.

Selasa, 15 Disember 2015

UGGAH BUAT LAWAK




UGGAH EMBAS

BUAT LAWAK

FAHAM KE

APA iTU TPPA?

SAJE TANYA




TPPA bakal beri kelebihan kepada produk komoditi Malaysia, kata menteri 

Perjanjian Perkongsian Trans-Pasifik (TPPA) bakal memberi kelebihan perdagangan kepada produk komoditi Malaysia berbanding negara saing di Asia Tenggara seperti Indonesia dan Thailand serta negara pengeluar produk kayu-kayan tropika yang tidak terlibat dalam perjanjian itu.
Menteri Perusahaan Perladangan dan Komoditi  Amar Douglas Uggah Embas berkata analisis menunjukkan negara tersebut tidak akan menikmati kemudahan yang ditawarkan negara TPPA bagi pasaran produk setara atau sama seperti dihasilkan Malaysia.
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/tppa-bakal-beri-kelebihan-kepada-produk-komoditi-malaysia-kata-menteri#sthash.l3b1bO1I.dpuf

KAH KAH KAH
woit
tetiba nama muncul
kah kah kah
dimana munkee ni?
kah kah kah
munkee ini cakap apa?
soalan hakiki
untuk kurun ini
munkee ni tahu ke apa TPPA
munkee ini dah baca abis
perjanjian TPPASe?
mungkee tahu ke apa TPPA?
munkee ni ada faham ke?
kah kah kah
jangan buat lawak

BUAT LAWAK





-------------

BERSAMA KITA SELAMATKAN MALAYSIA







BERSAMA

SELAMATKAN 

MALAYS
iA




--------------

MARI BACA PUISI






JEMPUTAN
madarasah paling cool
madarasah paling aktif
madarasah anak muda
jemput datang
sama merayakan





------------

BOOODEK GILA








FACE BOOK




TU DIA.. !!!!! Mati bersama2 Najib lebih mulia drpd mati kemalangan...
Di saat UMNO nyawa2 ikan, makin banyak puok2 UMNO berlumba2 NAK JILAT NAJIB SAMPAI MATI..
Kerana mati bersama Najib itu satu kemuliaan...
SIAPA NAK MATI BERSAMA NAJIB !!!.. sila order cepat2 kain kapan berlogo keris telanjang.. sebelum kehabisan stok... rugi tau tak mati mati bersama Najib.. nanti Najib bagi syafaat Islam Wasatiyahnya kepada hamba jilatnya di Padang Mahsyar kelak...


---------------

SIAPAKAH GERANGAN?







Amy Ho tinggalkan mesej atas tisu buat Muhyiddin





“Ke hadapan Tan Sri Muhyiddjn Yassin, ribuan terima kasih kerana bangun bersuara untuk kami semua ketika tiada seorang pun lakukannya.
“Kami sentiasa bersamamu dan kami berdoa supaya perjuanganmu tak sia-sia.
“Moga-moga Allah merahmatimu dan negara ini,” demikian menurut mesej itu, yang ditulis dalam bahasa Inggeris.

SiAPAKAH

GERANGAN

SOSOK YANG

BAIK HATi INI





---------------

LAUT CHINA SELATAN







LAUT CHiNA

SELATAN

TEGANG

KOMENTAR
perebutan wilayah
sedang berlaku 
dibawah perut laut
ada minyak dan gas
ini yang menjadi rebutan



US Navy commander: South China Sea conflict possible

December 15, 2015
Region may see a return of "might is right" policies instead of peaceful arbitration





TOKYO: The US Pacific Fleet Commander has warned of a possible arms race in the disputed South China Sea, which could engulf the region as nations become increasingly tempted to use military force to settle territorial spats instead of international law.
Commander Admiral Scott Swift urged nations like China to seek arbitration to settle maritime disputes.
“My concern is that after many decades of peace and prosperity, we may be seeing the leading edge of a return to “might makes it right” in the region,” Swift said on Monday in a speech in Hawaii.



