.

Jumaat, 26 Mei 2017

SAPA UNTUNG - CUI BONO






CUI BONO

SAPA UNTUNG

PROJEK

SALAH BENDERA









PEMEGANG MOHOR BUKAN BOTOL BESAR








PEMEGANG

MOHOR BUKAN 

BOTOL BESAR

TANJUNG

UMUMKAN

ESOK KITA

MULA PUASA

PUASA DULU

SEBELUM RAYA










-------------------

YA USTAZ LAGI



NAK TANYA USTAZ LAGI
Saya pun ada satu jer soklan untuk ustaz. Soklan saya berbunyi begini: meowwww...! Eh silap chenel, maaf ustaz, jangan mare. Ok, mengapa nabi kita dulu tidak mensabdakan supaya disediakan kerusi empuk siap tempat rehat tangan serta pentas berbumbung untuk kedudukan baginda di majlis perasmian 
dan acara keramaian lain sedangkan hadirin lain bukan kasta vip pula berkedudukan kerusi plastik mudah patah atau bersila atas tanah beratapkan langit bermandikan titis hujan atau sinar lampau-dungu. on 
YA USTAZ
Publish | Delete | Spam
Anonymous
at 6:21 PM



-----------------

TENGOK PORNO DI GERMAN





TENGOK PORNO DI GERMAN
Melayu yg nak jd Arab nih sggup tengok porno kat German tp taknok bayor Melayu yg nak jd Arab nih kuat poteng uturn fitnah khianat mencuri Melayu jenih nih TAK akan mengaku kalah utk tegak benang basah Dia sggup berbelit2 berpusing2 beralasan2 bertangguh2 Last2 dia sggup jd puak2 Arab geng2 Cunnik n Ciah Cunnik sggup BOM org ramai tengah semayang ddlm mesjid Ciah Lepastu Ciah pon sggup BOM pulok org2 Cunnik tengah semayang dlm mesjid dorang 
Inilah jenis spesis ISIS, yg belajor Islam drp kepala2 Cunnik n Ciah yg menJAHANAMkan! Sbnr2 ISLAM itu indah penuh kdamaian, TETAPI cunnik n ciah penoh kesumat kehancuran!! Krn syirik/murtad dan mrk terang2 tlh berTUHAN kan harta dan kuasa on 
JANGAN JADI ARAB
Publish | Delete | Spam
Anonymous
at 3:16 PM




-------------------

SIAPA UNTUNG







CUi BONO

cui bono adalah bahasa latin
dalam bahasa melayu
cui bono ertinya siapa untung

apa saja yang berlaku
apa saja dasar
apa saja rancangan
apa saja projek
tanya soalan ini - cui bono

dari jawpan ini
maka kita akan tahu
siapa dibelakang dasar
siapa punya rancangan
siapa punya projek

al-maunah sauk 2001
wtc  tahun 2001
london 2005
charlie hebdo 2015
cui bono?
siapa untung

minggu ini
ledakan berlaku di manchester
cui bono?

sapa untung hasil dari
ledakan ini
kaji rapi rapai
selidik terperinci
maka yang untung itu
adalah pemilik projek ini

FAKTA

1 - askar kini diterima masuk ke pekan
2 - pru 2 minggu lagi kempen batal
3 - jeremy corbyn makin hampir menang
4 - jeremy anti kapitalis
5 - jeremy anti perang
6 - jeremy garis kiri
7 - thresa may pro pernag
8 - thresa may pro pemodal
9 - thresa may garis kanan


ADA

FAHAM?











-------------------

AWAS JAGA JAGA







AWAS

tok imam masjid.. bilal tok siak tok lebai... tok pekong orang kafir... salib gereja... tokong kuil.. holy water... paderi... dan tok sami bersedia. Geng lempar kepala babi kepala lembu dan bom petrol dah nak mula bekerja.


