.

Selasa, 1 Disember 2015

MAHATHIR BUAT RAMALAN SILAP







RAMALAN


MAHATHiR



OSTAZ
Chedet silap buat ramalan PRU 14 .. pertama kali saya lihat kebodohan Chedet ni .. saya harap dia sihat dan panjang umur. Mana boleh laki rosmah ni mengabaikan igama, bangsa dan negara. Itulah senjata utama maknusia seperti laki rosmah ni untuk menang PRU. 

Tengok je lah senarai ostaz yg terpacul keluar setiap hari dari pagi hingga malam di TV dan radio. Ostaz ini mengasingkan Melayu dgn bangsa lain .. akibatnya kita dah tak jumpa lagi melayu minum teh di kedai cina .. mereka mempotretkan kaum cina dan keling setaraf kapir laknat .. walhal islam bertujuan utk sebarkan ugama pada seluruh dunia dan kalau boleh disetiap pelusuk alam. 

Islam hari ini dah semacam kristian bentuknya .. malaikat berkepak, doa yg unifom dan melalui perantaran, bertudung digambarkan sebagai penghijrahan, produk yg didoakan, pakej agama yg di komersilkan, zikir hip-hop, ceramah komedi .. tapi "hollywater" padri bagi free, padri masuk utan dan merentas benua untuk menyebarkan kristian. Bab bangsa dan on RAMALAN TAK TEPAT
Publish | Delete | Spam
panglimo potaseh
on 12/1/15
  
KUNCI SABAH
Betul! Mustahil Umno akan kalah! Sebabnya Mahathir sendiri sudah menyediakan segala mekanisme yang memihak kepada Umno untuk memenangi pilihan raya! Bukankah kunci kekuatan Umno ada kat Sabah. 

Berdasarkan sejarah, rakyat Sabah telah menolak BN semasa PRU Negeri 1985 iaitu semasa Mahathir menjadi PM. Sehingga PRU Negeri 1994, pengundi Sabah masih menolak BN. Tapi dengan menggunakan cara yang licik Mahathir berjaya membawa BN menguasai Sabah melalui pintu belakang. Salah satu perbuatan licik Mahathir ialah memberi kad pengenalan biru kepada pendatang asing untuk mengundi dan menggunakan politik wang bagi memenangi PRU di Sabah. 

Kini semua prasarana politik itu telah jatuh ke tangan Najib. Memang sukar untuk mengalahkan Najib kerana Najib kini menggunakan senjata yang disediakan oleh Mahathir sendiri. on RAMALAN TAK TEPAT
Anonymous
on 12/1/15





---------------

SEJARAH PERJUANGAN RAKYAT




Pusat Sejarah Rakyat
39 minsEdited
HARI INI DALAM SEJARAH RAKYAT: 1 Disember 1974
Pada hari ini dalam tahun 1974, seramai 30,000 rakyat petani di Kedah telah mengadakan demonstrasi besar-besaran di Pekan Baling, Kedah yang berpunca daripada masalah kemiskinan luar bandar, kemerosotan harga getah dan kenaikan harga barangan.
Demonstrasi yang mengambil bentuk "Perarakan Kelaparan" ini bermula dengan perarakan kaum-kaum petani dari kampung-kampung mereka menuju ke Pejabat Daerah Baling untuk menuntut agar kerajaan memberi bantuan kepada mereka.
Gambar di bawah menunjukkan salah sebuah sepanduk yang dibawa semasa demonstrasi raksasa tersebut, yang berbunyi, "Pinta Kerajaan Peturun Harga Barang Dengan Segera."
Sumber gambar: Majalah Risalah, Disember 1974

-----------------

AHMAD MASLAN MUNCUL KEMBALI





TUAN 3.85

KEMANA LAMA

MENGHiLANG

BUAT NASi

GORENG KE?


Ahmad Maslan kata hanya 15 cawangan bantah Najib



Ketua Penerangan Umno  Ahamd Maslan berkata hanya 15 daripada 21,000 cawangan parti itu membantah kepimpinan presiden Datuk Seri Najib Razak.
Katanya, 15 cawangan itu juga sebenarnya diketahui sebagai cawangan yang bermasalah.
"Ada sebab lain 'penentangan' mereka ini, tetapi kami anggap ini cabaran yang parti perlu hadapi.
 "Dan daripada 191 ketua Umno bahagian, kami tidak pula mendengar ada yang menentang," katanya menurut laporan Utusan Malaysia hari ini.
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/ahmad-maslan-kata-hanya-15-cawangan-bantah-najib#sthash.y4oylRCm.dpuf

SESUDAH 

MAT 3.85  

BERSABDA

JAMIN NAJiB

SELAMAT

KAH KAH KAH

-------------

SEMAKIN SENGSARA








1 hr 
 

Kenaikan tol di Lebuhraya Senai-Desaru bermula 15 Oktober ini apa cerita.. Lebuhraya ni kat Selangor jugak ker !!!

