Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 25 November 2010

DARI FB ZUNAR




TANDA TANDA PILIHANRAYA AKAN SAMPAI



nota:
tanda tanda awal ialah
orang india kurang mati
dalam tahanan
tanda kedua orang india
tak selalu kena belangkong kah kah kah



TERKINI FB ZUNAR:
Orang ramai di sekitar KLCC gempar apabila sekumpulan 20 orang polis berkelakuan aneh dan mencurigakan pagi tadi. Mereka tidak menangkap, melerai, menyembur gas atau memukul ahli2 Hindraf yang mengadakan perhimpunan di menara berkembar itu!

SATU LAGI PROJEK TIPU MELAYU




PIPE NAK SEDUT DUIT PETRONAS



nota:
macam macam cara
dibuat untuk tipu melayu
macam macam cara
dibuar untuk rembat
duit rakyat kah kah kah






MALAYSIA SEDIA JADI HAB MINYAK DAN GAS DUNIA – PM
– berita hairan

Malaysia bakal menjadi antara empat hab minyak dan gas laut dalam dunia, setanding pemimpin industri seperti Amerika syarikat, Brazil dan Eropah.

Najib Razak, berkata rantau Asia Pasifik memperlihatkan minat yang semakin meningkat terhadap pembangunan laut dalam dan Malaysia sudahpun berada pada kedudukan ke hadapan dalam pembangunan ini.

"Kita sudahpun menjadi hab yang kukuh dalam industri sublaut dan tidak lama lagi akan menjadi empat hab minyak dan gas laut dalam dunia, sebaris dengan pemimpin industri seperti Amerika Syarikat, Brazil dan Eropah," katanya semasa merasmikan kilang Asiaflex Products Sdn Bhd, milik Technip, di Tanjung Langsat, dekat Pasir Gudang, hari ini.
Kilang itu, pertama di Asia Pasifik, akan mengeluarkan paip fleksibel dan umblikal berteknologi tinggi di Timur Tengah.

Najib berkata, bagi negara yang secara relatifnya kecil seperti Malaysia, ia adalah kejayaan membanggakan memandangkan pertumbuhan negara dalam bidang ini berlaku secara organik, menggunakan bakat tempatan dengan usaha sama peserta industri global.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit… INI MESTI PROJEK NAK REMBAT DUIT RAKYAT…. kah kah kah..

kah kah kah… INI PROJEK NAK TIPU MELAYU…. kah kah kah..

kah kah kah… TAK CAYA ?.... kah kah kah…

kah kah kah… HAB NI KEPALA BANA APA?... DARI MANA PERKATAN HAB NI?... kah kah kah..

kah kah kah… ADA HAB HALAL… ADA HAB HIJAU… ADA HAB HAB… kah kah kah..

kah kah kah..DULU MAT ZZZ GILA KORIDOOOR… kah kah kah..

kah kah kah..KEMUDIAN MAT MONGOL GILA MAKMAL... kah kah kah..

kah kah kah... SEKARANG GILA HAB HAB PULAK... kah kah kah...

woit … APA BENDANYA … PAIP FLEKSIBEL DAN UMBILIKAL BERTEKNOLOJI TINGGI…. kah kah kah…

kah kah kah… BUNYINYA MACAM NAK MENIPU MAK CIK FELDA…. kah kah kah..

kah kah kah… BUNYINYA MACAM NAK REMBAT DUIT PETRONAS…. kah kah kah

nota:
tanya mat mongol
mana yang slim
bik mama atau budak itam ziana zain

berani jawab ke ? kah kah kah

BERITA BARU MASUK




SETIAKAWAN KAUM NELAYAN


nota:
dipukul ombak
dipukul gelombang
gigih memburuh
tapi yang kaya?
orang tengah - dari dulu sampai
sekarang tak dapat diselesaikan
dlam sistem kapitalis!




