Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 16 September 2011

TUKAR TIUB PEMECAH BERITA



DARI PARTI PASASUK KE GEROMBOLAN?


berita baru masuk

diberitakan dari sumber parti pas
bahawa hassan ali akan meninggalkan
parti pas dan akan terjun ke dalam
lubang united malay national organisation


SIAPA HASSAN ALI?

hassan ali ketika ini ialah seornag ahli exco
kerjaaan pakatan rakyat di selangor

hassan ali telah tewas dalam pemilihan parti yang
telah berlalu

hassan ali telah digugurkan odari jawatan ketua
perhubungan pas selangor

16 HARIBULAN SEPTEMBER



16 SEPTEMBER HARI INI


hari ini ialah hari malapetaka untuk sabah dan sarawak
hari ini bumi sabah dan sarawak memjadi tanah jajahan semenanjung


15 mei ialah nakba untuk warga palestin
31 ogos ialah malapateka untuk warha tanah melayu
16 seprtember ialah malapetaka untuk sabah dan sarawak


nota:
nakba ialah malapetaka
malapetaka ialah nakba





KENYTAAN RESMI DARI PARTI KEADILAN RAKYAT




KENYATAAN MEDIA:
16 September 2011

TERUS MARA MEMASTIKAN PERUBAHAN TERLAKSANA


Saya mengucapkan tahniah kepada semua pejuang kebebasan dan hak asasi manusia kerana kerajaan Umno-Bn akhirnya terpaksa akur dengan kebenaran dan keadilan yang mereka perjuangkan selama berdekad-dekad. Ribuan pejuang ini dipenjara, difitnah dan menderita pelbagai kezaliman demi untuk hak dan kebebasan rakyat yang dinodai oleh Umno-BN sejak merdeka lagi.

Tanpa kegigihan perjuangan mereka yang sentiasa memberikan tekanan kepada Datuk Seri Najib Razak, pastinya YAB Perdana Menteri tidak akan membuat kenyataan semalam untuk menamatkan darurat dan menyarankan untuk memansuhkan ISA. Semangat perjuangan rakyat telah menjadi sebahagian dari darah daging perjuangan parti-parti dalam Pakatan Rakyat. Pakatan Rakyat meneruskan perjuangan ini dengan memasukkannya ke dalam Buku Jingga.

Justeru itu apa yang dilakukan oleh Perdana Menteri bukanlah suatu kurnia kepada rakyat sempena Hari Malaysia, sebaliknya ia adalah hasil dari perjuangan getir. Maka tahniah yang sebenar adalah untuk para pejuang kebebasan dan hak asasi baik dari parti-parti politik mahupun dari NGO. Sebagaimana kita tidak memberikan tahniah kepada British kerana memberikan kemerdekaan kepada Persekutuan Tanah Melayu pada 31 Ogos 1957 tetapi tarikh tersebut kita rayakan sebagai kemuncak kejayaan perjuagan menentang penjajahan.

Namun kita mengalu-alukan langkah yang diambil Perdana Menteri yang tentunya membuka lembaran baru kepada persekitaran politik Malaysia sekiranya apa yang diumumkan dikotakan dan tidak sebagai satu retorika serta sekadar bersifat kosmetik demi memulihkan imej politik.

Oleh kerana itu sejajar dengan pengumuman Datuk Seri Najib semalam yang berhasrat memansuhkan Akta Keselamatan Dalam Negeri 1960 (ISA) dan menamatkan perintah darurat, kita menuntut agar:

1) Segera membebaskan semua tahanan yang ditahan tanpa bicara atau hadapkan mereka ke mahkamah untuk diadili.

2) Menutup pusat tahanan yang menempatkan tahanan yang ditahan tanpa bicara seumpama Pusat Tahanan Kamunting dan Simpang Renggam.

3) Segera melaksanakan proses siasatan terhadap segala aduan siksaan terhadap para tahanan
.

Kita juga perihatin dengan pengumuman Datuk Seri Najib untuk menggubal dua akta baru yang dipayungi Perkara 149 Perlembagaan Persekutuan. Akta itu menurut Perdana Menteri bakal digunakan untuk memerangi keganasan dan aliran subversif. Kita berpandangan adalah penting bagi Pakatan Rakyat, NGO dan pentadbiran Datuk Seri Najib Razak untuk duduk semeja bersama-sama mendapatkan maklum balas dari segenap lapisan masyarakat sebelum rang undang-undang ini dibentangkan di Parlimen kelak. Oleh itu kita menyeru agar diwujudkan Majlis Perundingan Kebangsaan bagi mengkaji serta bersama-sama menggarap dua rang undang-undang mencegah keganasan dan aktiviti subversif yang bakal dibentangkan di Parlimen kelak.

