Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Ahad, 9 Disember 2012

MACAM MACAM CARA DI JALAN KAN UNTUK TIPU MELAYU




 NOTA:
anak muda
orang dewasa
lelaki atau jantan
yang mewarnakan kamera ini
tukar tiub bersama semua pembaca tt
mengucapkan syabas

salut untuk mereka yang berani

jangan jadi nato - no action talk only!
kah kah kah



Pelaksanaan AES diteruskan demi keselamatan pengguna jalan raya

KUALA TERENGGANU 9 Dis. - Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) menegaskan pemasangan 831 Sistem Penguatkuasaan Automatik (AES) di seluruh negara tetap diteruskan demi keselamatan pengguna jalan raya.

Ketua Pengarahnya, Datuk Solah Mat Hassan berkata, walaupun usaha itu ditentang sesetengah pihak termasuk dijadikan isu politik, JPJ kekal dengan keputusan untuk melaksana sistem tersebut yang turut diguna di negara maju.

"Rancangan pelaksanaan AES tidak akan ditangguh dan akan diteruskan kerana ia adalah satu usaha murni dan bukan untuk menghukum pengguna jalan raya," katanya kepada pemberita sebelum mesyuarat tertutup bersama pegawai JPJ Terengganu, di sini hari ini.

Beliau berkata, buat masa ini, 14 unit AES telah dipasang iaitu tujuh di Perak, dua di Selangor dan lima di Kuala Lumpur dan Putrajaya termasuk empat unit bergerak AES.

Menurutnya, sejak pelaksanaan AES pada 23 September lalu pihaknya mendapati kadar kesalahan trafik di beberapa lokasi strategik berjaya dikurangkan sebanyak 75 peratus. - TIEWNAMA


KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit... KALAU BETUL NAK SELAMATKAN RAKYAT?.... kah jkah ah..

kah kah kah..KALAU BETUL NAK RAKYAT  SEHAT  SEGAR BUGAR... kah kah kah..

woit.... KENAPA     SWASTAKAN HOSPITAL.... kah kah kah..

kah kah kah...BERI HOSPITAL PERCUMA MACAM DULU.... BARU JAGA KESELAMATAN RAKYAT...kah kah kah...

kah kah kah...YANG BANYAK MATI DI JALAN  RAYA BUKAN NAIK KERETA TAPI MOTORSIKAL...kah kah kah...

kah kah kah...KENAPA TAK BUAT BANYAK LALUAN MOTOSIKAL....m kah kah kah..

kah kah kah...KALAU NAK JAGA KESELAMTAN RAKYAT... KENAPA KRONI YANG AMBIL DUIT...kah kah kah..

woit... JANGAN TIPU LAGI... TUNGGU 12 JANUARI.... kah kah kah



-------

RAKYAT BANGUN MELAWAN MENENTANG PARA KRONI





KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH  KAH KAH


woit... SAHEH TAK APA YANG TT LAPORKAN... kah kah kah..

kah kah kah.... INI NAMANYA GERAKAN  MELAWAN KRONI.... kah kah kah

kah kah kah..INI NAMA NYA RAKYAT BANGUN MELAWAN... kah kah kah..

kah kah kah...INI NAMA NYA : WE DONT TAKE NO SHIT NO MORE.... kah kah kah



 Kamera AES Disembur Cat Merah – SinarHarian

Submitted by  on December 8, 2012 – 8:48 pm
JANATUL FIRDAUS YAACOB DAN NIZAM ZAIN
8 Disember 2012
Kamera AES disembur cat merah
Kamera Sistem Penguatkuasaan Automatik (AES) di Kilometer 6.6 Lebuh Raya Lembah Klang Selatan disembur cat merah, dipercayai hari ini. – Foto Sinar Harian oleh Nizam Zain

SHAH ALAM – Dua kamera Sistem Penguatkuasaan Automatik (AES) di Lembah Klang menjadi sasaran perbuatan vandalisme dengan kedua-duanya disembur cat merah, dipercayai dilakukan awal pagi ini.
Hasil tinjauan Sinar Harian Online di Kilometer 6.6 Lebuh Raya Lembah Klang Selatan (SKVE) petang ini mendapati kamera itu masih berfungsi seperti biasa, namun proses rakaman mengalami gangguan ekoran cat merah pada permukaan kamera.
Tinjauan mendapati kamera cuba merakam imej kenderaan yang dipandu melebihi had laju memandangkan ‘flash’ masih berfungsi. Pengguna di laluan tersebut didapati memandu seperti biasa.
Laporan Bernama semalam menyebut bahagian ‘flash’ kamera AES itu ditutup dengan plastik. Bagaimanapun plastik itu tidak kelihatan hari ini, sebaliknya bahagian kamera disembur dengan cat merah.


