.

Ahad, 20 April 2014

ISLAM DAN KAPITALIS





Teras agenda pembangunan berpandu prinsip Maqasid al-Syariah - PM


KOTA BHARU:  Najib Razak berkata teras agenda pembangunan negara adalah berpandu kepada prinsip Maqasid al-Syariah atau Matlamat Syarak yang juga sebahagian tuntutan Islam. 

Perdana Menteri berkata pelaburan dan perancangan kewangan adalah satu dimensi penting dalam agenda transformasi dan pembangunan ekonomi negara, 


KOMENTAR

dari apa yang dinyatakan
oleh najib razak maka jelas
bahawa islam ini adalah 
penyokong ekonomi kapitalis

dalam konteks ucapan najib
islam dari pandangan najib
islam  membenarkan rasuah
ialam  membenarkan penipuan
islam  membenarkan kontrek untuyk kroni

amat jelas
dengan mengunakan bahasa arab
najib sedang menjadi jurucakap kapitalis
malah najib sedang menggunakan islam
untuk menghalalkan sistejkm ekonomi kapitalis


---------

BUANG JANGAN TAK BUANG








Dua menteri besar bakal ditukar?
SHAH ALAM - Kolumnis Utusan Malaysia, Awang Selamat menerusi ruangan pojoknya, Bisik-Bisik Awang Selamat mendakwa pentadbiran Umno-Barisan (BN) yang ditadbir oleh  Najib  Razak bakal membuat pertukaran dua menteri besar tidak lama lagi.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

woit...JAWABNYA SENANG SAJE... kah kah kah..,.

kah kah kah...BUANG  MAT HASAN...kah kah kah..

kah kah kah..BUANG ADNAN YAACOB...kah kah kah..

kah kah kah..KENAPA?... kah kah kah..

kah kah kah..DUA DIA ROSMAH TAK MINAT... kah kah


----------

PROSOALAN HAKIKI YANG MENCARI JAWAPAN







DARI FACE BOOK




2 hrs 
 

Kenangan:

3 hakim islam penjarakan Anwar selama 5 tahun. Seorang bukan islam ini terus melawan fitnah. RIP Karpal.

#Siapa lebih mulia disisi tuhan?


Like ·  · Share



KOMENTAR

ini soalan hakiki?
apakah tuhan itu tidak tahu?
mustahil
tuhan maha mengetahui



--------

LIDAH KONTOT BUAT LAWAK









Pencarian diteruskan, mungkin tambah aset
KUALA LUMPUR - Hishammuddin Tun Hussein menolak spekulasi berhubung kemungkinan pesawat MH370 terhempas di laut...

Menurutnya, pasukan mencari dan pasukan penyiasat masih menjalankan usaha bagi mengesan sebarang bukti atau objek yang boleh dikaitkan dengan pesawat tersebut.

"Dalam fasa ini, pencarian pesawat MH370 akan diperluas dan diperinci bagi memperkasakan usaha mencari MH370.


KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

KAH KAH KAH

woit.... TAK NAK BUAT SPEKULASI MACAMK MANA?... kah  kah kah..

kah kah kah..KAMU KENLENTONG.... kah kah kah..

kah kah kah..SEPUPU KAMU KELENTONG... kah kah kah..

kah kah kah. AKHBAR TIPU.... kah kah kah..

kah kah kah...TV LAGI KAKI TIPU.... kah kah kah..

kah kah kah..RAKYAT PERCAYA MEDIA LUAR NEGARA... kah kah kah

woit.. KALAU TIDAK  ....INTERNET LAAA JAWABNYA.... kah kah kah


---------

PROGRAM DEMO HARI BURUH



PENGUMUMAN

DEMO 1 MEI

petang isnin lalu
jawatankuasa penaja
hari buruh 1  mei telah bermesyuarat
 di ibu pejabat pas
jalan raja laut
mesyurat telah dipengerusikan oleh
tuan haji mat sabu

keputusan telah dibuat:
perhimpunan bermula jam 2 ptg
berarak dari brickfeilds
berarak dari sogo
berarak dari masjid negara
bersarak dari dataran maybank
berarak dari klcc
semua menuju ke
datarn merdeka


PEMIMPIN HIMPUNAN

himpunan  brickfeilds - pemuda dap
himpunanmasjid negara - pemuda pas
himpunan  sogo - amk
himpunan dataran  maybank - pempinan parti
di klcc ngo akan berhimpun

NOTA
juga telah dibincangkan
tempat alternatif
1- dataran merdeka
2- dataran merdeka
3- dataran merdeka
KAH KAH KAH

--------

SEMOGA ROHNYA DI CUCURI RAHMAT




HARI KUDUS PETANG AHAD


Kesedihan mengiringi perjalanan terakhir mendiang Karpal Singh

Kesedihan menyelebungi kediaman mendiang Karpal Singh di 144A, Jalan Utama sebaik keranda dibawa masuk ke dalam van menuju ke Dewan Sri Pinang dalam perjalanan terakhir sebelum disemadikan. Orang ramai mula berkumpul seawal jam 6.30 pagi untuk mengiringi mendiang. Isteri mendiang, Gurmit Kaur dalam keadaan sedih da


AL-FATIHAH
En Tukar Tiub.. tolong sampaikan salam saya kpd keluarga En Karpal ini. Saya amat berbangga sama En Karpal dimana segala silap mata UMNO BN dijawab juga dengan silap mata oleh aruah En Karpal. 

