Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 18 Jun 2011

JEMPUTAN MALAM ESOK - DEWAN PERHIMPUNAN CHINA




SEMUA DI JEMPUT HADIR








JEMPUTAN:
malam esok di dewan perhimpunan china kuala lumpur
jam 8.00 malam
sila datang

untuk mendengar taklimat dari bersih

pemimpin bersih akan memberi penerangan


BERSIH TETAP MAHU BERHIMPUN – berita hairan

Mohamad Sabu tuduh amaran polis ugutan terhadap orang ramai

KUALA LUMPUR: Penganjur Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (BERSIH) tetap berkeras meneruskan perhimpunan besar-besaran di ibu negara, Kuching dan Kota Kinabalu pada 9 Julai ini walaupun dinasihat membatalkan hasrat berkenaan oleh pelbagai pihak termasuk pasukan keselamatan.

Sambil memberi alasan akan memastikan perhimpunan berlangsung dalam keadaan aman dengan dipantau pihak berkuasa, Pengerusi BERSIH 2.0, Ambiga Sreenevasan, berkata pihaknya akan berbincang dengan polis dalam tempoh terdekat supaya perancangan itu dapat diteruskan.

nota:
sampaikan berita ini
kepada orang yang tidak
membaca tukar tiub
dan sekeh sekali kepala
mamat ini kah kah kah


nota:
jangan silap faham
bila sudah kena sekeh
mamat ini tak akan lupa
program malam esok
kah kah kah


PERNIAGAAN BUMIPUTERA




CONTOH HADIAH UNTUK SUAMI NAJIB





DEWAN RAKYAT: PENGGUNA PERSENDIRIAN TAK KENA CAJ E-MEL SATU MALAYSIA – berita hairan

Bayaran dikenakan kepada firma swasta, agensi kerajaan

Najib Razak, berkata tiada sebarang bayaran dikenakan kepada pengguna persendirian untuk menggunakan perkhidmatan E-mel satu Malaysia.

Perdana Menteri, berkata bayaran akan dikenakan kepada syarikat swasta ataupun agensi kerajaan yang menggunakan perkhidmatan itu, caj bergantung kepada bilangan e-mel dihantar.

Najib berkata demikian dalam jawapan bertulis menjawab soalan Hee Loy Sian (PKR-Petaling Jaya Selatan) pada sidang Dewan Rakyat, semalam.

Loy Sian dalam soalannya meminta Perdana Menteri menyatakan berapakah kadar caj dibenarkan untuk penghantaran setiap E-mel satu Malaysia kepada rakyat.

Menjawab soalan Loy Sian mengenai apakah kelebihan syarikat Tricubes Bhd dibenarkan menguruskan projek satu MY, Perdana Menteri berkata, ia (Tricubes) berjaya menunjukkan pelan perniagaan yang kukuh dan jelas.

“Mereka juga disokong secara rasmi oleh syarikat gergasi teknologi maklumat dan komunikasi (ICT) iaitu Microsoft. Lanjutan itu, Tricubes dibandingkan dengan tiga lagi syarikat yang menyatakan hasrat membangunkan perkhidmatan e-mel yang selamat dan kukuh.

“Tricubes adalah sebuah syarikat yang ulung dalam bidang keselamatan,” katanya

NOTA:
mari kita baca betul-betul berita ini
jangan kena tipu
memang betul isteri rosmah kata
orang biasa tak kena bayar apa-apa
tetapi syarikat swasta
tetapi ajensi kerajaan
akan di kenakan bayaran

disinilah mat mongol menipu
macam facebook berharga 1.8 juta ringgit
macam lamam web harga barang berharga 1,4 juta ringgit
semua ini adalah projek kroni

mat mongol akan pastikan ajensi kerajaan paki e-mail ini
mat mongol akan pastikan syraikat yang hendak beruruskan denagn kerajaan paki email ini

kos bayan ini akan di kembali kan pada kita

kenapa perlu ada email bodoh ini
walhal email yahoo
walhal email gmail
walhal email hotmail
semuanya percuma
jelas ini ini projek untuk kroni

sila siasat pasti mat mongol
ada kepentingan dalam syarikat ini

jamin 100% syarikat ini mestilah
syarikat bumiputera yang haprak
yang kerjanya bagi cadangan pada kerajaan
untuk dapatkan projek


