Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Ahad, 12 Ogos 2012

SELAMAT BERBUKA PUASA



TAPAI AKAN BERMULA KEMBALI







BERAPA HARI LAGI KITA AKAN RAYA


aku telah mula mencari mercun
aku telah berhubung dengan tokan lama
sayangnya mercun ada
harga ada
tapi tak ada gambar mercun
ini yang bikin aku susah
nama mercun pelik pelik
sampai ada nama najib c4
apa jenis mercun ini pun aku tak tahu

KELMARIN
kelamrin aku tak puasa
sakit kepala bersama sinus datang menyerang
maka aku makan panadol
baru boleh buat kerja
kalau tidak terseksa

sapa yang ada migraine
pasti tahu apa yang aku tulis ini

TAPAI BERMULA KEMBALi

bukan ogos ini
tapai akan dihidupakan kembali
dulu tapai dalam off the edge
kini tapai dalam betuk baru

malaysian insider ada niat
tapi sudah terlambat
tapai telah berhijrah ke bfm
bfm radio stesen ini akan membuat majalah
ini majalah yang hanya dapat dilihat
dalam ipad dan ipod
ertinya aku sendiri pun tak dapt lihat

HANTU TAKUT IKAN PUYU




tapi kali ini tapai dalam bentuk baru
kurang tulisan banyak visul
tunggu dan nanti

kelmarin aku telah merakam episod pertama
pasar basah cow kit road
sambil membeli sambil aku merakam
aku beli:
bawang
lada
bendir
tomato
buah keras
jagung

ULAM ULAM
aku beli kerdas
aku juga beli belimbing
semua persediaan untuk episod tapai

LEPAS BESALIN SUP HARUAN








IKAN AIR TAWAR
ha hah hah
paling menarik ialah
ikan ayer tawar yang menjalar hidup
aku beli ikan hidup
dipotong hadapan kemera

ikan yang aku beli:
ikan puyu
ikan haruan
belut

wow wow ... mahal dari harga daging segar



aku juga beli buah rambutan
dan buah anggur
abang jual anggur minta aku beli
maka aku pun belilah

nanti puyu aku masak lemak pedas
haruan masam asam
dan sup belut



PETANG INI UNTUK AKU
petang ini
aku masak belut dengan minyak zaiton
caranya - masih di tahap percubaan
jiika berjaya akan di rakam kan untuk BFM
yum yum

bon apetite!



JALUR PANDANGAN BANGUN MELAWAN DARI PEMBACA





MALAM 30 OGOS DATARAN MERDEKA







JALUR JALUR PANDANGAN DARI PEMBACA

lebih baik duduk kt panas dengan bersih 3.0 dari duduk melancap kat rumah kena tipu ngan rosmah dan jadi bodoh macam mamat kat atas nie....
By Anonymous on SATU JALUR PANDANGAN DARI PEMBACA at 3:47 PM

Hello little bird kalau kau tulis ni 30 tahun dulu mungkin ramai orang melayu percaya tapi sekarang ni adalah sikit-sikit yang masih terpengaruh. Sekarang isunya bukan pasal orang melayu kena main dengan cina dan india tapi rakyat keseluruhannya ditindas oleh UMNO-BN, selagi umno-bn berkuasa kita orang melayu dan rakyat malaysia yang lain tidak akan ke mana-mana. Bandingkan Malaysia dengan Singapura, Singapura takde hasil bumi air pun kena import, Malaysia kaya dengan hasil bumi tapi kenapa Singapura lebih maju dari Malaysia, pendapatan perkapita rakyat singapura lebih tinggi banding kita.

