Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 14 Mac 2011

PAGI TADI SPEKULASI - INI SATU LAGI LETUPAN




AMARAN DARI BBC


kerajaan jepun telah mengSAHkan
ada kebocoran radioaktif
di loji fukushima

negara jiran berjaga jaga
negara asian berjaga jaga

dalam masa 24 jam ini sila duduk dalam rumah
tutup pintu dan tingkap

petama sekali radiasi akan menyerang thyroid
sediakan betadine - sapukan
dikawasan tyroid

radisai mungkin smapai ke polipina!

nota:
mana china kokak tu
hantar kan dia ke fukushima
bagi dia bercuti dengan firedoll
kah kah kah


INI BUKTI SPEKULASI ITU



EXPLOSION AT JAPANESE$ NUCLEAR PLANT - bbc

A second explosion has hit a Japanese nuclear plant that was damaged in Friday's earthquake, but officials said the reactor core was still intact.

A huge column of smoke billowed from Fukushima Daiichi's reactor 3, two days after a blast hit reactor 1.

The latest explosion, said to have been caused by a hydrogen build-up, injured 11 people, one of them seriously.

Soon afterwards, the government said a third reactor at the plant had lost its cooling system.

Water levels were now falling at reactor 2, which is to be doused with sea water, said government spokesman Yukio Edano.

A similar cooling system breakdown preceded the explosions at reactors 1 and 3.

Evacuations

Japanese officials are playing down any health risk, but the US said it had moved one of its aircraft carriers from the area after detecting low-level radiation 100 miles (160km) offshore.

NOTA:
telah ada tiga ledakan
kerajaan jepun masih
tak mahu menerima hakikat
tentang bahaya radiosktif

tapi tentera laut amerika tahu
yang kerajaan jepun kelentong
tentera laut amerika telah celah
dari kawasan itu - walau oun 100 batu
dari tempat ledakan - ertinya
radioaktif telah mula bertaburan



KASI TONGGENG SAMA DIA




TONGGENG KAN DIA



nota:
macam mana china cabuk ini
boleh jadi menteri
sudah lah bodoh
cina pulak kah kah kah

sudahlah cina
tipu melayu pulak
kah kah kah





JANGAN TIMBULKAN SPEKULASI KEBOCORAN RADIASI JEPUN
– meloya

Agensi Nuklear Malaysia (Nuklear Malaysia) akan memberi penjelasan mengenai impak letupan dan kebocoran radiasi di loji janakuasa nuklear Fukushima Daiichi di Jepun akibat kejadian gempa bumi dan tsunami kelmarin.

Sehubungan itu, Menteri Tenaga, Teknologi Hijau dan Air, Peter Chin Fah Kui meminta orang ramai tidak menimbulkan sebarang spekulasi berhubung kejadian itu kerana penjelasan berkenaan akan diberikan dalam tempoh terdekat.

"Rakyat perlu menunggu penjelasan itu dan tidak membuat sebarang spekulasi mengenai kemungkinan radiasi akibat letupan tersebut akan merebak ke negara lain.

"Bukan kerajaan Jepun sahaja yang memberi perhatian terhadap masalah itu, Agensi Tenaga Atom Antarabangsa (IAEA) juga setiap hari memerhatikan apa yang berlaku di Jepun kerana ini adalah soal besar.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit..PASAL APA TAK BOLEH BUAT SPEKULASI… kah kah kah..

kah kah kah… DAH BUAT SPEKUALASI ..LOJI AKAN LETUP… kah kah kah..

kah kah kah…BETUL BETUL LOJI MELETUP…. SPEKUALASI JADI BETUL….kah kah kah..

kah kah kah…SEKARANG SPEKULASI…. JEPUN TAK ADA LETERIK…. kah kah kah..

kah kah kah…BETUL SPEKULASI… MEMANG JEPUN TAK CUKUP APA LETERIK…. kah kah kah..

kah kah kah… BUAT LAH AKTA …. AKTA ANTI SPEKULASI…. kah kah kah…

kah kah kah… MALAYSIA INI SUKA BUAT AKTA… SUKA BUAT UNDANG UNDANG… kah kah kah..