CARA KERJA SYARIKAT BUMIPUTERA

masuk jadi ahli gerombolan dulu
kemudian tubuh syarikat dua ringgit

cari anak
cari bini
cari kawan
cari menantu
ketua bahagian
masukkan melaon ini dalam syarikat ini

datang ke persidang gerombolan
buat sibuk
tunjuk muka
kalau ada munkee pergi luar negeri datang ke lapangan terbang
kalau munkee balik dari luar negeri datang sambut di lapangan terbang

hari raya datang jumpa munkee cium tangan
dimana munkee ada tujukkan muka

kemudian
hantarkan apa yang dipanggil proposal
hantar kan cadangan untuk buat projek

buat janji kalau dapat jumpa munkeee
kalau nak persetujuan mat mongol
wajib jumpa suami mat mongol
kena deal dengan suami

beli kan suami beg tangan
belikan kain renda renda
lagi hodoh lagi menjadi
katakan projek ini ada %
untuk beli bra
untuk beli seluar dalam size xxxxx77974688
atau jemput baik mama resmi sekolah anak ayam

tunggu
dan cari peluang cium tangan

bila dengar projek nak lulus
tukar kereta
tukar bini
bila projek lulus
jumpa chukong
kah kah kah
kah kah kah
kah kah kah

inilah perniagan bumiputera
kah kah kah

inilah caranya kita dipaksa
gunakan email bodoh ini


NOTA:
jangan sesekali buat silap
hantar hadiah pil kuruskan badan
kepada suami najib

tetapi

boleh sabotaj syarikat bumi yang lain
yang cuba potong jalan
hantarkan cd ziana zain pada suami najib
dan gunakan logo syarikat dan alamat musuh ini
jamin sabotaj men jadi
kah kah kah

MALIKUL BERFATWA LAGI!




SAKSIKAN BUKTI NYA





nota:
pandang betul betul gambar ini
ini bukan gambar potoshop

ini gambar amat pelik

ini gambar manusia ganjil
ini gambar manusia tak ada leher
kah kah kah




BURU PENGGODAM


Muhyiddin Yassin berkata, kerajaan akan mengambil tindakan yang sewajarnya terhadap mana-mana kumpulan penggodam termasuk mereka yang menggelarkan diri sebagai ‘anonymous’.

Dia berkata, bagi tujuan itu, kerajaan mengarahkan Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) menyiasat secara terperinci mengenai identiti dan lokasi penggodam tersebut.

Pada masa yang sama, beliau berkata, siasatan juga dibuat untuk meneliti sejauh mana serangan siber tersebut memberi ancaman kepada keselamatan negara bagi membolehkan segala langkah perlu diambil dengan kadar segera.

“Kita memandang serius perkara ini kerana ia memberi kesan besar kepada perjalanan kerajaan khususnya dari aspek sistem teknologi maklumat. Saya dapat maklumat bahawa sudah banyak laman web kerajaan yang digodam.

KAH KAH KAH
KAH KAH AKH
KAH KAH KAH


woit…KALAU ADA MASA PERGI LAH BUAT KERJA AMAL BAKTI… kah kah kah..

kah kah kah..ADA MASA JOGGING LAAA SIKIT... MUKA BETRTAMBAH SEMBAB... kah kah kah...

kah kah kah...KANAK KANAK MALAYSIA TAKUT TENGOK MUKA.... kah kah kah..

kah kah kah… JANGAN BUAT KERJA BANGANG INI… kah kah kah..

nota:
nanti akan adalah dua tiga ekor
mamat yang akan ditangkap
untuk dijadikan contoh

padahal kes bunuh altanyuya tak siasat
padahal kes bunuh sarbaini tak siasat
padahl kes bunuh aminulrasyid tak siasat


KAKI TIPU

SATU BERITA BAIK




JAWABNYA: BANGUN DAN LAWAN





MP BN SOKONG KEMPEN ANTILOJI LYNAS
- minsider

Beberapa wakil rakyat Barisan Nasional (BN) akan menyertai kempen menentang loji pemprosesan nadir bumi Lynas yang semakin meningkat, dengan harapan sokongan mereka akan menghalang pembinaan tapak nuklear yang kekal.