Kalau ikut logik kita sepatutnya lebih maju dan kaya dari singapura. Little bird kau fikirlah sendiri 55 tahun UMNO berkuasa kenapa orang melayu masih ketinggalan dan lemah?apa umno buat selama 55 tahun memerintah?kalau umno ni betul nak tolong melayu kenapa kelantan dianak tirikan bukankah hampir 90 peratus rakyat kelantan orang melayu? saudara little bird tolong beri pencerahan.
By big cat on SATU JALUR PANDANGAN DARI PEMBACA at 3:20 PM



biarlah saya bergelak sakan bersama rakan DAP yang difitnah sebagai kafir harbi daripada diketawakan setan-setan makan rasuah UMNO BN APCO YAHUDI KOMUNIS CHINA LAKNATULLAH!!! kahkahkahak ptuihhh!!! rakyat bukan lembu kak ijat
By Anonymous on SATU JALUR PANDANGAN DARI PEMBACA on 8/12/12

SOKONG PAKAATN RAKYAT
kami akan tetap sokong Pakatan Rakyat.tak kisahlah PAS, PKR, DAP. ABU?ada faham?tak faham, tak apa. kau percayalah sorang2 apa yang kau tulis tu. kahkahkah gelak sampai nak terbatal puasa. kau fikir org Melayu sekarang bodoh dan bangang macam dulu2 boleh ditipu hidup2. kau kena akui hakikat, dah 55tahun kau main lagu perkauman yg sama. dan kalau setelah 55 tahun masih lagu yg sama, org dah tahap muak, dah tak larat nak membaca/mendengar politik perkauman kau tu.

kalau kami tak sokong Pakatan dan DAP, maka gerombolan Amco-Zionis-Yahudi yang akan bergelak sakan bertepuk tangan... bodohnya orang Melayu bendul mudah dilembukan. lepas tu kaupun seronok bermewah2 selang lenang enak-enak anak beranak mak bapak isteri bini makan duit rasuah, kebas duit rakyat, duit ZAKAT!!!
By Anonymous on SATU JALUR PANDANGAN DARI PEMBACA on 8/12/12


ko pergi ke ari tu... aku pergi dan cina dan non malay lagi ramai dari melayu tak pun 50-50...wkakkaka kpd mamat yg tulis tu ...lu kencing kuat lah bro..
By Anonymous on SATU JALUR PANDANGAN DARI PEMBACA on 8/12/12

Bodoh nak mampos. Katakan kalau buat kat gereja atau kuil atau tokong, nnti org bodoh cam kau jgk yg terpekik cakap ni agenda nak murtadkan org Islam. Org bangang cam ni kita biarkan je dia terjun dgn labu-labunya. Biarkan, biarkan
By Anonymous on SATU JALUR PANDANGAN DARI PEMBACA on 8/12/12

Ni la contoh terbaik Melayu otak bonsai. Orang cuma nak tuntut pilihanraya adil. Orang cuma nak humbankan United Malays National Organisation. Masalah negara dan juga dunia ni bukan agama atau bangsa, bukan sebab ada "musuh Islam". Sentimen agama dan bangsa cuma nak melincirkan perebutan kuasa politik. Kuasa politik adalah untuk mengawal ekonomi. Susah sangat ke nak faham? Bukak mata tu. Baca dan perhatikan. But then again, maybe you just don't really want to know. You want to be fooled. Kau nak jugak fikir dunia ni pasal perjuangan sesuatu yg kau anggap suci murni - agama.
By Anonymous on SATU JALUR PANDANGAN DARI PEMBACA on 8/12/12

Bodoh 2 ekor ni.ada org perjuangkan pilihanraya bersih dia gelabah ayam ...mesti org umno ni dengki
By Anonymous on SATU JALUR PANDANGAN DARI PEMBACA on 8/12/12


dah 55 tahun merdeka..ops mau duitka wujud lg spesis terancam mcm ni.spesis yg sentiasa rasa "terancam","ada yang memerhati","mereka" suka dan tepuk tangan. ketinggalan komuter ni.. x perasan ke iklan tv kalau sukan ke,patriotik ke boleh pula 'kita rakyat melaysia blablabla',bila raya pun supermarket boleh pula muhibahkan raya,melayu CNY rumah cina,pegang limau,angpau.imej.imej.great advertisement carry strong imej.