woit..INI SPEKULASI TERBARU …YANG MENTERI MALAON INI AKAN KENA BUANG DARI KABINET…. kah kah kah…

kah kah kah… KES: TAK CIUM TANGAN BIK MAMA…. kah kah kah…

nota:
ini china bangang
semua laporan berita yang dibaca
atau yang ditonton tentang loji
nuklear ini adalah spekulasi

ini berasaskan reka bentuk bangunan ini

kenapa spekulasi?
kerana tidak ada sesiapa yang berani hampir
malah gambar letupan pun dari jauh

memasukan air garam laut dan boron ke dlam loji
ini untuk menyejukkan loji ini juga spekulasi
spekulasi kerana belum tentu loji ini
akan dapat disejukkan dengan air laut dan boron

nota:
yang tak perlu spekulasi
ialah china apek ini bangang
nak tipu melayu
nak bodohkan melayu

bila melayu bodoh
dia rembat tanah dan kekayaan
negara ini

bila melayu sudah bodoh
melayu akan terima loji nuklear
didirikan dibelakang kampong melayu

rupa rupanya cukong ini yang
ada saham untuk jual loji nuklear
kah kah kah

TERBARU - TIPU MENIPU PENIPU




S P R M



Dari FB Zunar Kartunis:

KES BENG HOCK: Pegawai SPRM kata diari dia dah hilang dalam komputer, kerana komputer dia kena virus. Apabila ditanya lagi, dia kata dia ada cetak, tapi bagi kat siapa tak tau dia pun tak ingat. Kemudian dia catit diari semula selepas satu tahun kemudian berdasarkan ingtatan dia!!!!. Tu dia punya lah pembohong

BERWASPADA ! NUKLEAR AMAT BAHAYA!!!




SEBELUM BUAT LOJI NUKLEAR - BETULKAN CERMIN PINTU KERETA PROTON





NOTA:
pada hari pertama lagi
telah berlaku ledakan
tetapi semuanya di hush hush kan
perhatian ledakkan itu

hingga ke hari ini
kenyataan resmi masih lagi mengatakan
tidak ada apa apa bahaya!



NOTA:
dengar komen dari yochi shimatsu
beliau adalah bekas pengarang jaoan times
ini aklhbar berbahasa inggeris di jepun

dengar apa yang dikatakan:
bagaimana berita letupan ini mahu di sorokan
saudagar loji nuklear cuba mententeram hati
oarang ramai agar tidak menentang nuklear

juga perhatikan undang undang darurat artikel 15
sedang di perkenalkan - apa maknanya ini?

TERBARU - TERKINI - TER NOW !!!





NOTA:


hanya satu ingatan
tingkap cermin tingkap kereta proton
selalu tak boleh pakai

sebelum buat loji nuklear di malaysia
sila perbaiki dulu teknoloji
membuat cermin tingkap kereta
kah kah kah



LOJI TENAGA NUKLEAR FUKISHIMA MELETUP LAGI - reuters

TOKYO, 14 Mac — Loji tenaga nuklear Fukushima Daiichi menyaksikan letupan baru hari ini — yang kedua dalam tiga hari — mencetuskan kebimbangan baru di kalangan rakyat Jepun yang masih belum keluar daripada kesan tragedi gempa bumi dan tsunami Jumaat lalu.

Bagaimanapun agensi keselamatan nuklear Jepun tidak dapat mengesahkan sama ada letupan hidrogen di reaktor Unit 3 loji itu menyebabkan kebocoran radiasi.

Loji itu ada tiga reaktor.

Laporan Reuters menyebut, agensi berita Kyodo melaporkan sebanyak 2,000 mayat ditemui di dua kawasan pantai di Miyagi.

Angka kematian dijangka akan terus meningkat selepas pihak berkuasa mengesahkan 1,597 orang terbunuh dan 1,481 orang masih hilang di kawasan-kawasan sebelah timur laut dan timur yang dilanda gempa bumi dan tsunami Jumaat lalu.

Sebanyak 1,000 mayat ditemui dibawa ombak ke pantai-pantai di Semenanjung Ojika yang teruk dilanda gempa bumi dan 1,000 lagi dikesan di bandar Minamisanriku di mana kerajaan tempatan tidak dapat berhubung dengan 10,000 orang atau separuh daripada penduduk kawasan itu.

