.

Jumaat, 24 November 2017

UNTUK TUANG EDDY WANG





KHAS UNTUK

TUANG HAJI 

EDDY WANG



LU BERANI

LU KELUAR FATWA

ENJOY DE MENJOY






SELAMAT

ENJOY DE MENJOY





SEMUA SUSAH










ADA AWEK

PUN SUSAH

NAK GI HOTEL

TONTOWI DATANG

BAWA KE RUMAH

MAK JADI SIBUK

KAH KAH KAH

Rumah terlalu mahal? Tinggallah bersama keluarga
 | November 24, 2017
Ramai anak muda mengambil keputusan tinggal di rumah orang tua mereka, dan bagi Ernest Cheong, ia keputusan yang amat waja





PETALING JAYA: Untuk kebanyakan anak muda, tinggal bersama keluarga menjadi pilihan terakhir kerana tidak memiliki rumah sendiri.

Seorang pakar hartanah veteran berkata ini mungkin keputusan terbaik.

Bercakap kepada FMT, Ernest Cheong berkata ianya semakin sukar untuk anak muda memiliki rumah sendiri.

Bagi yang berpendapatan bawah RM2,500 sebulan, mustahil untuk hidup di kawasan bandar, tambahnya


KALAU DAH

KAHWIN LAGI

SUSAH

BILA NAK  JERIT

DAH SAMPAI

 KENA

TUTUP MULUT

KAH KAH KAH

ENTOT DALAM

KERETA

JPJ MINTA LESEN

KESIAN KESIAN





-----------------

MANA MAT MASLAN?










IKAN SAYUR

NAIK HARGA

NAK MAKAN APA
Sayur mahal hingga hujung tahun
HARGA sayur dijangka terus mahal hingga hujung tahun ini disebabkan bekalan dalam pasaran merosot antara 20 hingga 30 peratus.
Keadaan ini berpunca akibat hujan berterusan pada musim tengkujuh ketika ini sekali gus mendorong harga sayur-sayuran melambung naik di seluruh negara.

Harga Ikan Kembung Naik

KEMAMAN: Kekurangan ikan kembung di jeti pendaratan di seluruh negara menyebabkan harganya tidak stabil dan sedikit mahal sejak akhir-akhir ini, kata Menteri Pertanian Dan Industri Asas Tani, Tuan Hajii Ahmad Shabery Cheek.  

Beliau berkata, tinjauan yang dilakukan di jeti pendaratan mendapati harga kembung memang meningkat dan kebanyakannya ditetapkan pada harga RM12 sekilogram.



MANA 

HASAN MALEK

MANA

MAT MASLAN

MALAYSIA PERLU

IDEA MEREKA

TANYA MEREKA

NAK MAKAN 

DAGING LEMBU

ATAU

DAGING RUSA

ATAU  MAKAN

NASI KICAP

CAMPUR GULA


---------------

SIAPA DUA JANTAN BALING MOLOTOV







DUA JANTAN

INI SIAPA?

2 lelaki tempatan? Etnik apa? Mulanya aku syak gagak aprika sebab kawasan tu kan perang dingin local lawan gagak. Banyak kes dan isu kat situ. Dah la hutan batu yang sesak dengan manusia. Tambah pulak banyak gagak suka hinggap kat bangunan tinggi situ. Memang dua ribu ragam la ada. Tapi ada ke kemungkinan 2 ekor budak hingusan tempatan tu diupah buat dajal oleh gagak? on 
SIAPA DUA MALAON INI?
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 11/24/17



Suspek baling bom petrol ke surau ditahan | Kes | Berita Harian

https://www.bharian.com.my/.../suspek-baling-bom-petrol-ke-surau...
Translate this page
2 days ago - KUALA LUMPUR: Dua lelaki yang dipercayai terbabit membaling bom petrol (molotovcocktail) ke dalam kawasan sebuah surau di ...

------------------

BAHAYA SAMPAI






BAHAYA
http://www.theborneopost.com/2017/11/24/erp-simulation-at-bengoh-dam-planned-for-next-april/ 

BACA

inilah jawapannya, kah kah kah...nak nafi lagi on SALAHKAN TUHAN
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 11/24/17
KUCHING: A simulation of emergency response plan (ERP) for villagers affected by the Bengoh Dam in the unlikely event of a disaster is scheduled for April next year.
This was revealed by a Kuching Water Board (KWB) engineer during a briefing held at the KWB site office near the dam yesterday. KWB is managing and operating the dam.
The engineer Wahab Lias said the water level at the reservoir would be reduced to 65 metres by March next year.
Wahab said he could not answer any question with regards to the safety of the dam as that is the duty and responsibility of the Public Works Department (PWD).

