.

Isnin, 5 Jun 2017

LANUN BUGIS TERDESAK





PANDANGAN :
TERDESAK SANGATKAH NAJIB 
SEHINGGA MENGEMIS WALA’ DAN TAAT?
5 JUN 2017

1. Pada 3 Jun lalu, semasa dalam program berbuka puasa dan pemberian sumbangan kepada masyarakat Kampung Lamir Pekan Pahang, Najib menyampaikan ucapan dengan berpesan agar masyarakat hari ini mencontohi sikap Wala’ (patuh) dan taat generasi Islam terdahulu.

2. Najib menegaskan konsep Wala dan Taat ini menjadi kunci kejayaan umat Islam di zaman Rasulullah. Beliau juga memetik kisah perang Badar yang berlaku dalam bulan Ramadhan dimana dalam keadaan berpuasa dan di bawah terik panas matahari, umat Islam berjaya menewaskan tentera kafir Quraish biarpun jumlah tentera umat Islam jauh lebih kecil.

3. Maka Najib menyimpulkan kejayaan umat terdahulu itu adalah kerana semangat juang yang kental, jiwa yang bersih, bersatu padu, ikut arahan, serta Wala’ dan Taat kepada pemimpin.

4. Sudah pasti tidak ada sesiapa yang boleh mempertikai kisah sirah yang dipetik oleh Najib. Umat Islam terdahulu sememangnya gah dan hebat seperti yang dikisahkah dalam lipatan sejarah kerana adanya kepimpinan hebat seperti Nabi Muhammad dan Khalifah Ar - Rasyidin (4 Khalifah yang terawal). Sejarah Islam juga ada menceritakan sosok kepimpinan hebat seperti Khalifah Umar Abdul Aziz dizaman pemerintahan 'Abasiah.

5. Persoalannya, apakah Najib teringin untuk ditaati seperti pemimpin Islam terdahulu? Apakah Najib juga teringin untuk mendapat Wala’ daripada rakyat Malaysia pada hari ini?.

6. Jika mahu ditaati, maka Najib mungkin lupa yang Nabi Muhammad pernah mengikat perutnya dengan batu bagi menahan lapar bersama rakyatnya. Najib mungkin lupa yang Umar Abdul Aziz pernah memadam lampu pejabat apabila ingin berbual dengan anaknya hal ehwal keluarga kerana lampu pejabat itu ditanggung oleh wang Kerajaan, iaitu wang rakyat.

7. Pemimpin Islam terdahulu ini tidak menggunakan dana rakyat untuk melancong bermewah-mewah bersama keluarga. Apatah lagi mencuri wang rakyat dan dimasukkan ke akaun peribadi untuk kegunaan politik.

8. Kepada Najib, ukurlah baju di badan sendiri. Rakyat hari ini sudah celik. Kalaupun sudah terdesak, janganlah sewenang-wenangnya pijak agama untuk mengemis Wala' dan Taat daripada rakyat. Rakyat Malaysia sudah cukup bijak untuk membezakan antara kasih sayang kepada negara atau menjaga kepentingan politik UMNO. 
  
Ahmad Syukri Bin Che Ab Razab
Setiausaha Pengelola
Angkatan Muda Keadilan (AMK)





---------------

PANTUN POLITIK






PANTUN

PANTUN POLITIK MATANG DAN SEJAHTERA 
Bapak kenching berdiri, 
Anak kenching juta lesap lari, 
Ulamak sedunia caci anak butir tahi, 
Ulamak negeri caci tolol barulah selari. 
*Hakcipta terpelihara. 


POLiTIK

Izin diperlukan untuk penggunaan atau penyalinan dengan syarat tiada perkataan, huruf dan tanda ditukar/ditinggalkan, dan blog tt diberi kredit sebagai asal munculnya ulasan berbentuk pantun khas ini. Selamat berpuasa. on
 AHLI PAS MASYUK SYURGA
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 6/4/17





-----------------

SILA TEKA TAPAK KAKI SAPA








SILA

TEKA

TAPAK KAKI

SAPA










SAPA NAK

CIUM SILA

PILIH






-------------------

RAMAI FREELOADER








RAMAi

katogiri free loader nie memang terlalu ramai di msia, atas sampai bawah, semua nak free, keta nak free, driver nak free, tol nak free, minyak free, makan free masyuk free, begitu lah uno nak melayu, bergantung gangtungan, sejak.merdeka, kalu melayu maju tak payah harap uno pon, kan? 


FREE

kah kah kah...melayu masih.miskin, bagi lah buah kurma sikit, kain pelikat cop gajah mada,duit raya sikit, nak sampai raya beli daging sikit sedekah sedekah konon lah, tapi uno dok rembat setiap saat..


LOADER

dijual melayu kpd cihna...komuis atau dak citer lama, semua bokeh kalau ada pulus pak....kah kah kah idup agi.idup agi.ngelaban ..nyirup kitai tuak nyamai tok on 
RAMAI FREELOADER
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 6/5/17






----------------------

DARI AKAUN YANG SAMA








BETUL KE

BERITA INI?