Angka kematian rasmi tidak termasuk 200 hingga 300 mayat yang ditemui di Sendai, ibu kota Miyagi, yang belum boleh diakses oleh polis atau pekerja-pekerja lain.
Kira-kira 450,000 orang telah dipindahkan dari kawasan Miyagi dan lima kawasan setakat semalam.


EXPLOSION ROCKS STRICKEN JAPANESE NUCLEAR REACTOR, 2,000 FOUND DEAD IN MIYAGI - reuters

TOKYO, March 14
— A new explosion rocked Japan’s stricken Fukushima Daiichi nuclear power complex today, sending a plume of smoke into the air.

Japan’s nuclear safety agency said it could not confirm whether or not the hydrogen explosion at the plant’s No.3 reactor had led to an uncontrolled leak of radioactivity, according to the Reuters news agency.

But the explosion has not damaged the plant’s No.3 reactor vessel, news agency Jiji said, quoting the plant’s owner, Tokyo Electric Power Co.

The Kyodo news agency reported that some 2,000 bodies were found today on two shores in Miyagi Prefecture following Friday’s devastating earthquake and massive tsunami, as Japan continued to struggle to grasp the whole picture of the disaster.

DI WILAYAH MIYAGI



NEW EXPLOSION ROCKS STRICKEN JAPANESE NUCLEAR REACTOR – reuters

TOKYO, March 14 — A new explosion rocked Japan's stricken Fukushima Daiichi nuclear power complex today, sending a plume of smoke into the air.

Japan's nuclear safety agency said it could not confirm whether or not the hydrogen explosion at the plant's No.3 reactor had led to an uncontrolled leak of radioactivity. — Reuters

BLAST AT STRICKEN JAAPAN PLANT, NEW TSUNAMI HEADS COAST - rueters

A hydrogen explosion rocked the earthquake-stricken nuclear plant in Japan where authorities have been working desperately to avert a meltdown, while media said a fresh tsunami was heading for the same coastline that was hit last week.

Japan's nuclear agency confirmed there was an explosion at the No. 3 reactor of the Daiichi plant in Fukushima, and TV images showed smoke rising from the facility, 240 km (150 miles) north of Tokyo.

Officials said they could not immediately confirm whether the blast had caused a radioactive leak.

JAWAPAN UNTUK SAEKOR KANG KONG




KANG KONG




SAMAN EKOR - FAHAMI ISU SEBENAR!!

Saya ingin merujuk kepada siaran akhbar Berita Harian bertarikh 11/3/2011 yang memetik ulasan seorang Pakar Perlembagaan Profesor Dr Rohimi Shapiee. Saya amat dukacita dengan perkembangan dan ulasan tersebut yang melabelkan pihak-pihak yang tidak menggalakkan rakyat membayar saman sebagai sebagai nakal dan menggalakkan pemandu supaya terus melanggar undang-undang.

Saya ingin tegaskan pendirian kami di Jawatankuasa Kempen Anti saman Ekor (KASE) bahawa kami tidak sekali-kali bersetuju dan menggalakkan pemandu-pemandu kenderaan memandu tidak mengikut peraturan. Setiap pemandu mestilah memandu dengan berhemah kerana jalanraya bukan harta persendirian tetapi hak bersama. Kami juga tidak bersetuju dengan penguatkuasaan yang tidak mengikut peraturan sedia ada. Atas hujah dan pendirian ini, kami melancarkan Kempen Anti Saman Ekor (KASE) iaitu bertujuan memberikan penerangan tentang hak rakyat yang dijamin oleh Perlembagaan, prinsip keadilan dan pematuhan peraturan serta prosedur tindakan undang-undang.

Tidak pernah pada bila-bila masa dan ketika, Kami menyatakan bahawa Saman Ekor yang dikeluarkan oleh PDRM adalah bertentangan dengan Perlembagaan dan Akta. Jika ada, saya merasakan kenyataan dan pendirian kami telah disalah tafsir. Saya ingin memperbetulkan pemahaman dan persepsi sesiapa sahaja termasuk Pakar Perlembagaan tersebut supaya sebelum membuat sebarang ulasan atau komen, FAHAMI dahulu apa isu yang dibawa dan ditimbulkan.

