Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 23 Ogos 2011

SELAMAT BERBUKA PUASA - MALAM TUJUH LIKU



DALAM PERJALAN INI

dalam perjalanan ini
pernah kau melihat kampong kampong kecil
di kiri kanan jalan
pernah kau bertanya siapa duduk disana
pernah kau ternampak rumah rumah kampong
di kiri kanan jalan
pernah kau bertanya macam mana orang yang tinggal di sana
pernah kau melintasi pekan pekan kecil
apakah kau pernah bertanya
anak muda di pekan ini ke mana agaknya
ketika matahari jatuh

setiap kali aku melintasi kampong
setiap kali aku melintasi pekan kecil
aku akan bertanya
setiap kali aku bertanya
setiap kali tidak dapat mendapat jawapan

bila jalan raya semakin gelap
yang aku lihat hanya cahaya lampu
bila malam semakin sarat
yang aku nampak hanya kelipan api

aku masih bertanya
tidak henti henti aku menanya
berkali kali soalan yang sama
soalan tanpa jawapan

setiap kali aku bertanya
aku tidak mendapat jawapan
kerana aku bertanya pada diri aku sendiri

aku bertanya ini
kerana aku telah berjanji
ketika aku melintasi bumi ini
aku ingin melihat kanan dan kiri
aku ingin melihat rumput dan keladi
anjing ditepi jalan
tupai di tepi perigi
belatok dalam lubang
tempua dalam sarang
aku ingin tahu

aku ingin tahu
siapakah penghuni kampong itu
aku ingin tahu siapa anak muda di situ
aku ingin tahu minah cun itu anak siapa
aku ingin tahu mak cik berjaja itu ibu siapa
aku ingin tahu malam ini mereka makan apa

jika badan aku pecah seribu
aku berjanji akan singgah bermalam
disetiap kampong
disetiap pekan
berjabat tangan membuat taulan
berkesah ke larut siang
tentang hidup
tentang harapan
tentang kekasih yang ditinggalkan
tentang hati yang patah berderai
tentang janji yang tidak ditunaikan

ketika aku melintasi bumi ini
kepala aku tidak di atas
hidung aku tidak tinggi
kaki aku menapak satu persatu
menghitung hari
sebelum kita semua pergi
meninggalkan bumi transit ini


HARI KE 23

pagi ini hujan turun
redup dan nyaman
petang matahari malu
sejuk dan selesa

tidak ada cabaran
hanya jalan raya yang sesak
kereta yang menyesak mengasak

selamat berbuka puasa
selamat malam tujuh liku

BETUL KE AKHBAR KOMPAS MINTA MAAF?

NOTA

media di indonesia hari ini heboh
berita bagaimana kompas telah dipaksa
mohon maaf oleh rosmah

rosmah telah mengancam kompas
kalau tidak mohon maaf
rosmah akan berbogel
di hadapan pejabat kompas

untuk mengelakan pekerja dan wartawan kompas
dari muntak taik - maka kompas telah dikatakan
minta maaf -kah kah kah

KOMPAS DIPAKSA MOHON MAAF OLEH ROSMAH

Menurut sumber Malaysiakini, permohonan maaf yang dituntut oleh Pejabat Perdana Menteri (PMO) pada mulanya ditolak oleh editor Kompas yang bertegas mempertahankan artikel mereka, khususnya berhubung dakwaan kegiatan kongsi gelap Maira, yang juga boleh dilayari secara meluas di Internet.

Dua penasihat itu kemudiannya mengancam mengugut Kompas dengan tindakan undang-undang, tetapi ini juga gagal untuk menundukkan akhbar Indonesia yang berpengaruh itu.

Kompas, bagaimanapun bersetuju membuka ruang kepada Najib untuk menjawap dan menangkis segala tuduhan dengan menghantar editor antarabangsa, Jimmy Harianto bagi menemubual Najib di Putrajaya pada Khamis lalu.

Bagiamanapun pada Ahad lalu, agensi berita nasional Bernama mengesahkan bahawa Kompas telah meminta maaf kepada Najib.


KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


kah kah kah...YANG LAPOR MINTA MAAF INI HANYA TIEWNAMA.... kah kah kah...