NEKMAT BERANG NELAYAN DIDAKWA SELEWENG SUBSIDI - mkini

Persatuan Nelayan Kebangsaan (NEKMAT) meminta orang ramai tidak menuding jari kepada nelayan berikutan pendedahan kegiatan penyelewengan diesel bersubsidi bagi nelayan kerana penyelewengan itu membabitkan orang tengah dan bukan nelayan

Ahli Lembaga Pengarah NEKMAT, Abdul Hamid Bahari, berkata apabila isu itu timbul, ramai yang menuding jari kepada nelayan sedangkan mereka yang ditangkap oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) bukan daripada kalangan nelayan.

"Saya harap segala tohmahan yang dibuat ini ditarik balik kerana kami (nelayan) mempunyai maruah dan perasaan. Saya sedih apabila isu ini timbul," katanya kepada Bernama di Wisma Nelayan di Kuala Kedah hari ini.

Utusan Malaysia hari ini memetik Noh Omar berkata Kementerian Pertanian dan Industri Asas Tani akan bertindak tegas membatalkan pemberian diesel subsidi kepada mana-mana nelayan yang didapati terlibat menyelewengkan bahan bakar itu.


KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit… SELIDIK BETUL BETUL… kah kah kah…

kah kah kah… ENTAH ENTAH KONTREKTOR KELAS F…. kah kah kah..

kah kah kah… ENTAH ENTAH PENIAGA BUMI …. kah kah kah..

kah kah kah… SIASAT LAGI…. TENGOK TENGOK ADA CUKONG DI BELAKANG… kah kah kah

kah kah kah… SIASAT LAGI…. ADA MALAON GEROMBOLAN PULAK…. kah kah ka..

kah kah kah… NO CASE TO ANSWEAR … KATA HAKIM… kah kah kah..

kah kah kah…. NO BUKTI … MI SPIK INGLIS IN KOT… CAN CAN …LIKE THAT LAAA… kaha


MERANCANG ALIRAN BERITA



YANG TERTUDUH



nota:
lihat gambar pun ada
ini belum didapati salah tapi
muka sudah ditayang untuk umum

berbeza dengan gambar azilah dan sirol
sampai sekarang tak ada dilihat
walhal telah didapti bersalah

nak faham - sila baca dibawah kah lah kah


LAGI 13 INDIVIDU DI TAHAN –melayau

Seramai 13 lagi individu dari tiga negeri ditahan hari ini kerana didakwa terbabit dalam penyelewengan diesel bersubsidi kepada nelayan.

Selain tangkapan baru itu, sebanyak 21 premis industri di seluruh negara yang membeli diesel bersubsidi turut disiasat.

Menurut Pengarah Bahagian Operasi Khas SPRM, Mohd. Jamidan Abdullah, lapan individu daripada jumlah tangkapan baru itu ditahan di Sarawak, Perak (tiga) dan Pahang (dua), turut melibatkan pengusaha jeti, pemilik bot, tangki minyak haram, depot dan persatuan nelayan kawasan (PNK).

Semalam, seramai 19 individu ditahan di seluruh negara kerana didakwa terbabit dalam penyelewengan diesel bersubsidi kepada nelayan dalam operasi besar-besaran yang dijalankan di seluruh negara, sejak Jun lalu.

Dalam kira-kira 20 serbuan yang dijalankan bersama-sama Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK) itu, sebanyak 414,000 liter diesel bersubsidi berjaya disita.

Pada 17 November lalu, Utusan Malaysia membongkar masalah penyelewengan diesel bersubsidi sehingga menyebabkan kerajaan hilang jutaan ringgit pada setiap bulan akibat ketirisan.