Saya ingin menegaskan bahawa Saman Ekor yang dikatakan saman itu sebenarnya bukan saman tetapi hanya sekadar notis meminta maklumat pemandu daripada pemilik kenderaan yang dikeluarkan mengikut Seksyen 115 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987. Notis ini disebut sebagai Pol 170A. Fakta ini tidak pernah disangkal malah diakui oleh Kementerian Dalam Negeri, PDRM malah Timbalan Menteri Pengangkutan di dalam Dewan Rakyat. Saya mohon kerjasama pihak-pihak yang ingin membuat ulasan supaya lebih rajin membaca daripada membuat ulasan dan komen berasaskan lojik akal fikiran. Pernahkah pihak-pihak yang membuat ulasan ini meneliti setiap patah perkataan yang terkandung di dalam notis Pol 170A tersebut sebelum membuat komen? Baca dan fahami kandungannya dahulu kemudian nyatakan komen dan ulasan.

Mengikut Seksyen 115 (1) APJ 1987 setiap pemilik kenderaan apabila diberikan notis Pol 170A ini hendaklah memberikan maklumat pemandu yang disyaki telah melakukan kesalahan yang dinyatakan di dalam notis tersebut dalam tempoh tujuh (7) hari dari tarikh notis diterima. Kegagalan memberikan maklumat boleh dianggap melakukan kesalahan melainkan pemilik memuaskan hati mahkamah bahawa beliau tidak tahu siapa yang memandu. Maksud memuaskan hati mahkamah tersebut ialah seseorang pemilik jika ingkar menjawab notis tersebut maka pihak berkuasa iaitu PDRM yang mengeluarkan notis ini hendaklah mengeluarkan suatu notis (Saman) di bawah Seksyen 53(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.

Persoalannya adakah semua prosedur ini diikuti oleh pihak berkuasa iaitu PDRM yang mengeluarkan notis ini?

Bersama Notis Pol 170A ini juga dikepilkan Notis Pol 171 iaitu menawarkan kompaun kepada pemilik kenderaan jika pemilik mengakui kesalahan dan ingin menerima tawaran kompaun, pemilik boleh menjelaskannya. Perlu diambil perhatian bahawa tawaran kompaun ini diberikan melalui Seksyen 120 (1) APJ 1987. Kompaun ini hanyalah semata-mata tawaran. Bukan suatu bentuk hukuman atau denda. Kompaun ini juga mempunyai tempoh sah laku kerana di dalam Notis Pol 171 di perenggan 4 dinyatakan begini “Tawaran ini berkuatkuasa sehingga (tarikh). Sekiranya tiada jawapan selepas tarikh ini, tindakan saman akan diambil”. Ini dengan jelas menunjukkan bahawa kompaun tersebut hanyalah suatu tawaran, dan jika pemilik atau yang disyaki melakukan kesalahan tidak menerima tawaran kompaun tersebut dan enggan membayar, maka mereka hendaklah disaman supaya hadir di Mahkamah menjawap pertuduhan ke atas mereka. Saman ini dikeluarkan mengikut Seksyen 53(1) APJ 1987 yang disebut sebelum ini.

Persoalannya, adakah prosedur ini juga diikuti oleh pihak berkuasa?

Perkembangan yang berlaku sekarang ialah pihak berkuasa iaitu Kementerian dalam Negeri melalui PDRM telah menghukum orang yang disyaki melakukan kesalahan lalu lintas sedangkan mereka tidak pernah dibuktikan melakukan kesalahan. Mereka dihukum dengan alasan tidak membayar kompaun sedangkan kompaun hanyalah tawaran. PDRM pula mengambil kesempatan di atas kurangnya pemahaman rakyat tentang undang-undang dan peraturan telah menghukum dengan meminta JPJ menyenarai hitam kenderaan bertujuan memaksa mereka membayar kompaun. INILAH TINDAKAN YANG BERTENTANGAN DENGAN PERLEMBAGAAN!

Kenapa ia bertentangan dengan Perlembagaan?

a) Kesalahan yang dikatakan telah dilakukan tersebut belum dibuktikan.

