.

Isnin, 1 Januari 2018

DEMI MASA








HARI INI
tahun baru 2018
seharian
menangis basah
tidak henti henti
mengucap selamat jalan
pada 2017

setiap tahun yang berlalu
setiap bulan yang melintas
setiap minggu yang beredar
setiap hari yang pergi
setiah jam yang berjalan
setiap detik yang  bergerak
tidak akan datang lagi

demi masa
tangisan basah sepanjang hari
tidak akan mengembaikan
detik itu

selamat sampai 1 januari 2018




-----------

BEKAS TENTERA MULAI MARAH






BEKAS TENTERA

MULAI MARAH

HUTANG 1MDB – RAKYAT ADALAH PIHAK BERKEPENTINGAN

Akhbar The Straits Times Singapura pada 27 Dis 17 dalam tajuk utamanya, "1MDB Malaysia menyelesaikan hutang Abu Dhabi dengan bantuan China", melaporkan bahawa AS $602.7 juta telah diselesaikan oleh 1MDB untuk membayar Syarikat Pelaburan Petroleum Antarabangsa Abu Dhabi (IPIC). Ini adalah bayaran ansuran kedua daripada AS $1.2 bilion yang perlu dijelaskan sebelum akhir tahun. Menurut The Straits Times, hutang itu dibayar dengan melepaskan pegangan sahamnya dalam dua syarikat kepada pembeli yang dikaitkan dengan perusahaan milik negara China. 

Akhbar tersebut selanjutnya menyebut, "ia telah dibayar dengan dana yang diperoleh daripada penjualan pelaburan dalam instrumen kewangan yang dipegang oleh syarikat pelaburan Malaysia dan kepentingan dalam dua entiti yang berkaitan dengan 1MDB yang memiliki tanah di utara Pulau Pinang dan sekeping lagi tanah seluas 128 hektar di sekitar kawasan Pelabuhan Kelang". 

Sekiranya laporan The Straits Times ini adalah benar, maka ia adalah berita yang agak mengejutkan. Persatuan Patriot Kebangsaan (Patriot) menggesa mereka yang bertanggungjawab mengesahkan atau menafikan apa yang telah dilaporkan. Benar atau tidak, penjelasan mesti diberikan. Rakyat mempunyai kepentingan terhadap masa depan negara kita. Kerajaan kita tidak boleh terus membingungkan rakyat, kerana rakyat perlu dimaklumkan dalam isu penting berhubung negara kita, terutamanya apabila ia melibatkan penjualan tanah perdana (prime land) dan aset negara. Sekiranya disahkan, perlu dijelaskan apakah bidang (parcel) tanah atau aset negara berkenaan dijual melalui proksi tempatan, dan siapakah mereka. Patriot seterusnya menggesa kerajaan-kerajaan  negeri yang terlibat, khususnya Selangor dan Pulau Pinang, agar terus berwaspada dalam pemindahan hakmilik tanah berkenaan. 

Akhbar The Straits Times juga melaporkan bahawa Abu Dhabi akan memulakan rundingan pada Januari 2018 dengan 1MDB berhubung AS $ 3.5 bilion yang masih dipertikaikan. Ini amat membimbangkan. Keputusan untuk menyelesaikan hutang luar negera ini tidak boleh diserahkan bulat-bulat kepada kerajaan kita sahaja, kerana terbukti ia mengalami sindrom ‘defisit kepercayaan’. Patriot merafak sembah dan merayu DYMM SPB YDP Agong dan Majlis Raja-Raja untuk ikut campur dalam mencari jalan penyelesaian terbaik untuk menyelesaikan kemelut berhubung hutang 1MDB. Kami menyarankan agar jawatankuasa khas dibentuk, diketuai oleh Gabernor Bank Negara, dengan keanggotaan ahli-ahli politik dari parti-parti pemerintah dan pembangkang dan pakar-pakar ekonomi terkemuka negara. Jawatankuasa khas ini bertanggungjawab untuk mencari jalan penyelesaian terbaik dan menasihati pihak kerajaan, Perdana Menteri dan Menteri Kewangan diwajibkan mematuhi cadangan yang dikemukakan.  