JAGA

Tukang cat dan spray upahan tengah berlatih ayat rasis dan huru hara. Nak PRU... mereka over time. Macam chief Lanun Kleptokrat M01 daaaa...public holiday baru cuti! on 
NAMA SINTOK AMAT BERAT
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 5/20/17







---------------

BERAPA YANG GUGUR






FATiHAH



US admits Mosul airstrikes killed over 100 civilians during battle with Isis

The Pentagon says airstrikes it carried out on a house were the deadliest in Iraq since 2003, and the final death toll could be as high as 141 people

These are the 22 victims of the Manchester Arena terror attack

These are the 22 people who were killed in an explosion at an Ariana Grande concert at Manchester Arena on Monday night.


BERAPA

GUGUR

i REST

MY CASE

MI LORD





----------------

NAMA BARU PROTON






BILA CiNA

REMBAT

PROTON



NAMA 

BARU

PROTON

iALAH

GEELY

GEMAN









-------------------

AHLI POLITIK KERPALA BANA







HENTI

GUNA

AYAT

SEXIS

MACHO

'Kalau PAS anak jantan, letak jawatan di Selangor'


KONGRES PKR Seorang perwakilan Pemuda PKR (AMK) mencabar exco PAS dan semua lantikan politik di Selangor untuk meletakkan jawatan sekiranya mereka 'anak jantan'.


Lapor SPRM kalau anak jantan’

KUALA LUMPUR - Ahli Parlimen Ampang, Zuraida Kamaruddin mencabar mana-mana individu yang ingin mengaitkan dirinya dengan isu rasuah membuat laporan sah kepada pihak berkuasa.  

Menurutnya, rasuah antara isu yang sengaja digunakan pihak tertentu untuk 'menyerangnya'.

AHLI POLITIK

SELALU GUNA

METAPORA

KALAU ANAK 

JANTAN....

INI POLITIKUS

TAK SEKOLAH

BANGANG

LAGI BODOH

KALAU ANAK

JANTAN BUKA

SELUAR DAN

TUNJUKKAN

KEPALA BANA

PERIOD!
 


--------------

BODOH PENYAKIT TAK BERKUMAN




BODOH IALAH

PENYAKIT

TAK ADA 

KUMAN
TAPI AWAS

BOLEH 

MEREBAK






------------

JANGAN JADI ARAB






MELAYU

BUKAN 

ARAB




borak kedai mamak
Hj : aku dulu selalu pakai serban, jubah tapi sekarang tak dah sebab betullah bila aku terfikir kenapa kita macam nak jadi orang Arab....macam berbuka puasa jadi Iftar....happy birthday jadi sanah helwah...sampai hilang melayunya...
Aku :.happy birthday tu bukan melayu haji...
Hj : (tergamam sesaat) ehhh kita dah biasa guna kenapa nak ubah Arab...
Kita bangsa yang keliru sebenarnya......betulkah? hmmmm Ramadan dah dekat....teringat aku kalau dulu Aki (sebutan orang pahang kepada datuk lelaki) aku menyebut waktu sahur tu 'nenari' bunyi macam menari pun ada, yang aku agak asal dari kata 'dinihari', Aki aku dah lama pulang ke rahmatullah...kata nenari tinggal satu memori di bulan puasa...Alfatihah.


Nor Azam Seman Pernah borak dgn sorang pengarah filem wanita melayu berambut perang. Katanya "pelik betul tgk melayu yg sibuk nk jadi org arab. Kita ni melayu. Kenapa nk jadi arab"

...See More
Reply
4
8 hrsEdited
Nidduhellas Ess Ini satu bab yg menarik...sekarang ni pun ada orang tak lagi pakai baju melayu masa hari raya
Reply
1
3 hrs
Azlim Ibrahim bab pakai satu hal cikgu Nidduhellas Ess..tapi jgn sampai kata itu sebenarnya baju arab kahkahkah
Reply44 mins
Roslina Abdul Manap Harap2 kekeliruan itu ada lerai nya insya Allah
Reply
1
3 hrs
Azlim Ibrahim hahaha...ina Roslina Abdul Manap...kekeliruan tu berakar umbi yang panjang...tapi kalau yg di kedai mamak tu esok dah tajuk lain pulak...hahaha
LikeShow more reactions
Reply
1
45 mins
Laqman Al-Jefri apa nak kisah ...
LikeShow more reactions
Reply
1
1 hr
Saruji Aziz Nice story & alfatihah
LikeShow more reactions
Reply
1
1 hr

------------------