Kegiatan menyeleweng sebahagian diesel bersubsidi digambarkan berada pada tahap serius apabila dikatakan lebih 1 bilion liter diesel berkenaan disalurkan kepada persatuan nelayan.

kah kah kah... PELIK... JERONG MEREMBAT BERJUAT JUTA... TAK ADA KENA TANGKAP...kah kah kah..

kah kah kah... YANG KENA NELAYAN KITA... kah kah kah..

sila baca dibawah kenapa macam ini :

MARI MEMAHAMI MAKNA BERITA

tidak lama lagi kita akn terus membaca banyak lagi
berita berita tangkapan oleh sprm – banyak lagi ikan bilis
dan ikan karin akan ditangkap oleh sprm. dlam masa yang
sama banyak lagi berita tentang pentabiran kerajaan pakatan
akan keluar – semua ini adalah perancangan zionis APCO –
yang yang dikatakan dalam ilmu hubungan awam sebagai
-feel good news - berita berita sedap ini adalah untuk
menyediakan ruang kepada pilihanraya yang akan diadakan
tidak lama lagi.

selain dari tangkapan jerung ini – cuba ingatkan berita tentang LRT
berita LRT ini direka seolah olah landasan lrt
ini telah siap bulan lepas – sebenarnya TAK ADA SATU HABUK
ini juga adalah untuk menimbulkan – rasa seronok pembaca –

kemudian akan keluar berita – banjir – kelaparan – jenayah – pembunuhan
di afrika, di latin amerika dan di eropah – ini bertujuan untuk memperlihatkan
bahawa malaysia selamat kalau kita mengundi gerombolan – berita jumpa bayi tepi
longkang – bayi kena tembak, kanak kanak kena tembak polis, mati dalam
penjara – semua nya akan hilang – ini feel bad news – mesti dijauhkan kerana
rakyat akan menghumbankan gerombolan keran mereka bertanggung jawab
membawa masaalah ini.

berita berita sedap didendar ini akan berterusan. kita akan jumpa banyak lagi
berita jenis ini. semuanya di rancang dan di reka.

berita-berita ini akan keluar sebagai tanda pilihanraya akan dekat:
- ada pengumuman gaji naik – hanya pengumuman – naik belum tentu lagi
- gaji yb juga akan naik
- gaji polis/askar akan naik

tanda tanda agak dekat:
- berita satu dua pimpian pkr lari parti
- berita kacau dlam pkr
- berita lim guan eng anti islam
- berita nik aziz anti islam

tanda- tanda piliharaya akan sampai
- kes anwar selesai
- anwar didapati bersalah
- anwar masuk penjara

nak sedap kan lagi hati rakyat:
- khir toyo akan di bawa ke mahkamah
- lee liong sik akan jadi muka depan kes rasuah
- ghani patail akan bersara
- mic/ppp/hindraf akan heboh nak buat penyatuan
- bekas mufti perlis dan 40 penyamun akan selalu jadi berita

lagi nak dengar berita sedap:
- peneroka felda dapat geran
- gambar peneroka dapat geran
- gambar mat mongol dengan orang felda
- mawi menapi jadi ahli pas

lagi bertambah dekat:
- bik mama mula mula pakai tudung
- mat mongol mula pakai songkok
- mat mongol banyak bercakap arab
- mat mongol mula jadi imam
- mat mongol mula bercakap hal dosa dan pahala

betul betul pilihanraya nak sampai
- bik mama pergi umrah
- gambar bik mama di kaabah
- gambar bik mama depan batu hitam
- gambar bik mama cium batu hitam

kalau gambar ini dah keluar – dua minggu kemudian parlimen akan dibubarkan kah kah kah kah


SENYUM MAK JANDA






DAPATKAN SEKARANG MEDIA KEADILAN !



nota:
cari MEDIA KEADILAN
baru masuk ke pasaran
kalau tak dapat pukul talipon:

03-22-72-40-45

tanya mana boleh beli
kalau tak ada duit - curi kah kah kah

BILA MAT MONGOL SUSAH HATI - MALIKUL SEMBAB SENYUM PULAK






TAYANGAN DI TERUSKAN DI PARIS





NAJIB BIMBANG SIASATAN SCORPENE SEMAKIN MELUAS
– harakah daily

Najib Razak mula bimbang sekarang ekoran siasatan yang lebih meluaskan terhadap skandal rasuah dalam pembelian kapal selam buatan Perancis, Scorpène.

Selain Najib, turut mula bimbang adalah pemimpin dari India, China dan Brazil serta pemimpin Perancis termasuklah bekas Presiden, Jacques Chirac, bekas Menteri, Dominique de Villipin dan Edouard Balladur di samping Presiden Perancis sekarang, Nicholas Sarkozy.