Kita tidak mahu undang-undang yang bakal digubal ini masih menerapkan unsur perundangan antaranya yang mirip dengan peruntukan Seksyen 73(1) dan Seksyen 8 Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA). Kedua-dua peruntukan tersebut memberi kuasa kepada Menteri untuk menahan sesiapa sahaja dan membolehkan Menteri itu menyalahguna kuasa demi kepentingannya semata-mata. Pastinya pengumuman pemansuhan ISA tidak membawa sebarang erti sekiranya kedua-dua akta yang bakal digubal itu itu masih membolehkan Tahanan Tanpa Bicara.

Saya ingin mengingatkan Perdana Menteri bahawa rakyat dapat membedakan antara slogan dengan hakikat dan rakyat akan meneruskan perjuangan mereka sehingga segala hak dan kebebasan mereka dikembalikan sepenuhnya termasuk hak mereka untuk berhimpun secara aman untuk menjayakan demokrasi tulen.

Rakyat tidak menerima perubahan yang bersifat tempelan. Selagi pemerintahan Umno-BN tidak menerima perhimpunan Bersih 2.0 sebagai hak dan kebebasan rakyat, rakyat akan beranggapan bahawa tuntutan mereka belum dipenuhi. Demokrasi yang berwibawa dan sistem piliharaya yang adil dan bebas adalah sebahagian dari hak asasi dan kebebasan rakyat.

Parti Keadilan Rakyat juga mahu menegaskan bahawa kita tidak akan menerima kenyataan yang dibuat oleh Datuk Seri Najib sebagai bermakna selagi lidah rasmi Keadilan iaitu Suara Keadilan dihalang penerbitan dan pengedarannya oleh Kementerian Dalam Negeri.

Rakyat akan menerima sekiranya pembaharuan yang dilakukan adalah benar-benar ikhlas, berdasarkan penkhayatan kepada nilai-nilai murni demokrasi dan karamah insaniah dan tidak sebagai gimik politik.

Sekiranya Datuk Seri Najib benar-benar menerima nilai-nilai ini beliau sebagai wakil kerajaan harus membuat kenyataan terbuka bahawa kerajaan sebelum ini telah melakukan pelbagai kezaliman di bawah undang-undang kuku besi ISA dan undang-undang drakonian lainnya. Pengakuan ini harus diikuti dengan permohohan maaf kepada mereka yang dizalimi dan kepada mereka yang sudah meninggal, permohonan maaf tersebut disampaikan kepada keluarga mereka.

Perlaksanaan kepada janji Perdana Menteri juga bergantung kepada kebebasan dan integriti institusi kehakiman. Selagi institusi kehakiman tidak bebas dari cengkaman politik dan tidak memiliki integriti, institusi tersebut boleh dijadikan alat kepada kezaliman baru dan melakukan “political persecution.” Bahkan ini yang sedang dilakukan oleh Datuk Seri Najib kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim sekarang.

Jenteru itu sementara saya mengajak mengalu-alukan kenyataan positif yang dibuat oleh Perdana Menteri saya juga menyeru rakyat terus istiqamah dalam perjuangan menuntut keadilan dan kebebasan.

MOHAMED AZMIN ALI
TIMBALAN PRESIDEN PARTI KEADILAN RAKYAT


JINS SHAMSUDDIN KAKI KELENTONG



SIAPA INI ORANG?



nota:
sila tanya pengerak dan aktivis filem
siapa malaon ini
sila tanya berapa banyak dah rembat
duit kerajaan perak
sila tanya berapa banyak dah rembat
duit finas

jangan segan segan
di hari baik bulan baik
rajin rajin bertanya
kah kah kah



SURAT DARI PEMBACA

bongkar jangan tak bongkar. malaon tan sri jins shamsudin punya hal ni. kalau tak mampu nak buat filem pasir salak, duit finas dan kerajaan perak kena bagi balik. jangan songlap, jangan seleweng. satu lagi nak tanya, pinjaman mara belajar di england dulu dah selesai ke belum. itu semua, duit rakyat jins shamsudin ooii... kini, ramai anak muda tunggu nak dapatkan biasiswa tapi tak dapat2.

duit finas, kerajaan perak dan mara jika tak bagi (bayar) balik macam mana mereka nak perolehi. lagi pun duit tu bukannya mak bapak bn/umno yang punya. boleh ambil sesuka hati saja. anak2 muda (terutama di perak) yang sukar dapatkan biasiswa kerajaan perak, selongkar hingga ke akar umbi. sampai si benggali tu, pulangkan semula semua duit yang dia ambil dan pinjam. - tan sri ahmad albab.
By Anonymous on APA JADI DENGAN PASIR SALAK on 9/15/11