TAHUKAH ANDA..!!
Mulai tahun depan 2016 KERAjaan Najib telah memutuskan kenaikan kadar tol bagi keempat2 lebuhraya milik kerajaan (PLUS, ELITE, LINKEDUA & KLBK) telah DITETAPKAN KENAIKAN SEBANYAK 5% SETIAP 3 TAHUN & SETERUSNYA !!!

Bayangkan konsesi PLUS telah dilanjutkan sehingga tahun 2038. Maknanya klu korang dpt hidup sehingga 2038 korang kena tanggung bayar tol KENAIKAN sbyk 21 PERATUS !!



---------------

KETAWA LEPAS MAKAN





UiTM 

SATU

PECAPAiAN

AMAT HEBAT

Cipta logo UiTM guna dodol

BUKIT PALAH - Pelajar Universiti Teknologi Mara (UiTM) Melaka Cawangan Kampus Bandaraya berjaya mencipta logo UiTM terbesar menggunakan dodol sempena Karnival Keusahawanan dan Kesenian Islam yang akan bermula hari ini sehingga 8 Jun ini di Pusat Islam, Melaka.

Lebih manis lagi, apabila hasil usaha sempena ulang tahun ke-30 UiTM Melaka itu berjaya dicatatkan di dalam Malaysia Guinness Book of Record.

Menurut Penolong Rektornya, Dr Ismadi Md Badarudin, usaha yang julung kali diadakan itu itu menggunakan sebanyak 37,400 bekas plastik dodol bersaiz kecil dan ia dijalankan oleh 40 pelajar dari pelbagai fakulti.


KAH KAH KAH

i rest my case

kah kah kah







--------------

ADA APA PADA PEN DRIVE









SASPEN GiLA

Di SYDNEY

ADA SiRUL

Di AMERiKA

ADA CHARLES



Americk kata dia tak tahu kandungan pen drive Kevin Morais

Peguam Americk Sidhu berkata beliau tidak tahu apa yang terkandung di dalam pen drive yang dimiliki oleh anak guamnya Charles Suresh Morais, yang didakwa Charles mengandungi maklumat membabitkan individu-individu berprofil tinggi.
Dalam akuan bersumpah (SD) yang dibuat pada 25 November lalu, Charles mendakwa abangnya, Timbalan Pendakwa Raya Kevin Anthony Morais yang mati dibunuh, telah menghantarnya sebuah pen drive.
Pihak polis dijadualkan menyoal-siasat Americk hari ini kerana pembabitannya dalam merangka SD itu.
Peguam itu mendedahkan Charles mendapatkan khidmatnya pada bulan September lalu selepas Kevin dilaporkan hilang.
Bagaimanapun, katanya, beliau tidak mengetahui apa-apa rancangan untuk membuat SD sehingga 24 November, sehari selepas Richard Dilaan Morais - adik bongsu Charles dan Kevin - menuntut jasad Kevin dari rumah mayat.
Tindakan itu menggagalkan hasrat Charles yang merancang untuk mengadakan bedah siasat kedua ke atas jasad Kevin, selepas beliau melahirkan rasa tidak puas hati berhubung keputusan laporan bedah siasat pertama.
"Beliau (Charles) yang buat pengakuan (SD) selepas jasad Kevin dituntut. Sebelum itu, beliau tidak buat apa-apa SD.
"Beliau begitu berang bahawa selepas berada di sini (di Malaysia) selama dua bulan - berusaha untuk mengadakan bedah siasat kedua - dan kemudian adiknya hanya ‘mencuri’ dan mengambil jasad itu, sedangkan adiknya itu tahu apa yang berlaku.
"Jadi itulah sebabnya Charles sangat marah," katanya kepada Malaysiakini ketika dihubungi semalam.

KAH KAH KAH
woit
apa sudah jadi
gaduh adik beradik
tuduh sana sini
ni buat saspen
ni buat tertanya tanya
ada apa pada pen drive
kah kah kah

PEN DRiVE
 

-----------

APA ITU PEN DRIVE







BOLEH KAH


SEBATANG


PENA
MEMANDU

KAH KAH KAH











-----------

DUIT SUDAH HABIS






PELABURAN

KANTOi

KOMENTAR
ramai kontrektor melabur
buat hostel buat penempatan
pinjam sana
pinjam sini
bersedia untuk PLKN
tetiba projek tutup
bujet makin kurang
duit negara makin ciput
tunggu dan nanti
kesah selanjutnya

 
Hanya 20,000 pelatih akan sertai PLKN tahun depan, kata Mindef
Hanya 20,000 pelatih Program Latihan Khidmat Negara (PLKN) akan ditawarkan tempat untuk tahun depan memandangkan kekangan peruntukan, kata Kementerian Pertahanan.
Timbalan Menteri Pertahanan Johari Baharom berkata, pelatih yang menyertai projek perintis PLKN kali ke-2 selepas dihentikan pada tahun ini akan ditempatkan di Institut Kemahiran Bina Negara (IKBN) dan diberikan latihan lanjutan di bawah Kementerian Belia dan Sukan.
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/hanya-20000-pelatih-akan-sertai-plkn-tahun-hadapan-kata-mindef#sthash.eJqbL6cY.dpuf

