.

Khamis, 18 Januari 2018

TERUSKAN SERANGAN





TERUSKAN 

SERANGAN
Please Review Your Name on Facebook
Tukar Tiub
Tukar Tiub
Someone asked us to review your profile because it might not be following our Community Standards. We'll need to review your name on Facebook with you by Thursday, Jan 25, 2018.
We'll walk you through the review process in your Support Inbox. This is where we'll keep all your messages with you.


Tukar Tiub
Tukar Tiub







TUKAR TIUB 

FB gua di mangkatkan
petang ini 
18/01/18
pasti ada yang te;ah membuat
laporan hingga
fb gua ditutup

biar gua jujur jujur cakap disini
gua  tak bijak dalm IT
lihat gambar FB gua
masih gambar lama
gambar BERSIH 2
ini kerana 
kawan yang buatkan

selama hampir satu dekad
gua ada FB 
gua TIDAK PERNAH LIKE
tidak pernah TAG sesiapa pun
apa yang gua lakukan
hanya mengiklankan
program menghasut
iklankan 
tulisan tukar tiub
iklan kan program
universti bangsar utama
atau
iklankan pesti berjongjeng
pesta gagalis
pesta harimau dan sauh
pesta anggur masam
dan
ucapan
tahun baru
hari kebesaran
kepada anak  semua bangsa
bangsa semua agama

juga
sesekali
AL-FATIHAH
ucapkan takziah
kepada sesiapa saja
yang malang

gua juga 
ambil beberapa
keratan berita yang
gua fikirkan baik
untuk pembaca TT

 hari ini FB gua ditutup
gua bangga
pegerusi mao ada berkata
jika musuh menyerang kamu
itu bukan tidak baik
itu amat baik
ertinya
antara kamu dengan musuh
ada perbezaan
ertinya
apa yang kamu buat betul
jika musuh tidak menyerang
ini tidak baik
ertinya  
kamu telah lembik
tidak berguna lagi
atau
antara kamu dengan musuh
telah ada persamaan

TERIMA KASEH
TERUSKAN SERANGAN





--------------

BERITA TERKOTAK









TERHOTT

TER NOW

TERKOTAK



Ezam bertanding kerusi Shah Alam pada PRU14 atas tiket bebas


PENGERUSI Hisbah Centre for Reform (Hisbah) Ezam Mohd Nor akan bertanding di kerusi Parlimen Shah Alam pada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14) akan datang.


KAH KAH KAH

KAH KAH KAH

TERGOLEK DOG


--------------------

INI UCAPAN BAHAYA











BAHAYA
 
CAKAP TUAN HAJI INI
AMAT BAHAYA

PERTAMA JALAN KERETAAPI
INI DIBUAT 
SEBAGAI CAGARAN UNTUK 
NAJIB DAPAT DUIT HUTANG
DARI CHINA MERAH
JUSTERU
HARGA  PEMBUATAN
LANDANSAN INI BERLIBAT GANDA

AWAS
JIKA HUTANG TIDAK DIBAYAR
SEMUA INI AKAN JADI
MILIK CHINA MERAH
KES SAMA
TELAH TERJADI
DI SRI LANGKA

PROJEK CHINA MERAH INI
TIDAK ADA SANGKUT PAUT
DENGAN HARGA IKAN
DENGAN 
HARGA PENGANGKUTAN
ATAU 
DENGAN 
SISTEM PENGANGKUTAN KITA

CAKAP TUAN HAJI INI
BAHAYA 
KERANA INI SATU PEMBOHONGAN
MUSTAHIL DALAM MASA
10 TAHUN LAGI
HARGA IKAN AKAN MURAH

HARGA IKAN
MURAH ATAU MAHAL
BUKAN KERANA KERETAPI
TAPI
MENGIKUT MUSIM
MENGIKUT PASARAN

MARILAH KITA BERLAKU JUJUR
AMALKAN CAKAP BAIK BAIK
KEPADA ORANG KAMPONG

TAK GUNA HANTUK KEPALA
PADA BATU ITAM
TAPI 
HATI TAK JUJUR
CAKAP TAK BENAR
TIPU KAUAM NELAYAN
TIPU ORANG KAMPONG
TIPU BANI MELAYU
TIPU ANAK SEMAU BANGSA
TIPU ANAK SEMUA AGAMA

Harga ikan lebih murah lepas siap ECRL

KEMAMAN - Harga ikan di negara ini dijangka akan lebih murah selepas siapnya projek Laluan Rel Pantai Timur (ECRL) ekoran kos pengangkutan yang dapat dijimatkan.

Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani, Tuan Haji Ahmad Shabery Cheek berkata, jajaran ECRL yang menghubungkan negeri Pantai Timur ke Lembah Klang akan menjadi pemangkin ekonomi dan turut mempengaruhi penurunan kos pengangkutan penghantaran ikan segar.