Setakat ini, kempen terhadap loji bernilai RM700 juta itu di Gebeng dekat Pahang diketuai oleh Naib Presiden PKR Fuziah Salleh, dengan sokongan beberapa kumpulan tempatan dan juga dari Australia ekoran kebimbangan mengenai bahaya daripada sisa buangan yang kemungkinan berpunca daripada kerja-kerja pemprosesan nadir bumi.

“Loji itu sekarang mendapat sokongan ahli-ahli Parlimen BN, untuk menentang (pembinaan) loji nuklear.

“Ia seharusnya satu pendekatan bersifat dwipartisan, (tetapi) ia (kini) menjangkaui kesetiaan politik,” kata satu sumber Barisan Nasional (BN) kepada The Malaysian Insider ketika ditemui di Parlimen awal minggu ini.

Sumber itu menambah sudah ada kebimbangan yang semakin meningkat dalam BN mengenai faktor-faktor risiko, yang dikatakan adalah besar jika sebuah loji nuklear kekal diteruskan sebagaimana telah dirancang.

“Ini mengenai soal keselamatan penduduk Kuantan. Kita tidak tahu sejauhmana selamatnya loji itu. Lebih baik tidak meneruskan (projek itu).

“Juga ada kebimbangan kesan balas, BN akan menerima kesan dan implikasinya mungkin sangat buruk,” kata satu lagi sumber.

NOTA
tidak ada janlan lain
teruskan bantahan
tidak ada jalan lain
kumpulkan penyokong
tidak ada jalan lain
turun ke jalan raya

mari bersama 9 julai
tunjukkan kemarahan
mari bersama 9 julai
bersetiakawan menentang kezaliman
mari bersama 9 julai
bersetia mendobrak gerombolan


INI JAWABNYA

BUKAN KERJA POLIS UGUT RAKYAT




KENYATAAN MEDIA
JABATAN UNDANG-UNDANG DAN HAK ASASI MANUSIA (JUHAM)
DEWAN PEMUDA PAS MALAYSIA

POLIS JANGAN UGUT RAKYAT


Jabatan Undang-undang dan Hak Asasi Manusia (JUHAM) Dewan Pemuda PAS Malaysia menyelar kenyataanTimbalan Ketua Polis Negara, Datuk Seri Khalid Abu Bakar pada 15 Jun 2011 bahawa pihak polis akan mengambil tindakan termasuk membuat tangkapan pencegahan sekiranya perlu, sebelum dan semasa perhimpunan BERSIH yang dijadual berlangsung pada 9 Julai depan.

Kenyataan itu tidak mencerminkan bahawa Timbalan Ketua Polis Negara memahami Perkara 10 Perlembagaan Persekutuan yang menjamin hak warganegara untuk berhimpun secara aman. Kami amat simpati dengan rakyat Malaysia kerana mempunyai seorang Timbalan Ketua Polis Negara yang buta undang-undang dan tidak memahami hak asasi rakyat yang sangat fundamental dalam sebuah Negara demokrasi.

Tindakan menangkap berbentuk pencegahan (pre-emptive) untuk satu kesalahan yang belum lagi berlaku jelas menyalahi prinsip asas perundangan jenayah dan hak asasi manusia. Adakah kenyataan ini bermaksud pihak polis ingin menghalalkan penggunaan Akta Keselamatan Dalam Negeri bagi menangkap orang yang tidak bersalah ? Tindakan penangkapan seperti ini tidak syak lagi adalah satu salah guna kuasa (abuse) yang sangat jelas oleh pihak eksekutif dan sekutunya.

JUHAM juga melihat kenyataan tersebut sebagai suatu ugutan yang tidak wajar dilakukan oleh Timbalan Ketua Polis Negara yang mewakili pasukan polis selaku penjaga kepentingan awam (guardian of public interest). Pihak yang ingin berhimpun secara aman mempunyai hak untuk berhimpun secara aman dan sekiranya berlaku apa-apa kemudaratan awam atau kesalahan jenayah, maka barulah pihak polis menyuraikannya selaras dengan Seksyen 27 Akta Polis 1967. Sehingga perkara sebegitu berlaku, tindakan menghalang ini adalah satu salahguna kuasa pihak polis ke atas hak yang telah dijamin di bawah Perlembagaan Persekutuan. Seksyen 27 Akta Polis tersebut bertujuan untuk mengawal dan menjaga ketenteraman sewaktu perhimpunan berlangsung dan bukannya digunakan untuk menghalang hak rakyat dari berhimpun!