-----------------

MAKNA AKAN MUNCUL







APA YANG 

KAMU FIKIR

APA YG KAMU 

PERCAYA

TIDAK BERMAKNA

SEHINGGA KAMU

LAKUKAN SESUATU

APA KAMU FIKIR

TENTANG POLITIK

APA KAMU FIKIR

TENTANG BANGSA

TIDAK ADA MAKNA

MAKNA HANYA

AKAN MUNCUL

JIKA

 KAMU TURUN

KE JALAN RAYA









---------------

TUAN HAJI BIRHAM





HAJI BIRHAM

BUKAN 

HAJI BIRKIN
Ada pun tas tangan jenama  Haji Birkin tiadalah populer di Republik Indonesia.

Akan tetapi di kalangan ulamak dan Pak Pak Haji...ramai yang bernama Haji Birham.

Haji Birham di Acheh. Medan.Jogja.Bogor ...pendek kata  nama Haji Birham amatlah populer sekali dari Sabang    hingga ke Maroke.

Apabila di usul kepopuleran nama Haji Birham,telah di dapati bahawa ianya bukan nama yang ori....hanya gelaran akronim:

HAJI BIRHAM = Haji yang minum BIR dan
                                       juga makan HAM.
Astagaruda!
KAH KAH KAH 





-----------------------

BERANCOK WAJIB ADA LESEN








ABANG POLIS
Oi apa pasal laporan ni tak bagitau bapak ayam sindiket pelacuran ni adalah seekor polis! Media lain cakap polis sekor tu ada gefren indon yang sama melacurkan diri dengan berapa orang lagi minah indon di sebuah hotel. Yang kelakar bila aku baca komen, ada mamat tu kata sebelah siang jadi polis, sebelah malam jadi bapak ayam sebab stress keje. 

JAGA LENDIR

Sorang lain komen jawap, buat keje tu lepas mabuk ketum. Sorang lain lagi jawap pulak, dia tak mabuk ketum pun sebab ketum dah habis kena tonggang dengan kawan dia 9 orang polis lain tu, bila frust tak dapat ketum dia bertambah stress, jadi ajak gefren dia cari duit melacur kat hotel sebab bila duit customer masuk je, bunyi mesin cashier ka-ching! tu sangat menenangkan jiwa, hilang segala stress mat polis tu yang tiap hari diasak gst! 
on LESEN BERANCOK
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 11/23/17

NAK BERANCUK

TAKDA DUIT
Betul2.. Biarlah org nk berancuk bukan pakai duit gomen,bukan curi duit mdb pun..polis kena faham juga skrg nk kawin mahal..kurang2 kena ada 20k cash utk mas kawen kenduri apa jadah semua.. Kalau berancuk haram ni dlm 100-200 je sejam..

jdla buat lepas gian jejaka2 melayu...kesian org melayu xdpt berancuk.. Kalau xberjaya kumpul duit alamatnya xmerasa lah berancuk smpi tua..tok tt jgn marah ya bukan kutuk tok tt tau.kikikikikiki 
on LESEN BERANCOK
Anonymous
on 11/23/17







--------------------

APAM MASAM MAK BADAK






APAM MASAM

MAK BADAK

Ada pelbagai jenis apam dan tiap jenis apam ada yg pakar jemis apam tersebut...apam altantuya and jenajin kena tanya mo1,apam german tanya tontowi,apam badak pun mo1, apam bini org kene tanye ketua integriti,apam fiqah kene tanye moktar senik..biarpun apam masam tp enak didalam...kih on APAM MASAM BADAK BIRKIN
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 11/23/17
Hang blom kene ayaq bacin badak lagi.. isap tetek bacin pun payah Bang Jib nak tinggai.. Mengkala kena kat hang, cakap tak lalu pulak. Kene sekali, bengong selamanya. on 
APAM MASAM BADAK BIRKIN
Anonymous
on 11/23/17
Lain padang lain belalang bro Apam masam badak Birkin baunya shahdu lagi dibau lagi Lal Lal Lal shahdu agu shuka yg masam hancing aah nafsu ku bergelora uuh lagi ganas lagi buaaaas. on
 APAM MASAM BADAK BIRKIN
Anonymous
on 11/23/17






-----------------------

NAPA ISLAM TAKUT ATEIS








NAPA ISLAM

TAKUT ATEIS
Dah islam tu iendah .. dah islam tu moodah.. dah islam itu syumul .. lengkap, sederhana, macam syok lagi. Apasal mau takut sama athies .. masok athies apa dapat ..bila mati nanti entot seekor bidadari pun tak dapat? on 
BILA NAK TUTUP YOUTUBE
Publish | Delete | Spam
panglimo potaseh
on 11/23/17





--------------

SALAHKAN TUHAN





SALAHKAN TUHAN
Mula2 nafi, bila empangan tu pecah terbarai nanti dan korbankan nyawa disalahkan takdir tuhan pulak. Senang betul jadi pemerintah, sebab tu BN boleh kekal lebih separuh abad. on
 DAH BOCOR PULAK?
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 11/23/17






----------------