.

Selasa, 20 Mei 2014

BARU ACAH ACAH



84B

Tiada kenaikan tarif elektrik yang baharu - Mahdzir

KUALA LUMPUR 20 Mei - Kenyataan  Najib  Razak minggu lepas, berhubung justifikasi kerajaan membenarkan kenaikan tariff elektrik, tidak bermaksud akan ada kenaikan baru, kata  Mahdzir Khalid.

"Sewaktu berucap, Najib merujuk pada (kenaikan pada) 1 Januari 2014, iaitu sesuatu yang telah pun berlaku. Dan beliau (Najib) dalam ucapan itu, turut menjelaskan kenapa tarif itu terpaksa dinaikkan.

"Buat masa kini, tiada perbincangan mengenai perancangan untuk menaikkan lagi tariff pada masa akan datang," katanya kepada pemberita selepas merasmikan Persidangan Pengagihan Elektrik Asia Tenggara di sini hari ini. - TIEWNAMA


KAH KAH KAH
woit
baru acah acah
nak turun jalan raya
dah kecut teloo
kalau
betul ada sokongan
naikkan laaa
kah kah kah







---------

KESAHNYA BAGINI



KESAH NYA BAGINI

selalunya aku akan mengikuti jalan lama
kalau ke tanjung
wajib ke bidor beli petai
atau 
ke kuala kangsar makan laksa

kalau ke selatan
wajib ke muar 
makan asam pedas tepi sungai
atau 
ke tangkak minum cendol

sabtu lalu aku singgah di parit jawa
untuk beli mangga
selesai beli mangga 
aku menapak ke kereta
lalu ditahan di tepi kedai

nah 
abang  dalam gambar inilah 
yang  menahan
namanya  haji mahli
tuan punya kedai 
yang baru aku lintasi

nah
haji mahli 
 pembaca setia suara keadilan
pembaca setia dari brickfeild

nah
dengan segera dia memgambil
dua kampit kerepok pisang
satu kampit pisang salai
tak cukup dengan ini
dia sedekah dua botol  100 plus

lalu kami bergambar
untuk ingataan sepanjang zaman
kami bergambar di pintu kedainya

pak aji mahli
adalah  sebhagian dari 52% warga  malaysia
yang telah mengundi pakatan
inilah contoh warga yang mahu perubahan

kami beredar
dengan ucapan terima kaseh
kami beredar dengan berhati besar
kami beredar dari parit jawa
dengan keyakinan bahawa
kerja menghasut telah berjaya



-----------

TENTERA RAMPAS KUASA





RAMPASAN KUASA DI BANGKOK

tentera siam 
telah ambil alih kuasa
kini siam dalam 
pemerentahan tentera
sejarah berulang lagi

perkembangan berita akan menyusul


Thailand army declares martial law, denies coup - live

---------

BERHUDUD DAN BERHADAD




84B
SEBELUM BERHUDUD
berhadad lah kamu
kah kah kah


BERHUDUD HUDUD
Golongan Muslim Liberalist dan Non Muslim yg mempersoalkan hudud dan menunjukkan permusuhan terhadap 'HUKUM ALLAH' ini sering menggunakan perlaksanaan di Pakistan, Afghanistan, Sudan, Iran dan Somalia sebagai indicator untuk mengatakan ianya zalim, tidak berperikemanusiaan, x adil dan pakej hodoh yg lengkap.

Yg menghairankan, mengapakah mereka tidak gunakan Arab Saudi sebagai bahan cemuhan? Tahukah mereka seorg cucu wanita King Saudi pernah direjam sampai mati kerana membuat pengakuan zina bg menebus dosa dan seorang putera Saudi dijatuhkan hukuman pancung kerana membunuh dan gagal rundingan permohonan maaf kpd keluarga si mati dan gagal rundingan wang tebus darah?

 Tahukah non Muslim dan Liberal Muslim juga, yg nabi pernah menghalang sahabat mengejar seorg yg mengaku berzina apabila x tahan direjam dan dihujani batu coz pd nabi tindakan dia lari menunjukkan dia telah menarik pengakuan. Tahukah anda, seorg wanita yg mengaku zina pernah disuruh pulang oleh nabi dan nabi tidak mahu on HUDUD BUATAN MANUSIA?
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 5/20/14

84B


--------

KAH KAH KAH




KAH KAH KAH

NGO dakwa Ustaz Azhar Idrus Raba Gadis, Ajak Berzina


KUALA LUMPUR 19 Mei - Penceramah bebas Ustaz Azhar Idrus (UAI) diminta supaya menafikan dakwaan salahlaku moral membabitkan dirinya.

Presiden Martabat Jalinan Muhibbah Malaysia (MJMM), Abdul Rani Kulup Abdullah berkata, pengakuan seorang gadis di dalam media sosial dilihat berupaya untuk menjatuhkan reputasi dan pengaruh UAI sebagai seorang penceramah.

"Pengakuan seorang gadis sunti yang bernama Maryam Mazlieynna Mazlee didalam 'blog' mengatakan, beliau diraba dan di ajak berzina oleh Ustaz Azhar Idrus.