Demikian menurut laporan Asian Sentinel semalam dalam laporan yang ditulis oleh Gavin M. Greenwood, seorang konsultan keselamatan yang berpejabat di Hong Kong John Berthelsen, editor Asia Sentinel.

Mungkin persiapan ke arah itulah, pejabat kedutaan Malaysia di Perancis penuh dengan bekas pegawai tentera termasuk dutanya, Abdul Aziz Zainal, 58, yang merupakan bekas Panglima Angkatan Tentera. Abdul Aziz menerima watikah perlantikan itu awal Mei 2010 lalu.

Menurut seorang rakyat Malaysia yang berkunjung ke pejabat kedutaan Malaysia di Perancis baru-baru ini dalam urusan kerjanya, apa yang mengejutkan beliau adalah ramainya bekas tentera yang menjadi kakitangan di pejabat kedutaan itu termasuk dutanya.

Beliau tertanya-tanya, kenapa ramai sangat bekas tentera di situ, lalu dia teringat kes kapal selam yang tidak boleh menyelam kat Malaysia dan wanita Monggolia yang mati kerana dibom dengan C4.
Menurut Asian Sentinel, para peguam kepada keluarga 11 jurutera Perancis yang mati dalam serangan bom di Karazchi tahun 2002 lalu, akan memfailkan dakwaan pembunuhan terhadap Chirac dengan mendakwa kejadian itu berpunca dari pembatalan rasuah kepada tentera Pakistan dalam pembelian tiga kapal selam Agosta 90-class untuk tentera laut negara itu.

Sarkozy adalah Menteri Bajet Perancis ketika kerajaan negara itu menjual kapal selam yang dibina oleh gergasi pertahanan Perancis, DCN ( yang kemudiannya dikenali sebagai DCNS) kepada Pakistan dengan nilai USD950 juta.

Pendakwaraya mendakwa, ahli poltik, pegawai tentera dan orang tengah Pakistan menerima jumlah komisyen sehingga Euro2 juta yang kembali semula ke Paris untuk membantu kempen Balladur yang tidak berjaya mengalahkan Chirac itu.

Menteri Bajet, Sarkozy didakwa meluluskan elemen kewangan dalam penjualan kapal selam itu. Ketika itu, beliau adalah jurucakap pasukan kempen presiden Balladur dan menurut media Perancis, mereka telah membuka dua syarikat di Luxembrg untuk menguruskan wang rasuah itu, lapor Sentinel.

Adalah didakwa, apabila Chirac dipilih semula, beliau telah membatalkan pembayaran rasuah itu kepada Pakistan, menyebabkan tindakan serangan membalas dendam ke atas kenderaan yang dinaiki oleh para jurutera Perancis dan tiga rakyat Pakistan itu. Beberapa tahun lamanya, Pakistan menyalahkan serangan itu kepada militan Islam termasuk Al Qaeda.

Salah seorang peguam itu berkata, pihaknya akan menyiasat bagaimana keputusan memghentikan komisyen itu dicapai. Beliau juga mahu memanggil Sarkozy untuk memberikan keterangan namun Presiden Perancis itu dengan marahnya menafikan dakwaan itu.

Sebagai Presiden beliau mempunyai umuniti dan berhak untuk menolak dari dipanggil memberikan keterangan.

DCNS telah menjual Scorpènes kepada Pakistan pada tahun 1994. Malaysia melalui usaha Menteri Pertahanan ketika itu, Datuk Seri Najib Razak membayar USD1 bilion kepada DCNS untuk memesan kapal selam itu dan pada tahun yang sama, iaitu 2002, ketika para jurutera Perancis itu dibunuh, lapor Sentinel.

Sebagai timbal balas, syarikat yang dimiliki rakan Najib, Abdul Razak Baginda telah dibayar Euro114 juta sebagai 'komisyen'. Ia disahkan dalam satu jawapan di Parlimen Malaysia.