pulak iklan petronas mesti ada ahseng,ahmad,yg kena bahan selalu muniandi la.siap skrip kalau promo negeri ni 'malaysia is a unique,multiracial country' bab nak pakai buruh boleh pulak 'unique','kerjasama padu semua bangsa' lau yb buat kolam udang leh pulak melayu kena tipu,kita sudah tiada masa,agenda bangsa melayu ye..LoL
By Anonymous on SATU JALUR PANDANGAN DARI PEMBACA on 8/12/12

kah..kah..kah..kah..ape jasa & pengorbanan mangkuk ni utk melayu,cakap bedegar2 macam asan ali..melayu konon,ape yg ko pernah buat sbg bakti ko kpd bangsa melayu...ni 1 contoh melayu bangang...1melayu-asan ali
By Anonymous on SATU JALUR PANDANGAN DARI PEMBACA on 8/12/12

Bersih 4.0 di bukit bintang..ada bran?lagipun kawasan tu tumpuan majoriti warga asing?kenapa tak manfaatkannya? Mereka semua leh jadi saksi kejahatan polis.
By Anonymous on SATU JALUR PANDANGAN DARI PEMBACA on 8/12/12


BAPA MEMBURET ANAK PUN MEMBURET SAMA





BAPA MEMBURET





PM AJAK ANGOTA PARTI SETIA, IKHLAS TIDAK KEJAR JAWATAN
- mStar

KIMANIS: Najib Razak mengajak anggota Umno dan Barisan Nasional (BN) kekal setia pada perjuangan parti dan tidak terlalu mengejar jawatan demi pembangunan negara.

Beliau berkata pemimpin yang ikhlas dan setia harus menjadi pilihan rakyat sepertimana di bawah prinsip dalam agama Islam dan sunnah Rasulullah.

"Rasulullah sudah bagi landasan nak pilih atau lantik seseorang, jangan gila jawatan...jangan duk beria sangat...kalau mahu sesuatu pun, tidak boleh ikut hawa nafsu dan perasaan," katanya.

Katanya beliau masih ingat pesanan allahyarham ayahandanya Abdul Razak Hussein yang masih relevan iaitu: "Kalau hendak jadi seorang pemimpin dan nak kepimpinan diberkati Allah, disenangi dan diterima rakyat, kita mesti seorang pemimpin jujur dan ikhlas"

BUKAN MIKE NAJIB


KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit... TAK PAYAHLAAAA REKRUT ALLLAH.... kah kah kah..

kah kah kah..TAK PAYAH LAH REKRUT NABI MUHAMAD...kah kah kah..

kah kah kah.... SILA JAWAB .... SIAPA ITU SARIMAH?.... kah kah kah..

kah kah kah... SILA JAWAB.... SIAPA ITU ZIANA ZAIN?.... kah kah kah...

woit... HAL ALLAH DAN RASUL INI... BERIKAN KEPADA ZUL NORDIN... kah kah kah...


NOTA:
bapa memburet
anak memburet sama







SELAMAT HARI RAYA - AWAL SIKIT

NOTA:



hayati banda heavy metal ini
memberi ucapan selamat hari raya

nak tahu apa hukumnya
kafir harbi mengucapkan
selamat hari raya kepada bani melayu
kah kah kah



SATU JALUR PANDANGAN DARI PEMBACA




INI TANDA SOKONGAN







TAK DAPAT NAK DI TOLONG LAGI
Tanya diri, adakah menjadi keperluan untuk aku sertai mereka? Orang Melayu kena bijak, kerana mereka adalah target yang akan dimangsai cukup-cukup dalam Bersih 3.0. Bagaimana? Anda kena baca tentang PAS yang berjanji akan menggerakkan kira-kira 300,000 orang untuk menyertai perhimpunan itu. Siapa mereka? Orang Melayu-Islam. Adakah kita mendengar tentang janji DAP atau Hindraf untuk menggerakkan dengan jumlah yang sama untuk Bersih 3.0 ?