Mmg peguam2 balaci UMNO lagi Melayu EEE terpaksa mencari jalan pintas untuk melawan silap mata aruah En Karpal. Kini segala silap mata UMNO akan yerus jadi semakin bebal dan tiada lagi sekelumit kemungkinan lagi untuk En Karpal bangun menongkah segala silap mata UMNO ini. 

Hidup saya semakin gelap dan terus bergelap.. hanya beberapa nama lagi yg tinggal memberi pencerahan untuk sisa baki hidup saya. Pencerahan hidup saya bukannya datang hanya dari agama Islam saja. Malah segala ceruk kominis, yahudi, kafirin, rakyat tertindas terus menerangi akademik ilmiah kehidupan saya. Dgn pemergian En Karpal mengadap Ilahi ini, semakin malap lampu2 pencerahan yg berbaki.

 Sesungguhnya saya semakin sedih untuk teris menitipkan kisah2 Aruah En Karpal yg ada dalam ingatan saya. Beliau banyak mengajar saya on TULUS DAN IKHLAS
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 4/18/14


----------

LAWAK PETANG AHAD








KOMENTAR

macam macam dilakukan
semua nak tipu orang melayu
semua nak tipu
mak cik felda
semua nak tipu
pak cik felda



Larian 'hapuskan rasuah': PM ketuai 3,000 orang
KUALA LUMPUR - Najib Razak hari ini mengetuai kira-kira 3,000 orang dari pelbagai lapisan masyarakat dalam larian tiga kilometer di sini bagi menunjukkan komitmen untuk menjadikan negara bebas rasuah.


KAH KAH KAH

woit

ini lawak petanag ahad

kepala rasuah

buat kempen 

anti rasuah

KAH KAH KAH

woit

ini betul betul

lari dari

rasuah

kah kah kah



----------

MINTA PENCERAHAN







BERSEDIH
Kesian tuhan bisu seribu bhs dlm menjwb soalan beribu tandasoal....khas yg bertopengkan manusia tp setan.....kesian tuhan.... on PANDANG DAN PANDANGAN
Anonymous
on 4/20/14

DALAM SYURGA BOLEH TENGGENG
dlm syurga tu boleh buat sesuka hati ke contoh nya berzina, minum arak dan sewaktu dgn nya, orang yg arif tolong beri pencerahan, tq on PANDANG DAN PANDANGAN
albert magic
on 4/20/14

REJECT TUHAN?
Woit...adakah dia ada cakap reject tuhan tak??kenapa belum ada orang jawap soalan dia atau mempersoal soalan dia? atau suku kamu suka mimpi dan menciptak cerita dan lari soalan? tak berani langsung...poker face sahaja...saya beri candangan untuk suku kamu, baik kamu betul betul belajar kitab islam, dengar pelbagai academics dan ulama cakap..tak kisah baik buruk..dan tengok apa sumbangan mereka kepada umat manusia...selain itu, tolong kaji orang lain punyai agama...u tak payah risau tuhan atau maha besar hukum kamu...DIA tak macam manusia kami, ok!! on PANDANG DAN PANDANGAN
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 4/20/14
SYURGA NERAKA HAK DIA
Syurga neraka tu hak Dia yg ko suke hati nak nasihat kat Dia yg org ni org itu patut masuk syurga buat apa?Dia tahu lah nak pilih tak payah ajar Dia! Begaduh pun tak guna,tgk la nanti sampai masanya. on PANDANG DAN PANDANGAN
Anonymous
on 4/20/14



---------

DEMO SATU MEI





DEMO SATU MEI
DATARAN MERDEKA
 JAM 2:00 PETANG

Pelaksanaan GST boleh ditangguhkan

KUALA LUMPUR 19 April - Pelaksanaan Cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST) boleh ditangguhkan jika keadaan tidak kondusif walaupun tarikh pelaksanaannya telah dijadualkan pada April 2015.

Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Razali Ibrahim (gambar) berkata, kerajaan masih lagi mengkaji dan melihat sama ada sistem cukai tersebut sesuai atau tidak untuk diperkenalkan.

"Persoalan mengenai GST ini ialah sama ada mahu melaksanakannya atau tidak, kerajaan tetapkan tarikh pada 1 April 2015, tetapi sebelum sampai tarikh tersebut macam-macam boleh berlaku. Kalau sekiranya keadaan pada waktu GST ini hendak dilaksanakan tidak kondusif, saya percaya rakyat akan beri pandangan.

"Malah saya sendiri sebagai pengguna akan beri pandangan bahawa ia belum sesuai dilaksanakan dan saya percaya kerajaan akan menangguhkannya," katanya dalam kenyataannya di sini hari ini.





KOMENTAR

semua bergantung pada kita
berapa ramai yang akan turun ke jalan raya

pada 1 mei ini 
berapa ramai akan turun
melawan gst

kalau ratusan orang
jangan harap gst akan di mansuh

tapi

kalau ratusan ribu yang turun
maka najib dan rosmah akan jadi takut
bukan saja gst akanm  bungkus
gerombolan sekali
akan dibungkus rakyat



--------