---------------

KENALI MELAYU






PAS UMNO
Mahathir yang berkuasa selama 22 tahun pun tak dapat buat apa apa..asyik bising kentut bercakap melayu tak ambik pot...melayu mudah lupa...mahathir tau dah... selagi ada jawatan selagi ada kuasa berduyun duyun orang mai cium tangan...budaya bani melayu untuk mendapat kesenangan hidup..berbuih mulut menegak syariat Islam...gabungan UMNO PAS satu usahasama gabungan kerjasama kewangan...atas nama Islam...

kalau UMNO nak tegak Islam dah lama boleh buat...tak payah hidayah pedoman PAS..golongan progresif PAS telah dibuang...golongan ularmak masih berkuasa...apa pun PAS tidak relevan lagi dalam persada politik... cui bono ? Sapa untung sapa rugi ? Sama sama untung ? 

Semua tau jawapan...kah kah kah UMNO untung PAS rugi...segelintir pemimpin berjual beli demi keuntungan diri...kah kah kah...yang membeli pakai tunai...kah kah kah.. mudah lupa bukan penyakit tapi satu sindrom penyakit yang hanya boleh diubati dengan Ringgit Malaysia kah kah kah....hebat Najib...pandai...merompak...sapa bercakap on AYAM SIAM MAKIN MAHAL
Anonymous
on 12/15/15




MACAM EEE
Hang tau tak TT.. melayu ni ada satu jenis perangai sama mcm keling eee.. iaitu buat2 muka cengei atau muka garang marah. Ini adalah semiotik semulajadi kaki penipu yak kiralah siapa dia.. baik pak lebai.. pak aji.. cikgu.. guru agama berserban.. menteri2 atau perdana menyeri.. atau tukang angkut taik sekalipun.. Berbuat muka cengei mcm Shahrizat secara tepatnya mmg menguntungkan.. dapat bersih RM250 juta.. hang dapat apa??? 

Melopong saja.. karma dapat kat hang.. segala bala.. Allah umpukkan kat hang.. harga naik.. hidup terseksa.. dia syiok sampai masuk syurga.. kita pulak.. masuk nuraka.. haramjadah sungguh.. karma kepalabutuh apa ni.. aku pun tak tau.. Ingat semiotik muka cengei.. mula2 nak saman.. gegak gempita 7 petala langit.. gegar abih Arasy dan Sidratul Muntaha.. semer ni kepalabutoh saja.. bahana muka cengei.. yillek sumer dey.. buat penat beribu2 ulamak karang kitab sejak 1400 tahun.. satu habuk pun tak menjadi.. on BUKAN BERITA BARU
Anonymous
on 12/14/15





----------------

PADAN MUKA






PADAN MUKA

KENA SAMAN
KOMENTAR
ini kes terbaik
bila bawa ke mahkamah
semua akan diburai
yang tersorok
yang tersepit
yang terhimpit
semua akan bocor
satu malaysia akan tahu


Liong Sik saman balas Najib
 | December 14, 2015
Liong Sik mendakwa Najib Tun Razak sebagai Perdana Menteri telah menyalahguna mahkamah untuk menyamannya.






PETALING JAYA: Bekas Presiden MCA,  Dr Ling Liong Sik memfailkan saman balas terhadap Najib.
Peguamnya, Ranjit Singh mengesahkan saman fitnah itu difailkan di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur pada Isnin.
Ranjit ketika dihubungi FMT berkata, Liong Sik mendakwa Najib sebagai Perdana Menteri telah menyalahguna mahkamah untuk menyamannya.
“Liong Sik juga menuntut ganti rugi di atas kerosakan,” katanya.
Peguam Najib, Hafarizam Harun mengesahkan menerima saman itu.
KAH KAH KAH
woit
padan muka
ingat ini china sengkek
ingat ini apek tua
senang buli sana sini
kah kah kah
ini kepala cukong
ini kepala taiko
usik saje pasti melejang
kah kah kah
hang saman aku pun saman

BARU ADiL

-------------

BILA NAJIB NAK LETAK JAWATAN




PERANG 

TERUS

MEREBAK




Kumpulan pendesak GKCM bukan ancaman tapi pengimbang Umno, kata ahli


GKCM mendesak Najib Razak meletak jawatan tidak dilihat sebagai pengkhianatan kepada parti sebaliknya akar umbi lebih kepada pengimbang dalam Umno.