Semasa nak buat filem Bukit Kepong, Barua UMNO Jins Shamsudin pernah janjikan wang kepada tok saudara saya yang juga merupakan abang kepada arwah mata mata Jaafar yang bertugas di Rumah Pasong Bukit Kepong.. Habuk pun tarak.. Memang dasar Pembohong besar.. Tak percaya? Pergi Gerisik Muar Johor cari Omar bin Arshad abang kepada mata mata Jaafar bin Arshad..
By Anonymous on APA JADI DENGAN PASIR SALAK on 9/15/11

yam seng? mabuk ye? mana ada. mesti minum air guinness " baik untok kita" bagi menjana tenaga hahahahhh
By ComOt on APA JADI DENGAN PASIR SALAK on 9/15/11

nama pun jinsss kah kah kah
By Anonymous on APA JADI DENGAN PASIR SALAK on 9/15/11

Bro. tanya JIN UMNO dia dah bayar tak duit tempah uniform kepada tukang jahit di Taiping. Geng mereka semua tempah dan order macam orang putih lepas tu lari dan kencing. Dulu kini dan selama2 nya menipu...
By Nostalgia abkk on APA JADI DENGAN PASIR SALAK on 9/15/11

nak bikin panas lagi x? apa kata blog2 anti UMNGOK post kan lagu asal negaraku yg versi omputih tu. menunjukkan yg malaysia ni amek lagu penjajah. buat malu je. lagu kebangsaan pun x reti buat sendiri... tu pun x ngaku kena jajah. hampeh mahadeytambi kutti!!
By Anonymous on APA JADI DENGAN PASIR SALAK on 9/15/11


HADIAH UNTUK SI BANGANG DAN KAKI BODEK



NOTA:


untuk mereka yang menayangkan logo pro isa
dalam blog mereka
untuk para blogger yang pro isa
untuk sesiapa sahaja yang pro isa

dipersilakan meloncat tiga kali
ambil nafas panjang panjang
kemudian:

sila menonggeng
arah kan lubang jubur tepat ke matahari
kemudia kentut kuat kuat
kemudian kentut sekali lagi

kemudian berdiri tegak kembali
dan sila nyanyikan lagu terang bulan

selesai menyanyi laungkan :
gua bodoh...lu pikir laaa sendiri
kah kah kah


PEMBODEK YANG TAK DAPAT NAK BODEK










KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


KERAJAAN YANG LEMBIK ADALAH KERAJAAN YANG BAIK UNTUK RAKYAT



SIAPA BERI ARAHAN BUNUH?




nota:
rakyat masih imgin tahu
siapa beri arahan bunuh
altantuya?

rakyat mahu tahu siapa
entot altantuya dulu

bala kata najib dulu
kemudian pass pada bangida
maka dihari baik bulan baik ini
rakyat imgin tahu - siapa entot dulu
kah kah kah




KERAJAAN MANSUHKAN ISA DAN AKTA BUANG NEGERI
- mkini

Najib Razak malam ini mengumumkan keputusan kerajaan memansuhkan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) dan Akta Buang Negeri 1959.

"Sepertimana yang saya janjikan dalam ucapan sulung saya semasa mula-mula mengambil alih jawatan perdana menteri pada 3 April 2009, ISA akan dikaji secara komprehensif.

"Suka saya mengumumkan pada malam yang bersejarah ini, bahawa Akta Keselamatan Dalam Negeri 1960 (yakni ISA) akan dimansuhkan terus," katanya dalam ucapan perutusan khasnya sempena Hari Malaysia malam ini dan disiarkan secara langsung menerusi RTM1.

Selain memansuhkan ISA, katanya, kerajaan juga akan memansuhkan Akta Buang Negeri 1959 di samping mengkaji semula beberapa undang-undang lain bagi memastikan ia memenuhi kehendak semasa.

"Sehubungan dengan itu lagi, kita tidak akan teragak-agak untuk meminda atau memansuhkan undang-undang yang tidak lagi relevan," tambahnya.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit...INI BUKTI JALAN RAYA BERJAYA BAWA PERUBAHAN.. kah kah kah..

woit..BUKTI PILIHANRAYA TAK DAPAT UBAH APA APA...kah kah kah

kah kah kah... KALAU TAK ADA JALAN RAYA SEMUA SEDIA KALA.... kah kah kah.....

kah kah kah..INI BUKTI NAJIB LEMBIK.... kah kah kah...

kah kah kah... KERANA NAK KENA TENDANG KELUAR BARU INGAT TUNTUTAN RAKYAT.... kah kah kah..

nota:
lebih lama najib lembik lebih baik
lebih lama bik mama berkuasa lebih meluat
lebih lama najib dan rosmah memerintah
lebih banyak tuntutan yang akan rakyat dapat


MUBARAK DI MESIR TARIK UNDANG UDANG DARURAT



MAT MONGOL DI MALAYSIA BUAT SAMA






NAJIB : ISA DIMANSUH, TIGA PROKLAMASI DARURAT DIBATAL – minsider

Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) akan dimansuhkan sama sekali dan kerajaan akan memperkenalkan dua akta baru untuk mengekalkan keselamatan negara, demikian diumumkan oleh Najib Razak.