Isu ini menjadi semakin panas apabila Altantuya Shaariibuu, wanita Monggolia yang mendakwa teman wanita Abdul Razak dibunuh dan diletupkan badannya sehingga berkecai dengan C4, peledak yang selalu digunakan oleh tentera.

Altantunya datang ke Malaysia untuk menuntut hak yang dijanjikan kepadanya iaitu USD500,000 dari komisyen yang mereka perolehi ekoran peranannya dalam urusan jual beli kapal selam ini.

Abdul Razak bersama dua pengawal peribadi Najib telah didakwa ekoran kejadian itu namun Abdul Razak telah dibebaskan manakala dua lagi pegawai polis yang menjadi pengawal peribadi itu dijatuhkan hukuman bunuh.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit… APA PUNYA DEGIL… CERITA INI TAK MAHU TENGGELAM…kah

kah kah kah…. SIASATAN DI TERUSKAN DI PERANCHIS. kah kah kah..

kah kah kah… MAKIN LAMA MAKIN DEKAT…. kah kah kah..

kah kah kah… MALIKUL SEMBAB SENYUM SAJA....kah kah kah..

kah kah kah... TUNGGU BILA PULAK MAGISTRATE PERANCIS INI NAK PANGGIL.... kah kah kah

kah kah kah… MESTI GUMBIRA BAGI INFO PADA PERANCHIS… kah kah kah…

woit... PASAL APA?... PASAL APA MALIKUL SENYUM?.... kah kah kah

kah kah kah... HANG CARILAAA JAWAPAN NYA.... kah kah kah..

INI SILAP MATA LAGI





SELUDUP BERAS DI PASIR MAS



nota:
berapa banyak agaknya
beras diseludup dari siam
kemudian dimasukkan dalam beg beras
diberi mohor resmi
kah kah kah



PUTRAJAYA TIDAK TAHU DAKWAAN SYED MOKHTAR AMBIL ALIH LAPANGAN TERBANG BAYAN LEPAS


Timbalan Menteri Pengangkutan Abdul Rahim Bakri hari ini berkata beliau tidak mempunyai sebarang maklumat berhubung dakwaan bahawa Kumpulan Syed Mokhtar Albukhary akan mengambil alih operasi Lapangan Terbang Antarabangsa Bayan Lepas, Pulau Pinang.

Menjawab soalan Jeff Ooi (DAP-Jelutong) di Dewan Rakyat hari ini, Abdul Rahim berkata beliau juga tidak tahu wujudnya cadangan seumpama itu.

“Saya tidak ada maklumat mengenai perkara itu dan tidak tahu adanya sebarang cadangan ini,” katanya dalam reaksinya kepada soalan Ooi yang bertanya sejauh mana kebenaran dakwaan berkenaan.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit… BETUL.. BETUL ….BIJAK… AMBIL LAPANGAN TERBANG PUN ORANG TAK SEDAR… kah kah kah..

woit.. INI PASAL BANYAK PENGALAMAN MENYULUDUP BERAS… kah kah kah

kah kah kah… BIJAK MENGHILANGKAN DIRI….kah kah kah…

kah kah kah…..HILANGKAN FAIL…jah kah kah..

kah kah kah… SAMPAI PUTRAJAYA PUN TAK TAHU… kah kah kah

woit… SAPA YANG MENTABIR NEGARA INI?.... kah kah kah..

kah kah kah…. KERAJAAN ATAU CUKONG?..... kah kah kah…

nota:
apa jadi dengan kesa rasuah pada sultan johor?
sprm tak siasat sampai mati ?
kah kah kah


SALUT UNTUK MEREKA YANG BERANI




BERGERAK UNTUK BERTEMPUR




HINDRAF MOGOK LAPAR RAIKAN ULANGTAHUN KE-3
-mkini

Pertubuhan Barisan Bertindak Hak Hindu (Hindraf) akan menyambut ulangtahun ketiga demontasi besar-besaran mereka esok dengan melancarkan mogok lapar dan menyerahkan 18 tuntutan kepada kerajaan.