Kata beliau, jajaran kereta api laju itu yang turut merentasi Tok Bali, Kelantan yang merupakan tempat pendaratan ikan laut dalam terbesar di negara ini akan memudahkan dan menjimatkan kos penghantaran ikan yang baharu didaratkan.


MARI KITA

AMALKAN

BERCAKAP JUJUR



--------------------

CEKAI ANAK BERANAK







CEKAI
Cekai cekai dia pun macam kau kata, tapi mat cekai je satunye yang boleh bangga dengan transformasi diri dan famili yang berterusan dari 30 tahun dan lebih dulu. Mat cekai je yang udah la bapak dia bukan miskin bangsat macam penoreh getah atau pakcik felda, malah dia sendiri jadi kepala bapak menteri satu negeri masa umur sangat muda dah tu jadi kepala bapak menteri seluruh malaysia pulak. 

ANAK

Mat cekai je yang bukan saja ada limo siap supir yang drive dia atau famili ke mana saja tiap hari, malah ada jet bessssaaaar siap pilot yang fly dia atau famili pergi holiday mana saja, pergi shopping apa saja, dan pergi umrah atau pergi ambik/mintak donation china/arab. Mat cekai je yang bukan saja ada anak menantu orang asing yang berstatus tinggi, malah ada anak pinak daripada lebih dari satu famili. 

BERANAK

Mat cekai je yang bukan saja ada laki eh bini yang mampu beli apa saja termasuk cincin berlian dan beg birkin walaupun india karpet, malah ada laki eh bini yang jugak mampu makan apa saja walaupun on RIWAYAT SAMA
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 1/18/18







--------------

YA OSTAAD








YA OSTAD
NAK TAYA

DAPAT ENTOT

BIDADARI

ATAU

TIDAK BILA 

PERGI UMRAH

BAWA EMAK

BINI ABANG 

ADIK MENANTU

DAN  CUCU

DENGAN GUNA

DUIT

FAKIR MISKIN

SAJE TANYA

JANGAN MARAH







----------------------

BERITA TERKINI








TER NOW 

TER HOTT


Please Review Your Name on Facebook
Tukar Tiub
Tukar Tiub
Someone asked us to review your profile because it might not be following our Community Standards. We'll need to review your name on Facebook with you by Thursday, Jan 25, 2018.
We'll walk you through the review process in your Support Inbox. This is where we'll keep all your messages with you.


Tukar Tiub
Tukar Tiub




BARU SABENTAR 

TADI

TETIBA FB GUA

MANGKAT


-----------------------

JARI FAK YOU







JARI FAK U

Apa susah bro. Tak perlu haji najib panggil FBI guna image recognition software semak database jari sedunia. Tak perlu hajjah rosmah jemput bomoh king dan dukun Himalaya guna asap jampi serapah seru jin buncit pergi ketuk rumah ke rumah bandingkan jari penghuni. 
Daripada haji najib dan hajjah rosmah habis total 2.4 juta bagi FBI 2.1 juta dan bomoh king serta dukun Himalaya 300 ribu, baiklah haji dan hajjah cuma bayar aku 1.2 juta je. Ye, dengan sekali tengok je aku mudah boleh bagitau haji dan hajjah, gambar yang tengah tu JARI HANTU sebab harga petrol kan naik lagi malam tadi! on JANGAN BUAT FITNAH
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 1/18/18



-----------------

JANGAN JADI TAKUT










JANGAN

syabas bro..dibelasah, dibogelkan di hantam sana sini tp lu masih steady masih tahu realpolitik..gua tak rasa apa lu rasa..gua cuma meresapi teater bilik sulit yg dikatakan hanya 20persen dari keadaan sebanar..lu kini tua, lu hebat ketika zaman muda..beza dgn skarang, org muda lebih jadi penakut dari lu.

JADI

baitulhikmah ada ditangan, belum tentu dpt faham realpolitik.lu dibelasah madey, lu masih katakan madey layak jd Pm..ini hebat.ini dendam yg sudah2..betul kata2 najib itu ciptaan madey, jgn lupa anwar itu dicipta oleh madey.sila tanya anwar kalo tak percaya.sila tanya siapa guru anwar dlm politik..jawapnya madey..org muda lebih parah lg..blum dibelasah, blum dibogelkan sudah pun terpancut dikertas undi..

TAKUT

anak2 org kaya sudah siap siaga utk tinggalkan malaysia.anak muda malaysia terkinja2 graduate universiti sb nak masuk kerajaan..lu pula masih fikirkan makan minum seminggu skali warga miskin tiada berumah..lu buat biografi bro..gua nak beli sb bukti sejarah wujudnya isham rais.. on DOMPET KOSONG
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 1/18/18




--------------------