.

Isnin, 11 Mac 2019

WOIT APA NI?








WOIT APA NI?

PASAL APA WAN AZIZAH
TALIPON MAMAT INI?
TANYA HAL KOTAK KE?





SATU CADANGAN







SATU CADANGAN
Cuba tanya takiudin. Nik abdoh bohong atau hadi suruh nik abdoh bohong. Kalau nik abdoh bohong, kita buang nik abdoh sorang je. Kalau hadi suruh bohong, kita buang hadi aje. 
Kalau dua2 bohong, kita buang dua orang tu aje. Organisasi islam tak salah. Yang salah ialah orang yang buat bohong tu. Bohong mana ada dapat pahala. Dapat bala ada la. 
on 
TANYA NURUL
Publish | Delete | Spam
Anonymous
at 4:02 PM

cine tol


------------

PAS KAHWIN UMNO







CISS
MADEY PERLI

SAPA NI?

APA MAKSUD

KAWIN NI?

PAS-Umno boleh kahwin, LGBT tak boleh, kata Dr Mahathir

PERDANA Menteri Dr Mahathir Mohamad tidak kisah kerjasama politik terbaru antara Umno dan PAS, berkata kedua-dua parti itu bebas untuk berkahwin sesama sendiri.

“Jika mereka mahu bersatu, mereka boleh bersatu. Jika mereka mahu kahwin, teruskan dan pergilah kahwin. Kita negara bebas,” katanya kepada media di Parlimen hari ini.



SAJE TANYA

MANA TAHU

KALAU KALAU

JANGAN MARAH

JANGAN KATA

GUA BUAT

CERITA DONGENG

KAH KAH KAH


------------------

HANYA PENJENAYAH SAHAJA TAK SETUJU




HANYA

PENJAHAT

PENJENAYAH

LANUN

PEMBUNUH

PEROGOL

PEMBELOT

PENIPU

PASTI TAK

SUKA APA

DAN MENENTANG

APA SAHAJA 

PERJANJIAN

BANGSA BERSATU

TMJ dakwa Statut Rome jejas raja, PM kata baginda bukan wakil rakyat


TUNKU Mahkhota Johor bukan wakil rakyat, kata Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad ketika mengulas dakwaan putera tersebut yang kerajaan tidak berbincang dengan Majlis Raja-Raja berkaitan keputusan menyertai Statut Rome Mahkamah Jenayah Antarabangsa (ICC).

“Baginda bukan wakil rakyat. Baginda hanya bercakap untuk diri sendiri,” katanya kepada wartawan di Parlimen hari ini.

Wisma Putra dalam kenyataan dikeluarkan semalam menjelaskan yang kajian terperinci dan mendalam semua aspek telah dilakukan sebelum keputusan menyertai Statut Rome dibuat.

Antara negara demokrasi raja berpelembagaan yang menyertainya termasuklah Belgium, Kemboja, Denmark, Jepun, Jordan, Lesotho, Liechtenstein, Luxembourg, Belanda, Norway, Samoa, Sepanyol, Sweden dan United Kingdom. – 11 Mac, 2019.

UNTUK DUDUK

SAMA TINGGI

DENGAN BANGSA

LAIN MAKA

WAJIB UBAH 

PERANGAI





------------

POLITIK DUNIA KE TIGA






POLITIK DUNIA KE3
Mengapa negara Islam zalimi umat Islam sendiri? Contoh: Kalau orang Islam dari Afganistan, Pakistan, Malaysia, Indonesia etc... nak berhijrah cari makan kat Eropah tu pasti dilayan baik malah ada yang diberi kerakyatan. 
Cuba orang yang sama cari makan kat Timur Tengah adakah mereka2 ini akan mendapat layanan yang serupa? Nasib tak baik, passport pun kena rampas bila masuk negara2 kat timur tengah ini ... takut orang2 yg datang cari makan ini akan melarikan diri. Layanan diberi macam hamba abdi. 
on 
PROJEK BODOHKAN MELAYU
Publish | Delete | Spam
SukuSamdol
on 3/11/19

"(Jadi)



-----------------

JEMPUT DATANG DENGAR





JEMPUT DATANG

DAN DENGAR

Sapa bagi ulasan tu bro? Bodoh melantun2. Dah kalah pru14 tu buat la cara dah kalah. Ni dah kalah bising macam babi nak kena cucuk leher tu kenapa? Dengki sebijik macam khinzir tak dapat betina. Adoiii
 on BELI BACA
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 3/11/19