Anggota kumpulan itu dijadualkan berhimpun di KLCC pada jam 9 pagi esok, sebagai acara memperingati dakwaan bahawa komuniti India dipinggirkan secara sistematik di negara ini.

Peserta akan 'berpuasa' bermula jam 9 malam ini dan akan berbuka pada jam 3 petang esok. Berpuasa 18 jam itu merupakan simbol kepada 18 tuntutan mereka.

Pengasas Hindraf P Uthayakumar berkata seramai 50 peserta akan terlibat dalam acara tersebut yang mana ia diadakan kali kedua tahun ini.

"KLCC merupakan simbol kemajuan untuk Malaysia, tetapi 18 tuntutan kami yang menceritakan kedudukan sebenar komuniti India, sebahagian besarnya miskin dan dipinggir dalam negeri," katanya ketika dihubungi Malaysiakini.

nota:
kita lihat dan nanti
apa reaksi isteri rosmah

masyarakat india dalam malaysia
adalah yang paling tertindas
jangan terperanjat jika ada orang india
jenerasi ke empat duduk dalam negara ini
tapi tidak ada kad pengenalan

jangan terperanjat jika orang india
secara nisbah adalah yang terbanyak duduk dalam
penjara walau pun mereka hanya 10% dari 27 juta warga

orang india ini sama macam orang melayu
selalu kena ikat kemudian di bungkus untuk dijual
yang jual india orang india sendiri
yang jual melayu adalah melayu sendiri kah kah kah…



KENYATAAN RESMI




TRIBUTE UNTUK MAHAFIRAUN






KEYATAAN MEDIA:

24 NOVEMBER 2010


Biro Pemahaman & Pemantapan Agama. (BIPPA), PKR, terpanggil untuk menyambut kenyataan mantan Mahathir Mohamad seperti yang dilaporkan dalam Sinar 24 November 2010 dengan penegasan bahawa:

1. BIPPA menasihatkan adalah lebih wajar mantan Perdana Menteri sendiri melakukan taubat nasuha kerana beliau yang sebenarnya menjadi punca kepada perpecahan bahkan kemunduran masyarakat Melayu. Muktahir ini mantan Perdana Menteri menjadi penyebab maraknya api perkauman dikalangan masyarakat berbilang kaum di Malaysia. Pada usia senja adalah lebih baik untuk mantan Perdana Menteri banyak melakukan ibadah khusus kepada Allah SWT sebagai persiapan menemuiNya walaupun penentuan umur adalah di tangan Allah SWT.

2. Beliau bertanggungjawab memecat dan mengaibkan Dato’ Seri Anwar Ibrahim, mantan Timbalan. Perdana Menteri dengan dakwaan fitnah liwat yang ternyata tidak benar. Beliau mengaibkan DSAI dan keluarga di khalayak ramai. Perbuatan mantan Perdana Menteri mengaibkan DSAI dan seisi keluarga adalah sangat bertentangan dengan prinsip dan hukum agama dan tindakan tersebut bertentangan denga norma dan tatasusila masyarakat bertamadun.. Justeru, DSAI mempunyai hak di sisi syariat Islam mempertahankan maruah diri dan keluarga daripada fitnah. Kiranya tindakan DSAI mempertahankan maruah diri menimbulkan perpecahan, maka perpecahan itu adalah hasil daripada pertembungan antara hak dan batil. Demikian penegesan dari sepotong ayat dalam al-Qur’an: ”Dan katakanlah: Yang benar telah datang dan yang batil telah lenyap. Sesungguhnya yang batil itu adalah suatu yang pasti lenyap.” (al-Isra’: 81).

3. Mantan Perdana Menteri juga bertanggunjawab merobek unsur-unsur kekuatan bangsa Melayu dari segi bahasa, agama, pendidikan sekolah agama rakyat, kedudukan Raja-Raja Melayu, kedudukan ekonomi orang Melayu dan melakukan pindaan persempadanan kawasan pilihan raya majoriti pengundi Melayu sehingga menjejaskan keutuhan politik melayu

4. Menjadi satu kebiasaan mantan Perdana Menteri meletakkan setiap beban kesilapan dan ketelanjuran beliau diatas bahu orang lain. Isu perpecahan masyarakat Melayu dan rakyat Malaysia adalah berpunca daripada beliau sendiri.