Adakah anda terbaca, DAP akan menggerakkan 300000 orang Cina untuk menyertai Bersih 3.0 ? TIDAK. Tidak ada janji seperti itu. Maka yang akan terpekik terlolong adalah Melayu-Islam. Yang buat kerja adalah Melayu Islam. Yang memerhati adalah musuh-musuh Melayu-Islam. Yang buang masa di tengah panas adalah kita, yang tolong tengok adalah mereka. Kemudian kita tengok di manakan mereka akan BERKUMPUL. Mereka akan berkumpul di SOGO, Masjid Kampung Baru dan sekitar Dewan Bandaraya Kuala Lumpur. Saudara-saudaraku, ini tempat lepak orang Melayu. Lihat, masjid Kampung Baru ada dalam senarai.

INI BERHIMPUN MALAM 30 OGOS



Mengapa mahu berkumpul di masjid, tidak di gereja atau tokong? Penganjurnya ialah non-muslim yang memusuhi Islam. Mengapa gunakan masjid? INI ADALAH UNTUK MENGUMPULKAN MELAYU-MELAYU BODOH BAGI TUJUAN DIPERGUNAKAN. Mengapa berkumpul di SOGO, bukan di Low Yatt atau Bukit Bintang? Sebab SOGO dan sekitarnya tempat biasa orang Melayu membeli belah dan 'hang out'. Sekali lagi... ADALAH UNTUK MENGUMPULKAN MELAYU-MELAYU BODOH BAGI TUJUAN DIPERGUNAKAN.

Mengapa di kawasan Dewan Bandaraya Kuala Lumpur, bukan di depan Berjaya Times Square? Why? Why my brothers? Jadi, adakah kita menjadi pencatur atau kita dicaturkan? Cukup. Cukup kita dipergunakan. Jangan ulangi lagi kesilapan yang lalu. Bersih 3.0 didokong oleh orang kafir yang memusuhi kamu orang Melayu dan agama Islam.

INI SEJARAH BERHIMPUAN



Hamba rakyatnya ialah ahli-ahli PAS dan orang-orang Melayu PKR. Untuk tidak nampak dipergunakan, beberapa orang Cina dan India (non-muslim) akan turun untuk beri semangat kepada Melayu-Melayu bodoh ini untuk terpekik terlolong di jalanraya. Majoriti akan mengambil sikap tunggu dan lihat. Provokasi dijalankan, hasilnya Pemuda UMNO dan Perkasa bangkit untuk menentang. Namun pendekatan Perkasa bodoh dan tidak matang. Mereka mengambil pendekatan kasar dan tidak berhikmah. Mereka menjadi rasis secara tidak bijak dan terang-terangan. Hasilnya ia tidak disenangi oleh Pemuda UMNO. Mereka berselisih pendapat.

Ketika Pemuda UMNO dan Perkasa bercakaran, musuh-musuh Melayu dan Islam terus menjalankan provokasi dan propaganda. Silap haribulan, yang bertempur di jalanan nanti adalah Melayu PAS dan PKR,Melayu UMNO dan Melayu Perkasa. Non-Muslim akan bertepuk tangan dan menonton hiburan percuma ini sambil bergelak ketawa di hadapan tv.
By LittleBird on NAJIB CUBA BOHONG - BUAT BUAT TAK PERNAH ENTOT ZI... on 8/10/12





TOK EZI WHERE PIKCHER BAAAA



NAJIB SEDANG HANGAT BERUCAP







NOTA:
gambar ini diambil
ketika najib sedang hangat
berucapa di hadapan 15,000 buah kerusi
para kerusi ini telah duduk dari awal
hingga akhir sebagi tanda setia mereka
kepada united malays national rganisation


KEHADIRAN LEBIH 10,000 ORANG BUKTI RAKYAT SABAH SOKONG BN
- mStar

KIMANIS: Anggota Dewan Undangan Negeri Kawasan Bongawan Karim Bujang berkata kehadiran lebih 10,000 orang ke majlis berbuka puasa rakyat bersama Najib Razak di SMK Bongawan II, dekat sini, Sabtu menunjukkan majoriti rakyat pedalaman bawah menyokong Barisan Nasional (BN).