Dakwaan Shafee terima RM9.5 juta mudah disiasat, PAS beritahu SPRM
 | June 5, 2017
Nama perdana menteri akan hanya dapat dibersihkan sekiranya SPRM dan pelbagai institusi lain tampil ke depan
PETALING JAYA: PAS tidak mengharapkan seorang peguam terkemuka yang dituduh menerima wang sejumlah RM9.5 juta daripada akaun bank perdana menteri untuk menjawab dakwaan terhadapnya, sebaliknya berkata ia boleh disahkan dengan mudah oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).
“Perkara ini sangat mudah disiasat kerana ia melibatkan transaksi pada jumlah yang besar iaitu RM9.5 juta antara dua individu,” kata Timbalan Presiden PAS,  Tuan Haji Ibrahim Tuan Man.
“Sekiranya tuduhan itu benar, jawapannya ya, sekiranya tuduhan itu tidak benar, jawapannya tidak.”
Portal Sarawak Report baru-baru ini melaporkan Tuan Haji Muhammad Shafee Abdullah, peguam yang dilantik khas bagi mengetuai pasukan pendakwaraya alam kes liwat  Anwar Ibrahim yang berakhir dengan hukuman penjara 5 tahun pada Februari 2015, menerima wang daripada akaun Ambank dimiliki Najib.
WAJIB TANYA

tuan aji ni sedar ke tak
tuan haji ni faham tak
tuan aji ini tahu atau tak

ini laporan dari sarawak report
sarawak report yang bocorkan
berita ini duit bertukar tangan

tuan aji ni lupa
sarawak report juga bocorkan
bagaimana parti pas
dapat 90 juta  dedak dari najib

tok aji ni sedar atau tak
sumber duit dedak pas
dari akaun sama
dari bank yang sama

tak lama rasanya tok aji ni



-----------------

NAK DAPAT BIDADARI





JALAN NAK DAPAT BIDADARI
Majlis cium replika tapak kaki nabi. Beratur beramai ramai tunggu giliran utk cium. Kononnya tabarruk. Kita wajib tanya, CUI BONO? Ada dikenakan bayaran tak? Kah kah kah. Bodo berlapis lapis, peninggalan nabi yg nyata adalah alquran tapi tak nak baca, lepas tu ambik jalan mudah cium replika tapak kaki. 
Baik suruh diorang pegi cium tapak kaki ayoh pin atau ayoh chik, alang2 nak sesat biar masuk neraka terus.kah kah kah. Zaman dah moden, semua sibuk tak sempat nak beribadah, guna cara mudah utk masuk syurga.WTF!!! on 
KERJA BANGANG ATAU KERJA BODOH
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 6/5/17





-----------------

KENAPA SENYAP





KENA PIJAK

TERUS SENYAP

 




KENA BERAK

PADAN MUKA


Perkasa pijak gambar Sivarasa kerana ‘langgar titah Sultan


PEMUDA Perkasa hari ini mengadakan protes di pejabat R Sivarasa di Kota Damansara, di mana mereka memijak potret ahli Parlimen Subang itu dan menjulang bendera kumpulan haluan kanan orang Melayu itu.

MUKA NAJIB

KENA KAKI

TOK INDIA
KENA KAKI

ANAK MUDA

CHINA...TAPAI

NGAPA DIAM

SENYAP JE

TAKUT KE?

KAH KAH KAH

-----------------

HUTANG BERSABAR






HUTANG


Kau sabar la bro. Org yg hutang kau tu pegi umrah utk cari ilham mcmana nak bayar hutang, relax la, bawak bersabar. Kalau tiba2 mamat tu mati, biasanya org melayu akan halalkan segala hutang2, itu mmg standad melayu utk raih simpati dan kalau kau tak halalkan hutang tu, kau dituduh kejam dan zalim.


BERSABAR

Cadangan aku, baik kau doakan mamat tu hidup dan mudah2an turun wahyu supaya dia dapat laba projek balak, baru dia boleh settlekan hutang. on 
PERANGAI KAPITALIS
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 6/5/17





--------------

PORNO GERMAN







MABUK

ARAK

HARAM

Jangan degil berdepan dengan larangan ALLAH

SHAH ALAM - Pas hari ini menasihatkan semua pihak supaya tidak berdegil dalam mendepani larangan ALLAH.

Ketua Penerangan Pas Pusat, Tuan Haji Nasrudin Hassan berkata demikian ketika mengulas mengenai isu arak yang dihidang oleh syarikat penerbangan Malaysia Airlines Berhad (MAS).

"Binasa akal, mabuk dek alkohol. Akal mabuk, peribadi rosak dan fikiran tidak waras. Hilang rasional dan tiada pertimbangan yang betul.

"Jangan degil berdepan dengan larangan Allah swt. 1001 jenis minuman halal, kenapa arak juga yang dihidang?" soalnya dalam kenyataan, hari ini.