5. Parti yang didakwa kecil oleh Mahathir Mohamad pada hakikatnya adalah sebuah parti yang lahir pada tahun 1999 dari gejolak kemarahan rakyat kerana kezaliman beliau dan terus mendapat dokongan rakyat pelbagai kaum di Malaysia. Alhamdulillah, parti ini pengaruhnya semakin meluas dan bertakhta dihati rakyat serta berpotensi besar, insyaallah, mengambil alih pemerintahan negara. Inilah yang digeruni oleh Tun Dr Mahathir yang menjadikan beliau sentiasa berada dalam resah dan gelisah. Sewajarnya mantan Perdana Menteri berlapang dada menerima penentuan rakyat dalam merayakan amalan demokrasi.

6. Seandainya DSAI itu rendah kualiti diri dan kepimpinan dalam mata pandangan Tun Dr Mahathir, mengapa DSAI masih terus mendapat sambutan dan sanjungan rakyat di negara ini walaupun dicerca saban hari dan waktu oleh pelbagai pihak menerusi pelbagai media. Beliau juga terus diterima dan dihormati sebagai seorang tokoh pemimpin berwibawa oleh sebahagian besar pemimpin dunia, para ‘ulama tersohor, para ilmuan Muslim dan bukan Muslim di peringkat antara bangsa.

Dr Muhammad Nur Manuty
Pengerusi
Biro Pemahaman Dan Pemantapan Agama (BIPPA), PKR



SATU LAGI CARA UNTUK TIPU MELAYU




INILAH CONTOHNYA



nota:
inilah contohnya bahasa jiwa bangsa
pintu gate
kueh cake
go hed gostan
kasut boot
bodoh bangang kah kah kah



PERLU TEGAS PERTAHAN BAHASA MELAYU – berita hairan

Kerajaan diminta lebih tegas dalam memastikan Bahasa Melayu digunakan secara meluas dan tidak dicemari secara sewenang-wenangnya dengan memberi kuasa kepada pihak berkuasa tempatan (PBT) dan Dewan Bahasa Pustaka (DBP) melaksanakan akta khusus melalui penubuhan Jawatankuasa Kabinet Pelaksanaan Bahasa Melayu.

Ia dilihat sebagai satu elemen penting dalam memartabatkan bahasa kebangsaan itu, sekali gus meningkatkan jati diri rakyat Malaysia ke arah merealisasikan gagasan 1Malaysia melalui bahasa dan budaya.

Cadangan itu adalah rumusan daripada Forum Jati Diri kali keempat anjuran bersama Berita Harian Sdn Bhd (BHSB), Gabungan Persatuan Penulis Nasional (GAPENA), Persatuan Sarjana Komunikasi dan Media Malaysia (PERSKOM) serta Jabatan Penerangan di Dewan Bestari, Jabatan Penerangan, di sini semalam.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit… DEWAN BAHASA DAN PETAKA DAH JADI TIKUS HUTAN… kah kah akh…

kah kah kah… TAK ADA SIAPA YANG AMBIL POT… kah kah kah…

kah kah kah.. GAPENA… GAPENSIL… GAKAPOR … SEMUA JADI GABODEK… kah kah kah

woit… BILA PRINCINT DI PUTRA JAYA NAK TUKAR?.... kah kah kah…

kah kah kah… HANG INGAT PUTRAJAYA INI DI NEW YORK?... kah kah kah..


nota:
sesiapa ada masa sila pergi ke hospital tawakal
di jalan pahang. di bangunan baru semua ini
ditulis dalam bahasa landan macam hospital
ini untuk orang di landan.

tawakal ini milik kerajaan johor
johor tempat totok gerombolan
tapi tak pandai guna bahasa melayu
itu pasal nama gerombolan
hingga hari ini masih lagi
united malays national organisation
malu nak panggil pekembar kah kah kah