Rujuk kembali kepada ulasan asal di atas. Jika Pemilik kenderaan ingkar notis, sepatutnya mereka dihadapkan ke Mahkamah untuk dibuktikan mereka ingkar notis tersebut. Pelbagai persoalan akan timbul di sini. Adakah notis tersebut telah dikeluarkan? Adakah notis tersebut telah diserahkan dengan sempurna?

Notis boleh diserahkan kepada pemilik kenderaan mengikut Seksyen 118 APJ 1987 iaitu dengan pos berdaftar. Jadi pihak berkuasa perlu membuktikan terlebih dahulu notis itu telah dikeluarkan. Kemudian buktikan notis itu telah diserahkan iaitu dengan bukti pengeposan daripada pejabat pos berkaitan. Jika ada bukti tersebut barulah pemilik perlu buktikan kenapa beliau ingkar. Jika beliau telah memuaskan hati mahkamah dengan alasan-alasannya maka kemungkinan akan dilepaskan. Jika tidak dapat memuaskan hati Mahkamah, kemungkinan akan dijatuhkan hukuman kerana ingkar notis. Belum lagi soal memandu melebihi hadlaju. Adakah ini dilakukan dalam situasi sekarang ini? Jawapannya tidak kerana Timbalan Menteri Pengangkutan sendiri mengakui di Dewan Rakyat pada 8/3/2011 bahawa jika seseorang ingkar Notis Pol 170A ini maka mereka secara automatik dianggap melakukan kesalahan. Ini suatu anggapan yang salah di sisi undang-undang.

Jika pemilik atau pemandu disyaki memandu melebihi hadlaju, mereka sepatutnya disaman hadir ke Mahkamah untuk dibuktikan mereka telah melakukan kesalahan tersebut. Adakah ini dilakukan? Tidak! Mereka terus disenarai hitam kerana tidak membayar kompaun. Sepatutnya PDRM membawa mereka ini ke Mahkamah, buktikan mereka memandu melebihi hadlaju. PDRM sentiasa mengatakan mereka mempunyai bukti, jadi buktikan di Mahkamah. Bukan dengan bekerjasama dengan JPJ untuk menyenarai hitam supaya pemilik kenderaan membayar kompaun. Ini salah! Kenapa PDRM tidak membawa mereka ini ke Mahkamah untuk dibuktikan kesalahan? Mungkin PDRM tahu bahawa mereka tidak dapat membuktikan kesalahan tersebut.

Perlu diambil perhatian bahawa APJ 1987 tidak memperuntukkan sebarang penggunaan imej yang dirakam untuk diterima pakai sebagai bukti di Mahkamah. Setelah APJ 1987 dipinda pada 22/12/2010 dan mula berkuatkuasa pada 1/2/2011 barulah imej yang dirakam diterima sebagai bukti di Mahkamah. Ini disebut di dalam seksyen 117 (11) Akta Pengangkutan Jalan (Pindaan) 2010 seperti berikut : Dalam mana-mana prosiding di mana-mana mahkamah, apa-apa imej yang dirakamkan yang dikemukakan oleh pihak pendakwaan bagi apa-apa kesalahan di bawah Akta ini hendaklah diterima sebagai keterangan, dan hendaklah menjadi bukti prima
facie bagi fakta yang dinyatakan di dalamnya.


Akan ada pula pihak yang akan mengatakan bahawa gambar boleh diterima sebagai keterangan di Mahkamah mengikut peruntukkan Akta Keterangan 1950. Betul, tetapi gambar bagaimana, bagaimana gambar diambil. Jika boleh digunakan peruntukkan Akta Keterangan 1950, kenapa kerajaan bersusah payah meminda Akta Pengangkutan Jalan 1987 untuk memasukkan penggunaan gambar (imej) sebagai bukti yang boleh diterima?

Apa yang menyedihkan lagi, sudahlah gambar tidak boleh diterima sebagai bukti, para pemandu dan pemilik telah dikenakan bayaran RM10 untuk melihat dan mendapatkan salinan gambar tersebut oleh PDRM. Sudah lah tidak dibuktikan lagi mereka bersalah, mereka dikenakan bayaran untuk membuktikan mereka tidak bersalah. Sistem keadilan apa yang kita guna???

b) Seseorang itu tidak bersalah sehingga dibuktikan bersalah.

Ada dua (2) isu di sini :
a) Pembuktian bersalah; dan
b) Siapa yang boleh menghukum seseorang itu bersalah.