MULUT BESAR


nota:
mulut besar
tanda suka makan free
lain suka apa?
kah kah kah


SAHEH INI EEE KANG KONG DARI SINTOK




NOTA:

sila ambil perhatian
telah dibuktikan sekali lagi
bahawa yang selalu bercakap tentang melayu itu
sebenarnya bukan melayu

lihat gambar dibawah ini
saheh ini eee kang kong dari sintok

semenjak zaman kerajaan melayu melaka lagi
kita bertemu dengan watak ee
ada kling mendeliar
ada kitul
eee inilah yang membawa malapetaka kepada melayu

jumpa eee jumpa ular
ketuk kepala zul nordin dulu'
kerana hutang belum bayar
kah kah kah


EEE DARI SINTUK




MANA ADA KAUM YG BERSATU..! DI CHINA BERGADUH, DI INDIA BERGADUH, DI ARAB BERGADUH,,! TAKDE BERSATU2,,, BERSATU ITU ILUSI...! PERSOALAN YG KRITIKAL UTK MELAYU: BERSATU UNTUK APA???
By Non-Governmental Individual on SAHEH INI SINTOK on 8/23/11

Si bahalol Kang Kung ni tak tahukah bila Melayu pernah bersatu? Melayu hanya bersatu pada 5 rukun Islam dan adat kahwin aje, yang lain Melayu selalu berbeza pendapat. Tapi Kang Kung ni nampak lebih macam mamak tapi mahu berbicara tentan MElayu. --------------------------- mane ade bangsa dalam dunia ni bersatu? bukan melayu je... cina pun tak pernah bersatu... india... mat saleh, arab, afrika... pendapat akal fikiran akan menyebabkan tak da manusia yang bersatu... sikit-sikit "INILAH MELAYU, ITULAH MELAYU"... itu agenda madey ahhh... sib baik bro prasan kan gua agenda madey mamak... kuikuikui
By Revolusi_Malaysia on SAHEH INI SINTOK on 8/23/11

Maksud bersatu pada UMNONANI ialah bersatu dengan UMNO. Kalau tak bersatu dengan UMNO, maksudnya berpecah... eeeeee jugak ke pak cik ni....tone gelap sket
By Anonymous on SAHEH INI SINTOK on 8/23/11


kah kah kah kah.. nasib baik aku bukan lulusan sintok jugak.. barai jugak jadi sintok kalau asik kene bahan dgn tt.. kah kah kah kah..
By Anonymous on SAHEH INI SINTOK on 8/23/11


BERITA AWAL

NAIB CASELOR UUM:PERPECAHAN MELAYU MAKIN PARAH - malaysianinsider

SINTOK, 22 Ogos — Naib Canselor Universiti Utara Malaysia (UUM) berkata perpecahan masyarakat Melayu dilihat semakin parah meliputi segenap lapisan termasuk parti politik dan pertubuhan bukan kerajaan kerana terlalu mengejar agenda masing-masing.

“Saya melihat sekarang ini dengan penuh kebimbangan perpecahan yang sedang berlaku dalam masyarakat Melayu sangat parah. Mereka bukan sahaja berpecah daripada kelompok parti politik, malah dalam pertubuhan bukan kerajaan juga berpecah dan dalam organisasi pun turut berpecah.

“Tidak sepakat dalam hal-hal yang menyentuh mengenai kepentingan rakyat... agenda perjuangan kita yang sebenar pun kita sudah lupa,” kata Eee Mohamed Mustafa Eee Ishak dipetik Tiewnama Online.


KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit... KALAU KANG KONG SAJA OKAY JUGA....kah kah kah..

kah kah kah...INI KANG KONG EEE.... kah kah kah...

kah kah kah....TAK ADALAH YANG PALING HINA MELAINKAN KANG KONG EEE... kah kah kah

KENYATAAN RESMI




JAWATANKUASA PILIHAN KHAS PEMBAHARUAN PILIHAN RAYA TAK GAMBARKAN KEIKHLASAN PM DAN UMNO-BN


Saya merujuk kenyataan terbaru Saifuddin Abdullah, Timbalan Menteri Pengajian Tinggi dan Ahli Parlimen Temerloh yang meminta Pakatan Rakyat menyertai Jawatankuasa Pilihan Khas Pembaharuan Pilihan Raya dan tidak mempersoalkan keikhlasan Najib Razak dan UMNO-BN dalam menubuhkannya.

Saya pertama sekali ingin memuji Saifuddin sebagai antara minoriti kecil Menteri/Timbalan Menteri BN yang punya keberanian menyatakan prinsip dan pandangannya walaupun diserang bertubi-tubi oleh UMNO sendiri.