Beliau berkata tindakan dua Anggota Parlimen BN negeri yang menyokong pakatan pembangkang tidak menjejaskan sama sekali aliran sokongan rakyat terhadap BN terutama di pedalaman bawah yang merangkumi kawasan Parlimen Beaufort, Kimanis dan Sipitang.

"Saya melihat rakyat di sini (pedalaman bawah) menyokong kuat Barisan Nasional kerana mereka tahu hanya BN sahaja yang boleh membela nasib mereka.

"Selain itu, mereka semakin yakin dengan kepimpinan Najib yang banyak melakukan pembaharuan termasuk program transformasi kerajaan yang membawa kebaikan kepada rakyat," katanya.

BUKAN GAMBAR SABAH - DEMO BERSIH



KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit..ToK EZI WHERE PIKCHER BAAAA.... kah kah kah..

kah kah kah... U ToK ToK ONLI PIKCHER NO SI... kah kah kah...

kah kah kah.... SHOOW PIKCHER BAAA.... ToK ToK NO USE... kah kah kah

kah kah akh...ToK ToK DAM EZIII MAAAA.... kah kah kah




INI KENYATAAN PERJUANG RAKYAT YANG TULEN - MARI KITA SAMBUT BERSAMA





TURUN TURUN 30 OGOS KE DATARAN MERDEKA



MAT SABU SEERU KUNINGKAN AMBANG MERDEKA - harakah daily

KUALA LUMPUR: Timbalan Presiden PAS, Mohamad Sabu (gambar) menyeru semua pihak memakai baju kuning dan keluar bersantai beramai-ramai di Dataran Merdeka pada malam 31 Ogos ini.

"Bukan tunjuk perasaan. NGO akan adakan sambutan ambang merdeka di Dataran Merdeka dengan keluar bersantai sambil pakai baju kuning.

"Kita semua meriahkan sambutan Merdeka dan keluar bersantai pakai baju kuning di Dataran Merdeka.

"Bukan tunjuk perasaan... (tetapi) bersantai pakai baju kuning," katanya dalam ceramahnya di sini malam tadi.

Khamis lalu, sebanyak 20 badan bukan kerajaan (NGO) menyatakan akan mengadakan sambutan ambang merdeka di Dataran Merdeka untuk mengingatkan kerajaan berhubung janji-janji bagi memastikan wujudnya pilihan raya bersih dan adil.

Pengerusi Bersama Bersih A Samad Said berkata, program yang dinamakan "Janji Bersih" itu akan menyaksikan pesertanya memakai pakaian kuning sebagai lambang perjuangan menuntut reformasi sistem pilihan raya.

Ketika diminta mengulas lanjut mengenai program tersebut selepas ceramahnya itu, Mohamad berharap rakyat akan menjadikan sambutan Hari Merdeka tahun ini sebagai yang paling meriah dan bersejarah.

"Kita tidak menunjuk perasaan. Kita sambut Hari Merdeka bersama-sama rakyat yang berkumpul di Dataran Merdeka pada malam itu.

"Kalau ada pun perbezaan, slogan NGO yang meminta kita sambut Merdeka pakai baju kuning itu hanya berbeza satu perkataan sahaja dengan slogan yang digunakan oleh kerajaan Umno Barisan Nasional (BN).

"Kerajaan Umno BN guna slogan 'Janji Ditepati', NGO tersebut guna slogan 'Janji Bersih'," katanya sambil menekankan bahawa tidak ada undang-undang yang mengharamkan rakyat keluar bersantai memakai baju kuning.

Semalam, Ketua Polis Negara Tan Sri Ismail Omar menggesa NGO berkenaan agar tidak "mempolitikkan" sambutan ambang merdeka dengan turut sama di Dataran Merdeka dengan berbaju kuning.