Pembuktian salah.

Seperti yang diulas sebelum ini, adakah semua yang dituduh dan dikeluarkan Saman Ekor ini telah dibuktikan melakukan kesalahan oleh PDRM dan JPJ? Di Mahkamah mana mereka ini dibuktikan bersalah? Jika tidak pernah dibuktikan bersalah, kenapa menghukum?

Siapa yang boleh menghukum seseorang itu bersalah?

Kuasa untuk menghukum ini adalah kuasa Mahkamah. Inilah tujuannya diwujudkan tiga (3) cabang dalam kerajaan iaitu Eksekutif, Perundangan dan Kehakiman. Polis tiada kuasa menghukum. JPJ tiada kuasa menghukum malah kerajaan tiada kuasa menghukum. Hanya Mahkamah sahaja mempunyai kuasa ini. Justeru tindakan menyenarai hitam pemilik kenderaan ini adalah suatu hukuman. Siapa yang menyenarai hitam? Bukan Mahkamah tetapi JPJ. Adakah JPJ telah mendapat perintah Mahkamah untuk menyenarai hitam pemilik kenderaan?

JPJ akan menyatakan mereka mempunyai kuasa di bawah Seksyen 17(1)(d) APJ 1987 untuk menghalang transaksi. Bagaimana kuasa tersebut perlu dibuat? Peruntukkannya menyebut bahawa Pengarah JPJ hendaklah berpuashati bahawa seseorang itu tidak mempunyai “perkara yang belum selesai”. Bagaimana JPJ hendak berpuashati? Mestilah membuat suatu siasatan seperti memberikan peluang membuat representasi kepada pemilik. Ini disebut di dalam Seksyen 17(2) APJ 1987. Adakah ini dibuat? Tanyalah JPJ.

Senario sekarang ini adalah hukum dahulu buktikan kesalahan kemudian. Ini jelas bertentangan dengan prinsip keadilan.

c) Menyenarai hitam bermaksud menghalang rakyat menggunakan harta.

Perkara ini diulas dengan terperinci di dalam kes Leonard Lim Yaw Chiang lwn Director of Jabatan Pengangkutan Jalan Negeri Sarawak & Anor [2009] 6 CLJ 280.

Yang Arif Hakim Mahkamah Tinggi Kuching tersebut telah memutuskan bahawa “perkara yang belum selesai” yang dimaksudkan di dalam Seksyen 17(1)(d) APJ 1987 ialah perkara yang telah dibawa ke mahkamah di mana yang dituduh tidak membela diri.

Mahkamah juga memutuskan bahawa tindakan JPJ Negeri Sarawak menyenarai hitam di bawah Seksyen 17(1)(d) APJ 1987 di atas suatu kesalahan yang belum dibuktikan adalah salah dan bertentangan dengan undang-undang. Malah tindakan tersebut juga dianggap bertentangan dengan Perkara 13 Perlembagaan Persekutuan yang menjamin hak setiap rakyat menggunakan harta mereka.

Akhirnya Mahkamah Tinggi telah membenarkan tuntutan gantirugi terhadap JPJ kerana telah menyebabkan kerugian kepada pemohon di dalam kes itu akibat kehilangan penggunaan harta beliau iaitu kereta yang disenarai hitam.

Justeru saya ingin mengambil peluang ini untuk memperbetulkan persepsi dan pemahaman sesetengah pihak supaya apa yang diperjuangkan dan dibahaskan ini adalah isu penyalahgunaan proses keadilan. FAHAMI ISU SEBENAR! ANDA MAMPU MENGUBAHNYA!

ZULHAZMI SHARIFF
Penasihat Undang-Undang
Jawatankuasa Kempen Anti Saman Ekor (KASE)
11/3/2011


BANGANG YANG TERBUKTI



BAHAYA LIDAH KONTOT



nota:
kesian lidah kontot
bini selalu cari makan diluar
nak buat macam mana
bini suka roti john
kah kah kah



SAMAN TRAFIK: BUAT ADUAN JIKA TIDAK BERPUAS HATI- meloya

Hishammudin Hussein berkata, pemilik kenderaan yang tidak berpuas hati dan berasa tidak adil dengan saman yang dikenakan boleh tampil membuat aduan bagi memperbetulkan keadaan.