Selain itu kerajaan juga mengumumkan tiga proklamasi berkenaan dengan darurat yang berkuat kuasa sejak beberapa dekad lalu akan ditamatkan.

“Seperti mana yang saya janjikan dalam ucapan sulung saya semasa mula-mula mengambil alih jawatan Perdana Menteri pada 3 April 2009, bahawa Akta Keselamatan Dalam Negeri 1960 (ISA) akan dikaji secara komprehensif.

“Sehubungan dengan itu, suka saya mengumumkan pada malam yang bersejarah ini, bahawa ISA akan dimansuhkan terus,” katanya

Kata beliau, untuk mencegah perbuatan subversif, keganasan terancang dan perbuatan jenayah bagi memelihara ketenteraman dan keselamatan awam, dua undang-undang baru yang sesuai akan digubal di bawah semangat serta payung Perkara 149 Perlembagaan Persekutuan.

“Pokoknya, akta-akta ini nanti bermatlamat untuk memelihara keamanan, kesejahteraan, kesentosaan serta kerukunan hidup rakyat dan negara,” kata Najib.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit....DULU BILA TT KATA KITA DALAM DARURAT MACAM MESIT TAK CAYA... kah kah kah..

kah kah kah..NAFIKAN MESIR TAK SAMA MACAM MALAYSIA... kah kah kah..

kah kah kah...MESIR ADA DARURAT TAPI MALAYSIA TAK ADA DARURAT...kah kah kah.

kah kah kah...SEKARANG TERBUKTI TT BETUL..... kah kah kah..

kah kah kah... MUBARAK SEBELUM RUNTUH PUN BUAT PERUBAHAN UNDANG UNDANG...kah kah kah..

kah kah kah...GEROMBOLAN SEBELUM KERUNTUHAN PUN BUAT PERUBAHAN UNDANG UNDANG...kah kah kah...


nota:
semua blogger yang pro isa itu
tolong buka tangan dan tangkap
kentut sendiri – kepal kentut itu
keras keras kemudian cium sendiri

itulah hadiah dari najib kerana di blog
tuan tuan ada logo menyokong isa

padan muka

kah kah kah
kah kah kah
kah kah kah

BERANI MELAWAN BERANI MENANG




SIAPA ENTOT DULU?





nota:
siapa beri arahan
untuk bunuh altantuya?




NAJIB TUNDUK TUNTUTAN BUKU JINGGA - harakah daily

Biarpun pengumuman perdana menteri malam ini dialu-alukan, namun hakikatnya ia adalah menciplak janji Pakatan Rakyat seperti dimuatkan dalam Buku Jingga, kata Ketua Penerangan PAS Tuan Ibrahim Tuan Man.

Malah katanya, tawaran perubahan Pakatan Rakyat lebih luas berbanding beberapa perubahan yang telah diumum Najib malam ini.

"Perjuangan kita menentang akta zalim ini sudah lama dahulu, cuma Umno BN ni lambat faham.

"Apa yang saya boleh kata, akhirnya BN tunduk dengan tuntutan kita dalam Buku Jingga," katanya yang juga Pesuruhjaya PAS Pahang.

Beliau mengulas perutusan khas Hari Malaysia perdana menteri malam ini yang mengumumkan keputusan kerajaan memansuhkan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA).

Selain memansuhkan ISA, katanya, kerajaan juga akan memansuhkan Akta Buang Negeri 1959 di samping mengkaji semula beberapa undang-undang lain bagi memastikan ia memenuhi kehendak semasa.

Mengulas lanjut, Tuan Ibrahim berkata, beliau yakin pengumuman Najib itu dibuat dalam keadaan BN sangat terdesak untuk menarik sokongan rakyat berdepan Pilihan Raya Umum ke-13.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


nota:
nak tahu mengapa najib mansuh isa?
ini dia:

mansukan lah isa sebelum kamu di mansuhkan
berlaku adilah kamu sebelum kamu diadilkan
berubah lah kamu sebelum kamu di ubahkan

bukti:
kerajaan yang lemah adalah kerajaan yang baik
najib yang lembik adalah najib yang baik
najib yang flip flop adalah perangai najib
najib yang takut bini adalah najib yang saheh