Pun begitu dalam hal ini saya berbeza pandangan dengannya.

Amalan perlantikan Jawatankuasa Pilihan Khas ini adalah amalan Parlimen Westminster. Secara tradisinya, Jawatankuasa Kira-Kira Awam (Public Accounts Committee atau PAC) yang dilihat memainkan peranan penting dalam memastikan kebertanggungjawaban dan ketelusan Kerajaan yang memerintah dipengerusikan Ahli Parlimen pembangkang. Ini bukan sahaja amalan di negara maju. India, misalnya, mempunyai Pengerusi PAC yang dipilih daripada pembangkang sejak tahun 1967.

Negeri pertama di Malaysia yang mengusulkan agar Pengerusi PAC diberikan kepada pihak pembangkang ialah Selangor di bawah Pakatan Rakyat pada tahun 2010. Cadangan itu dipersetujui oleh YB Khir Toyo dalam pertemuan dengan Speaker DUN Selangor Teng Chang Khim sebelum Sidang DUN pada Julai 2010 tetapi kemudian usul perlantikan Pengerusi PAC daripada pembangkang (BN) ditolak ketika Sidang DUN berlangsung.

Saya tidak tahu mengapa BN tukar fikiran di Selangor, tetapi kita berharap PM dapat menunjukkan kepimpinannya dan keikhlasannya dalam transformasi demokrasi negara dengan meletakkan syarat ini. Saya yakin Pakatan Rakyat tiada masalah menerimanya.

Malah, bukan ini sahaja. Pada 15 Ogos PM menegaskan penubuhan Jawatankuasa Pilihan Khas Pembaharuan Pilihan Raya dibuat bagi memastikan pilihan raya akan datang akan dijalankan secara bersih dan adil tanpa boleh dipertikaikan mana-mana pihak.

Ini nampaknya ekoran nasihat penasihat-penasihat dan konsultan-konsultan mewah yang dilantik BN yang melihat kesan negatif cara PM menguruskan BERSIH 2.0.

Tetapi penyakit ‘flip-flop’ ini terus menular dalam Jawatankuasa Pilihan Khas Pembaharuan Pilihan Raya apabila PM tunduk kepada Tan Sri Muhyiddin Yassin dan menegaskan pilihan raya boleh diadakan bila-bila masa dan tidak tertakluk kepada Jawatankuasa Pilihan Khas tersebut.

Setiap pelajar undang-undang dan Perlembagaan Malaysia tahu kuasa membubarkan Parlimen adalah tertakluk kepada nasihat PM kepada Seri Paduka Baginda Yang Di Pertuan Agong. Mengapa PM harus mengalah kepada TPM dalam hal ini?

Wujud sedikit harapan bahawa PM akan akhirnya menunjukkan kepimpinannya dan menjadikan Jawatankuasa Pilihan Khas ini sebagai warisannya kepada demokrasi Malaysia tetapi nampaknya harapan tersebut berkecai lagi.

Beza Pakatan dan BN ialah jelas – Pakatan cakap serupa bikin dan BN pula cakap tak serupa bikin.

NIK NAZMI NIK AHMAD
Pengarah Komunikasi
Parti Keadilan Rakyat

TER NOW ! TERKINI DARI JALAN DUTA




BERITA TERKINI DARI MAHKAMAH JALAN DUTA



Doktor Pusrawi, Dr Mohamad Osman mendedahkan di mahkamah sebentar tadi bahawa Saiful memasukkan pelastik ke dalam j**ur dia supaya nampak macam kena liwat


BOTOL UNTUK JUBUR SAIFOOL


nota:
sila cadangkan
botol yang mana
yang terbaik untuk
dimasukkan ke dlam jubur saifool
agar mahkamah yakin yang saifool
bukan anak dara lagi kah kah kah


MINTA MAAF DARI RAIS YATIM




YANG MANA SATU?














MINTA MAAF : KOMPAS MAHU RAIS YATIM MINTA MAAF- tiewnama

Semua pemblog wajar mengikut langkah akhbar Indonesia, Kompas yang menuntut Rais Yatim memohon maaf kerana merogol seorang amah Indonesia.

Rais Yatim berkata laporan berita rogol amah ini telah ditimbulkan oleh pemblog. Kes rogol ini boleh menjejaskan reputasi seseorang yang berjawatan tinggi dalam sesebuah negara.