"Kita tidak mahu menganiaya mana-mana pihak. Kalau ada yang tidak mampu bayar sekalipun, kita minta mereka tampil supaya kita dapat mencari jalan menyelesaikan saman tersebut,” katanya.

Dalam pada itu, Hishammudin meminta Polis Diraja Malaysia (PDRM), Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) dan Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) mengadakan perbincangan bagi menyelaras sistem kutipan bayaran saman trafik.

Beliau berkata sudah tiba masanya untuk agensi berkenaan mewujudkan satu sistem yang lebih efisyen dan koordinasi penguatkuasaan yang lebih baik.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit… LIDAH KONTOT INI BANGANG…. kah kah kah..

kah kah kah… BUAT ADUAN?.... ADUAN KEPALA BANA APA?.... kah kah kah..

kah kah kah… BILA RUMAH KITA KENA CURI…. KITA BUAT ADUAN PADA PENYAMUN KE?.... kah kah kah…

woit… MACAM MANA LIDAH KONTOT NI BOLEH JADI MENTERI… kah kah kah..

kah kah kah… BUKAN SAJE BANGANG…. BENGONG MACAM BARAL…. kah kah kah

SURAT DARI PEMBACA




KANG KONG




DARI PEMBACA

For someone who claims to be a writer of some sort, this article disappoints me. Enlighten us please why you call him Kang Kang la dude.. Seems there's no reason to say otherwise, have we? For all i know everybody is entitled to their own opinion. Then again, i blame myself for reading this comic.

Oleh Tukar Profesyen La Wei pada MARI BERKENALAN DENGAN SAEKOR KANG KONG

TT, Sila kenal dulu prof rohimi sebelum membuat apa-apa justifikasi yang amat kurang ajar. beliau cuma mengatakan apa yang tertakluk di sisi undang-undang. Tidak kira lah seseorang itu menerima atau suka undang2 itu atau tidak. Bagi penulisan artikel yang berkongsi tu, memang polisi ukm agar pensyarah2 membuat penulisan secara bersama. Sila siasat betul-betul sebelum membuat 'accusation'. Terima kasih.

Oleh Syura Love You pada MARI BERKENALAN DENGAN SAEKOR KANG KONG pada 11/03/13

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit… PENYOKONG KANG KONG INI BAHAYA… kah kah kah..

kah kah kah...BUKAN NAK PERTAHANKAN KANG KONG... kah kah kah

kah kah kah…. JAWAPAN MEREKA MENJADIKAN KANG KONG LEBIH KANG KONG… kah kah kah..

nota:
bayangkan apa punya unversiti
tempat kang kong ini kerja
bayangkan betapa lekehnya universiti ini

rupa rupa nya univeristi ini ada polisi
untuk memastikan pensyarah
membuat penulisan secara bersama

kah kah kah
satu mengeja
satu menulis
satu menaip
satu betulkan ejaan
satu bubuh titik pada i
satu bubuh sengkang pada t
kah kah kah


nota:
memang ada kerja ilmiah yang dijalankan secara kumpulan
ini kerja dalam bilik makmal
tapi amat jarang dalam hal penulisan kerja berkumpul-kumpul
macam dalam pasokan pengakap
malah untuk universiti dijadikan polisi amat jauh sekali
hanya di malaysia sahaja ini berlaku

malaysia boooleeeeh
kah kah kah


dari arkib tt:

SAMAN EKOR IKUT UNDANG UNDANG – berita hairan - kelmarin

Tindakan polis mengeluarkan saman ekor dan menyenaraihitamkan pemilik kenderaan yang gagal menjelaskan saman selepas tiga bulan notis diserahkan adalah sah di sisi undang-undang, kata pakar Perlembagaan, Prof Dr Rohimi Shapiee.

Beliau yang juga pensyarah Fakulti Undang-undang, Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM) berkata, setiap saman yang dikeluarkan polis atau Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) dibuat mengikut Akta Pengangkutan Jalan 1987.

Katanya, tindakan saman itu bertujuan memberi pengajaran kepada pemilik kenderaan supaya lebih bertanggungjawab dan berdisiplin ketika memandu.