-----

RAKYAT DUNIA BANGUN MENENTANG KUASA IMPERIALIS ANGLO-AMERIKA





 PENCERAHAN JUJUR DARI PEMBACA

Biasalah tu TT. Bila kita berjuang, kita sering dituduh dengan banyak tuduhan jahat dan dilabel dengan label-label yang buruk. Puak-puak kapitalis dan freeloader mana boleh senang duduk bila ada golongan progresif, sosialis, dan komunis yang mengacau kepentingan mereka.

 Pastu, diorg akan label kumpulan sosialis sebagai takde agama, ganas, rampas harta rakyat, dsb. Padahal kita tak ganas kat rakyat, kita ganas kat kapitalis je, kita tak rampas harta org, kita cuma paksa secara wajar agar harta dan segala khazanah kekayaan dalam negara dikongsi bersama rakyat. 

TT, pada 1 disember 2012, saya dengar ceramah kat masjid saya yang disampaikan oleh seorang penceramah yang merupakan seorang anggota dewan ulama PAS sebuah negeri (taknak bagitau nama). Dlm ceramahnya, dia kata sesungguhnya setiap rezeki ialah dari Allah, Allah yang beri, bukan manusia. Contohnya, kalau kita seorang pekerja yg dpt gaji dari bos, bukan bos yang bagi rezeki kat kita, tapi bos tu hanya kuli Allah yang diamanahkan on MEMBAWA PENCERAHAN UNTUK ANAK MUDA
Salim Rubayyi' Ali
on 12/6/12
 
KOMUNIS PEJUANG SUCI
Di Malaysia malah di seluruh dunia sekalipun, pejuang2 yg ikhlas sering dicop sebagai komunis atau sosialis semata-mata untuk memburuk-burukkan pejuang tersebut.

Di hadapan makcik-pakcik Felda, merka tuduh pejuang itu pejuang ini sebagai komunis, kononnya tiada agama dan ganas, padahal yang bercakap itu (pihak reaksionari) berkali2 ganda lebih jahat. Sudahlah jahat, berlakon baik pula. Hakikatnya anggota-anggota sosialis dan komunis lebih ikhlas dan jujur dalam memperjuangkan nasib rakyat yg ditindas oleh reaksionari berbanding golongan kapitalis reaksionari yg berlakon baik di depan makcik pakcik felda. 

Mereka sanggup meredah sampai ke dalam estet-estet getah untuk menolong kaum pekerja yang ditindas oleh syarikat-syarikat asing, masuk keluar penjara, angkat senjata lawan penjajah andai terpaksa. Bahkan ada yang dihukum mati. Tidak seperti pemimpin-pemimpin UMNO, perut buncit, minum arak, bergunjingan dengan tuan penjajah Inggeris, tidak pernah merasa perit maung berjuang, on MEMBAWA PENCERAHAN UNTUK ANAK MUDA

    SATU LAGI TANDA KOMUNIS PEJUANG SUCI    
Komunis insan suci? Kepala Bana kau....Marx....Lenin....stalin...Mao tze tung...suci kepala hangguk kau!!!!!!!!! on MEMBAWA PENCERAHAN UNTUK ANAK MUDA
Anonymous
on 12/5/12
  
SATU LAGI BUKTI KOMUNIS PEJUANG SUCI
Ingatkan semakin tua semakin cerdik. Semakin bangang jadinya kau ni. on MEMBAWA PENCERAHAN UNTUK ANAK MUDA
Berenti la jadi bodoh
on 12/5/12

ANAK MUDA TERHARU DENGAN PENCERAHAN
terharu membaca tulisan ini.. on MEMBAWA PENCERAHAN UNTUK ANAK MUDA
Anonymous
on 12/5/12

DAN BERTERIMA KASEH
hahaha..Terima kasih untuk pencerahan..hahaha on MEMBAWA PENCERAHAN UNTUK ANAK MUDA



RAKYAT SEDUNIA
BANGKIT
BANGUN MELAWAN



--------

SENYUM PAGI AHAD



KAH KAH KAH
KAH KAH
KAH

NOTA:
united malays national organisation
telah mula mengganas
anak semua bangsa 
wajib berwaspada

ketawa ketawa juga
tapi dalam ketawa
wajib bersedia


-----