Rakyat Malaysia mempunyai kepentingan dalam isu penting ini. 

BG Dato Mohamed Arshad Raji (B) Presiden
Persatuan Patriot Kebangsaan
(PPM-005-14-22052017)
 29 Dis 2017






----------------

UCAPAN DARI PKR









PERUTUSAN TAHUN BARU 2018

Kedatangan tahun baru lazimnya disambut dengan penuh kemeriahan kerana ianya hadir bersama peluang untuk melakukan perubahan. Di dalam kerangka politik negara pula, kedatangan 2018 amat dinanti-nantikan. Ini kerana Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU-14) akan berlaku pada tahun 2018 ini.

Masih segar di dalam ingatan, di dalam perjalanan menuju PRU-13, betapa segala kritikan, peringatan dan amaran daripada pihak pembangkang dimomokkan sebagai ‘tohmahan’ dan ‘fitnah’. Namun, selepas PRU-13 satu persatu kepincangan dan kebobrokan pemerintah terdedah. Kepincangan dan kebobrokan pemerintah ini lantas menjadi bebanan teramat berat yang dipikul kita semua. 

Tahun 2017 memperlihatkan segala kepincangan dan kebobrokan pemerintah memuncak. Kepincangan dan kebobrokan pemerintah baik dari sudut urus tadbir, ekonomi, perundangan mahupun demokrasi berparlimen. 

Kini 2018 hadir memberikan peluang kepada kita semua untuk membuat perubahan. Peluang untuk kita memulihkan dan mengembalikan negara ini di landasan yang betul. Peluang untuk melihat Malaysia menjadi negara yang lebih baik, lebih adil dan lebih saksama untuk semua rakyatnya.

Peluang yang diberikan kepada kita pada tahun 2018 tidak harus disia-siakan. Ayuh berusaha dengan gigih memastikan perubahan berlaku pada 2018. Kuasa melakukan perubahan berada di tangan kita semua.

Saya mewakili keluarga besar KEADILAN dan Pakatan Harapan mengucapkan Selamat Tahun Baru 2018 kepada semua warga Malaysia. Semoga pada tahun 2018 ini segala harapan kita menjadi kenyataan.

Dr. Wan Azizah Wan Ismail
Ketua Pembangkang Parlimen Malaysia
Presiden Pakatan Harapan
Presiden KEADILAN




----------------------

POSTER EDIWANG








POSTER EDIWANG
Foto badut tu sesuai utk kempen poster pru... calon ponteng terbaik utk rakyat. Bkn wakil rakyat ke parlimen tp wakil rakyat ke nippon. on EDIWANG JADI TUHANG
Publish | Delete | Spam
HADIGOL
on 1/1/18




------------------

NINJA






NINJA

Di Iran tatkala Shah Iran menelanjangkan rakyatnye ..mereka turun ke jalanraya utk protest. Mereka berjaya. Kemudian mereka dibungkus.. sehingga nampak 2 bijik mata sahaja. La ni mereka turun ke jalanraya sekali lagi untuk ditelanjangkan kembali. Itu contoh kuasa turun ke jalanraya. on 
DI IARAN ANK MUDA DAH LETIH
Publish | Delete | Spam
panglimo potaseh
on 1/1/18







--------------------

JIWA MELAYU






JIWA MELAYU
Jiwa Melayu x mampu diubah menerusi pendekatan dan teknik Tukar Tiub. Ia hanya mampu mengukohkan kepala segelintir artis saje. on
 AWAS
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 1/1/18






------------------

DI IARAN ANK MUDA DAH LETIH











DI IRAN
ANAK MUDA

SEDANG 

BANGUN MELAWAN

KERANA 

SESAK NAFAS

 DIBUNGKUS 

JILBAB PAK LEBAI

WAL HAL

HARGA BARANG

MAKIN MAHAL

SAMA MACAM

DI MALASIA







------------------

PENJUAL TAKUT







PENJUAL
Dah jadi mcm anjing pakai serban. Dulu menyalak siang malam kafir munafik taghut anjing babi dll. Sekarang duk teliuq ayaq liur tejelir2 lidah menubggu dedak duniawi. Tiada lagi salakan diganti dgn pujian2 dan doa2 keberkatan. 