Sehubungan itu, beliau menasihatkan orang ramai supaya tidak terpengaruh dengan dakwaan pihak tertentu yang meminta mangsa saman ekor mengabaikan saman itu dengan alasan ia bertentangan dengan Perlembagaan

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


ini data kang kong :

PROF. DR. ROHIMI HJ. SHAPIEE
Tel : 603-8921 6325/5282
Fax : 603-8921 3452
E-mail : rohimi_s@hotmail.com
D.O.B : 3 Mei 1962


KELULUSAN :
- Ph.D University of Manchester, United Kingdom
- LL.B Universiti Malaya, Malaysia
- LL.M Monash University, Australia

PENERBITAN:
• Anisah Che Ngah; Rohimi Hj. Shapiee; Sakina Shaik Ahmad Yusoff; Rahmah Ismail & Shamsuddin Suhor (Pnyt.), Undang-Undang Malaysia: 50 Tahun Merentasi Zaman, Fakulti Undang-Undang, UKM Bangi, 2007.

• Rohimi Hj. Shapiee, Hak Asasi Manusia Generasi Ketiga: Hak Dunia Ketiga, Dewan Bahasa & Pustaka, Kuala Lumpur, 1996.

• Rohimi Hj. Shapiee, Third Generation Human Rights: Rights of the Third World, Dewan Bahasa & Pustaka, Kuala Lumpur, 1994.

• Anowar Zahid & Rohimi Shapiee, “Custom as a Source of Siyar and International Law: A Comparison of the Qualifying Criteria”, (American) International Journal of Civil Society Law, January issue 2010 [Diterima untuk penerbitan].

• Anowar Zahid Rohimi shapiee, “Considering Custom in the Making of Siyar (Islamic International Law)”, Journal of East Asia and International Law, volume 3, number 1 (Spring 2010) [Diterima untuk penerbitan].

• Harlina Binti Mohamed Onn & Rohimi Bin Shapiee, Peraturan Publisiti Dan Pengiklanan Dalam Profesion Guaman: Justifikasi Ke Arah Penilaian Semula, Jurnal Undang-Undang dan Masyarakat, Jil. 13, pp 96-114. (2009).

• Rohimi B. Shapiee, ‘The Prophet’s Negotiations and Treaties in the Seerah,” International Conference on the Seerah, Proceedings of The Institute of Contemporary Islamic Thought (ICIT) and Crescent International, Colombo, Sri Langka, 16-18 Jun 2000.

• Rohimi Hj. Shapiee & Associate Professor Dr. Mohd. Haflah Piei, Legal Aspect of the IMT-GT (Indonesia Malalysia Thailand - Growth Triangle) - Assessment of the Trade and Investment Laws, Prosiding Seminar UKM-Syiah Kuala, Aceh, 1995.

• Rohimi Hj. Shapiee. Alam Sekitar dan Penguatkuasaan Undang-Undang, Prosiding Simposium Sumber Alam Kebangsaan Pertama, UKMS, 1992, hlm. 90.

• Rohimi Shapiee, Kehakiman, ketuhanan. Rencana – Utusan Malaysia, Selasa 20 Ogos 1996.

• Rohimi Shapiee, Memperkukuh Siasah Melayu Era Baru. Rencana – Utusan Malaysia, Isnin 27 April, 1998.

REVOLUSI SUNGAI NIL DI TERUSKAN



PERJUANGAN DITERUSKAN



nota:
revolusi sungai nil diteruskan
di bahrain anak muda masih berdemo
di saudi arabia - di wilayah minyak
kakum buruh pekerja telaga minyak
sedang berdemo

di tehran
tunjuk perasaan di teruskan

di yeman dan di bahrain
telah sebulan anak anak muda
berkampong melawan rejim yang telah
berkuasa bagitu lama

rakyat telah bosan dengan rejim lama
rakyat mahu perubahan
rakyat mahu pembahruan
rakyat mahu keadilan
rakyat menentang kroni

ombak revolsui sungai nil
akan melanggar semua rejim
yang telah lama berkuasa

rakyat benci leila si firsa lady di tunis
rakyat benci suzzane si first lady di mesir
rakyat benci rosmah mansor fat lady di malaysia

bersatu melawan fat lady!!!


DARI YAMAN MELAWAN FAT LADY