Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Ahad, 25 Januari 2009

HAIRAN! HAIRAN! HAIRAN! 10 JUTA KALI HAIRAN !!!


Hairan sudah jam 4.20 petang tapi berita gempar Datuk Nasaruddin tidak ada laporan dalam Melayau Online atau Berita Hairan Online.

Bernama yang mengakui pembekal berita nasional pun elek!

Bota suda sebota-bota. Perak sudah se Perak perak. Semua sudah heboh. Satu negara sudah heboh.

Sms sudah berjuta berterbangan.

Nak suruk apa lagi.

Ini berita gempar patut dilapor. Tak kan hanya nak lapor berita menteri buka reban ayam di Kuala Pilah. Ini sudah boring.

Tukar Tiub lebih awal dari semua untuk memecah berita.

Macam mana di Tv? Tukar Tiub tak ada Tv - maka tak boleh komen. Ini samalah macam kalau belum baca buku itu – tak payah nak komen-komen.

Pembaca TT sila perhatikan macam mana Tv ‘putar’ berita ini. Atau apakah SPRM akan dihantar untuk kes 200 ringgit ?

Tak kan 'wartawan melayau' pergi yamseeeeng! Awal sangat - yamseeeng esok.




GEMPAR!!!! GEMPAR!!!! GEMPAR!!!!! GEMPAR !!!!! HOT!!!! HOT!!! HOT !!!! SELAMAT TAHUN BARU


DATUK NASARUDIN HASHIM, Adun Bota Perak baru sahaja meningalkan gerombolan dan masuk Parti Keadilan Rakyat.

Datuk Nasarudin Hashim, Umno Perak’s assemblyman for Bota, has quit the party with immediate effect and crossed over to PKR.




UMP METERAI MoU DENGAN 6 UNIVERSITI LUAR – berita hairan


KUANTAN: Universiti Malaysia Pahang (UMP) mencatat sejarah apabila memeterai perjanjian persefahaman (MoU) dengan enam institut pengajian tinggi luar negara, malam kelmarin.

MOU yang dimeterai dengan dua universiti dari Mesir dan empat dari Ireland itu juga adalah satu daripada agenda penting universiti itu dalam Pelan Strategik UMP 2008-2010.

UMP memeterai MoU dengan dua universiti dari Mesir, iaitu Universiti Alexandria dan Universiti Sains dan Teknologi MISR manakala empat lagi dari Ireland ialah Institut Teknologi Dundalk, Institut Teknologi Athlone, Institut Teknologi Tallaght dan Institut Teknologi Carlow.


kah kah kah…. kah kah kah….. kah kah kah….. SEJARAH?.... kah kah kah …UNIK?.... BARU MoU DAH JADI SEJARAH?.....kah kah kah…

woit…. universiti chukia mana ni….. kah kah kah…. tak pernah dengar pun nama…. kah kah kah kah… nama pekan pun tak pernah dengar…. kah kah kah….

woit…. ini univesiti atas shop lot ke?..... kah kah kah….

kah kah kah...kalau university dublin pernahlaaa dengar….. atau unveristy belfast…. kah kah kah…. ini macam universiti atas pub ke?..... kah kah kah….

kah kah kah… yang di alexandria tu…. disebelah bazaar tu ke?...... atau yang tepi kubur jalan kiri nak pergi kedai beli besi buruk tu ke....kah kah kah…

woit…. sudah… janganlaaa bodohkan melayu… cukuplaaaa… kah kah kah

woit…. hentikanlaa bodohkan melayu…. hentikanlah projek memperbodohkan melayu…kah kah kah…




AHLI UMNO DIMINTA USAH EMOSI – berita hairan


KUALA LUMPUR: Ahli Umno diminta bertenang dan tidak emosi dengan tindakan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) mendakwa dan menahan beberapa ahli Umno yang didakwa terbabit rasuah kerana ia adalah sebahagian proses pembersihan Umno.

Ketua Pemuda Umno, Datuk Seri Hishammuddin Hussein, berkata tindakan itu diambil bukan saja menjelang pemilihan parti tetapi sampai bila-bila.



kah kah kah… MESTILAH EMOSIONAL…. kah kah kah…. soro misss…. kah kah kah…

kah kah kah…..MESTILAH EMOSIONAL…..hutang rumah ada…. hutang bank ada… hutang along ada…. kah kah kah….

woit….MESTILAH EMOSIONAL….. periok nasi gajah sudah berak….. kah kah kah…

kah kah kah…. MESTILAH EMOSIONAL….asik asik 200 ringgit sajab yang kena…. kah kah kah…. yang berjuta juta … tak pernah kena….. kah kah kah… kah kah kah...