KAH KAH KAH

KAH KAH

KAH


--------

MALAON INI TIPU NAMA





KOMENTAR
nama asal mahathir muhamad ialah:
mahathir muhamad anak lelaki iskandeer kutty

inilah nama yang digunakan ketika
malaon ini masuk universiti singapura

pekara ini ditimbulkan oleh rais yatim
pekara ini ditimbulkan oleh ku li
pekara ini ditimbulkan oleh ibrahim ali
ketika mereka dalam semangat 46

borang masuk univedrsiti itu
dikatakan ada dalam tangan ku li


Mahathir dakwa Melayu ditipu kerana dia menipu 22 tahun, kata Kit Siang

Lim Kit Siang hari ini menyelar kenyataan Mahathir Mohamad yang menyifatkan calon DAP bagi kerusi Parlimen Teluk Intan Dyana Sofya Mohd Daud adalah untuk mengaburi mata orang Melayu.
Ketua Parlimen DAP itu berkata keny‎ataan bekas perdana menteri berkenaan tidak memeranjatkan kerana itulah yang dilakukan selama 22 tahun memerintah Malaysia.
"Semalam Dr Mahathir kata orang Melayu mudah ditipu. Mungkin betul kerana dia tipu orang Melayu 22 tahun.


KAH KAH KAH

woit

sila tanya

apa jadi dengan

iskandeer kutty

apa jadi dengan 

anak lelaki

kah kah kah





---------

PANDUAN MELAWAT JAY BEE




       MELEPAS LELAH
jalan saja area "Jalan Wong Ah Fook" gitu.. kalo jumpa hotel2 kat sini, berhentilah "melepaskan lelah" (baca: melepaskan berahi) kat sini..banyak hotel2 murah, semurah RM40 untuk sekali urut. Memang bagus chakwow tengahari gini.. berchakwo di depan Balai Polis JB Sentral gitu.. 

Sungai Segget pun dah bersih, sebersih2 hotel dikelilingnya.. kahkahkah.. JB memang bersih skrg..kalo dulu kualiti Sungai Segget memanglah mcm hampeh.. skrg pun, hahaha.. lihat sendiri..

Balai Polis dekat miow-miow.. rumah urut bersepah.. Jangan terkejut, hotel2 di sini, ditutup sebelah malam..sbb kasi minah rehat sbb siang hari penat "bekerja gitu".. Contohilah JB..bandar yang paling best untuk mengentot tanpa ada gangguan pejabat agama di tengah bandar.. on MENJUAL LENDIR
Publish | Delete | Spam
Anonymous


84B
-----------

MH370 BERTAMBAH PELIK




KOMENTAR


macam macam teori 
macam cerita tentang mh370 
macam macam teori muncul
ini kerja  cia
kapal selamat di degio gracia
kapal ditelan oleh bermuda triangle
kapal ditembak
banyak memang banyak
pelik memang pelik pelik

hari ini satu lagi berita pelik

sila lihat gambar dibawah ini
gambar diambil pada 27 april 2014
ketika obama melawat universiti malaya

soalan dari rakyat malaysia
ialah kenapa sekarang gambar ini 
di tunjukkan pada dunia
kenapa TIDAK dimainkan
semasa obama di malaysia?

alangkah baiknya jika gambar ini
di sebarkan semasa obama di kuala lumpur
baru bermakna gambar ini

kenapa timbul pekara ini?

soalan ini timbul kerana
gambar mahasiswa membantah ttpa
dengan plakard ada
gambar mahasiswa bantah tersebar luas
tetapi kenapa gambar mak cik ini tak muncul

ini satu lagi misteri
dalam kes pesawat mh370

NOTA
saje nak tanya malaysian insider
jangan marah
kah kah kah

GAMBAR PELIK
 BARU MUNCUL

This picture taken on April 27 shows Jacquita Gonzales (centre), wife of MH370 inflight supervisor Patrick Gomes, holding a placard prior to the arrival of US President Barack Obama at Universiti Malaya in Kuala Lumpur. – The Malaysian Insider pic by Najjua Zulkefli, May 20, 2014.

Apabila seorang wanita merayu perhatian Presiden Amerika tentang MH370

Selepas lebih 10 minggu penerbangan Malaysia Airlines MH370 hilang dengan 239 penumpangnya dan anak kapal, setiap hari yang berlalu semakin memudarkan harapan keluarga penumpang. The Malaysian Insider menjalankan siri temuramah dengan keluarga yang masih bersedih dengan harapan rakyat Malaysia tidak melupakan mereka yang berada dalam pesawat tersebut.

Bulan lepas, apabila Presiden Amerika Syarikat (AS) Barack Obama sedang dalam perjalanan ke Universiti Malaya untuk bertemu pemimpin belia Asean, seorang wanita berdiri berdekatan pintu masuk universiti itu sambil memegang kad manila besar tertulis: "Barack Obama, lelaki paling berkuasa di dunia. Tolong cari suami saya, Patrick Gomes dalam MH370."



84B



------------

KUTTY TIPU MELAYU



Letak calon Melayu di Teluk Intan hanya 'hiasan' DAP - Mahathir

MELAKA 19 Mei - Tindakan DAP meletakkan calon Melayu pada pilihan raya kecil (PRK) Parlimen Teluk Intan merupakan tindakan 'hiasan luaran' parti itu bagi mengaburi mata orang Melayu, kata Mahathir Mohamad.

Beliau berkata, tidak mustahil ramai orang Melayu akan menyokong calon DAP itu kerana sejarah telah membuktikan bahawa orang Melayu mudah tertipu dengan tindakan seperti itu.


KAH

KAH KAH

woit... PERTAMA KALI ..kah kah kah...

kah kah ..  MALAON INI CAKAP BETUL.. kah kah..

kah kah kah..MELAYU MUDA TERTIPU...  kah kah..

kah kah kah..MALAON INI TAHU BENAR....  kah kah..

kah kah kah..MALAON INI TIPU MELAYU.... kah kah..

kah  kah..MALAON INI  ORANG   INDIA... kah kah..

kah kah kah..TIPU MELAYU... kah kah kah...

kah kah kah..PADAM NAMA KUTTY... kah kah kah..

kah kah kah..PADAM NAMA ANAK LELAKI...kah kah

kah kah ..TERUS MENGAKU JADI MELAYU... kah


84B



--------