“Mereka yang telah menulis seperti Kompas itu di tanah air kita, sama ada pemblog atau mereka yang sengaja menimbulkan isu-isu ini harus berbuat sama seperti Kompas.

“Tapi keadaan dunia hari ini berapa orang sangatlah yang hendak tampil dan mohon maaf, sehingga diseret mungkin barangkali baru hendak pohon maaf,” katanya dipetik Tiewnama Online malam tadi.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit... KAKI BODEEEEK.... kah kah kah

LAGI LAGI POLIS MALAYSIA BERHEMAH




NOTA:

ini lagi kesah dan cerita
polis malaysia berhemah
ini adalah cerita cerita
rakyat biasa yang telah
menjadi cerita 'cult'

kita berterima kaseh
kepada saekor kang kong
yang berani bersuara untuk
mengehemahkan polis malaysia
kah kah kah



INILAH DIA BUKTI POLIS MALAYSIA AMAT AMAT BERHEMAH



ni ada dua yang aku nak kongsi 1) aku kena tahan dgn polis kat federal highway pada hari pertama bawak moto kat kl. dalam mencari lane moto, polis dah tahan.. so dia nak 20 ringgit aku kata 10 ringgit boleh la dia nak juga 20 aku kata boleh tapi duit syiling la.. pas tu dia ambil 10..

2) aku kena tahan speed trap.. so polis kata depa ada 4 org so aku kata sorong 10 hinggit so aku bagi note 50 pasal tadak duit kecik.. dan depa bagi balik 10 hinggit.. kah kah.. sekarang aku tak buat dah kerja tawar menawar nih.. kalau nak saman saman.. kalau tak nak saman bagi aku jalan..
By Anonymous on INI TAMBAHAN CERITA POLIS BERHEMAH on 8/22/11


kes berlaku masa aku belajar di usm tronoh perak sekitar tahun 92/93..malam minggu kami biasa tengok wayang kat ipoh..pastu makan kat railway station..kami park larr moto kapcai memasing kat depan gerai tu...masa tgh makan tetiba polis trafik datang terus saman motor yg parking depan gerai tu..aku ni bukan anak org kaya..bapak tanam kelapa sawit kat kampong..

nak settle saman memang tak mampu..bagitau bapak..bapak aku jual satu gulung paip getah meracun..dapat larr 200 hingget..aku pi balai trafik ipoh , kat kaunter depan tu aku bagitau niat aku nak bayar kompoun..polis tu tanye "mampu ker nak bayor kompoun?"..sebab aku bagitau aku ni masih belajar kat usm..aku pun tunjuk ler duit yg aku bawak tu (lurus betul aku masa tu)...polis tu amik duit aku pastu suruh aku balik...cilaka..! skang aku dah jadik kontraktor..buat projek kerajaan barisan nasional..untung yg aku buat aku bagi kat PAS utk dana pilhanraya..bior hancur BN..
By hadiputera on POLIS MALAYSIA BERHEMAH KE? on 8/22/11


NOTA:

ada lagi cerita cerita
polis malaysia berhemah?
kah kah kah

SAHEH INI SINTOK




INI BUKTI BERSATU MELAWAN



nota:

melayu udah lama bersatu
melayu udah lama berpadu
melayu bersatu dan berpadu
untuk pecahkan gerombolan
kah kah kah





NAIB CANCELOR UUM: PERPECAHAN MELAYU MAKIN PARAH – malaysian insider

SINTOK, 22 Ogos — Naib Canselor Universiti Utara Malaysia (UUM) berkata perpecahan masyarakat Melayu dilihat semakin parah meliputi segenap lapisan termasuk parti politik dan pertubuhan bukan kerajaan kerana terlalu mengejar agenda masing-masing.

“Saya melihat sekarang ini dengan penuh kebimbangan perpecahan yang sedang berlaku dalam masyarakat Melayu sangat parah. Mereka bukan sahaja berpecah daripada kelompok parti politik, malah dalam pertubuhan bukan kerajaan juga berpecah dan dalam organisasi pun turut berpecah.

“Tidak sepakat dalam hal-hal yang menyentuh mengenai kepentingan rakyat... agenda perjuangan kita yang sebenar pun kita sudah lupa,” kata Prof Dr Mohamed Mustafa Ishak.

Beliau berkata kalau pemimpin dan orang Melayu masih tidak insaf, mereka terpaksa menerima hakikat bahawa mereka mungkin akan hilang kemerdekaan.