TAKUT

Nikmat sunguh dedak yg dihidangkan. Inilah wajah oengkhianat agama diakhir zaman yg melacurkan agama dan sangup menjdi khadam kpd dalaj yg menjhanamkqn negara on 
USTAD JUAL AGAMA
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 12/31/17






-----------------

BURIT SELUAS NYIRU






BURIT BIINI

SELUAS NYIRU
Pantat nenek kau melecetlah Mat Johari....jangan buat lawak bodohlah...AKU TERAJANG KANG...dah la kasut anak yang koyak belum dapat diganti lagi, kau bilang ekonomi negara baik....baik kepala bapak kau! 
on LAWAK TAHUN BARU
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 12/31/17





----------------

EDIWANG JADI TUHANG




EDIWANG

JADI TUHANG
Kata Sang Ahlul Syurga Inchik Hadi .. cara Chedet mintok maap tak Eslamik. Tuhang tak suka caro machang tu. Patut ikuk caro bini Rosmah ..cakap pushing-pushing. on
 SATU BUKTI SAHEH
Publish | Delete | Spam
panglimo potaseh
on 12/31/17





--------------

EKONOMI SEBULAT ROSMAH






EKONOMI
Korang yang kutuk situasi ni sebenarnya pekak badak ekonomi. Atau rabun ekonomi. Korang nampak ini satu malapetaka hancurnya ekonomi, atau satu petanda yang ekonomi negara bakal jatuh. 

SEBULAT

Salah kenampakan tu. Macam kau bagitau bomoh nampak hantu hitam rambut panjang mengurai bergerak laju di laman rumah, sebenarnya nenek kau terjaga bangun tengah malam bergegas cari jamban. Rabun. Sebenarnya bila syarikat dah lama operasi kat satu kawasan tu, dia dah takde nilai baru lagi. Macam BAT walaupun besar, tapi tak boleh kembang sebulat rosmah. 

ROSMAH

Dah lama sangat, bini pun dah muak tu pasal pot diksen dan mongolia pulak jadi tarikan baru. Untuk jadi menarik semula, syarikat baru perlu ganti. Bukan setakat tu je, syarikat baru akan buat bangunan baru, perlu tender baru, perlu lesen baru. Semua tu lobang komisyen. Eh, tabung donation. Sekelip mato den ekonomi naik! on 
EKONOMI MAKIN JATUH
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 12/31/1






-----------------

AWAS







AWAS!

Jangan terlalu yakin. Ramai peneroka akan tetap sokong N dan BN. Ramai peneroka lebih takut jika Cina DAP memerintah. Ramai peneroka ungkit bahawa M juga banyak lakukan kesilapan. Ramai peneroka sangat bersyukur dengan bonus dan gran tanah sekangkang kera yang mereka dapat. on BERITA BAIK
Publish | Delete | Spam
yb
on 12/31/17



-------------------

JADI BABI





JADI BABI
1st babi tu..MO1...left babi tu...bini dio...dan right babi tu...yg suka tipu bini babi belah left ketua BABI NAGARA tu ..katanya....hey you babi..you dah SUSUT sikit...timbalan MO1..yg dengan anjing tu nengok dari bawah...harmoni nya jadi BABI ni....kakakakakakaakkakaka...selamat tahun baru.... BABI..... 
on SATU BUKTI SAHEH
Publish | Delete | Spam
DIDI KOTA BELUD
on 12/31/17




-----------------

SALUT ANAK MUDA BANGUN MELAWAN









SALUT

ANAK MUDA

BANGUN

MELAWAN





Sempena tahun baru, 

ratusan berarak 

bantah kerajaan
RATUSAN rakyat Malaysia berarak pada malam tahun baru di tengah Kuala Lumpur membantah pentadbiran Najib Razak dan menggesa harga minyak diturunkan pada 2018.

Peserta protes “Turun” membanjiri Jalan Tunku Abdul Rahman di depan kompleks beli belah Sogo dan mula melaungkan “Turun Minyak, Turun Najib”.







------------------