JUHAM menggesa pihak polis meneruskan tanggungjawab selaku penguatkuasa undang-undang dan mematuhi kuasa dan tanggungjawab yang diperuntukkan melalui Seksyen 20(1), Bahagian VII Akta Polis 1967 yang menyatakan bahawa :

"Tiap-tiap pegawai polis hendaklah melaksanakan tugas-tugas dan menjalankan kuasa-kuasa yang dipertanggungkan atau DIBERIKAN OLEH UNDANG-UNDANG ke atas atau kepada seorang pegawai polis, ..."

Perlaksanaan tugasan dan tanggungjawab pihak polis DENGAN MEMATUHI UNDANG-UNDANG dan menggunakan budibicara yang adil untuk kesemua pihak tanpa amalan "double standard" akan mengembalikan kepercayaan rakyat kepada institusi Polis Diraja Malaysia (PDRM).

Oleh itu, JUHAM menyeru kepada seluruh rakyat Malaysia untuk mempertahankan hak berhimpun dan berkumpul secara aman sebagaimana yang diperuntukkan oleh Perlembagaan Persekutuan dan konvensyen undang-undang serta amalan hak asasi manusia sejagat.

JUHAM juga berikrar akan mempertahankan hak ini dan bersedia untuk memberikan khidmat perundangan kepada mangsa-mangsa tangkapan polis yang dibuat secara tidak sah. Kami akan memberikan “legal representation” kepada mereka yang terlibat seawal dari tangkapan dibuat sehinggalah ke peringkat rayuan di mahkamah tertinggi dengan segala kos guaman ditanggung sepenuhnya. Ayuh, rakyat Malaysia, bangkitlah dan pertahankan hak kita sebagai warganegara Malaysia tanpa rasa takut dan gentar !!!
Sekian,

AHMAD ZAMRI BIN ASA’AD KHUZAIMI
Pengarah
Jabatan Undang-Undang Dan Hak Asasi Manusia (JUHAM)
Dewan Pemuda PAS Malaysia


17 Jun 2011.
16 Rejab 1432




APA KAITAN PEGODAM DENGAN GADIS UITM?





APA KAITAN PEGODAM DENGAN GADIS INI ?



















RAIS PERCAYA SERANGAN GODAM LAMAN WEB KAIATAN HIMPUNAN BERSOH 2.0 - minsider

Rais Yatim percaya serangan penggodam ke atas laman-laman web sejak kelmarin ada kaitan dengan Himpunan Bersih 2.0 di Kuala Lumpur, Sabah dan Sarawak 9 Julai ini, serta dilihat sebagai satu perbuatan tidak patriotik kepada negara.

Rais juga percaya tindakan itu bermotifkan politik dan bertujuan cuba melakukan sabotaj ke atas kerajaan.

Rais (gambar) juga memberi jaminan bahawa serangan siber itu hanya bersifat sementara dan ia tidak akan mengakibatkan kelumpuhan keseluruhan sistem laman web yang digodam.

Sebanyak 198 laman web rasmi kerajaan telah digodam sehingga kini dengan 90 peratus penggodamnya dari dalam negara, kata Rais.

Tambah beliau, serangan terhadap laman web kerajaan itu jelas membuktikan bahawa ia dilakukan semata-mata untuk menyusahkan rakyat dengan menyulitkan urusan harian rakyat dengan kerajaan, dan bukannya menyusahkan pihak kerajaan.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit…MEMANG BETUL ADA HUBUNGAN DENGAN BERSIH…. kah kah kah..

kah kah kah… BUKAN SAJA ADA HUBUNGAN DENGAN BERSIH…. ADA LAIN LAGI…. kah kah kah..

kah kah kah.. SAH ADA HUBUNGAN DENGAN AMAH INDON YANG TELAH KENA ROGOL…. kah kah kah

kah kah kah… SAH ADA HUBUNGAN DENGAN DINO YANG ENTOT ENTOT LARI…. kah kah kah..

kah kah kah… SAH PENGODAM INI JUGA ADA HUBUNGAN DENGAN TUKANG BAKAR JEMBATAN… kah kah kah..

kah kah kah….SAH ADA HUBUNGAN DENGAN JANTAN TAKUT BINI…. kah kah kah..

kah kah kah…SAH ADA HUBUNGAN DENGAN GADIS UITM DARI KELATAN YANG KENA ENTOT …kah ka kah..

kah kah kah… SAH GADIS UITM DAPAT HADIAH KAMERA TAPI BINI TAK TAHU…. kah kah kah

SIAPA GADIS UITM ITU?