“Merdeka ialah penentuan nasib diri sendiri. Jika kita tidak boleh menentukan nasib diri sendiri dan nasib ditentukan oleh orang lain, apa ertinya kita merdeka. Inilah yang berlaku sekarang,” katanya.

“Jadi saya harap supaya gologan intelektual Melayu, ahli-ahli politik Melayu dan pemimpin-pemimpin Melayu semua insaf. Kita perlu mula bekerja bersama-sama,” kata beliau sambil menambah, “jangan sampai kita telah hilang semuanya baru kita nak berpeluk-peluk dan menangis.”

“Itu semua buang masa. Jangan sampai nasi menjadi bubur,” kata Mohamed Mustafa.
Beliau berkata sehingga kini ahli-ahli politik tidak boleh mengambil pendirian bersama dalam isu-isu yang menyentuh kepentingan agama, bangsa dan negara kerana mereka masing-masing terlalu meterialistik hendak mendapatkan kuasa, ganjaran dan pangkat yang akhirnya mereka lupa apa perjuangan mereka yang sebenar.

Katanya, sesiapa yang memberi pandangan akan terus dikecam sehinggakan jika ada ulama yang menghentam sesuatu perkara akan dikatakan “ulama upahan, ulama pengampu.”

“Jangan kita terlalu terdesak sehingga kita sanggup gadai masa depan bangsa dan negara hanya semata-mata untuk kuasa,” katanya.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit...KALAU SINTOK ITU.... SINTOKLAAAAA.... kah kah kah...

kah kah kah....NAMPAK JELAS KESINTOKAN KANG KONG INI..... kah kah kah..

nota:
diharapkan semua pembaca
yang selalu bertanya kenapa tibai sintok?
berita ini akan menjawab soalan itu
kah kah kah


woit....ADA LAGI RUPA RUPA NYA AJENDA PERPADUAN MELAYU.... kah kah kah..

kah kah kah...KANG KONG INI SELAMA TIDOOOO KE?.... kah kah kah...

kah kah kah....ATAU BUAT BENDANG Di KUALA KEDAH.... jkah kah kah...

woit....MELAYU MEMANG DAH LAMA BERSATU.... kah kah kah..

kah kah kah...MELAYU HARI INI SUDAH BERPADU.... kah kah kah...

kah kah kah....SEMUA MELAYU BERSATU MENGHUMBANKAN GEROMBOLAN.... kah kah kah...


RAHSIA GEROMBOLAN AKAN DI BUKA DI MAHKAMAH




MENONGGENG GEROMBOLAN





SAYA TIDAK MINTA MAAF, JUMPA DI MAHKAMAH : MUSTAFA – harakah daily

Setiausaha Agung PAS, Mustafa Ali akan mendedahkan segala bukti penglibatan Umno di belakang isu pemeriksaan Jais ke atas gereja methodist Damansara Utama apabila beliau di saman oleh Umno nanti.

Sehubungan itu, beliau tidak bercadang untuk meminta maaf kepada Umno dan akan bertemu dengan mereka di mahkamah nanti, kata Mustafa yang bercakap dengan Harakahdaily dari Makkah.

"Saya tidak akan minta maaf dan akan serahkan bukti yang saya ada dalam mahkamah nanti," kata Mustafa.

Mustafa yang sedang menunaikan umrah sehingga Aidil Fitri ini didesak memohon maaf oleh Umno ekoran dakwaannya bahawa Umno terlibat di belakang Jais dalam pemeriksaannya ke atas gereja itu.

Umno Selangor dilaporkan akan memfailkan saman RM10 juta terhadap Mustafa Ali berhubung dakwaan kononnya parti Melayu itu memainkan peranan dalam tindakan Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) ke atas sebuah gereja awal bulan ini.

JENG JENG JENG
JENG JENG JENG
JENG JENG JENG


woit.... INI KES YANG DI TUNGGU TUNGGU.... kah kahkah..

kah kah kah...SEMUA MENANTI APAKAH YANG AKAN BOCOR....kah kah kah..

kah kah kah...ORANG RAMAI NAK TAHU CARA GEROMBOLAN BUAT KERJA.... kah kah kah..

kah kah kah...ORANG RAMAI NAK TAHU.... SIAPA DAPAT KONTREK INI.... kah kahkah...

nota:
jais kais mais bais dais
semua kaki pau
kah kah kah