Perta





--------------

MEMPERJUANG KEBENARAN






KEBENARAN
Isham, gua betul2 pening ni, nak sokong bn kuat menyamun, nak sokong pas kuat tunggang agama, nak sokong ph kuasa melayu islam makin lemah, nak sokong yg mana lagi si isham ooiii...cibai punya politik msia... 
on PROFESOR PUN MENIPU
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 3/11/19

umn






---------------

GIAN MINAH GIAN








GIAN

MINAH GIAN





DARI TAMRIN








DARI TAMRIN


Kekalahan di Semenyih bukan bererti rakyat bencikan Pakatan Harapan ( PH ) dan rindukan Barisan Nasional (BN).Ia juga bukan bermakna rakyat bencikan kerana Dr Mahathir Mohamad atau kembali cintakan Najib Razak.
Kan orang – orang tua pernah berkata ‘sayang anak tangan-tangankan, sayang isteri tinggal-tinggalkan’.

Rakyat masih terbayang-bayang dalam ingatan mereka bagaimana seorang orang tua berusia 93 tahun terpaksa bersengkang mata, melalui hujang dan panas, dicemuh dan dimaki hamun, berceramah dari satu tempat ke tempat lain semata – mata menyahut panggilan rakyat bagi menyelamatkan negara dari terus dirompak dan dimusnahkan oleh seorang lanun keturunan Bugis bernama Najib bersama isteri pujaannya, Rosmah Mansor.

Kerajaan kini yang dipimpin buat kali kedua oleh  Dr Mahathir sedang membongkar dan mempamerkan segala sampah sarap yang dilakukan dan disembunyikan oleh pemimpin-pemimpin Kerajaan BN yang diketuai oleh Najib semasa memerintah dahulu.

Sebenarnya usaha menumbangkan Umno/BN telah bermula sejak penubuhan parti Semangat 46 yang di ketuai oleh Tengku Razaleigh Hamzah lagi, tapi tidak berjaya. Ketika itu Umno/BN dipimpin oleh Mahathir sendiri.

Pada Pilihanraya ke-12 dan ke-13, kali ini Anwar Ibrahim melalui partinya Parti Keadilan Rakyat (PKR), DAP dan PAS juga menemui kegagalan apabila pengundi-pengundi Melayu khasnya di luar bandar tidak begitu diyakinkan untuk membuang Umno/BN. Bukan mudah pengundi-pengundi Melayu meninggalkan Umno

Hanya dengan kesanggupan Mahathir mengetuai barisan pembangkang maka barulah pengundi-pengundi Melayu khasnya peneroka Felda, nelayan, petani dan pesawah menggembleng tenaga menumpaskan Umno/BN.

Malangnya, belum lagi setahun memerintah rakyat mula bosan dengan Kerajaan PH yang mereka naikkan itu.

Di mana-mana saja kita berada sama ada di warung mahupun di pejabat, ramai di antara mereka menimbulkan cerita – cerita yang panas telinga mendengarnya.

Bermula dengan kegagalan mengambil alih semula Parlimen Cameron Highlands dan di ikuti dengan kekalahan teruk di DUN Semenyih, ia adalah hukuman awal rakyat kepada PH.

Hakikatnya kira – kira 10,000 pengundi Semenyih yang pernah menyokong PH pada Pilihanraya Umum yang baru lepas telah berbalik kepada Umno/BN.

Memang benar bukan senang nak membina semula rumah yang telah menyembah bumi dek di makan anai-anai, ditambah pula ‘kehilangan’ dana negara yang besar yang telah dirompak.

Memang benar juga hampir seluruh dunia sedang mengalami kelembapan ekonomi termasuk Malaysia namun rakyat tetap menagih janji seperti yang termaktub dalam manifesto PH.
Rakyat menolak Umno/BN kerana tidak tertahan lagi dengan amalan salahguna kuasa, penipuan, rasuah di semua peringkat bermula dari Najib, Perdana Menteri, menteri-menteri dan menteri besar dan exco; mereka juga menzalimi siapa sahaja yang tidak sehaluan dengan mereka.