KAH KAH KAH
woit
fulus sudah habis
projek sudah tarak
apa sudah jadi
kah kah kah
kontrektor susah hati
hutang sudah manyak
bank mahu mayar
kah kah kah
hostel sudah mikin
kah kah kah
cilakak punya masib
kah kah kah

BUNGKUS LAGi
 
-------------

WA FULUSSIKOM





SUDAH

JADi

BUDAYA



Melayu akan hina Umno jika setia demi kepentingan diri, kata Mahathir

30 Nov — Bekas perdana menteri,  Mahathir Mohamad berpendapat budaya setia kepada pemimpin demi kepentingan peribadi akan menyebabkan Umno hilang kesenangan hari ini pada masa akan datang. 
Seruan itu dibuat pengkritik utama  Najib Razak itu dalam satu surat terbuka menjelang Perhimpunan Agung Umno yang akan berlangsung pada 8 sehingga 12 Disember akan datang.
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/melayu-akan-hina-umno-jika-setia-demi-kepentingan-diri-kata-dr-mahathir#sthash.kx45KkaA.dpuf

KAH KAH KAH
woit
kah kah kah
nak bawa budaya baru
kah kah kah
boleh diterima ke?
kah kah kah
budaya lama dah pekat
budaya lama dah ketat
budaya lama dah sendat
budaya lama dah lama
budaya  fulussikom
teruskan lagi
kah kah kah

FULUSSiKOM
 

------------

APA JADI DENGAN GKCM










APA DiA

JI KAY Si EEM

Apa dia Gerakan Ketua Cawangan Malaysis- GKCM 


Sabtu lalu dilaporkan, ketua Umno cawangan melancarkan satu gerakan bagi memaksa Najib meletakkan jawatan sebagai presiden dengan segera supaya parti Melayu itu tidak “dirosakkan” dengan lebih teruk.
Menamakan gerakan itu sebagai Gabungan Ketua Cawangan Malaysia (GKCM), mereka mahu presiden Umno itu segera meletak jawatan bagi menyelesaikan kemelut yang melanda parti ketika ini.
Salah seorang jurucakap kumpulan itu, Kamarul Azman Habibur Rahman, yang juga ketua Umno cawangan Taman TKK berkata, beliau juga menafikan dakwaan kumpulan ketua cawangan yang menentang Najib ditaja dan diupah. – 30 November, 2015.
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/lebih-ramai-ketua-umno-cawangan-berdepan-tindakan-disiplin-kata-ku-nan#sthash.IU91vvY5.dpuf

KAH KAH KAH
woit
senyap aje
tak da bunyi apa apa
apa dah jadi?
suara tak dengar
riak tak nampak
kah kah kah

APA JADi?


--------------

MAHATHIR LUPA - SATU LAGI






Mahathir senaraikan kepincangan pentadbiran Najib


Berikut antaranya,
  • Memperkenalkan slogan 1Malaysia, yang sama dengan Malaysian Malaysia (slogan DAP);
  • Melantik penjajah sebagai penasihat;
  • Penggunaan konsultan barat:
  • Mewujudkan PEMANDU untuk menggantikan Unit Perancang Ekonomi;
  • Bayaran gaji kepada badan bukan Kerajaan yang amat tinggi;
  • Meletak negara di bawah kehendak Singapura;
  • Pinjaman berbillion ringgit yang dilabur sebahagian besar di luar negara;
  • Menubuh 1MDB dengan modal pinjaman yang besar;
  • Tidak dapat membukti di mana modal yang dilabur berada;
  • Gagal membayar faedah hutang;
  • Beli tanah kerajaan dengan harga yang amat murah;
  • Jual tanah kepada institusi kerajaan dengan harga 50 kali ganda lebih tinggi;
  • Kejatuhan mata wang dan nilai saham yang teruk

MAHATHiR

LUPA ENTOT

ALTANTUYA

KAH KAH KAH






-----------------

RAMALAN TAK TEPAT







RAMALAN

TAK TEPAT



 Mahathir ramal Umno kalah PRU14


Kecenderungan Umno yang dilihat mendukung presiden Najib Razak dan melupakan perjuangan agama, bangsa dan negara akan menyebabkan mereka kalah dalam Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14), ramal  Mahathir Mohamad.

 - See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/dr-mahathir-ramal-umno-kalah-pru14#sthash.UXJ0yEFz.dpuf

KAH KAH KAH
woit
yang ini tak tepat
yang ini tak betul
mustahil najib akan kalah
najil kontrol SPR
najib kontrol PRU14
najib ada laporan
najib tetapkan tarikh PRU
najib tahu bila 
mat bangla sampai
najib tahu bila
mat indon masuk
najib tahu bila
mat tom yam datang
mustahil akan kalah

MENANG LAGI


-----------------