kreativiti serta sifat inovatif atau membebaskan semangat cauvinisme dan ekstremisme.

    KAH KAH KAH
    KAH KAH KAH
    KAH KAH KAH


    woit... SILA BACA  BERITA   11 JULAI 2012..... kah kah kah..

    kah kah kah...MAT MONGOL TELAH BUAT PENGUMUMAN.... kah kah kah..

    kah kah kah...MAT MONGOL MAHU HAPUS AKTA HASUTAN..... kah kah kah....

    woit... KALAU IKUT LOJIK TENGKU FRAUD... MAT MONGOL KEPALA HURU HARA.... kah kah kah

    kah kah kah...MAT MONGOL ... KEPALA BUAT KACAU... kah kah kah

    Add caption


    ----------

    PANDANGAN DARI PEMBACA



     TAMAROD 
    GARIS POLITIK ANAK MUDA
    LEBAI OPORTUNIS
    Gua caya lu Hisham,puak2 lebai selalunya oportunis ,Khomeini yg lebai syiah blh disisihkan oleh puak2 lebai di Iran ketika lawan Syah bila berjaya " Islamic Revolution 1979 " dan Syah tumbang , puak2 lebai berduyun2 pegang jubah Khomeini.Walaupun Syiah ada idola nya Imam Husyin,lebai tetap oportunis.

     Puak lebai sunni lagi teruk, perjuangan tanpa idola, bila tak ada hujah alih alih aja sebut Muhammad s.a.w. Kan Muhammad s.a.w datuk kpd Husyin .Tak mungkin idola Husyin - Hassan Al Bana . on MEMAHAMI APA YANG BERLAKU DI MESIR
    Publish | Delete | Spam
    Anonymous
    on 7/11/13
     SAMA MACAM MADEY
    isham same je mcm madey..due2 nyanyok,nk spin cucuk angin tp terbau taik busuk berak dlm sluar..sudah2 la menulis pasal politik/imperialis bagai org tue,sb ko dh nyanyuk,realiti dunia ank mude skg laiiiiiinnn!!! tulis je pasal burung belatok ke burung pegar ke.kisah bdk2 kecik sblom tido,boleh jugak income msuk,xpyh la mengharap duet dr badan2 anti-Islam on MEMAHAMI APA YANG BERLAKU DI MESIR
    Anonymous
    on 7/11/13
     ON9 DENGAN ALLAH
    Tt yg suka pluralkan islam dgn agama lain pun posa ke? Rekalah agama sendiri jgn dok ciplak stgh2 ajaran islam yg kena dgn nafsu je. Sapolah kamu tt nk nilai ajaran Allah swt? yg ini sesuai, yg itu tk sesuai. Kamu lebih bijak dr Allah swt? Sedar diri tt! Elok kau belajar agama dr dok merapu spt diatas. Kitab Allah swt dan hadis Rasulullah saw penuh dgn ilmu dan hikmah yg maha tinggi! on MERAYAKAN HARI PERTAMA
    Abdul Haq
    on 7/10/13
     
    MEDIA DUNIA
    Aden ikuti program politik di Aljazeera, BBC dan CNN mengenai perkembangan politik Mesir tapi belum jumpa pencerahan seperti yang diturunkan oleh TT. Pencerahan yang dibawa oleh TT sulit untuk pengikutnya yang tidak faham politikal ekonomi dan perjuangan sejagat, bukan seperti perjuangan Islam yang walaupun dikatakan sejagat tapi pada hakikatnya lebih memihak kepada mereka yang sebulu dengan kepercayaan agama Islamnya,

    dan menjadi masealah jika populasi itu mempunyai pelbagai agama dan juga ada populasi yang tak percaya agama. Jadi memanag sosialisme itu yang tak pandang bulu agama kecuali untuk kepentingan semua/majoriti. Oarng banyak tak faham sosialis kerana istilah itu sudah banyak kena momokan atau propaganda kapitalis/korporat/media. on MEMAHAMI APA YANG BERLAKU DI MESIR
    Anonymous
    on 7/10/13

    ---------

    SELAMAT BERSAHUR DAN BERSUBUH





    BERSAHUR  PAGI INI

    baru selesai bersahur
    makan nasi dagang
    dengan ikan tongkol




    silap
    ini nasi jualan buka puasa
    nasi dah macam basi
    lembik dan tak perisa
    gulai ikan pun  tak panas
    sayur kacang sejuk menjuk

    justeru
    masih belum bertemu
    masih mencari
    kedai makan
    warung makan
    yang khusus
    untuk bersahur



    MENYELEWENG DI JALAN TAR
    lalu singgah kedai bundle
    khemah kedai mula dipasang
    tapi masih belum hebat lagi
    kerana itu kedai bundle  tak padat
    dan tak sibuk

    kedai kueh raya belum muncul
    yang banyak muncul di jalan tar
    ialah kedai bundle jual kasut

    ----------

    PROJEK TIPU RAKYAT DI RAHSIAKAN



     TAMAROD
    GARIS POLITIK ANAK MUDA

    Perbincangan TPP pusingan ke-18 di Malaysia
    KUALA LUMPUR 10 Julai - Pusingan ke-18 perbincangan Perjanjian Trans-pasifik (TPP) bakal diadakan di negara ini, bertempat di Sutera Harbour Resort, Kota Kinabalu, Sabah, dari 15 Julai hingga 25 Julai ini.

    KAH KAH KAH
    KAH KAH KAH
    KAH KAH KAH


    woit... TAHUKAH KENAPA TETIBA BUAT DI KOTA KONABALU?... kah kah kah..

    kah kah kah...JAWABNYA SENANG SAJE.... kah kah kah..

    kah kah kah...INI PROPJEK JUAL NEGARA.... kah kah kah...

    kah kah kah...INI PROJEK TIPU RAKYAT.... kah kah kah..

    kah kah akh.... INI PROJEK BUNGKUS DAN  JUAL MELAYU.... kah kah kah..

    kah kah kah...BUAT JAUH JAUH... BIAR TAK ADA YANG BERDEMO.... kah kah kah..

    woit...NAPA TAK BUAT DI WASHINGTON DC... LAGI BAIK.... kah kah kah

    NOTA
    apa jadi dengan dewan perniagaan melayu?
    apa jadi dengan pukasa?
    apa jadi dengan pukida?
    apa jadi dengan pukipm?
    sennyap saje
    bila melayu kena jual
    kah kah kah

    TEATER
    POLITIK DAN BERAMAL
    MALAM INI



    --------