Keluarga mereka menunjuk-nunjuk kekayaan dan kemewahan tanpa segan silu sedangkan rakyat tertekan dengan berbagai-bagai masalah hidup.

Rakyat mula nampak cahaya di hujung terowong apabila PH menjanjikan hidup yang lebih selesa dan sempurna seperti tol akan dihapuskan, minyak kereta akan dikurangkan dan pinjiman PTPTN akan diatasi.

Kedudukan kewangan yang terlalu kritikal adalah punca utama bagi melaksanakan janji-janji tersebut namun mereka berharap sangat kerajaan merealisasikan manifesto tersebut sedikit demi sedikit.

Jika tidak ada penjelasan dan jaminan pemulihan ekonomi dari Mahathir sendiri, berkemungkinan besar rakyat akan hilang kepercayaan terhadap Kerajaan PH.

Buat pertama kali dalam sejarah, 19 Kawasan Parlimen Felda berpindah dari Umno ke PH – ini satu penghijrahan yang besar yang tak pernah berlaku dalam politik negara; kepercayaan dan keyakinan mereka pada  Dr Mahathir terlalu tinggi.

Kini peneroka terlalu perlukan bantuan kewangan dan pembelaan; begitu juga petani, pesawah, nelayan, penjaja dan peniaga kecil, mereka semua dahagakan bantuan kewangan dan pembelaan segera.

Selain itu pengangguran di kalangan graduan dan isu PTPTN mesti ditangani segera.

Apa yang dipaparkan selama ini sebahagian besar menteri dan menteri besar gagal menunjukkan kecerdikan mereka.

Pemimpin-pemimpin PH asyik bercakaran sesama sendiri; masing-masing cuba menegakkan benang basah, cuba menjadi hero dengan harapan mendapat laporan di akhbar-akhbar dan televisyen tanpa peduli akibat tindakan mereka itu.

Mereka ini bodoh sombong yang tidak suka ditegur dan tidak boleh diajar; mereka lebih mementingkan diri sendiri, kedudukan dan gelaran itu dan ini sahaja.

Mereka lupa dari mana mereka datang dan janji-janji mereka terhadap diri sendiri dan yang lebih penting janji mereka kepada rakyat.

Sudah acap kali saya mengingatkan jika rakyat boleh buang Umno/BN yang telah berkuasa selama 61 tahun, rakyat juga boleh humbankan PH dalam sekelip mata sahaja.

Balaslah budi rakyat dengan menghulurkan bantuan seberapa segera. Tidak guna menyesal selepas nasi sudah menjadi bubur !!!

Kepada menteri dan menteri besar, tengok-tengokkanlah kawan-kawan yang telah berjuang sehingga berjaya ; mereka juga perlukan apa sahaja pertolongan yang boleh untuk hidup lebih selesa ; ‘jangan jadi pisang lupakan kulit’.

Kelakuan menteri, menteri besar ini tak ubah seperti ‘Kera Dapat Bunga’ – sebenarnya ramai di luar sana yang lebih layak dari mereka.

Bantulah Perdana Menteri untuk membantu rakyat. Percakaran sesama sendiri pasti akan membawa kehancuran.(T)

-----------------

TANYA NURUL





TANYA NURUL

KEMUDIAN TANYA

HADI AWANG
Anwar betul-betul meliwat 
atau Mahathir Fitnah? 
on 
AMARAN
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 3/11/19



----------------

PROFESOR PUN MENIPU









APA MAKNA

BERITA INI?

MAKNANYA

WALAU PUN ADA

IJAZAH PHD

JADI PROFESOR

TAPI MENIPU

MERASUAH

MASIH BERLAKU

Sundra Rajoo minta imuniti elak pendakwaan jenayah


PROF Dr Sundra Rajoo mahu mengelak dari ditahan atau dituduh atas semua dakwaan salah laku semasa beliau mengetuai Pusat Timbang Tara Antarabangsa Asia (AIAC).

Beliau mendakwa memiliki imuniti sama seperti duta atau pesuruhjaya tinggi berdasarkan peruntukan undang-undang tertentu terkait dengan pelantikannya sebagai pengarah pusat itu.

Imuniti itu tidak boleh ditarik secara unilateral oleh kerajaan, hujah beliau dalam dokumen mahkamah yang dilihat oleh The Malaysian Insight.