KOTOR BERTAMBAH KOTOR



LALAT KOTOR AKAN BERSAMA



HISHAMUDDIN , KHAIRY MAIN WAYANG UNTUK GAGAL HIMPUNAN BERSIH : AMK – keadilan daily

Perbalahan Hishamuddin Hussein dan Khairy Jamaluddin berhubung perhimpunan sayap parti itu disifatkan sebagai wayang semata-mata.

Naib Ketua Angkatan Muda KEADILAN (AMK), Azmizam Zaman Huri berkata, apa pun sebabnya, ia bertujuan untuk menggagalkan perhimpunan Bersih 2.0 yang bakal diadakan di Kuala Lumpur pada 9 Julai ini.

“Ini semuanya wayang, sebenarnya tujuannya hanya untuk menghalang perhimpunan Bersih.

“Konon-kononnya nanti Pemuda Umno tidak akan diberikan permit. Jadi mereka akan kata tidak ada sebab untuk mengeluarkan permit kepada Bersih.

“Sebenarnya kita sedia maklum tentang perkara ini. Ia bertujuan untuk menakutkan-nakutkan peserta dan rakyat yang akan menyertai Perhimpunan Bersih 9 Julai nanti,” katanya kepada Keadilandaily.com.

Khairy dalam laporan media hari ini menegaskan akan tetap mengadakan perhimpunan Pemuda Umno, pada tarikh dan tempat yang sama perhimpunan Bersih diadakan.

Katanya, Pergerakan Pemuda Umno tidak gentar dengan ancaman Hishamuddin yang memberi amaran supaya bersedia menerima padah jika meneruskan perhimpunan itu.
Beliau dilapor berkata, Hishamuddin yang juga bekas Ketua Pemuda Umno boleh memberi amaran tetapi sayap Umno itu akan tetap meneruskan rancangannya, walau apa pun berlaku.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


nota:
memang ada niat nak buat huru
memang ada niat nak buat hara
tapi dah terlambat
orang ramai telah sedar
tak ada orang ambil pot

dalam surat khabar china
dilporkan menantau ayah
nak bawak 500 ribu penyokong
dalam akhar melayu berita ini tidak dilapor
mana nak raba 500 ribu
nak dapat 50 orang pun perit
kah kah kah


MANA DIA PEMBELA MELAYU




CUKONG SUDAH TIPU



SYARIKAT PEROLEH KONTRAK FACEBOOK RM1.8 JUTA TIADA LAMAN WEB – keadilan daily

Syarikat Impact Creations Sdn Bhd yang dikatakan memperolehi kontrak RM1.8 juta untuk mengendalikan laman Facebook Kementerian Pelancongan didapati tidak mempunyai laman web sendiri yang sempurna.

Tinjauan KeadilanDaily.com mendapati syarikat tersebut sekadar meletakkan pengumuman bahawa laman webnya ‘akan datang’ tidak lama lagi.

Impact Creations sebelum ini didapati menggunakan khidmat seorang ‘konsultan’, Juni Ewe untuk mendapatkan kontrak RM1.8 juta bagi mengendalikan enam laman web Kementerian Pelancongan. Juni Ewe merupakan kawan baik kepada Menteri Pelancongan, Ng Yen Yen.

Exco Pelancongan Selangor, Elizabeth Wong hari ini menggesa Ketua Audit Negara untuk menyiasat pemberian kontrak itu yang terlalu besar jumlahnya untuk sekadar mengendalikan laman Facebook Kementerian Pelancongan.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit..MANA DIA SPRM…. kah kah kah..

kah kah kah…SPRM HANYA BERANI DENGAN DAP…. kah kah kah..

kah kah kah…SPRM HANYA BERANI DENGAN PKR…. kah kah kah..

kah kah kah… SPRM HANYA BERANI DENGAN PEGAWAI RENDAH KASTAM… kah kah kah

woit…KALAU MCA… KECUT TELOOO…kah kah kah

nota:
mustahil anjing
akan menggigit tangan tuanya
bukankah cukong tempat cari modal

KITA RAYAKAN 9 JULAI