Kumpulan pendesak yang menamakan diri mereka Gabungan Ketua Cawangan Malaysia (GKCM) tidak dilihat sebagai ancaman kepada Umno tapi sebaliknya menjadi pengimbang memandangkan pimpinan parti tidak lagi mendengar suara di bawah, kata ahli akar umbi.


Kemunculan GKCM semasa Umno berdepan krisis kepimpinan mencuri tumpuan kerana rata-rata  mereka merupakan pemimpin akar umbi yang setiap hari berdepan dengan rakyat biasa dan penting bagi survival parti.
GKCM tidak mempunyai seorang pemimpin khusus dan mendakwa mempunyai sokongan luas tetapi beberapa jurucakap mereka enggan memaklumkan siapa pihak yang bersimpati dengan mereka kerana takut balasan yang akan diterima oleh mereka.
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/kumpulan-pendesak-gkcm-bukan-ancaman-tapi-pengimbang-dalam-umno-kata-ahli#sthash.STY1uwpW.dpuf
KAH KAH KAH
woit
kita lihat kita tunggu
bila nak buat road show
cakap cakap tak cukup
mak cik felda nak dengar
pak cik felda nak tahu
orang kampong sedang tunggu
satu malaysia dah bosan
satu malaysia dah muak
satu malaysia nak muntah
bila najib nak celah
kah kah kah
acah acah tak guna

BiLA LAGi


------------

KELANTAN MEMBALAK LAGI









SERAMBi

TAMBAH

BERAT

TAK SEDAR2

TAK TAUBAT2


Penduduk Kampung Kala bantah pembalakan

GUA MUSANG: Lebih 300 penduduk di Kampung Kala di sini, bimbang kawasan tadahan air mereka terjejas, jika Jabatan Perhutanan Kelantan membenarkan pembalakan dijalankan di kawasan itu. 

Penduduk mendakwa Jabatan Perhutanan akan meluluskan permohonan sebuah syarikat untuk pembalakan di kawasan itu yang boleh menjejaskan tadahan air bersih daripada bukit di situ.

 Seorang penduduk, Hashim Mohamad, 52, berkata penduduk kampung itu sudah sepakat untuk membuat bantahan kepada Jabatan Perhutanan dan menghalang sebarang aktiviti pembalakan di kawasan itu.

Beliau berkata, tadahan air bukit di kawasan hutan simpan kekal Sungai Terah digunakan penduduk sejak 1980an sehingga sekarang kerana kampung berkenaan tidak mendapat bekalan air daripada Air Kelantan Sdn Bhd (AKSB).

Katanya, tadahan air bukit itu adalah satu-satunya sumber air bersih yang digunakan penduduk dan bimbang jika pembalakan dibenarkan, ia akan memusnahkan kawasan itu.

Selanjutnya di : http://www.bharian.com.my/node/105000


KAH KAH KAH
woit
masih ada lagi pembalakan
cakap isleee
cakap kerana tuheee
tapi balak rembat jugee
kah kah kah
kaki rembat ini
sembayang ke 
tok haji keca sume same
kah kah kah

LEBAi BALAK


-------------

AYAM SIAM MAKIN MAHAL





AYAM SiAM

Di DANOK

MAKiN MAHAL



Malaysian Ringgit equals
8.27 Thai Baht

Chart of exchange rate values over time



----------------