Dokumen itu difailkan untuk semakan kehakiman di Mahkamah Tinggi.

Dalam tindakan mahkamahnya, beliau menamakan Menteri Luar Negeri, Peguam Negara, Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) dan Kerajaan Malaysia sebagai responden.

Sundra letak jawatan pada November lalu susulan dakwaan yang dibuat melalui sepucuk surat layang yang dihantar kepada beberapa menteri, Ketua Polis Negara dan Peguam Negara.

Surat itu antara lain mendakwa Sundra menggunakan dana pusat timbang tara itu untuk memastikan menteri melanjutkan kontrak pelantikannya.

Sebaik pulang dari urusan rasmi di luar negara akhir November lepas, beliau ditahan pegawai SPRM dan disiasat.

Sundra menuntut imuniti dari sebarang tindakan berhubung urusannya sebagai pengarah AIAC.

Kerajaan sebaliknya berpendirian imuniti tersebut boleh ditarik balik bagi membolehkan siasatan menyeluruh ke atas dakwaan salah jenayah berkenaan, yang boleh juga membersihkan nama Sundra.

Dalam pernyataan menyokong permohonannya untuk semakan kehakiman, Sundra berkata beliau letak jawatan pengarah AIAC kerana dipaksa.


LAGI BESAR

IJAZAH LAGI

BESAR

PENIPUAN

OPPS...

CUBA CARI

IJAZAH DARI

SEKOLAH MANA

KAH KAH KAH



-----------------

BETUL KE KENYATAN INI?





BETUL KE

KENYATAAN INI

ATAU ADA 

TUJUAN LAIN



Persatatuan Demi Rakyat Pulau Pinang menyifatkan  himpunan LGBT yang telah diadakan pada Sabtu, di Kuala Lumpur sempena sambutan Hari Wanita Sedunia bukan saja mencemarkan nama baik negara, tetapi juga mencalarkan imej kerajaan dan Islam sebagai agama Persekutuan.


/
BETUL KE?

SAJE TANYA

ABAM JANGAN 

MARAH

----------------

BELI BACA





BELI BACA

Dalam buku kau ada bincang pasal mewujudkan negara bangsa atau tak, pak tt? PM kau yg tua tu dah slow2 pandang ke china, kau ada tibai dia tak? apa cerita dgn tukar bendera jalur temberang? 
kau diam jer lepas pru14, PM dah sound kau ke? atau kau tak berani buka suara takut dituduh menghasut? errr.. ada dibincangkan atau tak peranan freeloader dalam buku kau tu? 
on 
AKAN TERBIT 
TIDAK LAMA LAGI
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 3/10/19

Dlm buku k




----------------

PERSOALAN NASIONAL





PERSOALAN 

NASIONAL
persoalanya kenapa hanya melayu?�� 
on 
NARATIF MELAYU -
 PERSOALAN NASIONAL
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 3/11/19

pegawai bn




---------------

UMNO YNG BAIK






UMNO YG BAIK

UMNO YG MATI
X payah buat perangai 
mcm gomen BN dulu2... 
Be gentlemen...lawan la...
dok kalut nk bg haram wat pa 
on 
HARAMKAN GEROMBOLAN
Publish | Delete | Spam
Langkawi Teruja
on 3/10/19

Dala




--------------

MANA SPR4M







MANA SPRM
Mana bukti² SPRM ni TT? 
Dah 10 bulan SPRM sonyap jo. 
Tido ke SPRM?
 Atau DAP sibuk kes Taman Manggis? 
X sempat nak bagi arahan. 
on 
SUMBAT ROSMAH CEPAT
Publish | Delete | Spam
Enculez Vous
on 3/10/19

Ma


--------------------

KER PEN BET








KER PEN BET 
Nampak macam kerpenbet, 
bagi yang tak paham 
ia adalah abreviation bagi
 kerbau pendek betina...
kah kah kah kah kah kah.....
 on 
AMARAN
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 3/11/19

p



------------------

MUKA ULAR MAK






INI MUKA 

ULARMAK
Macam kamu suci sangat, 
asal ulamak jer kamu cop jahat. 
Memang kamu jenis abu jahal. 
on 
TT ULAMAK GENG DAJJAL
Publish | Delete | Spam
Anonymous
at 8:42 PM

isu






-----------