SAYA BUKAN LOBI JADI DUTA - ZAM – melayau


KUALA LUMPUR 24 Jan. – Bekas Menteri Penerangan, Datuk Seri Zainuddin Maidin meminta supaya khabar angin kononnya beliau melobi Wisma Putra untuk dilantik sebagai Duta Malaysia ke Indonesia dihentikan segera.

Malah, jika namanya ada dalam senarai calon, beliau mahu kerajaan menggugurkannya.

“Saya tak mahu jika berlaku pelantikan ini, ia menutup peluang pegawai diplomatik yang lebih layak kerana di sana memerlukan diplomat berpengalaman.



kah kah kah…. mangkok ni mana ada standard nak jadi duta ke indonesia…. kah kah kah

kah kah kah……mesti sokong mangkok ni jadi duta…. kah kah kah…

woit…. mangkok ni…. kurang kurang ke washington dc…. ini dia punya standard…. kah kah kah….kalau tidak ke dc.... kurang kurang ke maldives... kah kah kah....

kah kah kah…. bayangkan kalau mangkok ni jadi duta ke washington dc…… perang akan pecah…. kah kah kah….

woit…. atau satu cadangana lagi....kah kah kah.... mangkuk ni ganti riz khan di aljazeera…. kah kah kah…baru pecah perang dunia…. kah kah kah…. kah kah kah




KURANG ILMU PUNCA MUNDUR - melayau


PEKAN 24 Jan. – Kemunduran umat Islam pada masa ini berpunca daripada kegagalan mereka dalam menguasai ilmu dan teknologi, kata Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.

Tegas beliau, umat Islam akan digeruni jika mampu menguasai ilmu dan teknologi kerana status seseorang itu berkait rapat dengan tahap penguasaan pendidikan yang dimiliki.

‘‘Untuk menyelesaikan masalah kebuntuan ummah ini, senjata yang paling berkesan adalah penguasaan ilmu dan pendidikan tinggi,” katanya di sini hari ini.



kah kah kah….bila isteri rosmah bercakap pasal pendidikan….nak menangis susah… nak ketawa senang…..kah kah kah…

woit… memeang laaaa pelajar jadi bodoh…forum tak boleh… ceramah tak boleh….surat khabar sendiri tak boleh…. persatuan tak boleh…. bodoh dan banganglaaa pelajar…. kah kah kah…semua minta kebenaran…. apa punta tuuuur punya universiti…. kah kah kah…. kena pakai tali leher…. tak boleh pakai baju t… tak boleh rambut panjang…. Kah kah kah….patutlaaa pelajar ngoooook…. kah kah kah

kah kah kah…asik asik btn…. kah kah kah…. asik asik anak anak main api…. kah kah kah…. patutlaaa pelajar bodoh….kah kah kah…

woit…kalau belajar tak abis pun satu hal…. kah kah kah…kalau universiti kokak macam noting ham pun satu hal….. kah kah kah …




PEMIMPIN DIDAKWA SPRM TIDAK BOLEH BERTANDING - melayau


PEKAN 24 Jan. - Pemimpin dan ahli UMNO yang ditahan serta didakwa oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) berhubung politik wang tidak dibenarkan bertanding pada pemilihan parti Mac ini.

Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, bagaimanapun seseorang pemimpin atau ahli yang masih dalam siasatan oleh SPRM berhubung gejala itu masih dibenarkan bertanding.

Tegas beliau, anggota perwakilan yang ditahan dan didakwa oleh SPRM juga tidak dibenarkan menghadiri perhimpunan tersebut.


kah kah kah…. betul ke sprm ni serious…. kah kah kah…. balik-balik 200 ringgit…kah kah kah…

woit…. napa tak ada yang lebih dari 200 ringgit…. kah kah kah…. susah nak kira ke?...kah kah kah…

woit…. kali ni ada dua pekara yang akan berlaku…. kah kah kah…. pertama perhimhupanan agung gerombolan gagal…. tak cukup korum…. tah kah kah….

kah kah kah…. kedua… semua menang tak bertanding…. kah kah kah…. kesian ku li… apa punya nasib… mahafiraun lebong ku li tiga kali…. nak jadi ghurkha pun tak dapat… kah kah kah…