Menjawab gesaan polis itu, A Samad berkata, program "Janji Bersih" pada 31 Ogos di Dataran Merdeka berhasrat menuntut janji reformasi pilihan raya dan bukannya berniat mempolitikkan sambutan kemerdekaan.

Beliau menegaskan, adalah tidak wajar bagi polis melarang rakyat memakai baju berwarna kuning.

"Sepatutnya tiada halangan apa-apa baju pun orang nak pakai apatah lagi kuning bukan warna haram," tegas beliau.




NOTA:
adalak kita untuk warna apa yang kita pakai
adalah hak kita dimana kita hendak bekumpul

selama 55 tahun kita telah ditakut-takutkan kan:

kini kita telah jadi berani
kini kita bangun melawan
kini kita mahu tumbangkan kerajaan
kini kita mahu humbankan united malays national organisation

rakyat berani tidak akan ditipu
rakyat sekolah musuh akan kalah
rakyat melawan jadi ribut taufan

mari bersama jadi berani!



RAKYAT MALAYSIA HENDAK TAHU SIAPA UPAH SIRUL DAN AZILAH





SIRUL DAN AZILAH PEMBUNUH UPAHAN






KES FITNAH : ANUAR SHAARI MINTA PURAVALEN BERI PENJELASAN - meloya

KUALA LUMPUR 11 Ogos - Berikut kenyataan penuh bekas Setiausaha Sulit Datuk Seri Anwar Ibrahim, Anuar Shaari berhubung pendedahan pengendali portal malaysia-today.net yang mendakwa beberapa pemimpin pembangkang merancang memfitnah Najib Razak dalam kes pembunuhan Altantuya Shariibu:

1. Kita meminta M. Puravalen (peguam Razak Baginda) untuk memberi penjelasan bagaimana dan dari siapa beliau mendapat maklumat awal bahawa Razak Baginda akan ditangkap oleh polis bagi kes Altantuya. Setahu kita maklumat tentang sebarang penangkapan adalah rahsia pihak polis dan orang awam tidak akan diberitahu lebih awal.

2. Apakah orang yang memberi maklumat awal ini juga yang mengatur agar Puravalen menawarkan diri untuk menjadi peguam kepada Razak Baginda.

3. Ekoran pendedahan oleh Raja Petra mengenai komplot fitnah Perdana Menteri, ini membuatkan masyarakat umum tertanya-tanya bagaimana Puravalen boleh memberitahu Razak Baginda bahawa polis akan menangkap dan menuduh Razak membunuh Altantuya. Kita mahu Puravalen mendedahkan siapa yang memberitahu beliau maklumat yang sepatutnya menjadi rahsia polis.




ORANG RAMAI JUGA MINTA PENJELASAN - tukar tiub

1 - Mengikut akuan berrsumpah Bala Najib Razak
telah memperkenalkan Altantuya kepada Razak Baginda
di satu pamiran intan berlian di Pulau Sentosa Singapura.

Rakyat mahu tahu apakah gambar Najib dan Altantuya
ada ditangan SB Singapura?

Ini kerana Najib sanggup menjualkan tanah KTM di Tanjung Pagar
dengan nilai harga yang tidak masuk akal?

Rakyat mahu tahu apakah Najib sedang di pau oeh
anak Lee Kuan Yew?

2 - Kalau Najib kenalkan Razak Baginda dengan Altantuya
maka raktat mahu tahu siapa entot Altantuya dahulu.
Najib entot dahulu atau razak entot dahulu?

3 - Mengikut Karpal Singh mayat Altantuya telah dibom
hingga berkecai. Karpal memberi keterangan bahawa
Altantuya ketia dibunuh masih menganding.

Rayat mahu tahu anak Razak atau cucu Razak
yang dalam perut Altantuya



4 - Azilah dan Sirul mengaku dalam mahkamah yang
mereka membunuh kerana makan upah.

Ralyat mahu tahu siapa upah Azilah dan Sirul?