MABUK

PORNO

GERMAN

HALAL

KAH KAH

KAH KAH

POODAH


-------------------

DEDAK NAJIB UNTUK TUAN HAJI





DEDAK NAJIB

UNTUK 

TUAN HAJI

Perdana Menteri Perlu Jawab Dakwaan Sarawak Report

Pendedahan laman web Sarawak Report pada 31 Mei yang mendakwa wang berjumlah RM 9.5 juta dari syarikat SRC International telah disalur Najib ke dalam akaun peribadi peguam UMNO Tuan Haji Shafee Abdullah amatlah berat dan menimbulkan pelbagai persoalan.

Namun saya kesal kerana sehingga ke hari ini  Najib dan Tuan Haji Shafee masih belum menjawab dakwaan tersebut.

Setakat ini, rakyat Malaysia hanya mendengar alasan remeh yang diberi menteri Tuan Haji Nazri Aziz. Ini amat tidak memadai, kerana persoalan pokok tidak terjawab, iaitu mengapa dana dari SRC International ini berada di dalam akaun peribadi  Najib dan mengapa RM 9.5 juta dipindahkan ke dalam akaun peribadi Tuan Haji Shafee.

Tanpa jawapan jelas dan tepat dari Najib, dakwaan ini menimbulkan tandatanya apakah dana ini berkait kes Fitnah 2 terhadap  Anwar Ibrahim, dan apakah ada mana-mana individu berkait dengan kes Fitnah 2 yang menerima wang dari Najib serupa yang diterima Shafee.

Pada masa yang sama, dakwaan ini menimbulkan persoalan sama ada Najib telah melanggar Akta Pencegahan Pengubahan Wang Haram (AMLA 2014).

Oleh itu, saya dan pimpinan Pakatan Harapan akan membincangkan isu ini pada Mesyuarat Majlis Presiden Pakatan Harapan pada 9hb Jun, termasuk langkah-langkah perundangan yang boleh diambil untuk memastikan kebenaran akan muncul juga akhirnya.

Dr Wan Azizah Wan Ismail
Ketua Pembangkang
Presiden KEADILAN








------------------

BANI MELAYU SAKIT





BANI

MELAYU

Haha.. Melayu masih lalok dan terperangkap dgn DUNIANYA TERSENDIRI. Gua x percaya lagi dgn bani Melayu ni. Cakap apa sumer berdegar2. Otak klepet no wahid. Di masjid, kene tipu dgn tok imam. Di kampong, kene lebong ngan JKKK. Di surau, kene klepet dgn lobai2 dan ostat2. Pegi mana saja dlm dunia melayu, sumer dah berderet kaki pow sedang beratur bersiap siaga nak mengkepalabutuhkan apa saja yg boleh di-pow. Bani Melayu kini telah sakit parah tenat.


SAKIT

Sampai nak gi haji ngan umrah pun, ada2 je nak kene pow ngan lebong. Tabung Haji dan segala Umrah Travel adalah penipuan suci yg melayu x boleh cakap dgn terang. Penipuan halal berumrah ini dilarang bercakap oleh Allah sendiri, kononnya pada lobai2 tanah Makkah suci akan membuat hal dan mengamok marah. 


TENAT

Ini mitos yg dicipta ostat2 umrah haji. Dunia Melayu sudah tak selamat lagi. Melayu perlu berpecah. Selagi melayu terus begini atau bersatu, melayu terus dibelenggu permasalahan dunia mereka tersendiri. Perpecahan melayu adalah lebih on 
JANGAN HANYA CAKAP - TAPI TAK BUAT
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 6/4/17




------------------

SEMAT ATAU BODOH




SEMAT

Kau ni jang, kato semat, tapi kalau takat semat silapkato melayu (bukan silapmato) yang dimaksudkan berpakaian lawa, takyah lah, buang boreh semato jang oi! Semat mesti maksud sebona perkataan matsaleh tu, maknonyo bijak. Kalau kau bijak, kau takdo simpan bil atau notis bayaran sampai 8 bulan jang oiiii!!!! Paling lamo kau buleh baikhati dongan pelanggan cumo 3 bulan, bukan 5, bukan 6, bukan 8!


BODOH

 Kalau kau ikut cakap den, hujung tahun lopeh dah buleh kau tokok simpanan dalam asb, dah tontu rosmah pun tabik ngan kau. Awal tahun pun dapek kau boli baju sekolah anak dongan segalo macam pintak pinto dio dari kasut baru sampaila ko spenda baru walaupun tak sebosa spenda rosmah. Tapi apo kelomahan kau tu, sekarang kau raso penyosalan, orang tu dapek makan angin ke luarnegaro, sodangkan kau tak dapek nak boli baju rayo baru untuk anak dan bini kau! Temonung yo lah jang oi! on 
PERANGAI KAPITALIS
Publish | Delete | Spam
Anonymous
at 11:34 PM







------------------

PAGI SENIN YANG INDAH









pagi

senin

kita

sambut

ra yang

indah





----------------